میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

رنگ زرد رابرت لویی استیونسون

 

این نویسنده اسکاتلندی را همه ما با جزیره گنج می شناسیم. که البته این هم به مدد انیمیشن های متعددی است که از روی این داستان ساخته شده است و در کودکی راه به راه نشانمان می دادند... البته نه این که از این قضیه شاکی باشم... نه... به هر حال از خیلی از کارتونها بهتره... بگذریم...

این نویسنده قرن نوزدهمی(1850-1894) شاهکار معروف دیگری هم دارد: دکتر جکیل و مستر هاید ... که در ژانر علمی تخیلی نوشته شده است و اتفاقاً هر دو این کتابها (این و جزیره گنج) در لیست 1001 کتابی که قبل از مرگ باید خواند حضور دارند.

اما این داستان کوتاهی که در ادامه لینک صوتی اش را می گذارم داستان قشنگ و قابل تاملی است و به پست های قبلی هم می آید! فقط مشکلش صدای میله و  رکوردر مزخرف چینی اش است...

...

لینک داستان صوتی : اینجا

...

داستان را از کتاب مجموعه داستان های طنز "خرمگس و زن ستیز" که آقای حسین یعقوبی گرداوری و ترجمه نموده است انتخاب کرده ام.(انتشارات مروارید, چاپ دوم, 1386, تیراژ1650نسخه, 256 صفحه, 3500تومان)

نظرات 25 + ارسال نظر
ص.ش سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:00 ق.ظ

مرسی بابت فایل صوتی!

سلام
خواهش می کنم... امیدوارم مورد پسند باشد.

برزین سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:39 ب.ظ http://ghalameh.blogfa.com

سلام بر میله
البته من کتاب جزیره گنج رو بر انیمیشن های آن ترجیح می دهم . شخصیت پردازی این نویسنده فوق العاده است .
آیکون گل

سلام بر برزین
البته در بیابان و جایی که آب نیست خلاصه با انیمیشن هم می توان کارهایی صورت داد...
این داستان را هم گوش کنید... بد نیست
ضمناً خیلی مخلصیم

امیر سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:21 ب.ظ

من فقط بخاطر صدای میلش میدانلودم

سلام

داستانش که قطعاً بهتره و اساساً قابل قیاس نیست

مدادسیاه سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:09 ب.ظ http://www.frnouri.blogfa.com

درود وسلام بر میله مصوت.
میله جان بعد از ۵ـ۶ بار تلاش موفق شدم تنها ۴۷ ثانیه از داستان را دانلود کنم. با این وجود همین مقدار هم کافی است که ثابت کند صدای میله را حتی اگر پرچمی هم به آن وصل نشده باشد می توان شنید. و من از این اتفاق خیلی خوشحالم.

سلام بر مداد تلاشگر

ممنون از این که اینقدر وقت گذاشتی ... حالا فردا هم یه بار دیگه امتحان کنید
اگر نشد ایمیلش می کنم... یعنی به خدا اگه بذارم گوش نکرده از کنارش رد بشی

فرزانه چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام بر میله بدون پرچم
اعتراف می کنم لحظاتی که نقل قول های طبیب را با صدای میله ای شما می شنیدم یک لحظه از نظرم گذشت که ریش احتمالی طبیب را بگیرم و او را درحوضچه رنگ زردش خفه کنم اگر زورم می رسید البته ...

شخصیتش خیلی آشنا بود انگار از این طبیب ها زیاد دیده ام منتها یکیش زرد می کنه یکیش آبی حتی یکیش بنفش با خالهای صورتی
ملت هم که حساس همه دنبال رنگ همه آلامد از نوع آنتی فکر ...

سلام بر شما
ممنون از وقتی که گذاشتید
هم از اسیونسون و هم از حسین یعقوبی باید تشکر کرد ...
چیزی که زیاده طبیب
درآمدش هم خوبه
مشتریش هم زیاده

درخت ابدی چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:34 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
دکتر جکیل و و مستر هاید حتا یک ساعت هم طول نمی‌کشد.

سلام
امسال بود یا پارسال عید خریدم و عیدی دادم به برادرزاده ام یا خواهرزاده ام!!! (حافظه در حد ... ) اگه کار یک ساعت باشه که یه روز که شام و ناهاری اونجاها تلپ بشم می خونمش
ممنون

امیر چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:25 ق.ظ http://moaleme91.blogfa.com/

رنگ زرد !!
خنده دار - تامل برانگیز - و کاملا مرتبط با پست های قبلی.
واجب شد - رهنمودهایی برای نزول - رو بخونم.
ممنون از صدای گرمتون و زحمتی که کشیدید

سلام امیر جان
همین اول بگم که این هیچ ربطی به رهنمودها نداره ها... به همراه پست قبلی یک مطلب دیگه نوشته بودم که اونو نگذاشتم ... نمی دونم چی شد که موقع نوشتن این پست گفتم پست های قبلی!
رهنمودها الان با کنکور و اینا اصلاً جور در نمیاد توی این شرایط بخونیش از من و لسینگ و ... روگردان میشی می ره پی کارش
..........
ممنون از گوش و حوصله شما

دیوانگی محض من چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 ق.ظ http://pencilarezoo.blogfa.com/

میله عالی بود همین الان که دارم مینویسم دارم همزمان گوش میکنم خوب بود خوشمان امد میله خان

سلام
ما نیز به همچنین
ممنون

دیوانه چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:16 ق.ظ http://cherkneveshteh.blogsky.com

سلام
عجب میله خوش صدایی

سلام
البته خوش صدایی فضیلتی نیست! اگرم واقعاً اینطور باشه خودم نقشی نداشتم توش
اما خب به هرحال از لطفتان ممنونم

مدادسیاه چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ب.ظ

میله جان موفق شدم .
جالب بود.

سلام

ممنون

ناصر چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:12 ب.ظ http://kheradepuya.blogfa.com

سلام دوست عزیز
مطالب شما خیلی کارا ودوست داشتنی هستند.
اگر مایل بودید من رو هم به لیست پیوند هاتون اضافه کنید.
من هم به جرگه وبلاگیسم پیوستم.!

سلام دوست من
من که الان زیاد کارایی توش نمی بینم... یعنی اگه کارا باشه باید اول به کار خودم اومده باشه اما خب میبینم که نیومده...
خوش آمدید برادر
لینک شدید
امیدوارم موفق باشید

مهرگان چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:21 ب.ظ http://mehraeen.blogsky.com


سلام!
انگار ازین جور ملا های بووووق! همه جا پیدا میشه! و همهشه هم پیروان بیشماری دارند!

غش کردم از خنده وقتی صدا برای نقل قول ها عوض میشد! مخصوصا نقل قول های سفیهانه ی طبیب که عالمانه ادا میشد!!!!

مرسی بابت این کار فرهنگی قشنگت ای میله

سلام
ناامیدکننده است اما خب حقیقته که آسمان آسمان است ...
خب این خنده شما امیدوارکننده است...
کار فرهنگی؟ یاد یه ملایی افتادم که در مجله زنان (ره) مطلب می نوشت در مورد حقوق زنان ... کار فرهنگی.... خلع لباس شد و زندان و چند سال پیش که توی زیرزمین زندگی می کرد الانشو خبر ندارم...کار فرهنگی که گفتید یاد ایشون افتادم و آخر و عاقبت کار فرهنگی... نه اینکه به خاطر هزینه هایی که داده آدم ناامید بشه... ناامید کننده است که الان فراموش شده است...

سفینه ی غزل چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

به به فایل صوتی ... برمی گردم گوش می کنم فعلا فقط سلام و سپاس خشک و خالی برادر جان

سلام

امیدوارم مقبول بیافتد...ممنون

مرمر پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 ق.ظ http://freevar.persianblog.ir

لینک صوتی رو واسه من گذاشتی نه

سلام

چرا؟

فرانی پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:04 ق.ظ

سلام
داستان جالبی بود. صداتون هم مثل قلمتون خوبه

سلام
ممنون
چند دوست دیگه بگن این قضیه رو جوگیر میشم منم که مستعد ...

محمد رضا ابراهیمی جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ق.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
آقا شما صدای گرمی دارید.
شکسته نفسی کردید که غافلگیر شیم.
اینم از ابتکارات میله ای

سلام رفیق
ممنون
اگر خوشتان آمد گوشه سمت چپ در قسمت موضوعات وبلاگ آیکون داستان صوتی را ببینید

بی همتا جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:55 ب.ظ http://takhoda.loxblog.ir

salam amo mile karet kheili doroste damet garm

سلام عمو جونم
چه عجب ... صفا آوردی... دیگه عموی شما بودن باعث کاردرستی آدم می شود

مهدی نادری نژاد جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:38 ب.ظ http://www.mehre8000.blogfa.com

با سلام
البته اظهار فضل در مقابل شما بد است فقط جهت اطلاع رسانی است.
کارلوس فوئنتس، نویسنده مکزیکی و یکی از سرشناس ترین نویسندگان اسپانیایی زبان در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

آقای فوئنتس یکی از نویسندگان برجسته جهان بود که رمان های او همطراز با مقاله های سیاسی اش مورد توجه جهانیان قرار می گرفت.

علاقه توامان او به سیاست و ادبیات سرتاسر عمر و آثار او را تحت تاثیر قرار داده بود.

فوئنتس در مجموع ۲۳ عنوان رمان نوشته است که تعداد قابل توجهی از آن‌ها به یمن حضور مترجمان زبردستی نظیر عبدالله کوٍثری که یدی طولا در معرفی آثار ادبیات آمریکای لاتین به زبان فارسی دارد، به فارسی ترجمه شده‌اند.

نخستین بار در سال ۱۳۶۴ نام فوئنتس در فضای ادبی ایران شنیده شد. محمد امینی لاهیجی نخستین مترجم فوئنتس به زبان فارسی است که رمان دوم او با نام «آسوده خاطر» (نشر تندر) را به فارسی برگرداند.

در همان سال مترجم فقید، مهدی سحابی نیز کتاب «مرگ آرتیمو کروز» که از مهم‌ترین آثار فوئنتس است را به فارسی برگرداند (نشر تندر) و البته مهشید ضرغامی نیز در همان سال ترجمه دیگری از این کتاب عرضه کرد (نشر سهرودی).

در سال ۱۳۶۸، عبدالله کوثری نخستین ترجمه‌اش از فوئنتس را منتشر کرد، رمان آئورا (نشر نی) که سومین رمان فوئنتس است.

از دیگر رمان‌های فوئنتس که به قلم عبدالله کوثری به فارسی ترجمه شده، باید به رمان «گرینگوی پیر» (طرح نوـ ۱۳۷۸) ، «پوست انداختن» (آگه ـ ۱۳۸۰)، کنستانتینا (ماهی ـ ۱۳۸۹) اشاره کرد.

رمان‌های «سر هیدرا» با ترجمه کاوه میرعباسی (آگاه)، «آب سوخته» با ترجمه علی اکبر فلاحی، «خویشاوندان دور» با ترجمه مصطفی مفیدی و «لائورا دیاس» و «اینس» با ترجمه اسدالله امرایی از دیگر رمان‌های منتشر شده از فوئنتس به زبان فارسی هستند.

سه عنوان مجموعه مقاله نیز از فوئنتس به فارسی ترجمه شده است: «از چشم فوئنتس» و «خودم با دیگران» با ترجمه عبدالله کوثری و «یک جان روشن» با ترجمه قاسم صنعوی

سلام برادر
اتفاقاً من هم استفاده کردم
ممنون

آهو جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:57 ب.ظ

سلام رفیق.چی همه پست ما نبودیم.
همین الان تمومش کردم.یعنی از اوناش بود که همون صفحات اول داد میزد از اوناشه.رمان "من منچستر یونایتد را دوست دارم" نوشته مهدی یزدانی خرم رو میگم.یک کار خوب ایرانی.دریابیدش.
راستی من ازین کتابخونه دانشگاهمون غافل بودم.یه سرچی کردم سفربه انتهای شبو دو سه تا موجود بود.کفیدم.
من بعد از آئورای فوئنتس پوست انداختنشو شرو کردم ولی اون موقع واسم ثقیل بود.میخام اول گرینگوی پیرشو بخونم.ممنونم.

سلام
ممنون از این اطلاع رسانی... آمار نگرفتم ولی کتاب های نخونده کتابخانه ام از 150 گذشته!! بیشتر دارم کتابخر می شم تا کتابخون! شایدم کتابدار!!
رمان کولاکی است... یعنی من که خیلی لذت بردم... دوست دارم بدونم شما چطور می بینیش...
آره چیز ثقیلیه!! چند هفته ای زمان می خواد...

فرانک شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ق.ظ http://bestbooks.blogfa.com

الان کل تو جو خوندن کتاب هایی هستم که یک جوری داستاناش به کارتون ها و فیلم های کودکیم برگرده

سلام
آهان جو خوبیه... مخصوصاً اینکه اون کارتونها رو دیگه نشون نمی دهند
کلاً لذت بحشه

Laleh شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 ق.ظ http://nocomment.blogsky.com

maloome in yeki dastan khoobiye :D hanooz tofigh nayaftam ke goosh konam vali jolo jolo khili mamnoon babat e file :D maloome be fekr e mostahaghani az ghabil bande boodeyid...

سلام
امیدوارم که خوشتان بیاید ... اگر خوشتان آمد گوشه سمت چپ در قسمت موضوعات وبلاگ آیکون داستان صوتی را ببینید

مهرگان شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

بر شما مباد چونان آخر و عاقبتی...

برادر میله در این ره که میروی مترس و ملرز و بد به دلت راه مده. باشد که رستگار شوی

سلام
البته که ما توی اون قد و قواره نیستیم... من باب مثال گفتیم و البته حال خراب...

منیره شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 ب.ظ

سلام
گوش و هوشمان محظوظ شد و دلمان به حال بیچاره خدا _ که نام دیگرش گویا "گناه "است _ چه در صورت وجود و چه لاوجود، کباب .
سپاس .

سلام
ما هم از دیدن این که شما گوش نموده اید محظوظ ...
امیدوارم شما و خانواده از گزند هر ناملایمتی محفوظ...
ممنون

فرواک چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام با تاخیر
داستان جالبی بود. می گویند هرکجا که بروی آسمان همین رنگ است. جالبه که این راه رو ما الان داریم طی می کنیم حالا کی درست بشه الله و...
نقل دیالوگ های طبیب شبیه یه آخوندی بود (البته به نظر من) که کم هم صحبت نمی کنه در تی وی خودمون؛ انصاری که آی حال بهم زنه صدا و گفته هاش. برا من که تونسته بودین اون حالت انزجار رو بوجود بیارید. ممنون از زحمتی که کشیدید.

سلام

تلاش من در هنگام ادای سخنان طبیب نزدیک شدن به چنان الگویی بود... جالب بود برام

ایوا داوران سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ http://evadavaran.blogfa.com

بالاخره امروز رنگ زرد را گوش کردم. صدای شما به نحو غریبی شبیه صدای یکی از دوستان قدیمی منه که از قضا او هم مثل شما اهل کتابه

مرسی بابت فایل صوتی

سلام

همه ما به نحو غریبی به هم نزدیکیم
ممنون از این که وقت گذاشتید و گوش کردید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد