میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب دو کتاب بعدی

خیلی مختصر باید بگم عطر زوسکیند یا به قولی عطر سوزکیند را تمام کردم و امیدوارم که برای روز شنبه یا یکشنبه مطلب مختصری در موردش بنویسم که البته باید دید آن موقع فضا چه بویی می دهد!

اما بعد از آن سراغ چه کتابی بروم؟ گفتم حالا که انتخابات دوگانه ای پیش رویتان است من هم یک انتخابات دوبل برگزار کنم که از قافله عقب نمانم. منتها همچین بی هدف و پیام و اینا هم نیست, یعنی برای امثال من که نوجوانی شان مصادف بود با فضایی که کوچک و بزرگ - در عین این که می گفتند کوچکتر از اونی هستند که پیام بدهند- برای همدیگر و تمام ملت پیام می دادند ؛ اصلن و ابدن امکان پذیر نیست که میکروفونی دستمان بیاید از خیر دادن پیام به دیگران بگذریم یا قلمی بچرخانیم که درش پیامی مستتر نباشد. بله, غور قورباغه نه از غرض است...

و اما انتخابات اول بین چند کتاب متوسط الحجم است به قرار زیر به ترتیب حروف الفبا:

خانم دلوی Dalloway   ویرجینیا وولف ترجمه فرزانه طاهری

خانم دلوی گفت که گل را خودش می خرد.

 آخر لوسی خیلی گرفتار بود. قرار بود درها را از پاشنه درآورند, قرار بود کارگران رامپلمیر بیایند. خانم دلوی در دل گفت , عجب صبحی- دل انگیز از آن صبح هایی که در ساحل نصیب کودکان می شود. چه چکاوکی! چه شیرجه ای! آخر همیشه وقتی , همراه با جیرجیر ضعیف لولاها , که حال می شنید, پنجره های قدی را باز می کردو در بورتن به درون هوای آزاد شیرجه می زد, همین احساس به او دست می داد....

زندگی و زمانه مایکل ک   جی. ام. کوتسیا (کوتزی) ترجمه مینو مشیری

وقتی قابله به مایکل ک کمک کرد از شکم مادرش به دنیا بیاید, اولین چیزی که نظرش را گرفتلب شکری او بود. لب مثل شکم حلزون تاب خورده بود و سوراخ چپ دماغ هم گشاد و باز بود. قابله لحظه ای بچه را از نگاه مادرش دزدید و انگشتش را در غنچه کوچکی که حکم دهان را داشت کرد و وقتی دید سق بچه سالم است نفس راحتی کشید.

سال های سگی   ماریو بارگاس یوسا  ترجمه احمد گلشیری

جاگوار گفت:«چهار.»

چهره آن ها در نور پریده رنگی که چراغ برق از پشت دو سه شیشه تمیز می انداخت آرام به نظر می رسید. برای هیچ کس , به جز پرفیریو کابا , خطری در پیش نبود. طاس ها از غلتیدن باز ماندند. سه و یک. سفیدی آن ها بر کاشی های کثیف توی چشم می زد.

سیمای زنی در میان جمع   هاینریش بل  ترجمه مرتضی کلانتریان

قهرمان اصلی, در این قسمت, یک زن آلمانی 48 ساله است. قد او یک متر هفتاد و یک سانتی متر است و وزن او حدود شصت و هشت کیلو هشت صد گرم است ؛ یعنی با اختلاف سیصد یا چهارصد گرم با وزن ایده آل برای چنین قدی. رنگ چشمانش چیزی است بین آبی تند و سیاه. انبوه موهای براق و بلوندش , که کمی به خاکستری می زند و او آن ها را به روی شانه هایش افشان می کند, به سرش حالتی می دهد که گویی کلاهی طلایی به تارکش گذاشته باشند...

ظرافت جوجه تیغی   موریل باربری  ترجمه مرتضی کلانتریان

امروز صبح پالی یر کوچولو , که معمولاً هرگز با من حرف نمی زند, اعلام کرد:

-          مارکس دیدگاهم را نسبت به جهان کاملاً دگرگون کرده است.

آنتوان پالی یر , وارث خوشبخت یک خانواده کارخانه دار, پسر یکی از هشت کارفرمای من است, آخرین باد گلوی سرمایه داری بزرگ – باد گلویی که فقط در اثر سکسکه های پاک و سالم به وجود می آید- , سرشار از شادی کشفی که کرده, به طور غیر ارادی , بی آن که حتا تصور کند که بتوانم چیزی از آن سر در بیاورم, آن را برایم نقل می کند: توده های زحمت کش از اثر مارکس چه می توانند بفهمند؟...

**************************

خب حالا , بعد از این که بین این پنج کتاب یکی را انتخاب کردید به ادامه مطلب بروید و گزینه های انتخابات دوم را ببینید و پس از آن هم اشاره ای به پیام...

انتخاب دوم بین پنج کتاب نازک سان است... قلیل الحجم... به ترتیب الفبا:

چه کسی پالومینو مولرو را کشت؟  ماریو بارگاس یوسا  ترجمه احمد گلشیری

لیتوما , که داشت دل و روده اش بالا می آمد, گفت:«بی پدر و مادرها. جوون , راستی راستی ناکارت کرده ن.»

جوان را از درخت خرنوب کهنسال هم حلق آویز کرده بودند و هم جابجا به صلابه کشیده بودند. ظاهرش به اندازه ای مضحک بود که بیش تر به مترسک یا عروسک خیمه شب بازی آش و لاش شده می ماند تا جسد. ...

خرده جنایت های زن و شوهری  اریک امانوئل اشمیت  ترجمه شهلا حائری

آپارتمان تاریک است.    

صدای قفل و کلید می آید.

در باز می شود و از لای در سایه ی دو نفر از ورای روشنایی قرمز رنگ راهرو به چشم می خورد.

زن وارد اتاق می شود, مرد با چمدانی در دست, کمی عقب تر در درگاه باقی می ماند, انگار تردید دارد که داخل شود. لیزا به طرف پریز برق می دود, با عجله تمام چراغ ها را یکی پس از دیگری روشن می کند, بی صبرانهمی خواهد هرچه زودتر همه جا دیده شود.

فضیلت های ناچیز  ناتالیا گینزبورگ  ترجمه محسن ابراهیم

تا آنجا که مربوط به تربیت بچه ها می شود, فکر می کنم که به آنها نباید فضیلت های ناچیز , بلکه باید فضیلت های بزرگ را آموخت. نه صرفه جویی را ؛که سخاوت را و بی تفاوتی نسبت به پول را. نه احتیاط را ؛ که شهامت و حقیر شمردن خطر را. نه زیرکی را؛ که صراحت و عشق به واقعیت را. نه سیاست بازی را؛ که عشق به همنوع و فداکاری را. نه آرزوی توفیق را؛ که آرزوی بودن و دانستن را.

دختر پرتقال  یاستین گوردر   ترجمه مهرداد بازیاری

پدرم یازده سال پیش مرد. آن زمان چهار سال بیشتر نداشتم و فکر نمی کردم روزی برسدکه دوباره از او خبری بشود. ولی حالا به اتفاق هم , در حال نوشتن یک کتاب هستیم.

یکی مثل همه   فیلیپ راث  ترجمه پیمان خاکسار

اطراف قبرش در گورستان مخروبه چند نفری از تبلیغات چی های نیویورکی , که سابق همکارش بودند, جمع شده بودند و از انرژی و ابتکارش یاد می کردند و به دخترش نانسی می گفتند که همکاری با او تا چه حد لذت بخش بوده. چند نفر هم...

****************************

پ ن : خیلی ساده ... انتخاب وقتی از بین گزینه هایی جالب و قدرقدرت و جذاب و مشهور و چه و چه و چه باشد واقعن سخت است. آدم می ماند حیران. عذاب می کشد. عقلش دوتا را با هم می خواهد و دلش دوتای دیگر را و یه چیز دیگرش مثلن چشمش دنبال آن دیگری و خلاصه یه وعضی... خواستم بگم گاهی باید شکرگزار باشیم که کارمون سخت نیست. همین!!    

نظرات 23 + ارسال نظر
پری ماه چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:07 ب.ظ

سیمای زنی ....
یکی مثل همه

سلام
ممنون
حجیم :هاینریش 1
نازک :فیلیپ 1

هدا چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:13 ب.ظ

از گروه اول سیمای زنی در میان جمعِ هانریش بل، که از طرف دوستان کتابخوان زیادی هم توصیه به خواندن شده که متاسفانه هنوز توفیق نیافته ام
از گروه دوم یکی مثل همه کتاب بسیار بسیار خوبی ست که توصیه میکنم بخوانید.
بر خلاف برخی انتخابات، این انتخابات بآدم را به سختی می انداخت(به لحاظ تعدد گزینه های مطلوب و معقول)

سلام شاید بشود گفت جماعتی که انتخاب ساده را نتوانند انجام بدهند در انتخاب سخت گیج خواهند زد... شاید بشود گفت وقتی گزینه های مطلوب حضور دارند (دموکراسی حداکثری مثلن) ملت نیاز به مطالعه و تفکر و بررسی و اینا دارند تا بتوانند انتخاب کنند و یا بالعکس می توان گفت تا چنین حرکتی در ملت نباشد گزینه ها اونجور نمی شوند و از این شایدها
...................
حجیم : هاینریش 2
نازک: فیلیپ 2

لونا چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:05 ب.ظ http://belluna.blog.com

سالهای سگی را خوندم خوب بود به شما هم پیشنهادش میکنم

سلام
ممنون
حجیم: یوسا 1

ص.ش پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:41 ق.ظ

1-دختر پرتقال
2-زندگی و زمانه میکل اف

سلام
ممنون
حجیم:کوتزی 1
نازک : گوردر 1

فرزانه پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:54 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
آقا ما گیرنده هایمان را باید فرمت کنیم که جا واسه پیام های جدید باز شه بس که اون موقع ها ....

بین اولی ها : ظرافت جوجه تیغی ( چون خودم قبلاً راجع بهش مطلب نوشته ام! )

بین دومی ها : فضیلت های ناچیز (رمان نیست ولی چون این یکی را هم خودم قبلاً نوشته ام ! )

یادش بخیر یه موقع هایی من هم رمان می خوندم
ظرافت جوجه تیغی واقعاً عالی بود.

سلام
نمیشه گفت یادش به خیر!
زمان اصالت پیام رو عرض می کنم وگرنه زمان رمان خواندن که بله یادش به خیر!
حجیم: باربری 1
نازک: گینزبورگ 1

دامون قنبرزاده پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ق.ظ http://www.cinemaeman.com

سلام؛ بعد از مدت ها
امیدوارم خوب باشید؛ که با اینهمه کتاب، حتماً هستید. اول بگذارید در انتخابات شرکت کنم ( به جبران آن انتخاباتی که شرکت نخواهم کرد! ). به نظرم کتاب هایی که به گزینش گذاشته اید، همه عالی هستند. جز، دختر پرتقال، بقیه را خوانده ام. اما فکر کنم از ( یکی مثل همه ) و ( خرده جنایت های زن و شوهری ) آغاز کنید، خیلی بهتر باشد. از ما گفتن! اما مورد دوم برمی گردد به تغییر آدرسم، از وبلاگ به سایت. از این به بعد با سایت ( سینمای خانگی من ) حضور خواهم داشت. خواستم اعلام کنم اگر لطف کنید و در لیکدانی تان، آدرس جدیدِ من را لحاظ کنید، ممنون می شوم.
دامون

سلام
دلمان تنگ شده بود که البته تقصیر از بنده است...
البته من توصیه ای در آن مورد ندارم ولی شرکت می کنم بلکه یک اپسیلون وضع بهتر شود یا لااقل بدتر نشود یا لااقل بگویم تلاشی کردم...
آره واقعن به صورت تصادفی حس می کنم همه باید عالی باشند چون به غیر از یکی هیچکدام را نخوانده ام.
آدرس را هم تصحیح می کنم ...مبارکه ...
فقط کاش یکی از اولی ها و یکی از دومی ها را انتخاب کنید
منتظر تصحیح رای می مانم
ممنون

امیر پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام
گاهی آدم در مورد یک موضوع نظر مطمئنی نداره اونوقت میره سراغ صاحب نظرها. منم تو لیست اولی چیزی چشم رو نگرفت ولی با توجه به حظی که فرزانه از ظرافت جوجه تیغی ها برده و اینکه اثری از هاینریش نخوندم و از اسم بارگاس یوسا هم خوشم نمی آید!، همون ظرافت رو تایید می کنم.
در مورد دومی منو گیج کردید
از موضوع فضیلت های ناچیز خوشم اومد اما مگه میشه از یوستین گاردر گذشت ؟
در مورد دختر پرتقال امیدوارم مثل کتب قبلی تنوع در نحوه ی ارائه عقاید فلسفی که خصوصیت گاردر است رعایت شده باشه. البته تم داستان به سبک نامه نگاری رو در سایر آثار گاردر متوجه شده ام اما فکر نکنم جذابیت این اثر از سایر آثار مشابهش کمتر باشه

سلام
این هم روشی است... البته انتخاب از روی پاراگراف اول هم بد نیست...
ممنون
حجیم: باربری 2
نازک: گوردر 2

هژیر پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 ق.ظ http://lost-freeway.blogsky.com/

خانم دالاوی .
فضیلت های ناچیز.

سلام رفیق
ممنون
حجیم: وولف 1
نازک: گینزبورگ 2

7660 پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:00 ب.ظ http://7660.blogfa.com/

خب من اول می خوام خواهش کنم اگه براتون مقدوره فونت ریز ننویسید چون واقعا موقع مطالعه اذیت میشم.
سالهای سگی انتخاب منه. با تشکر و تقدیم احترام بسیار

سلام
سعی می کنم در مطلب بعدی یک درجه بزرگتر کنم فونت را... ببینم چطور می شود. ممنون
حجیم: یوسا 2

دامون قنبرزاده پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:34 ب.ظ http://www.cinemaeman.com

از اولی، سال های سگی یوسا یا سیمای زنی در میان جمع. ( بدجوری پایم را به انتخاباتتان کشاندید! )

سلام
مجبورم فقط گزینه انتخابی اول را حساب کنم! دموکراسی واقعی سخت است و آسان نیست!! ما در آسان هایش مانده ایم و...
ممنون
حجیم: یوسا 3

مدادسیاه پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 ب.ظ

سلام
میله جان سیمای زنی در میان جمع و خانم دلوی دو شاهکارند که اول و دوم توصیه شان می کنم . بعد سالهای سگی، و کوتسیا و باربری در رتبه های بعد.

سلام
مجبورم فقط گزینه اول را محسوب کنم که البته نظر شما هم صراحت بر سیمای زنی در میان جمع دارد.
ممنون
حجیم : هاینریش 3

سرونار شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:24 ب.ظ

چه وعضی!!!!!!
سیمای زنی در میان جمع وخرده جنایتهای زن و شوهری
یه سوال یا یه انتقاد چرا اول همه ی اون کتابهایی که تو انتخابات قبلی بودند رو نمی خونی بعد بری سراغ انتخابات بعدی؟

سلام
اونجوری مثل این می مونه که بگیم حالا بعد روحانی ، قالیباف رییس جمهور بشه و تا آخر همین کاندیداها رییس بشن و... البته نمی دونم غرضی اون موقع چند سالشه ولی حتمن هر موقع موارد متورم رو ببینم یادش میفتم!
........
حجیم: هاینریش 4
نازک : اشمیت 1 !

غریبه یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ق.ظ

سلام
هرچند دوست دارم از بل امسال کتابی بخونم ولی انتخابش نمی کنم دربدر میکنن این نایاب ها آدمو. و هرچند خانم دلوی رو دارم اما به سال های سگی رای می دم تا بره تو دور دوم
از باریک ها هم به یکی مثل همه چون فک کنم ازش چیزی نخوندین

سلام
واوو... این هم یک نوع انتخاب است دیگه! در معذورات انداختن مسئولان انتخابات!! ممنون
حجیم : یوسا 4
نازک : فیلیپ 3
درسته از این نویسنده چیزی نخوندم

سارا-ت یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام
اینجا هنوز انتخاباته؟!
خوبه چون ما از رای دادنمون خوشمون اومده و الان آماده ایم که هی رای بدهیم
من به فیلیپ رای می دم و بل
ضمنن دوستم هم اینجاست و اونم به بل رای می دهد و فیلیپ! (جدی)

سلام
اینجا همیشه انتخابات است!
و درهایش برای کسانی که رای دادن را دوست دارند باز حتا دوستتان! منتها ایشون باید شناسنامه شون مهر بخوره...
ممنون
حجیم : هاینریش 5
نازک: فیلیپ 4

زنبور یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:23 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
احساس سبکی دموکراسی رو حال میکنید؟ هر روز انتخابات بین گزینه های خوب و خوبتر همینطور موندیم چه بکنیم.
از سری اول خانم دلوی را انتخاب میکنم چون چند صفحه اش رو خوندم، خیلی سخت خوان بود. شما بخون شاید ما هم همت کردیم.
از سری دوم هم همینطور بی خود و بی جهت از خرده جنایتهای زن و شوهری خوشمان آمد. انتخاباته دیگه! دلم غرضی خواست

سلام
امیدوارم که یه تغییرات خوبی اتفاق بیافتد که این چند قرن باقی مونده عمرمون رو در آرامش بیشتری سپری کنیم...
ممنون
حجیم: وولف 2
نازک: اشمیت 2

درخت ابدی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:53 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
سیمای زنی در میان جمع که به خاطرش نوبل گرفته.
فضیلت‌ها رو خوندم و داستان نیست؛ یادداشته. خرده‌جنایت‌های زن و شوهری.

سلام
ممنون ... آره یادداشته منتها خب بدم نیست گاهی ...
حجیم: هاینریش 6
نازک: اشمیت 3

که دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:08 ب.ظ

آقا ما یه کامنتی اینجا نوشتیم، مثل این که در پیچاپیچ اینترنت نفله شد.
اما ما از رو نمی ریم و برای بار دوم به جوجه تیغی و دختر پرتقالی رای می دهیم.
برای دختر پرتقالی یه جعبه دستمال کاغذی همراه داشته باشین، وگرنه مجبور می شین از پشت آستین و روتختی و بعضن پتو برای پاک کردن چشم و دماغ استفاده کنین.

سلام
لعنت به پهنای باریک باند و هر علت دیگر!
مهم اینه که آدم استقامت کند و متداوم باشد... هوووم چه عالی یعنی اینقدر تاثیرگذاره؟ ترغیب شدم...
ممنون
حجیم: باربری 3
نازک: گوردر 3

خزنده سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 ق.ظ http://limbo-lurker.blogfa.com/

ظرافت جوجه تیغی را پدرم به دست گرفته و رهایش نمی کند. اما من رای خودم را به هاینریش بل عزیز می دهم. پدرم اگر خواست خودش بیاید از کاندیدایش حمایت کند.

در میان قلیل الحجوم هم فکر می کنم فضیلت های ناچیز بشود یکی از بهترین هایتان

سلام
من مخلص این تلاش پدر شما هستم و از همین طریق رای ایشان را محسوب می کنم... سلام برسانید.
ممنون
حجیم: هاینریش 7
حجیم: باربری 4
نازک : گینزبورگ 3

مهرداد سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:14 ب.ظ http://ostadedelha.blogfa.com

سلام بر دوست عزیز سراسر متن ما؛‏↳‏

از اونجا که خاطره خوبی از خوندن دنیای صوفی و عقاید یک دلقک دارم؛
تصمیم میگیرم برم تو فضای جنگ جهانی سیمای زنی در میان جمع بعدش با یه فلسفه روون پرتغالی روحیه جنگ زدمو برگردونم سرجاش.

سلام
ممنون از رای
حجیم : هاینریش 8
نازک: گوردر 4

مسعود پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:33 ب.ظ

سیمای زنی در میان جمع
دختر پرتقال

سلام
هاینریش 9
گوردر 5
ممنون مسعودجان انتخاب رو راحت کردی

ص. مصمم پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:13 ب.ظ

درود بر میله گرانقدر
کتاب یکی مثل همه را خوانده ام و توصیه می کنم شما هم بخوانید چون خیلی حرفهای عمیقی در باره زندگی می زند
موفق و موید باشی

سلام بر مصمم عزیز
ممنون از شرکت تان در رای گیری و توصیه تان
نازک: فیلیپ 5
انتخاب سخت شد!!

خان جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:32 ب.ظ

من به کتابی که خودت به من هدیه داده ای رای می دهم .جالب است کتابی را که نخوانده ای برای هدیه انتخاب کردی. رای من یکی مثل همه راث

سلام
هنوز نخوندیش؟؟؟!!
فیلیپ 6

کوچه باغ غزل جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:53 ب.ظ

سلام
اول سالهای سگی و بعد دختر پرتقال
البته کتابای دیگه هم عالی هستند. ماشالاه خوش سلیقه هستی میله جان. خیلی خوبه که ما را مجبور به انتخاب بین بد و بدتر نمی کنی. با غزل های جدید به روزم. فرصت کردی سر بزن و نظرت را هم بگو. ممنون

سلام بر کوچه باغ غزل
بدون آدرس هم غزل های شما زیباست! یعنی دقیقن بدون آدرس زیباست!وگرنه اگر آدرس داشت که می شد مثل باقی دعوت ها...
حجیم: یوسا 5
نازک : گوردر 6

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد