میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

در باب پاسخ به سوالات

لازم است که در همین ابتدا از دوستانی که در پاسخ دادن به سوالات شرکت کردند و یا شرکت می کنند و یا حتی قصد شرکت داشتند ولی بنا به دلایلی نتوانستند شرکت کنند تشکر کنم. از کمیته صیانت از آرای کامنت گذاران هم تشکر می کنم و امیدوارم در زندان بهشان خوش بگذرد و پس از آزادی کامنتهای افشاگرانه خوبی از ایشان داشته باشیم و...

اما در باب جمعبندی کامنت ها, اولین نکته جمعبندیی بود که نسبت به خودمون داشتیم! هرکس با خودش و پس از اون با نظرات دوستانمون آشنا شدیم و... اما بعد:

کتاب های ماندگار:

شازده کوچولو , 1984, خرمگس بیشترین رای را داشتند. پس از آن کتابهای زیر قابل توجه بوده اند(با سه بار تکرار): بار دیگر شهری که دوست داشتم , خداحافظ گری کوپر , کوری, صدسال تنهایی , قلعه حیوانات و در رده بعدی این کتابها با دوبار تکرار : کلیدر , عقاید یک دلقک, سمفونی مردگان , برادران کارامازوف , بادبادک باز , فضیلت های ناچیز, ناتوردشت , بوف کور, چراغ ها را من خاموش می کنم , همسایه ها , مترجم دردها , پیرمرد و دریا, راز داوینچی , همنوایی شبانه ارکستر چوبها ,دنیای سوفی, خانوم (بهنود) و پس از آن کتابهای ارزشمندی که فقط یک بار نام برده شدند که البته چیزی از ارزشهای این کتابها کم نمی شود.

سعی می کنم در کنار لیست 1001 کتاب این کتابها رو هم در برنامه قرار دهم و امیدوارم روزی (شاید در اولین سالگرد تولد وبلاگ) لیست 100 کتابی که باید قبل از نوشتن وصیتنامه خواند!! را منتشر کنیم.

.

نویسنده های محبوب :

خارجی ها : رومن گاری , کوندرا , کوئلیو , یوسا , کالوینو, سالینجر, کافکا و دوبوار

داخلی ها : هدایت, بهنود , بیضایی , نادر ابراهیمی

.

بهترین کتابی که تا الان در موردش نوشتم :

 شازده کوچولو , خداحافظ گری کوپر, رگتایم ,  یازده دقیقه و قمارباز

.

بهترین مطلب من در مورد کتابهای :

11دقیقه , قمارباز , خداحافظ گری کوپر

(البته خودم حس خاصی نسبت به برخی مطالب داشتم یعنی احساس رضایت داشتم از مطلبم یکی از اونها در قند هندوانه بود که البته کتابیست که توصیه نمی کنم! یا پس از اون محاکمه و مرگ قسطی و شوایک که کتابهای قابل توصیه ای هستند )

.

در مورد سوال 6و7 جالب بود برام این مطلب که تعداد زیادی از دوستان کششی نسبت به داستانهای جنایی پلیسی ندارند. اگر بخواهیم با دید علمی به این سوال و پاسخ ها نگاه کنیم یکی از عللی که این فاصله را ایجاد می کند به نوع تقسیم بندی کتابها بر می گردد; ما به راحتی می توانیم بگوییم که مثلاٌ رمان کلید شیشه ای اثر داشیل همت یک رمان پلیسی - جنایی است یعنی این گونه از رمان نسبت به گونه های دیگر کاملاٌ  استقلال دارد و همپوشانی خیلی کمی با سایر گونه ها دارد اما اکثریت رمانها به راحتی داخل طبقه بندی قرار نمی گیرند و گونه ها یا ژانرها همپوشانی زیادی با هم دارند و تفکیک آنها به سختی قابل انجام است....(این چیزیه که به نظر من می رسه و به خاطر احساس دینی که به این گونه از ادبیات دارم باید دفاعی می کردم!!)

.

فواصل زمانی ایده آل بین نوشته ها:

در این خصوص از روزی یک بار تا هفته ای یک بار پاسخ داشتم .

من سعی می کنم که هفته ای 2 بار مطلب در مورد کتاب داشته باشم حالا اگر توانستم در بین این مطالب کار دیگری هم بکنم می کنم.

.

در مورد کتابخوانی دوستان و ادبیات داستانی:

خوب از صفر تا خیلی زیاد داشتیم ... سعی می کنم در آینده نزدیک یکی دو مطلبی در باب اهمیت ادبیات داستانی داشته باشم!

.

ایرانی یا خارجی:

می خواستم از این طریق وزن کتابهای ایرانی و خارجی که می خوانم را کمی بسنجم . به نظر می رسد داخلی های قابل اعتنا را باید بیشتر بها بدهم که این کار را خواهم نمود.

.

برنامه آینده:

از این پس برنامه کتابخوانی را با کمک یک سیستم نظرسنجی ترکیبی به کمک دوستان تعیین خواهم نمود. به این صورت که  پنج گزینه (4 تا از آنهایی که نخوانده ام و یکی هم از آنهایی که باید دوباره بخوانم) معرفی می کنم و با توجه به رای اکثریت دوستان کتاب بعدی را انتخاب می کنیم تا با تعداد همراهان بیشتری کتاب را همزمان بخوانیم. کتابی که انتخاب شد خود به خود از لیست کنار می رود و پایینترین رای و یا کتابهای بدون رای نیز از لیست خارج می شوند و از لیست کتابهای موجود در کتابخانه خودم اسامی جدید به قید قرعه جایگزین می شوند و لیست 5 تایی بعدی ارائه می شود.

.

موضوع مهم طبقه بندی آرشیو وبلاگ:

الان یکی از مشکلات وبلاگ من موضوع بندی آن است. مقوله رمان با تعداد بالا (ظرف 6 ماه) بعدها مشکل جستجو و ... را پیش خواهد آورد. تقسیم موضوعی رمان به مثلاٌ اجتماعی ,تاریخی , حادثه ای, شخصیت, اندیشه و... با توجه به اینکه هر رمان می تواند در چند مقوله قرار بگیرد و با توجه به اینکه بلاگ اسکای قابلیت ارجاع یک مطلب به دو یا چند موضوع را ندارد , عملاٌ امکان پذیر نیست.

به نظرم رسید شاید تقسیم بندی بر اساس ملیت نویسنده راهگشا باشد. البته این نوع تقسیم بندی هم یکی دو تا عیب دارد. یکی از عیوب آن در مورد نویسندگان دو ملیتی است, مثلاٌ کازو ایشی گورو نویسنده ژاپنی (هرگز رهایم مکن و...) از 6 سالگی در انگلستان زندگی کرده است و کتاب را هم به زبان انگلیسی نوشته است و کلاٌ شخصیتش در اینجا شکل گرفته, حالا در این طبقه بندی در کجا قرار می گیرد؟ انگلیس یا ژاپن؟ در مورد آسیموف هم به همین ترتیب و الی آخر...

اگر تقسیم بندی را با توجه به ملیت انجام دهم اشکالی ندارد که باقی مقولات( داستان کوتاه و نمایشنامه) را حذف کنم و داخل همان ملیت قرار دهم؟ در این صورت مجموعه داستان هایی که از نویسندگان مختلف جمع آوری شده را چه کنم؟

به نظر می رسد مجموعه داستان و نمایشنامه و حتی مقولاتی چون پلیسی- جنایی و علمی-تخیلی را می توان جدا نمود و در کنار آن باقی را براساس ملیت تقسیم بندی نمود (اینجوری مشکل آسیموف هم حل می شود!)

خوشحال می شوم در مورد این موضوع هم با نظرات خود مرا یاری کنید. 

پ ن : کسانی که در انتخاب کتاب بعدی که در پی نوشت پست قبلی ذکر شد رای نداده اند می توانند و البته لطفاٌ شرکت نمایند , کاندیداها به شرح ذیل می باشند:

  الف) جاز  تونی موریسون ب) خنده در تاریکی  ناباکوف  ج)رهنمودهایی برای نزول دوزخ  دوریس لسینگ  د) موعظه شیطان  نجیب محفوظ

نظرات 16 + ارسال نظر
از پست قبلی چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:18 ب.ظ

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات
-شناسنامه ی نیکادل افلاطونی به دلیل خوردن سه باره ی مهر این انتخابات و تقلب آشکار ، با یک درجه تخفیف به دلیل سوابقشان در جبهه از باطل کردن شناسنامه شان خودداری ، و تنها رای های صندوق های مربوطه باطله اعلام می شود .
- به میله ی بدون پرچم ، به خاطر عمل نکردن !! به وعده ی جمع بندی کامنتهای دوستانتذکر کتبی داده می شود
- م. ایلنان طبق قاعده ی هر که بامش بیش برفش بیشتر ، به دلیل نوشتن چاقترین کامنت مورد تشویق کتبی قرار می گیرد
- میله بدون پرچم به دلیل امتناع شخصی از پاسخ به سوالهای خود ، به ایجاد شک و تشویش در اذهان عمومی محکوم به خواندن دوباره طبل حلبی در 16 ساعت می شود.
- از کلیه ی مردمی که در انتخابات شرکت کرده و بدینوسیله مشتی محکم بر دهان یاوه گویان غرب و غرب زدند کمال تشکر را داریم. و این را هم بدانید که برنده واقعی انتخابات شما مردم فهمیم و همیشه حاضر در وبلاگستان هستید.

ققنوس خیس


IP: 82.99.249.39
سه شنبه 16 آذر 1389 ساعت 18:29
--------------------------------------------------------------------------------
پاسخ:
سلام
اول مشخص کن شما عضو ستاد انتخابات هستی یا عضو کمیته صیانت از آرای...
اما بعد
خانم افلاطونی با توجه به اینکه از طرف مسئولین انتخابات و شخص ولی فقیه اذن شرکت مجدد داشت شرکت نکرد و به صدور بیانیه توضیحی اکتفا کرد...
میله بدون پرچم اهل عمل!! نیست تو که دیدیش از نزدیک...ضمناٌ چند تا رای ناشناس هست که باعث شده تشکیک بشه در آراء...از دوستان ناشناس می خوام خودشونو بشناسونن!!
با تشویق م ایلنان موافقت می شود البته به شرط اینکه برای غیبت های گاه و بیگاه و آپ کردن دیر به دیر گواهی پزشکی ارائه کنند...
من خودم اگه شرکت می کردم شائبه تقلب بیداد می کرد! بعدشم مجازات جرم باید با خود جرم تناسب داشته باشه بی انصاف!!! (جیران, ای بی انصاف! این هم ادای دین به یکی از دیالوگهای مرحوم علی حاتمی در هزاردستان جایی که ابوالفتح(علی نصیریان) با زنش صحبت می کنه و... )
من هم از مردم فهیم و غیور تشکر می کنم.


این هم از جمع بندی اولیه آراء

ققنوس خیس چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:04 ب.ظ

اطلاعیه شماره 2
- حکم جریمه ی خانوم افلاطونی ، به منظور تلطیف فضای موجود کشور بعد از اعدام مرحومه مغفوره شهلاجاهد ، شامل رافت اسلامی ، گردیده و محرومیت نامبرده بدینوسیله به کل بخشیده می شود.
- به دلیل پیدا شدن یک تکه ناخن پا در نمونه ی آزمایش اعتیاد جناب میله بدون پرچم ، طبق قوانین فیفا ، نامبرده به شش ماه تا دو سال محرومیت از وبلاگ نویسی به شکل رسمی محکوم می شود (زمان دقیق محرومیت در اطلاعیه های بعدی متعاقبن اعلام خواهد شد)
تبصره ی یک - همان طور که در انتخاب میزبانهای جام جهانی نیز کاملن هویدا بود ، با توجه به غیر سیاسی بودن و مستقل بودن ارگان فیفا ، (که خود یکی از ارگانهای زیر مجموعه ی ولایت می باشند ،) حکم وبلاگ نویس نامبرده غیرقابل تغییر می باشد ، و حتی با حکم خود خود واجب الوجود و حتی از آن هم واجب تر با دستور مستقیم جناب دامت برکاته ، نیز تغییر و بخششی در حکم ایشان انجام نخواهد شد.

- حکم تشویقی م.ایلنان به دلیل وارد بودن اتهام دیر به دیر به روز کردن از وی پس گرفته می شود.
- میله بدون پرچم به دلیل جمع بندی خوب و ارائه پیشنهادات شایان توجه برای سیستماتیک کردن و ترکاندن تارنمای خود ، مورد تشویق کتبی قرار می گیرد و به نام 14 معصوم ، 14 ساعت از محرومیت 6 ماهه تا دو ساله اش بخشیده می شود.
تبصره دو - درباره ی جرایم احتمالی که فیفا بابت این بخشش شامل حال کمیته انضباطی انتخابات می کند ،‌خود میله بدون پرچم مسئول خواهد بود. و خودش هم باید جرایم نقدی احتمالی را پرداخت کند !
........................................... ولعاقبه للمقام العظمی الولایت

سلام برادر
آقا نظرات خودم را نوشتم چرا می زنی؟!!
تازه اگه لازم باشه می دهم در سربرگ فدراسیون وبلاگ و فقط با امضای خودم !! و با تاریخ قبل از اولین پاسخ درج بشه تا کسی شاکی نباشد...
نمونه آزمایش مربوطه هم به دلیل جراحت روانی که میله وارد شده بود و تحت مداوای پزشک قرار داشت ,آلوده شده است و مدارک آن نیز موجود است هرکس می خواهد ببیند بیاید ببیند!...
در مورد بخشش حکم هم وقتی آقا بخواد هر چیزی شدنیست و ما هم خودمون یه پارچه آقاییم !
الله اکبر

فرزانه چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:53 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

حالا ما برویم فاز خیابانی ! را اجرا کنیم یا بیانیه بدهیم ؟

سلام
می تونید یک ضرب به فاز آخر بروید:
و جعلنا بیوتکم القبله
بیانیه هم بد نیست
فاز خیابانی یا کافه یا تور برزیل را هم پایه ایم

درخت ابدی چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
درسته صاحب وبلاگی ولی دلیل نمی‌شه که نظر خودتو در مورد سوالا نگی. با این وضع نقش بازجو رو در قبال ما نداشتی آیا؟ کاش ققنوس تو جریمه‌ش تجدید نظر بکنه و خوندن طبل حلبی رو تبرکا ۱۴ساعته کنه.
در مورد طبقه‌بندی موضوعی وبلاگ همچنان سر نظرم هستم که مهاجرت کن. حتا اگه برحسب قاره هم بخوای کار کنی مسئله‌ی جست‌و‌جو سر جاشه.

سلام
آقا ما متنبه شدیم
بدون اینکه سرمان با جسم سخت آشنا شود متنبه شدیم
بدون اینکه گذارمان خدای ناکرده به کهریزک بیفتد متنبه شدیم
جوابهای خودم را هم اینجا گذاشتم هم اونجا
....
می دونی که من اهل مهاجرت نیستم مثل خزه روی سنگم از جام تکون نمی خورم (خزه نوشته هربر لوپوریه فکر کنم با ترجمه شاملو هم بود)
این از مهاجرت ! نقل مکان هم :شب عید اسباب کشی داشتیم هنوز جاش خوب نشده به خدا!
ولی ملیت را قاره ای نمی کنم :
آمریکا - آمریکای جنوبی یا لاتین - فرانسه - روس-انگلیس- اروپای جنوبی- اروپای شرقی -اروپای شمالی - آفریقا - آسیا - عرب
فکر کنم این جوری بهتر باشه ؟ نه؟حتی خورد تر هم می شود کرد
یه مدت اجرا کنیم ببینیم چی میشود...
راستی رفتی منزل جدید خبر کن

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام
این هم جوابهای خودم:
1- وقتی به گذشته ها فکر می کنم این اسامی بیشتر به ذهنم میاد:
ژان کریستف (رولان) دن آرام (شولوخف) گوژپشت نوتردام و مردی که می خندد(هوگو) دیویدکاپرفیلد (دیکنز) قلعه حیوانات (اورول) کجا می روی (سینکیوویچ) پلی بر رودخانه درینا (ایوآندریچ ) خاک خوب (پرل باک) 2001 یک ادیسه فضایی(سی کلارک)
بعد از شروع وبلاگ نویسی و آغاز دوره جدید مطالعه رمان این کتاب ها:
کوری (ساراماگو) شوایک (هاشک) هرگز رهایم مکن(ایشی گورو) آوریل شکسته (کاداره) رگتایم (دکتروف) مرگ قسطی (سلین) ظلمت در نیمروز(کوستلر) محاکمه (کافکا) خداحافظ گاری کوپر(رومن گاری)
2- سلین / داستایوسکی/ ساراماگو و خیلی های دیگه !
3- الان ندارم ولی در زمانهای مختلفی داشتم مثلاٌ یه مدت مروج الذهب (یک بار نه چند بار یک سری از فصول رو خوندم) یا تاریخ مشروطه کسروی ... یا دو سه سال پیش مکتب در فرایند تکامل... الان هر شب هزارویکشب می خونم و آنلاین خلاصه و سانسور می کنم برای سروش!
4- در سوال 1 پاسخ دادم
5- ضایع است خودم بگم ولی خودم از مطلب در قند هندوانه خوشم اومد.
6- همه چیز
7- هیچ چیز!!
8- هر روز ایده آله به شرط اینکه بتونم بنویسم و خواننده هم داشته باشم...در ماه 8 کتاب خوبه
9- به طور متوسط 8 تا
10- الان ادبیات داستانی بیشتر وقتم رو به خودش اختصاص میدهد
11- برای من هم فرقی ندارد
12- همین سیکل ترکیبی که بعد از جمعبندی نظرات بچه ها به نظرم رسید چیز خوبیه مخصوصاٌ اگر به این منجر بشود که چند نفر همراه بشوند در کتابخوانی که اونوقت عالی می شود.

باریک ا... به تو !! می گذاشتی یه دو سه هفته بعد جواب می دادی... رفته بودی گل بچینی؟

نیکادل پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ب.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com

با سلام
جناب ققنوس محصولی
واقعاً ارائه چنین محصولاتی در فضای وبلاگستان توسط شما دوست اهل فضل و ادب چه معنی دارد؟؟؟؟
این قر و قمیش های شما با نزدیک شدن به تاریخ 9دی نسبتی دارد آیا؟
بنده سرفرصت بر می گردم اینجا و پاسخم را عرض می کنم.
فعلاً محض دست گرمی اینها را داشته باشید.
البته دیشب هم خوانده بودیمشان دیدم دیگه الان نظر ندهم معلوم نمی شود چقدر در صحنه هستم (((:

سلام
فضای اینجا آمادگی خود را برای برگذاری هر نوع مراسم پوززنی و مجالس روکم کنی اعلام می دارد.
خودمان هم پایه ایم

فرزانه جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

فی الحال قبلتنا عند التور البرزیل ... ذلک فی احسن التقویم

نحن منتظرون

السلام علیک یا اهل العیش و الهپروت
حول حالنا الی احسن الحال

درخت ابدی جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
عجب کامنتایی شد این‌دفه! هیشکی از ترکش در امون نمونده.
من از جواب شما تشکر می‌کنم.

سلام
ممنون

ققنوس خیس جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ

اطلاعیه شماره 3
- سرکار خانوم فرزانه ،علت استفاده به جا از آیات الهی در همه جا و همه وقت ، به عنوان رهبر (لیدر) فرزانه تور برزیل انتخاب می شوند. و مورد تشویق کتبی نیز قرار می گیرند
- جناب درخت ابدی به علت تمسخر عدد 14 و مقدسات ، به نیت چهارده معصوم به 14 بار حبس ابد محکوم می شوند.
- حکم تعلیق شده ی خانوم افلاطونی به علت استفاده از کلمه ناشایست"قر و قمیش" و نسبت دادن آن به مقامات بالا ، مجددن در مورد ایشان اجرا خواهد شد
- میله بدون پرچم به دلیل جواب دادن به خود و مجددن جواب دادن به جواب خود ، شایسته ی جوابی درخور می گردد.
- میله بدون پرچم به علت نسبت آقایی به خود و در نظر نگرفتن عبارت کلیدی "وحده لا اله الا هو" به یک بار اعدام و دو سال محرومیت از وبلاگ نویسی محکوم می شوند.
................................... انالله و انا الیه راجعون

سلام
کیبوردم خرابه!
منتظر جواب باش
صدق انا العلی الولی العظیم المطلق

نعیمه جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 ق.ظ http://n1350.wordpress.com/

حالا چه اشکالی داره که یه کتاب یا یک نویسنده در دو گروه قرار بگیره؟
منظورم اینه که مثلن همین جناب کازو ایشی گورو در دو گروه ژاپنی و انگلیسی قرار بگیره.

سلام
مشکل اینه که لاگ اسکای این امکان رو نمیده که یک مطلب را به دو جا ارجاع بدیم

درخت ابدی جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ق.ظ http://eternaltree.wordpress.com

سلام.
اینم از آدرس جدید.

سلام
مبارکه
من که روم نمیشه دست خالی بیام

آی سودا جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:35 ب.ظ http://firstwindow.blogsky.com

با نظر درخت ابدی موافقم باید خودت هم می گفتی.

در مورد تقسیم بندی مطالب زیاد درگیرش نشو. به گفته خودت بعضی آیتمها دوتایی هستند. اما شاید بتونی دوتایی ها را هم با یک عنوان دوتایی بسته بندی کنی. البته اینجوری لیست موشوعیت خیلی زیاد میشه

سلام
من که نظرمو دادم !
ممنون از پیشنهادت قابل بررسیه

رضا جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:05 ب.ظ http://www.shabgardi.blogfa.com/

خداییش من هم تو این رای گیری شرکت کردم همون که بی نام و نشون واسه منه

سلام
ممنون
نزدیک بود صندوق بره هوا !

نوشینه جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:38 ب.ظ http://nargess777.blogfa.com

جمع بندی جالبی بود اما من هیچکدوم از این کتابها را که ته پست گذاشتید ندارم چطووری رای بدم ( آیکن گریه )
گریه بعدی برای این است که شما نوشتید در ماه ۸ کتاب می خوانید ببخشید می تونم بپرسم شغلتون چیه مسئول کتابخانه ؟

سلام
می توانید در گوگل سرچ کنید در مورد کتاب یا نویسنده و ببینید از کدامشان بیشتر خوشتان می آید و مایلید آن را بخوانید به همان رای بدهید و بعد از اتمام رای گیری و مشخص شدن کتاب برگزیده آن کتاب را (کتابی که رای آورد!) تهیه نمایید و بخوانید به همراه من و باقی همراهان...
نه متاسفانه شغل گندی دارم که مپرس!
اگه مسئول کتابخانه بودم لااقل پول کتاب نمی دادم!! و یک مقدار از وقت کار رو هم به خواندن کتاب اختصاص می دادم... من در مترو به هنگام رفت و برگشت حدود یک و نیم ساعت در روز کتاب می خوانم و در خانه هم بین نیم تا یک و نیم ساعت به همین ترتیب.

دوما جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ http://dooma.blogfa.com/

ما گزینه دال را برمیگزینیم: رهنمودهایی برای نزول دوزخ دوریس لسینگ
ببینیم چه میکنی :)

سلام
امیدوارم با کتاب منتخب نیز همراه شوید.

ضمناٌ گزینه ای که انتخاب کردی ج است!

جیران دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ق.ظ http://jairanpilehvari.wordpress.com

راستش من این کتابایی رو کگه نوشتی نوندم و نمی تونم تو انتخاب موضوع بعدی نظر بدم :)
ولی خوب..
شاید بد نباشه فقط بر اساس اسم نویسنده طبقه بندی کنی و بذاری تو دسته های مختلف و لیست دسته ها رو بذاری تو وبلاگ ..
این طور به ما هم اجازه میدی با خیال راحت نویسنده ی مورد نظرمون رو انتخاب کنیم و بعد می تونی که تو برچسب ها ملیت نویسنده و یا ژانر کتاب رو هم بذاری :)
نمی دونم..
این نظر منه :)

سلام
هدف اینه که یه جورایی شما هم در کتاب خوانی همراه شوید...
در مورد پیشنهادت یه کم بیشتر توضیح می دی؟
بلاگ اسکای هر مطلب رو فقط به یک موضوع مرتبط می کند.
ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد