میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخابات جدید!!

درخواست هایی جهت ایجاد خلاقیت در امر انتخابات رسیده است و من هم کمی فکر کردم دیدم بد نیست که یک حرکت هایی در این زمینه انجام بشود. به عنوان آزمایش , سیستم جدیدی در نظر گرفتم: هر نفر یک رای مثبت و یک رای منفی می تواند بدهد. دو کتاب انتخاب می شوند: بیشترین امتیاز کسب شده و کمترین امتیاز کسب شده(نزدیک ترین عدد به صفر)...

وقت هم زیاد نیست واسه این تعطیلات پیش رو می خوام یک کتاب حجیم دست بگیرم... واسه همین گزینه ها همه با این دید دست چین شده اند. پاراگراف اول هر کتاب را می آورم:

1) ) تریسترام شندی  لارنس اشترن,ترجمه ابراهیم یونسی,نشر نگاه,674صفحه ,نگارش1760

ای کاش پدر یا مادرم , یا در واقع هر دو –چون هر دو موظف به این کار بودند- وقتی مرا به وجود می آوردند می دانستند چه می کنند.اگر چنان که باید به این امر توجه می کردند و می دیدند که چه چیزها به این کارشان بستگی دارد , و نه تنها پای به وجود آوردن یک موجود معقول در میان است بلکه مسئله تشکیل و تشکل مناسب حرارت بدن این موجود و احتمالاً نبوغ و ساختمان مغز او هم مطرح است , و حتی ممکن است سرنوشت همه خاندان این موجود از اخلاط و امیالی تاثیر پذیرد که آن هنگام غلبه داشته اند...

.

2) تسلی ناپذیر  کازو ایشی گورو  ترجمه سهیل سمی,نشر ققنوس , 736  صفحه, نگارش 1995

راننده تاکسی وقتی فهمید هیچ کس , حتی متصدی پذیرش پشت میز هم , منتظرم نیستدلخور شد و در تالار خالی هتل کمی پرسه زد, شاید به این امید که پشت آن همه گل و گیاه یا مبل راحتی , یکی از کارمندان هتل را پیدا کند. و عاقبت چمدان هایم را کنار در آسانسور پایین گذاشت , من و من کنان عذرخواهی کرد و اجازه مرخصی خواست.  

.

3) سال مرگ ریکاردو ریش  ژوزه ساراماگو  ترجمه عباس پژمان, انتشارات هاشمی, 599 صفحه, نگارش 1986

اینجا دریا به انتها می رسد و خشکی آغاز می شود. شهر در زیر باران است و منظره اش تار دیده می شود, آب رود گل آلود است, ساحل های رود زیر آب رفته است. کشتی سیاه رنگ هایلند بریگید از مسیر تیره رود بالا می آید و می خواهد در اسکله آلکانتارا لنگر بیاندازد.

.

4) سکه سازان  آندره ژید ترجمه حسن هنرمندی, نشر ماهی, 479صفحه , نگارش 1925

برنار پیش خود گفت: حالا وقتی است که گمان کنم در دالان صدای پا می شنوم.

سر برداشت و گوش فرا داد. ولی نه: پدر و برادر بزرگش در کاخ دادگستری مانده بودند , مادرش به دید و بازدید رفته بود و خواهرش به کنسرت و اما برادر کوچکش,کالوب, را هر روز هنگام بیرون آمدن از دبیرستان , پانسیون در بر می کشید.

.

5) عروس فریبکار  مارگارت اتوود ترجمه شهین آسایش, نشر ققنوس , 702صفحه, نگارش1993

داستان زینیا را باید از وقت بسته شدن نطفه اش شروع کرد. به نظر تونی داستان زینیا خیلی وقت پیش در جایی خیلی دور شروع شد؛ جایی که صدمات بسیار خراب کرده و از هم پاشیده بودش. جایی شبیه یک نقاشی اروپایی که با دست رنگ گل اخری بدان زده باشند با آفتاب غبارآلود و بوته های انبوه که برگ های ضخیم و ریشه های کهن و درهم پیچیده دارند و در پشت آنها چکمه ای بیرون زده از زیر خاک , یا دستی بی جان که از امری عادی ولی وحشتناک حکایت می کند. 

پ ن 1: همه کتاب ها در لیست 1001 کتابی که خواندنش قبل از مرگ توصیه شده ،حضور دارند. 

پ ن 2: مطالب بعدی به ترتیب در مورد کرگدن اوژن یونسکو ، خاطره دلبرکان ...مارکز و اگنس پیتر اشتام خواهد بود که خواندنشان دیریست تمام شده اما نوشتنشان آغاز نشده.

نظرات 26 + ارسال نظر
آیدا سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:59 ب.ظ http://1002shab.blogfa.com/

رای مثبت: تریسترام شندی
منم می خوام دوباره بخونمش.
رای منفی ندارم.

سلام بر شما روشن کننده چراغ اول
ممنون
تریسترام شندی 1

غرور سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:45 ب.ظ

سلام
رای مثبت:تریسترام شندی
رای منفی:سکه سازان
موفق باشی....

سلام
ممنون از توجه تان...سلامت باشید
تریسترام شندی 2
سکه سازان 1-

ص.ش سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:28 ب.ظ

عروس فریبکار= +
منفی= ساراماگوـ----

هینطوری شهودی گفتم!
این ژرمینال عجب چیزیه!!!!من هرشب انگار دارم توی معدن خودم کار میکنم و خسته و کوفته باید ۵ صبح ژاشم!///

به به! خدایی میرسی بخونی؟
من خیلی خسته میشم وقتی میام خونه.

سلام
البته شهود در این گونه مواقع جواب می دهد
توصیف خوبی بود در مورد کتاب روح زولا هم خرسند شد بعد از خوندن حتمن یه کامنت در پست مربوطه بگذار تا من هم استفاده بکنم
...........
یه برنامه ای توی ذهنم چیدم برای این تعطیلات ...تا چه قدرش رو عملی کنم بستگی به خیلی چیزا داره
ممنون
عروس فریبکار 1
ریکاردو ریش 1-

hazhir چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ق.ظ http://sunset77553300.blogsky.com/

تسلی ناپذیر بخاطر کافکایی بودن رای منفی. داستان اثری معمول نیست. درهم و برهمه!

عروس فریبکار. رای مثبت. خوندم و بشدت توصیه میکنم.

سلام
اتفاقاً یکی از دوستانم هم دو سه هفته پیش تمومش کرد و همین گلایه را داشت...
عروس فریبکار 2
تسلی ناپذیر 1-
ممنون

هدا چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ق.ظ

رای مثبت، تریسترام شندی
رای منفی هم تقریبا- سال مرگ ریکاردو ریش رو نپسندیدم- ندارم

سلام
ممنون از توجه و حضورتان
تریسترام شندی 3
ریکاردو ریش 2-

یک لیلی چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:15 ق.ظ http://yareftab.blogsky.com

سلام بر جناب میله
لطفا اول تریسترام شندی چون این موضوع فکرم رو مشغول کرده.
رای منفی هم اگر هدف این چند روز تعطیلات است خدمت پیر فرزانه، ساراماگوی عزیز جسارت می کنم.
اگر "هجوم دوباره مرگ" ساراماگو بین گزینه ها می بود،
نظر دیگه ای می داشتم. به خصوص برای این ایام.

سلام بر یار آفتاب
ممنون از توجه و دقت نظرتان
...
تریسترام شندی 4
ریکاردو ریش 3-

دیوانگی محض من چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام میله خان میرا خونده شده با همه سانسور و عالی بود
عروس فریبکار و سال مرگ+

سلام
اوه شما هم خوندید... خوشحالم که راضی هستید
عروس فریبکار 3
رایتان به سال مرگ منفی است؟ اگر مثبت است که ...
ممنون

مدادسیاه چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام
میله جان کمافی السابق و تا هر وقت که ترسترام شندی را بخوانی به آن هر چند تا مثبت که قابل پذیرش باشد خواهم داد و اگر این کار کافی نباشد بگو دیگر چه کاری از دست من ساخته است.
من جرات منفی دادن به هیچ کدام از کتابهای دیگر را ندارم به خصوص که فقط یکی از آنها را خوانده ام.

سلام
همین اصرار شما می شود یک تبلیغ مثبت و همین کار کفایت می کند...
ممنون
تریسترام شندی 5

حسن آذری چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ب.ظ http://sepidedamvalimoo.blogfa.com/

[گل] درود دوست عزیز

سلام
ممنون دوست عزیز
رای هم بدهید دیگه بیشتر خوشحالمان می کنید

فرانک چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:29 ب.ظ

اولی را نخوندم اما کلا کارهای اتوود سرگرم کننده است به اون رای مدم

سلام
اولی را خیلی توصیه کرده اند
ممنون از رای
عروس فریبکار 4

فانی چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام.من مجددا به اگنس رای می دم تا منظور از خلاقیت دستتون بیاد ای دوست!

سلام

ممنون از حضورتان پای صندوق

شوایک 6
در قند هندوانه 5-
................
جداْ این شوایک کتاب فوق العاده ایست

الی پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:22 ق.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

رای من : ایشی گورو

سلام
ممنون
تسلی ناپذیر 0
(یک رای منفی داشت که خنثی شد)

سلام پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ب.ظ http://moaleme91.blogfa.com/

سلام
سیستم جدیدتان مشعشع باد
چند بار این تریسترام شندی را می آورید ؟
آخر کار مجبور می شوم بخوانمش ها!!
درود بر تریسترام شندی
ما چون عادت نداریم مرگ بر ... بگیم طبعا رای منفی هم نداریم
البته اگه با رای منفی مهر بیشتری تو شناسنامم میخوره بهم بگین که من شدیدا به این مهامر احتیاج دارم

سلام
این گزینه ها از میان برنامه ای که ابتدای سال دادم برای خواندن در سال پیش رو انتخاب می شوند...لذا می بایست تا انتهای سال (سال وبلاگی) خوانده شود...یعنی این که ممکنه برخی گزینه ها نهایتن به آش کشک خاله تبدیل شوند که البته چون از برنامه عقبم این اتفاق نمی افتد...
..................
اون امهار به هیچ کار نمی آیند
اما این مهور یه چیز دیگه ای است
..................
تریسترام شندی 6

دامون قنبرزاده پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:03 ب.ظ http://cinemaekhanegi.blogsky.com

سلام
خوب است که "اتاق" را خریدید. خوشحال می شوم بعد از خواندنش، نظرتان را بگویید. در ضمن، "تریسترام شندی" را بعید است بتوانید تمام کنید! از من گفتن!

سلام
حتمن این کارو خواهم کرد... والللا باید وایسیم ببینیم چی به چیه... با این همه تبلیغ به نظرم جای این تنذیر خالی بود...ممنون

امید (سپید و گاه سیاه) پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 ب.ظ http://sepidvagahsiyah.blogfa.com

سلام از روی ادب
دوست عزیز در پروژه ای نیاز به نظرات زیبای شما دارم.
از شما دعوت میکنم به نظرسنجی ای که در وبلاگم قرار داده ام شرکت کنید و مرا در این امر یاری کرده باشید با نظرات خود.

ممنونم.

تاریخ انقضا: ترجیحا تا 91/09/10 در نظر سنجی شرکت کرده باشید.

سلامت
شاد
و پیروز باشید.


سپید و گاه سیاه.

سلام
اگر فرصت کنم به روی چشم قربان
اما اجمالاً انار

منیر جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام
تریسترام شندی را بخوانید لطفن.
شیوه ی رای منفی دادن هم خوب فکری بود . هرچند خودم بخاطر اینکه نخوندمشون رای منفی ندارم .
تعطیلات پر از بهجت داشته باشید.

سلام
ممنون
این گونه تعطیلات که تکلیفش معلومه
یاد بیماری بهجت افتادم
تریسترام شندی 7

ص.ش شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:29 ب.ظ

هیچ کدومش تو کتابخونه نبود!
باااس برم عضو ویژه بشم
تا فردا ژرمینالو تموم میکنم!
۱اتفاقی افتاد داستانش لو رفت!
کتاب ولو بود رو تختم! اومدم ببندمش دقیقا چشمم افتاد به ۱ جمله: زن ماهو جسد کاترینو بغل می کنه.

سلام
ای وای چه اتفاق خوفناکی...باهاتون همدردی ویژه می کنم... البته دلسرد نشید و ادامه بدید...خبر مرگ مهم نیست چون به هر حال همه می میریم ، کیفیت مرگه که مهمه...
عضو ویژه شدن چه پیشنیازهایی دارد و چه مزایایی؟ عجله نکنید! شما خیلی جلویید...

نسیم شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ب.ظ http://delgapp.blogfa.com

سلام.
رای مثبت تسلی ناپذیر
منفی سال مرگ ریکاردو ریش
مرسی.

سلام
ممنون از حضور و رای احتمالن گره گشایتان (برای انتخاب دوم)
تسلی ناپذیر ۱
ریکاردو ریش ۴-

فرزانه یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:51 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
آقا اندوه این خلاقیت شما در انتخابات کشت ما را ...
رای مثبت من به تریسترام شندی چون تازه از درس و مشق هایم یاد گرفته ام که دیدرو رمان فوق العاده ژاک قضا و قدری و اربابش را با تاثیر از آن نوشته .

رای منفی من هم به نخواندن و ننوشتن درباره تریسترام شندی !

بعنوان یک پیشنهاد هم همان رمان دیدرو را بشدت توصیه می کنم . ژاک قضا و قدری و اربابش با ترجمه مینو مشیری

سلام
البته انتخابات ما کجا و اون قضیه لبنان کجا... البته از زاویه اندوه عرض می کنم
و اما تریسترام که ظاهرن منتخب هستند و طرفدارانش می توانند قبل از اعلام ما بریزند در خیابان و شادی کنند ... کتاب دیدرو در برنامه امسال که در خرداد اعلام کردم هست و اتفاقن جزء هفت هشت کتابی که گزینه ها را از بینش انتخاب کردم بود...
شناسنامه دم دستتان باشد که یحتمل به زودی روی سن می آید
ممنون
تریسترام شندی 8

مرد مرده یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:15 ق.ظ http://www.dead-notes.com/

سلام بر میله ی گرام !
آقا ما هم اومدیم به وظیفه ی شرعی خودمون عمل کنیم و رای بدیم !
تریسترام شندی ؛ چون تعریفش رو زیاد شنیدم و خیلی دلم می خواد بدونم چطور کتابیه !

سلام
توی چشمای آدم اشک حلقه میزنه وقتی می بینه که چنین احساس وظیفه های شرعی و اینا در بین جوانان این مرز و بوم موج میزنه...ممنون
تریسترام شندی 9

ترنج یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:15 ب.ظ http://femdemo.blogfa.com/

کتاب هایی هم هست که خواندنش برای بعد مرگ توصیه شده باشه؟

سلام
البته نقیض آن موضوع می شود کتابهایی که برای خوندنشون توصیه ویژه ای از سوی انتخاب کنندگان آن لیست نشده است... اما فی الواقع بعد از مرگ فرصت طولانی ای برای خواندن کتاب مهیاست: روایت داریم که در برزخ چنان حوصله بندگان منتظر سر می رود که کتابهای نویسندگانی نظیر دانیل استیل و مشابهان وطنی اش را روی هوا می برند و حتا در برخی روایات آمده است که چنان اوضاع سخت و خفنی است که برخی منتظران، از فرشتگان طلب کیهان می کنند... یعنی تا این حد

زنبور یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:19 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
دیر رسیدم. درب حوزه ها بسته شده بود. آخرین اطلاعیه وزارت کشور ساعت انتخابات رو تا چند تمدید کرده؟!!!

سلام
دیر رسیدید... همین الان در رو بستم و شمارش رو شروع کردم...
حالا وقتی فردا از محل کار خدای ناکرده اخراجتان کردند از چشم من نبینید! من بارها به مسئولین امر سفارش کردم که شرکت در انتخابات اینجا اجباری نیست...

محمدرضا دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ http://mamrizzio.blogfa.com/

سلام!
تریسترام شندی و السلام!

سلام
دیگه تیر خلاص رو هم شما شلیک کردید... یادم بود توصیه قبلی شما را...
تریسترام دو رقمی شد و انتخاب شد... شروعش می کنم
شندی 10

فرزان دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:08 ب.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

سارماگو...

منفی ندارم_
درود..

سلام
ساراماگو 3-
فکر کنم رای های منفی ژوزه تحت تاثیر نتایج پرسپولیس بوده است

که دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:01 ب.ظ

+1
-5
بی هیچ دلیل خاصی!
همین جور از روی شیکم!

سلام

تریسترام شندی رو شروع کردم
یعنی انتخابات تمام شد
می ماند انتخاب دوم که ...
ممنون که...

زهرا نوعی دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:08 ق.ظ

با سلام
توی اینترنت می گشتم که وبلاگ شما رو دیدم. وبلاگ خیلی خوبی دارید. حقیقتش من داشتم دنبال رمان خوب می گشتم واسه هدیه به یک دوست اهل رمان که الان روحیه خوبی نداره و افسرده است. انتخاب واسم سخته چون من رمان های جدید رو (معاصر) رو خیلی نخوندم و دوستم همه کلاسیکهایی که امیدبخشند رو خونده مثل ژان کریستف یا جان شیفته رومن رولان یا آثار داستایوفسکی
گفتم با خودم که واسه شما بنویسم شاید شما بتونید به من کمک کنید. می دونید من دنبال رمانی ام که واقع گرایانه باشه و به آدمها بگه علیرغم همه تلخیهای زندگی می شه تغییراتی برای بهبود زندگی و رشد روحی ایجاد کرد. البته نمی خواهم این نگاه مثبت غلوآمیز باشه چون اونجوری اصلاً باورکردنی نمی شه و تأثیر فیلم هندی رو داره رو آدم :)
قبلاً ممنون

سلام دوست عزیز
چه سوال سختی
چه سوال سختی
یه بار خودم توی کتابفروشی بزرگی با یکی از مسئولینش که واقعن کتابخوان هم بود همین موضوع رو زیر و رو کردیم...من برای دوستی که فکر می کردم همین اوضاع رو داره دنبال کتاب امیدوارکننده ای بودم!...خلاصه اش اینکه به جایی نرسیدیم
......................
کمی مهلت بدهید فهرستم رو بالا پایین بکنم ببینم چیزی به ذهنم می رسه یا نه...
ممنون
....................
بهترین کتابی که الان با دیدن فهرستم به نظرم رسید "اجاق سرد آنجلا" است:
http://hosseinkarlos.blogsky.com/1390/12/25/post-219/
تلخی که شیرینی های خاص خودش رو داره
و این که خاطرات خود نویسنده است که از بدبختی مطلق به جای خوبی رسید و کتاب هم نثر خوبی داره
امیدوارم به کار بیاد
اگه همینو گرفتید نتیجه اش رو حتمن به من هم خبر بدهید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد