میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

ادامه مطلب قبل!!

از راه می رسم. خسته و کوفته. تلویزیون را روشن می کنم. گفتم که خسته و کوفته! پس بهترین کار دراز شدن جلوی تلویزیون در این ایام حساس است که مثل همیشه قبل از یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم. اوایل تعجب می کردم که چرا ما همیشه قبل از پیچ هستیم و بعد از گذشتن از هر پیچی یک پیچ دیگر...لاینقطع... اما الان تعجب نمی کنم. می دانم که شما هم تعجب نمی کنید...ولی برای روشن شدن اذهان کسانی که هنوز تعجب می کنند بگویم که ما در یک مسیر دایره ای قرار داریم ولذا همیشه در حال پیچیدنیم.

کانال ها را می چرخانم. راستی یاد اون تلویزیون های بلر 24 اینچ قدیمی به خیر! به خاطر همین چرخاندن کانال می گویم. آخه گاهی که به "کباب بدون سیخ" (بنده زاده را عرض می کنم) می گویم کانال رو بچرخون نگاه عاقل اندر سفیهی به من می اندازد. جوان هستند و جویای نام...کانال نچرخانده اند که!

در یکی از کانال ها مناظره بخش فرهنگی هنری در جریان است: عطر , رایحه خوش, خوشبوکننده, پرفیوم, شمیم دل انگیز نشسته اند. عکس هایی نشان داده می شود و جماعت نظراتی می دهند. من هنوز هوشیار نشده ام. گفتم که خسته و کوفته... و اصولن وقتی آدم خسته و کوفته از سر کار برمی گردد, برای بازگشت به حالت عادی نیاز به یک شوک مثبت دارد وگرنه تا چند دقیقه ای مثل جنازه جلوی صفحه تلویزیون بی حرکت می نشیند. شوک مورد نظر من اما بغتتاً روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود: عکسی تمام قد از جنیفر لوپز!!

پاتریک شماره 1: بله همان طور که قبلن عرض کردم تمام بدبختی ما از تورم است. و تا این تورم باشد هیچ چیز درست نمی شود. این تصویر هم نماد دولتی است که تورم در ناحیه تحتانی اش بیداد می کند. این تورم همه منابع را خواهد بلعید. بیچاره مردمی که گرفتار این تورم شوند. 

پاتریک شماره 2: این تصویر نشان دهنده زیربنای نادرست برنامه چهارم توسعه است که خلاف گفتمان انقلاب بود و آن مجلس ششم ملعون آن را تصویب کرد. آنها می خواستند با چنین مذاکره کننده هایی بر سر میز بنشینند که البته موفق نشدند.

پاتریک شماره 3: 

 یاد باد آن که سر کوی توام منزل بود...... دیده را روشنی از خاک درت حاصل بود

آه از آن جور و تطاول که در این دامگه است......آه از آن سوز و نیازی که در آن محفل بود

پاتریک شماره 4: این یکی از جذابیت های توریستی است که در صورت سر کار آمدن یک دولت کارآمد می توان از کنار آن حدود دویست هزار شغل ایجاد نمود.

پاتریک شماره 5: دوستان عزیزمان با حسرت به این عکس نگاه کردند اما من در سفرهای متعددی که به استانهای مختلف کشور کرده ام عرض می کنم که اگر مشکل گرد و غبار در 11 استان جنوبی مملکت را حل کنیم و هوا صاف شود آن وقت هر چشم منصفی خواهد دید که ما استعدادهای زیادی در این زمینه داریم که من با استراتژی گلوله برفی آنها را از نوک قله به پایین سر می دهم. 

............................... 

پ ن: بنا دارم شرکت کنم! به شما هم توصیه می کنم به مطلب قبلی بروید و در انتخاب کتاب مرا یاری نمایید. متشکرم.

نظرات 11 + ارسال نظر
یک لیلی یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:30 ق.ظ http://yareaftab.blogsky.com

سلام

تا کتاب است و رفیقی که به دانشم فزاید
چه نیازم به "حماسه" که بصیرتم فزاید؟

سلام
هوووم (اینجا تغییراتی پیدا کرده و آیکون برای جواب دادن نیست!)
حماسه از چیزای لازم است
جدی می گم
آیکون نیست دیگه!

رها یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:03 ب.ظ http://freevaar.blogspot.se

آی این مردم تحقیر میشن و آی که انگار نه انگار بهش میخندن!

من کماکان میگم پرفیوم!
هرچند که شرکت نمیکنم!

سلام
یعنی این یه خنده رو هم از ما بگیرن دیگه چی می مونه آخه؟
دقیقن با همین حضور پرشور پرفیوم انتخاب شد...فاعتبروا...
در خصوص شرکت یا عدم شرکت هیچ توصیه ای ندارم. جفتشان می تواند بی فایده باشد. عدم شرکت 100 درصد و شرکت 99 درصد. پس توصیه ای ندارم.

زنبور یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

این چرخوندن رو خوب اومدی. الان هم میخایم مثل گذشته معجزه کنیم. یادش بخیر هرچه میچرخوندیم دو کانال بیشتر نبود سه دور چهار دور .... هیچ چیز جدیدی پیدا نمیشد. همون سیاه وسفید بازی خودش بود و بس

سلام
گاهی هم معجزه می شد... یه بار همسایه ما سیم آنتن تلویزیون رو درنیاورده بود و ویدیوش روشن بود و اول صبح جمعه داشت شوی هندی می دید...من منتظر شروع برنامه ها کانال ها رو چرخوندم که یهو معجزه رخ داد!

راثی پور دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:33 ق.ظ http://siolishe.blogfa.com

سلام.
بسیار ماهرانه به آن مسابقه کذائی پردخته بودید.چه می شود کرد ایرانست دیگر مثل همیشه در یک لحظه حساس و بحرانی و در سر پیچی از جنس پیچهای گردنه حیران و صائین.

و راننده ای که هنوز در حال آموزش و تعلیم است

تا چه بر سر اتوبوس زوار در رفته آید

سلام
ممنون دوست من
اتوبوس و مسافرانش شده اند محل کسب تجربه برای رانندگان تازه کار گوش به فرمان!

خان دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:27 ب.ظ

کارلوس جان جوگیر نشو لطفاً برگرد سر کتابخوانی تورو جدت

سلام خان
چشم
شما امر بفرما قربان

بی نام دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ب.ظ http://7926062.persianblog.ir

تصمیم گرفته بودم بی خیال این پاتریکا بشم. مجبورم گردی به پست بنویسم

سلام خدمت خواهم رسید.ممنون

ند نیک پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:07 ق.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

من یادمه اون تلویزیون ها. یک تلویزیون کوچولوی سیاه سفید داشتیم کانالاش همونجوری که گفتی میچرخید. البته اون موفع که دوتا کانال بیشتر نداشتیم.
بعدش هم یک تلویزیون رنگی خریدیم که باز کنترل نداشت و کانالاش با زدن دکمه عوض میشد

سلام
آره دو تا بود منتها ما همیشه میچرخوندیم چون منتظر معجزه بودیم!

raha پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:57 ب.ظ http://osyaneghalam.blogfa.com

با عروس زنده به گور به روزم! منتظر نظراتتان هستم

سلام
خدمت خواهم رسید.امیدوارم یه روز من با داماد زنده به گور تلافی کنم!!

مسعود جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:30 ق.ظ

زنده ای؟ نیستی!

سلام پروفسور
فکر کنم می تونستی یه زنگ بهم بزنی!!! نه؟

مسعود جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:57 ق.ظ

راستی حالا که بنای شرکت داری نمیخوای بگی به کدوم رای می دی خودت!؟

سلام مجدد
بنای توصیه و تحلیل و تبلیغ که ندارم پسرجان!
ولی یه پاتریکی هست که خیلی خطرناکه و احتمالن همونم مد نظره و باقی در خوشبینانه ترین تحلیل برای پراکنده کردن آرای همدیگر میدان داده شده اند... قصه تکراری ایست... منتها قصه تکراری در میان جلبک سانان خواهان زیاد دارد.

میتینگ انلاین جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ق.ظ http://meetingonline0.blogfa.com

درود
شما همان میله بدون پرچم قدیمی هستید؟
اگر این طور است خوشحالم که یافتمتان.
بچه که بودم شاهرود زندگی می کردیم. شمال که می آمدیمُ کانال چرخاندن را دوست داشتم. آخر چند دور که می چرخید می رسید به کانال های ترکمنستان و رقص های زیبا و آهنگ های شاد.
به یاد دارم اولین فیلم سینمایی ترسناکم را همین گونه دیدم. مردی که پرواز می کرد و با تشریح بدن انسان به کودکی آموزش می داد. کانال قطع شد و من نتوانستم آخر فیلم را ببینم و تا سالها به این فکر می کردم که آخرش چه شد؟!؟
این مناظره ها بد هم نبود. حداقل دیدیم که دکتر بن بست جان، نمونه ایست از الف بی نون (احمدی نژاد) در ابعاد اندکی بزرگتر که با نیش باز دیگران را به سخره می گیرد. هر چند دیگران خودشان مضحکه هستند.

سلام رفیق
اقا فکر نکنم قدیمی تر از من میله ای بدون پرچم وجود داشته باشد! یعنی تا حالا ندیدم و نشنیدم جدیدتر هم وجود داشته باشد! اگه جایی دیدید بهش تذکر بدهید...
خوب بود...نمونه معرکه ایست...بدون برنامه و بدون تجربه و بدون...یعنی ترتیبمون داده است با عرض معذرت!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد