میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

پیشنهاد کتاب (رمان)

با توجه به این که یک هفته به عید باقی مانده است و در این ایام ما فکر می کنیم وقت آزادمان زیاد می شود! و معمولاً برای پربار تر نمودن این اوقات فراغت برنامه ریزی می کنیم و محتملاً در اندیشه خواندن یکی دو رمان هم هستیم و الی آخر... و با عنایت به این که ممکن است در تدارک خریدن کتاب جهت دادن عیدی باشیم لذا بد ندیدم از میان کتابهایی که در این دو سال خوانده ام و در موردشان نوشته ام برترین ها را انتخاب نموده و اینجا لیست نمایم ... شاید که به کار دوستان بیاید. و متقابلاً دوستان هم اگر نظری یا پیشنهادی دارند در این خصوص در فضای کامنت دونی در کنار هم خواهیم بود...

برترین های سال 90

1-      در انتظار بربرها  جی ام کوتزی  اینجا

2-      عقاید یک دلقک    هاینریش بل   اینجا و اینجا

3-      شوخی   میلان کوندرا  اینجا و اینجا

4-      مرگ در آند  ماریو بارگاس یوسا  اینجا

5-      ناتوردشت  جی دی سالینجر اینجا

6-      مرشد و مارگریتا میخائیل بولگاکوف اینجا و اینجا

7-      خاکستر آنجلا (اجاق سرد یا اشک و رنج و...یا همون چیز آنجلا) فرانک مک کورت  (مطلب بعدی!}

8-      تراژدی آمریکایی  تئودور درایزر  اینجا

9-      آبروی از دست رفته کاترینا بلوم  هاینریش بل اینجا

10-   تونل  ارنستو ساباتو  اینجا

البته واقعاً انتخاب آسان نبود...

برترین های سال 89

انتخاب اینجا خیلی سخت تر بود چون هم بیشتر کتاب خواندم و هم کتاب های قوی زیادتر بودند... البته نوشته های من هم حق مطلب را ادا نکرده اند...تازه کار بودم و... البته این به این معنا نیست که الان عددی ام...نه...اما یه اوچولو بهترم فقط سرم یه کم درد می کنه!!

1-      سفر به انتهای شب لویی فردینان سلین  اینجا و اینجا و اینجا

2-      شوایک  یاروسلاو هاشک  اینجا

3-      هرگز رهایم مکن کازوئو ایشی گورو  اینجا

4-      کوری  ژوزه ساراماگو  اینجا

5-      در غرب خبری نیست اریش ماریا رمارک  اینجا

6-      مرگ قسطی فردینان سلین  اینجا

7-      1984  جورج اورول  اینجا و اینجا

8-      آوریل شکسته  اسماعیل کاداره  اینجا

9-      همنوایی شبانه ارکستر چوب ها  رضا قاسمی اینجا و اینجا

10-   مثل آب برای شکلات لورا اسکوئیول اینجا

11-   همه چیز فرو می پاشد  چی نوآ چی به  اینجا

12-   زن در ریگ روان  کوبو آبه  اینجا

13-   ماه پنهان است  جان اشتین بک  اینجا

14-   خداحافظ گاری کوپر  رومن گاری اینجا

15-   ماجرای عجیب سگی در شب مارک هادون  اینجا

16-   ظلمت در نیمروز  آرتور کستلر  اینجا

17-   دنیای سوفی  یوستین گوردر  اینجا

18-   رگتایم اب ال دکتروف  اینجا

19-   احتمالاً گم شده ام  سارا سالار  اینجا

20-   پایان ابدیت  آیزاک آسیموف  اینجا

همانطور که گفتم انتخاب سخت بود و خیلی ها پشت خط ماندند! مثل: شازده کوچولو , مزرعه حیوانات, بازرس هاند واقعی, قمارباز, دل سگ, یازده دقیقه , بیگانه, گتسبی بزرگ , لیدی ال, کبوتر , تیمبوکتو , سلاخ خانه شماره پنج , زندگی کوتاه است, قصه های از نظر سیاسی بی ضرر و زنگبار یا دلیل آخر و...!

امیدوارم که به کار بیاید.

نظرات 31 + ارسال نظر
رها از چارچوب ها دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:13 ق.ظ http://peango.persianblog.ir

سلام بر میله پرتلاش
عرضم به خدمت شما که خدائیش بسیار کیفور می شوم وقتی می بینم که از برگزیده های سال 90 هشتا را خوانده ام
البته از سال قبلترش 7تا بیشتر نخوانده ام و خوب دلیلش هم این است که از نیمه دوم سال 89 اینجا را پیدا کردم
به هرحال ممنون بابت همه کتابهایی که معرفی کردی.

سلام
خیلی عالی است... حالا به نظر شما ترتیب اولویت های امسال چطور بوده؟ آیا کتابی بوده که می توانست در این لیست قرار بگیره؟
مرسی

قصه گو دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ق.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

از اون لیست های معرکه بود.
لینکش رو می گذارم تو وبلاگم برای دوستان.
ممنون.

سلام
ممنون
نظر لطفتان است

ص.ش دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ق.ظ http://radefekr.blogfa.com

سلام بر دوست میله جان !
واقعا متشکرم ارین فهرست .. دیروز داشتم فهرست ۲۲۰ کتای از ۱۰۰۱ کتاب را برنامه ریزی میکردم بخوانم .(در اکسل )بعضی هاشان را خواهده بودم اما اکثرشان را نه.اما این عناوین را در اولویتم قرار میدهم. به ر استی وقتی کتاب می خوانی دنیای عجیبیست .نمیدانم از هر نوسنده کتابی بخوانم یا..اما با آثار هانریش بل را دوست دارم. طی ۳-۴ ماهی مه وارد این فهرست شده ام .عقاید ۱ دلقک را زیبا یافتم ب جد نثری عالی و فضایی عالی داشت. این عنواین بیشتر جذبم کرد برای خواندن:
مرشد و مارگریتا میخائیل بولگاکوف اینجا و اینجا
آبروی از دست رفته کاترینا بلوم هاینریش بل
هرگز رهایم مکن کازوئو ایشی گورو (احساس می کنم فیلمش را ساخته اند)
ماه پنهان است جان اشتین بک
راستی کتاب های رومان گری محشرند!!!!!داستانهای کوتاهش واییییییییییی
خداحافظ گری کوپرش را دارم نقد می کنم البته از دید خودم... حرف زیاد دارد.. نقدتان را در این باره خواندم زیبا بود. من فضای کتاب را چند بخش کردم اما .
دست نوشته هایم زیادند از کتابها اما کو حال تایپ کردنشان..
درپایان باز هم ممنون.ایشالاه که پایداروشادو در زمره کتاب ها باشیدو......
راستی فهرست کتابهایی که جایزه ادبی گرفته اند دنبالشم.

سلام
خواهش می کنم... امیدوارم به درد بخورد...
- اون لیست 220 تایی کامل نیست...هستند کتابهایی که ترجمه شده اند اما از قلم افتاده اند در آن لیست... اما خب به هر حال باز هم لیست خوبی است...
- برای شروع پیشنهاد می کنم از هرگز رهایم مکن شروع کنی
- به امید ازدیاد حال
- به انگلیسی میشه یافت...به کار میاد؟
ممنون

ص.ش دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:03 ب.ظ http://radefekr.blogfa.com

آقا میشود اینجا دردودل کرد؟
میدانید دلم از چه می سوزد؟ تاریخ این کتابها را که می بینم کمی غبطه می خورم .نمیدانم شاید من خیلی ایدا الیستگرا هستم .اما با خودم می گویم بعضی ارین کنتبهای ناب را می توانستم زودتر بخوانم. می شود همه چیز را داشت. کتاب تفریح باهم .نمیدانم کتابخوانی در ایران آینده اش چگونه نصور می شود.چرا نمیشود کتاب ها را در تی .وی تبلیغ کرد. چراهای زیادی هست. باز این نت فکسنی به درد می خورد.نمیدانم چطور بگویم این حس زیر خط گهی را
-زنگ زده میگه اخ دیروز ۱ شلوار گرفتم ۱۲۰ هزار اصل.
-من با خودم می گویم من ۱ شلوار ۳۰ هزار تومنی می گیرم بقیه آن ۱۰ هزار تومن را کتاب دست ۲ که ...
-زنگ زده می گه بیا بریم مهمونی....
- می گویم مرسی من دیروز مهمانی بودم: کتاب فروشی. به همان مهمانی های بستنی خوران دوستام راضیم.
-زنگ زده می گه....
- این دفعه ای که زنگ زد جوابش را ندادم. رفتم خودم را مهمان کردم به ۱ بستنی . هرچند گاهی برایش اس ام اس می دهم ...

سلام
چرا که نه
اوووف منم خیلی حسرت می خورم... خیلی زمان رو به باد دادم...اما جلوی ضرر رو از هر موقع بگیری خب کمتر متضرر میشی
...
هر چیز به جای خود...اما واقعاً جای کتاب رو هم حفظ کنیم کتاب به همون جای کوچولو خودش قانعه (مثلاً یک ساعت)
ممنون

آنتی ابسورد دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ب.ظ http://anti-absord.blogfa.com

سلام میله جان
1-بعضی کتابهایی که لیست کردی از جمله ی اونهایی هست که باید خوند الحق و والانصاف مانند:1984،دنیای سوفی(تاریخ فلسفه)،عقاید یک دلقک،
2-البته شاید به دلیل اختلاف سلیقه،شاید علاقه یا هر چیز دیگه ای به نظرم "مزرعه ی حیوانات" به مراتب از 1984 بهتره همینطور کتاب های بزرگی مثل "بیگانه"ی کامو یا " "قمارباز" یکی از شاهکارهای داستایفسکی به دلیل درونمایه های فلسفی شان به اعتقاد من جای داشت که توی لیست اصلی باشن.
3-بعضی از کتابای لیست رو نخوندم که حتمن بایستی از نظرات ارزشمندت استفاده کنم...
4-مثل همیشه سپاس از بروز شدنت!

سلام
1- طبیعتاً موافقم ...
2- باز هم موافقم اما در نظر داشته باش مزرعه حیوانات را تقریباً همه خوانده اند و نیاز به تبلیغ بیشتر ندارد اما 1984 کمی (فقط کمی) مغفول مانده است....
در مورد بیگانه هم یک همچین حسی مانع قرار گرفتنش در لیست شد. ضمن این که زن در ریگ روان را آورده ام که قرابت درونمایگی دارد و از لحاظ خط داستانی کمی جذاب تر بود (از نظر من)
در مورد قمارباز هم نمی دونم چی بگم انتخاب خیلی سخت بود
3- مخلصیم
4-
ممنون

آنتی ابسورد دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:54 ب.ظ http://anti-absord.blogfa.com

در ضمن با کسب اجازه از میله ی عزیز به همه ی دوستان توصیه میکنم کتاب "دنیای سوفی " اثر گوردر رو اگر می تونن در اولویت قرار بدن.این کتاب برای مبتدیان فلسفه و بخصوص برای کسانی که به فلسفه علاقه دارن بسیار بسیار بسیار مفید فایده هست.این کتاب به اعتقاد من پیش نیاز کتابایی مثل تاریخ فلسفه "ویل دورانت"،"تاریخ فلسفه ی محمد علی فروغی"،"تاریخ فلسفه برتراند راسل" و "تاریخ فلسفه ی کاپلستون" هست.این کتاب با روایت داستانی فوق العاده ش تاریخ فلسفه رو بطور بسیار خلاصه بازگو میکنه...
به اعتقاد من خوندن این کتاب از نون شب واجبتره...

سلام
اختیار دارید... قابل توجه دوستان
....................................
حالا کدام ترجمه اش از نظرتان بهتر است؟

فرواک دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:35 ب.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
از امسالیا هشت تا را خوانده ام و از پارسالیا البته تعداد کمتر.
یه چند تا از پارسالیا رو تو لیست خریدم دارم و خب جای امید داره که دو کتاب وطنی هم تو لیستتون هست.
کتاب سلین هم که هیچ کجای تهران یافت می نشود(حتی در دست دوم فوشی ها و قاچاقی ها و...).
ممنون از معرفی کتاب های ناب.

سلام
شما هم بد نیست با توجه به این که در هنگام خواندن همراه بوده اید و کلاً همراه همیشگی هستید اگر کتابی از قلم افتاده یادآوری کنید...
و اما سفر به انتهای شب
آه ه ه ه ه
چند وقت پیش از خونه دراومدم و داشتم می رفتم سمت مترو ...یک دخترخانمی از مجتمع بغلی اومد بیرون و جلوتر داشت می رفت...فکر می کنید چه چیزی توجهمو جلب کرد؟...نه نه نه... یک عدد سفر به انتهای شب توی دستش بود نو هم بود...روم نشد بپرسم از کجا آورده ای و اینا ...

ص.ش دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:47 ب.ظ

مرگ در آند ماریو بارگاس یوسا در اینترنت پیدا نکردم .مرسی از پیشنهاد

سلام
پی دی اف؟؟؟ یا فروش اینترنتی؟
فکر می کنم در کتابفروشی ها موجود باشد
قابل یابیدن هست

بی مرز دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:26 ب.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

درودبتو میله جانـــ
خیلی عالیه این معرفی کامل از زحمت هات ..
لطف میکنیــ

سلام
ممنون

که دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام بر برادر میله!
اصلن آدم این لیستارو که می خونه دچار یه حال عجیبی می شه! چیزی بین نشئگی و خلسه ای بس هیجان انگیز!!!
من دسترسی به کتاب ندارم :(
آدم دق می کنه این جوری!

سلام

از حاج آقا استفتاء کردم فرمودند برای شما بنا بر احتیاط واجب مجاز است که از فایل های پی دی افی استفاده کنید مشروط بر آنکه پس از برطرف شدن عذرتان در اولین فرصت خود کتاب را از کتابفروشی تهیه کنید یا آینکه وجه آن را در مسیر خیر (ترویج کتابخوانی) از کیف مبارک خارج نموده و به جیب مبارک داخل نمایید.

آهو دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:41 ب.ظ

سلام و سپاس فراوان بابت این پست.
آآآخ از سفربه انتهای شب.طبق محاسباتم اگه این نظام ته تهش50سال دیگه عمر کنه،بعداز یه قرن که کتابها دارای آزادی چاپ و پس از چاپ میشن،من در70سالگی در حالیکه عازم سفر به ته آخرت هستم،موفق به خوندن این کتاب خواهم شدو خوب چه توفیقی بالاتر از این...
از کتابایی که درسال جاری مایل به گذشته خوندم گفتگو در کاتدرال یوسا،بازمانده ی روز ایشی گورو،بارون درخت نشین کالوینو و اعتماد دورفمن رو پیشنهادمیدم و خوب کتابای دیگه ای هم هستن که دیگه بیشتر ازین سوء بهره نمیکنم.الان درحال مرگ قسطی ام.خیلی توپه.
ممنونم

سلام
قربونت 50 سال بعد قول بده که بر سر مزار من یه دور کتاب را با صدای رسا بخوانی ... رسیدی ته آخرت جبران می کنم
و اما بعد:
گفتگو در کاتدرال را گرفته ام و قطعاً سال آینده در خدمتش خواهم بود...
و همچنین بارون درخت نشین
از ایشی گورو در سال آینده تسلی ناپذیر را خواهم خواند
اعتماد دورفمن را هم ندیده ام تا بخرم اما تعریفش را شنیده ام لذا خوب شد که یادش را در ذهنم تجدید کردید ممنون..
از اینجور سوء استفاده ها اینتجا نه تنها مستحبه بلکه واجبه ...بفرمایید
اونم عالیه...اتفاقاً مرگ قسطی را باید قبل از سفر به انتهای شب خواند
ممنون

بی نام دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ب.ظ http://http:/

سلام. خواستم به دوستان بگم من کتاب سفر به انتهای شب رو در یک ماه اخیر خریدم. پس هست، بگردید پیدا می شه.. امیدتون به خدا باشه.. !!!!!!

سلام
من هنوز ناامید نشدم
با اینکه از یکی از دوستان امانت گرفتم و خواندمش اما باز هم دوست دارم اینو داشته باشم و بخوانم مجدد...
اگر گیر آوردم برای امانت دادن در خدمت دوستان خواهم بود
به صورت مجانی و البته با وثیقه ملکی

فرواک سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:09 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام دوباره
به نظر من از پارسالیا آئورا و خرمگس و از امسالیا خوشه های خشم هم کتابای خوبی بودند.

سلام
درسته...باید اسمشون لااقل ذیل انتخاب شده ها می اومد...حداقل

مهرآیین سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ق.ظ http://mehraeen.blogsky.com

سلام

میله خان خوندن این همه کتاب خوب به دوتا چیز نیاز داره یک برنامه ریزی خوب! و دوم دسترسی!
سپاس بابت ارائه ی این لیستها! اتفاقا تولد برادرم هم خیلی نزدیکه!
ای کاش دو سه دونه نویسنده ی وطنی بیشتر پیدا میشد تو این لیستها! لابد اونقدر نویسنده ی قوی ایرانی نداریم دیگه!

سلام
البته این دو تا که گفتید حتماً لازمه...یعنی دسترسی که حتماً و برنامه ریزی هم خوبه باشه اما من که چندان برنامه ای نداشتم همینجوری بولدوزری... ولی با برنامه شاید بهتر باشه...اما
اما چیزای دیگه ای هم لازمه که مهمترینش به نظرم احساس نیاز باشه
......
تولدشون مبارک
حتماً داریم... من منتها کمتر خوندم... البته همینکه در لیست پارسالی دو تا حضور دارند کم نیست ها رقبای گردن کلفتشون رو ببینید

نگارنده سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:00 ق.ظ http://30youngwoman.blogsky.com/

سلام برادر میله ..بعد از دوریی طولانی از جمع دوستان فرهیخته امیدوارم که سال 91 همراهی بیشتری داشته باشم ..

آشنایی با شما و نوشته هاتون و زنده شدن دوباره انرژی و شوق مطالعه یکی از بهترین خاطرات سال 90 برای من هست.

درسته که با شما خیلی پیش نیومدم ولی حضور شما باعث شد که دوباره شروع به خواندن کنم و کلی کتاب های خیلی خیلی خوب خوندم.

این نوشته صزفاً جهت تشکر از همت شما است.

ما بسیار چاکرااااتیییییم میله جان. هماره پرچمت بالا باد.

سلام
من هم به همچنین
من همینجوری هم به دلیل نزدیکی قریب الوقوع خانه تکانی و اینا بدنم درد می کنه حالا با این چوبکاری شما دیگه جای سالمی توی بدن ما پیدا نمیشه
خوشحالم که موجب بیدار شدن حس مطالعه شده ام یه عالمه
ممنون
البته قراره بدون پرچم باشم

ققنوس خیس سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:17 ق.ظ

کم کم به نظرم جایزه ای به وجود می آید به نام جایزه ی وبلاگ میله ی بدون پرچم !
که اهمیتش به اندازه ی توپ طلای ورلدساکر باشد !
ببین کی گفتم ...;)

سلام
و کثیری آیکون دیگر...
حالا شما هی بگید تا من دچار احلام ال یقظه بشم و بزنم کوزه کوچولوی روغنم رو بشکونم یا اینکه از اون طرف تبدیل به موجودی بشوم که با دو تا آفتابه هم پایین نمی ره ...
....
به هر حال واضحه که آدم از تعاریف تکنیکی خوش خوشانش میشه گه گداری بیا از این نوستراداموسیات برای من بنویس که غرایزم همینجا به صورت نرمال ارضا بشه
چاکریم

مدادسیاه سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ب.ظ

درود بر میله سنوات ماضی و جاری
من از لیست سال 90 شما 7 کتاب و از لیست سال 89 تان دوازده تا را خوانده ام و از آنهایی که در لیست حضور ندارند 8 کتاب را.
به نظرم گتسبی بزرگ و شازده کوچولو می توانستند در لیست 20 کتاب باشند.

سلام بر مداد گرامی
شازده کوچولو که قطعاً می توانست... اما ... اما هم نداره باید می آوردمش
گتسبی ... راستیتش اون جمله تبلیغ گونه ای که روی جلدش زده اند که نمی دونم بزرگترین یا برترین رمان قرن بیستم واقعاً هیچوقت از ذهنم پاک نمیشه...دافعه عجیبی داشت برای من ... اما خب رمان شسته رفته خوبی بود
ممنون

آنا سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 ب.ظ http://www.royayetafavot.blogfa.com

با تشکر زیاد از برادر میله به خاطر این پست خوبش
کتابهایی از این لیست بلند و بالایت هست که در برنامه سال ۹۱ گذاشتمشان .... ممنون
امیدوارم سال ۹۱ پربارتر از همیشه باشی

سلام
ممنون
امیدوارم با لطف دوستان اینگونه باشد
باز هم تشکر

درخت ابدی سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:56 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
ممنون از فهرست. نصفشون رو خوندم. "در انتظار بربرها" نیمه‌کاره موند که دوباره از اول شروعش می‌کنم.

قابل توجه دوستانی که دنبال "سفر به انتهای شب" می‌گردن! نسخه‌ی زیراکسی و تر و تمیز این رمان رو نشر ثالث در خیابون کریم‌خان تهران داره به قیمت 12هزار تومن. هرکی خواست بسم‌الله.

از بین داستان‌های ایرانی، من "برف و سمفونی ابری" از پیمان اسماعیلی (نشر چشمه) و "تمام زمستان مرا گرم کن" از علی خدایی (نشر مرکز) و "سرهنگ‌تمام" از آتوسا افشین‌نوید (نشر چشمه) رو پیشنهاد می‌کنم. تعریف رمان "حیاط خلوت" از فرهاد حسن‌زاده رو هم شنیده‌م که برای خودم عیدی می‌گیرم.

سلام
حتماً این کارو بکن... به نظر من که شاهکار بود...
.........................................................
فکر کنم دیگه به خودم نرسه می خواستم تا خرید توسط خودم کامنتت رو آزاد نکنم
..................................
این هم جهت اطلاع دوستانی که نویسندگان ایرانی را خواستار بودند
من هم امیدوارم در سال بعدتر ...چون عمراً نخوانده هایم را در سال بعد تمام کنم

zmb چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ق.ظ http://www.divanegihayam.blogfa.com/

من مچکرم به خاطر این عیدی ها که پیشنهاد دادید برای خودم بخرم!
بعضی هاشو البته خونده بودم
از این لیست و از کتابهایی که خوندم فقط از کوری خوشم نیومد، نمی دونم چرا!انقدر خوشم نیومد که در تاریخ زندگانیم تنها کتابیه که تا آخرش نخوندم!

سلام
خواهش می کنم...
هوووم در مورد کوری اتفاقاً دو نظر مشابه شما دریافت کرده ام و البته نظراتی متفاوت...موقع انتخابش هم یکی از آن نظردهندگان هم مدام تبلیغ سوء می کرد منتها من تحت تاثیر قرار نگرفتم

کتایون چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ق.ظ http://secretfence.blogfa.com/

سلااام..به به ببین این داداش حسین من چه کرده!
چهار تاشو نخوندم.. اونارو هم بعد آخرین کنکور زندگیم حتماااااااا می خونم.. مرسی ی ی ی

سلام
واقعاً چه کرده
ای ول فقط چهارتا...خیلی عالیه...
امیدوارم به واقع آخرین کنکورت باشد یعنی قبول بشی و اینا

دیوانگی محض من چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ق.ظ

سلام بر میله خودمان انقد سرم شلوغ بود نشد زودتر بیام اینجا اوه چه لیستیییییی کیفور شدیم

سلام
چند روز دیگه سر همه مان خلوت می شود
ممنون

hazhir چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ب.ظ http://zoo5000.blogfa.com/

خاطرات سفر با موتور سیکلت و نامه به کودکی که هرگز زاده نشد. رمان نیستند اما ارزش خوندن دارن حسابی.

سلام
دومی را قبلاً خوانده ام و همینطور است که می فرمایید...
چه گوارا هم به هر حال قابل توجه است
ممنون

نسیم چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ب.ظ http://delgapp.blogfa.com

سلام آقا. این کامنت دونی شما با من مشکل داره منم با این اسمایلی ها مشکل دارم. نمیدونم الان درست انتخاب کردم یا نه؟
چی می خواستم بگم؟ اها ممنون از فهرست پیشنهادی و ممنون از بابت انتخاب جالب و سنجیده پست قبلی.

سلام
ای وای...خیلی وقته چنین شکایتی نداشتم
بله درسته
ممنون

آهو چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:29 ب.ظ

مجددا سلام.به نظرم محاکمه حداقل تو اون نیمکت ذخیره ها میتونست باشه.ولی خوب لیستهاتون واقعا منتخبی از بهتریناس
ممنون

سلام
قطعاً می توانست...اگر به مطلب معرفی من در مورد محاکمه دقت کرده باشید که حتماً کرده اید نوشته ام خواندن این کتاب سالی یک بار یا هر دو سال یک بار واجبه! (البته حالا دیگه نه به این شدت!!) ولی به هر حال نشان می دهد که از نظر من چه کتاب معرکه ایست... اما دلیل انتخاب نکردنم فقط و فقط به خاطر این بود که ترجمه ای که من خواندم واقعاً روی اعصاب بود... ترجمه حداد را حتماً در آینده خواهم خواند و اگر خوب باشد آن موقع حتماً خواهد بود...
بسیار متشکرم از توجهتان

سفینه ی غزل پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ق.ظ

سلام
عیدی بسیار خوبی گرفتیم. ممنون.
سه تا از لیست اول و سه تا از لیست دوم، عدد ناامید کننده ایه. امیدوارم بتونم در سال آینده تا حدی جبران کنم.

سلام
قابلی نداشت...آخ جون یعنی دیگه عیدی نباید بدم چه عالی...
امیدوارم سال بهتری بسازیم

zmb پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:54 ق.ظ http://divanegihayam.blogfa.com/

روح زیبایتان تقویمی باد که جز بهار در آن مباد، سال نو مبارک، قلمتان بهاری [گل]

سلام
به همچنین بر شما
ممنون
حالا یه عیدانه یا روضه شب عید خواهم نوشت! عجله نکنید

فرزانه پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
خوشم میاد اینجا یعنی جناب میله شده مثل یک والدین دلسوز که پیش پیش فکر همه چیز را می کند فکر غذای روح مان برای روزهای تعطیل
حتی از مرور لیست هم آدم به وجد میاد یاد آوری چند تایشان که کیفورم کرد اساسی ...









































































































سلام
مثل اینکه یه حجم کیفوری زیر کامنت ایجاد شده و کش اومده
امیدوارم در روزهای تعطیل به جای سریال درپیت و اینا مشغول کتاب باشیم لابلای خاله بازی هامون

سفینه ی غزل پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:05 ب.ظ http://safineyeghazal.persianblog.ir

سلام مجدد
نه خیر حواسم نبود من عیدی می خوام!

سلام
دیر شد دیگه

آنتی ابسورد پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ب.ظ http://anti-absord.blogfa.com

1-سلام بر دوست عزیز و مفیدمان
2-گاهی میشه به آرشیوت هم سرکی میزنم.مثلا پست های مربوط به معرفی "مزرعه ی حیوانات" رو یا "دنیای سوفی" رو دیروز خوندم.
3-از عدم استقبال دوستان از کامنت خودم در مورد تاکید بر خوندن "دنیای سوفی" علامت سواله که جلوی چش و چالم رژه میره! کاش حداقل یک نفر...نظری،حرفی،کامنتی...

سلام
2- خودمم باید یه زمانی بروم آرشیو خودمو بخونم! فکر کنم مثلاً یک سال بعد...و یه حک و اصلاحاتی انجام بدم... دنیای سوفی هم چون مربوط به اون اوایله شاید یه کم شهید شده باشه...
3- دوستان می خونند اما نشان دادن واکنش یه کم کمیابه مثلاً من خودم فکر می کردم به خاطر جوابی که ذیل کامنت فرواک نوشتم یه عکس العملی ببینم
ممنون

منیره جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:08 ق.ظ http://rishi.persianblog.ir/

سلام
الان من با این پست چیکار کنم ؟
نیگاش کنم ؟
چاره ای نیست .
گاهی چشم چرانی تنها راه حظ بردن است .
























این بخش بی کلام بر گرفته از سپید نگاشته های فرزانه
است.






سلام
در ذهنتان ثبت کنید و در آینده نزدیک برید تو کار آلمانی خواندن...
والللللا
...
فکر کنم سهواً این اتفاق افتاده و منم نمی تونستم اصلاحش کنم... به هر حال سفیدنگاری هم هنریست که زنان ما یکی از انگشتان خود را به آن اختصاص می دهند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد