میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتابهای ماه جاری

چند روز قبل فرصتی دست داد و یک سفر کوتاه یک روزه به الموت رفتم...از هوای خنک و مناظری که برای من دیدنی بود که بگذریم و سفرنامه مربوطه و اینا...یک نکته را به عنوان پیش آگهی یا هرچیز دیگری , چون برام جالب بود اینجا می نویسم. موقعی که اون بالا ایستاده بودم و به پایین نگاه می کردم , احساسات عجیب و غریبی بهم دست داد که یکیش این بود که به حسن صباح حق دادم!! آدم واقعن وقتی از اون بالا به پایین نگاه می کنه احساس می کنه هر کاری رو می تونه انجام بده...هر کاری.

لذا به همین مناسبت! چهار گروه کتاب در انتخابات این سری قرار می دهم که از هر گروه به یک گزینه رای بدهید (در ادامه مطلب ، پاراگراف اول هر کتاب را جهت قضاوت بهتر آورده ام).

 .

پ ن 1: مطلب بعدی "آویشن قشنگ نیست" حامد اسماعیلیون خواهد بود. در حال خواندن پرنده خارزار کالین مکالو هستم...فکر کنم بیست سال قبل این کتاب رو می خوندم بهتر بود.

پ ن 2: واکنش کیهان به وزرای پیشنهادی حالت خاصی در آدم ایجاد می کند! حالتی که متشکل از ترکیبات مختلف و بعضن ناشناخته است و آدم را به سوی جر دادن سوق می دهد... حالا چی شد یاد کیهان افتادم؟! چون مدتیه به یک نفوذ صهیونیستی در نظام مشکوک شده ام: شبکه پویا!!! انشاء الللا یک روز افشایش خواهم کرد و نیمه پنهان این شبکه صهیونیستی را آشکار خواهم نمود.

 

گروه اول مجموعه داستان

1)     آلیس  یودیت هرمان ترجمه محمود حسینی زاد, نشر افق, 176 صفحه,نگارش2009

اما میشا نمُرد. نه دوشنبه شب مُرد و نه سه شنبه شب. بعید نبود عصر چهارشنبه بمیرد یا شب پنج شنبه. آلیس انگار زمانی شنیده بود که می گفتند بیشتر آدم ها شب ها می میرند. دیگر پزشک ها اظهارنظر نمی کردند, شانه بالا می انداختند و کفِ دست های خالی و ضدعفونی شده شان را نشان می دادند. کاریش نمیشه کرد.متاسفیم.

2)     دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم جی.دی.سلینجر ترجمه احمد گلشیری, نشرققنوس,263صفحه، نگارش 1948-1952

نود و هفت تبلیغاتچیِ نیویورکی توی هتل بودند و خطوطِ تلفنیِ راهِ دور را چنان در اختیار گرفته بودند که زنِ جوانِ اتاقِ شماره 507 مجبور شد از ظهر تا نزدیکی های ساعت دو و نیم به انتظار نوبت بماند. اما بی کار ننشست.مقاله ای را با عنوان «جنس یا سرگرمی است...یا جهنم» از یک مجله جیبی بانوان خواند. شانه و بُرس سرش را شست. ...

3)     دوبلینی ها  جیمز جویس ترجمه پرویز داریوش, انتشارات اساطیر, 193 صفحه,214 صفحه, نگارش 1904

این بار دیگر امیدی برایش نمانده بود: این حمله سوم بود. هرشب از کنار خانه می گذشتم (موقع تعطیل مدرسه بود) و در مربع روشن پنجره دقت می کردم: و هر شب آنرا به همان صورت قبلی می دیدم, خیلی کم اما یکنواخت روشن بود. فکر می کردم که: اگر مرده بود انعکاس شمع ها را روی پرده تاریک می دیدم زیرا که می دانستم بالای سر جسد باید دوشمع بگذارند. ...

گروه دوم  رمان ایرانی

1)     بوف کور  صادق هدایت ، چاپ اول 1316

در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره روح را آهسته و در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود به کسی اظهار کرد، چون عموماً عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیش آمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می‌کنند آنرا با لبخند شکاک و تمسخر آمیز تلقی بکنند -زیرا بشر هنوز چاره و دوائی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی به‌وسیله افیون و مواد مخدره است- ولی افسوس که تأثیر این گونه داروها موقت است و بجا ی تسکین پس از مدتی بر شدت درد می‌افزاید.

2)     پرسه زیر درختان تاغ  علی چنگیزی , نشر ثالث, 224صفحه,چاپ اول 1388

     هوا گرگ و میش بود که زنگ تلفن بیدارم کرد.پریدم. نمی دانم چه حسی است که آدم خیال برش می دارد تو این بیابان خبری از این جور چیزها نیست. در این بیابان بی سر و ته, آدم فکر می کند که عهد شاه وزوزک است. دیدن این جور چیزها وسط بیابان که از ازل هیچ چیزش تغییر نکرده است – دشتش همان دشت است , آدم هاش همان آدم ها- عین دیدن در و دهاتی ها و وامانده هایی که با تلفن حرف می زنند, مسخره به نظر می آید. با آن طرز حرف زدنشان تو دهنی تلفن آدم فکر می کند نکند این زندگی شوخی است, پیشرفت بشر شوخی است, سرتاپای فن آوری ها شوخی است. ...

3)     حیاط خلوت  فرهاد حسن زاده , نشر ققنوس, 351صفحه,چاپ اول 1382

شریفه که آمد, آشور خواب بود. طاق باز افتاده بود وسط تخت آهنی و از شکاف لب های نیمه بازش خرناسه می کرد. تکه نخی, چسبیده به ریش و سبیل درهمش, با هر نسیم داغ نفس می لرزید و تکان می خورد. کمر شریفه تا خورد و تکه نخ را از صورت آشور جدا کرد. عقب کشید و نگاهش کرد.پیدا بود خواب آشفته دیده. ...

گروه سوم رمان کم حجم خارجی

1)     آمریکا  فرانتس کافکا  ترجمه علی اصغر حداد, نشر ماهی,300صفحه, نگارش حدود1913

کارل روسمنِ شانزده ساله را پدر و مادر بی چیزش به آمریکا فرستاده بودند, زیرا زنی خدمتکار از راه به درش کرده و از او باردار شده بود. همین که کشتی از سرعت افتاد و وارد بندر نیویورک شد, چشم او چنان که گویی نور خورشید ناگهان شدت گرفته باشد,به مجسمه الاهه آزادی افتاد...

2)     اَبَر ابله  ارلند لو  ترجمه شقایق قندهاری, نشر ثالث, 232صفحه, نگارش 1996

من دو دوست دارم, یک دوست خوب و یک دوست بد. و البته برادرم هم هست. شاید او مثل من خونگرم و صمیمی نباشد, ولی خوب است. در مدتی که برادرم نیست, من از آپارتمانش استفاده می کنم. آپارتمان دلنشینی است. برادر من نسبتاً پولدار است.خدا عالم است برای امرار معاش چه کار می کند. ...

3)     مالون می میرد ساموئل بکت ترجمه مهدی نوید, نشر پژوهه,200صفحه, نگارش ۱۹۵۱

بالاخره, علی رغم همه چیز, به زودی, بی سر و صدا می میرم. شاید ماه دیگر. آن وقت یا ماه آوریل است یا ماه مه. چرا که هنوز اوایل سال است, این را از هزار نشانه کوچک می فهمم. شاید دارم اشتباه می کنم, شاید تا روز یحیای تعمید دهنده و حتا 14 جولای, روز جشن آزادی زنده بمانم. ...

گروه چهارم رمان پر حجم خارجی

1)     خاک بکر  ایوان تورگنیف ترجمه عبدالرحمن زرندی, انتشارات امیرکبیر, 468صفحه, نگارش1877

در ساعت یک بعد از ظهر یکی از روزهای بهار سال 1868 , مرد جوان 27 ساله ای که لاقیدانه و فقیرانه لباس پوشیده بود از پلکان عقبی خانه پنج طبقه ای در خیابان «افسران» در سن پترزبورگ به زحمت بالا می رفت. گالش های فرسوده اش را با سر و صدا بر روی زمین می کشید و هیکل سنگین و بی قواره اش را به آرامی تاب می داد. ...

2)     سکه سازان  آندره ژید ترجمه حسن هنرمندی, نشر ماهی, 479صفحه , نگارش 1925

      برنار پیش خود گفت: حالا وقتی است که گمان کنم در دالان صدای پا می شنوم.

     سر برداشت و گوش فرا داد. ولی نه: پدر و برادر بزرگش در کاخ دادگستری مانده بودند , مادرش به      دید و بازدید رفته بود و خواهرش به کنسرت و اما برادر کوچکش,کالوب, را هر روز هنگام بیرون آمدن از دبیرستان , پانسیون در بر می کشید.

3)     وجدان زنو  ایتالو اسووو  ترجمه مرتضی کلانتریان , 472صفحه, نگارش 1923

کودکی؟ به کودکی ام نگاه کنم؟ بیش از پنجاه سال است که آن را پشت سر گذاشته ام. اگر موانع مختلفی – در حقیقت کوه های سر به فلک کشیده ای- مرا از آن جدا نمی کرد شاید چشمان نزدیک بین من می توانست نوری را که کورسو زنان از آن می تابد مشاهده کند.

نظرات 40 + ارسال نظر
منم کشاورز دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:56 ق.ظ http://imfarmer.blogfa.com/

سلام
مطلبتون جالب و مفید بود
با تشکر
موفق باشید

سلام
ممنون
رای هم بدهید خوب است!

پری ماه دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ب.ظ

خسته نباشید!!
دوبلینی ها
حیاط خلوت
ابر ابله
وجدان زنو

ابر ابله
ابر ابله
ابر ابله
ابر ابله

سلام
بالا رفتن از مسیر قلعه واقعن خسته نباشید را می طلبد! و شاید هم تایپ پاراگراف های اول!...در هر صورت ممنون و سلامت باشید
.......
دوبلینی ها 1
حیاط خلوت 1
ابر ابله 1 (موکد!)
وجدان زنو 1

امیر دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:11 ب.ظ

سلام میله جان

_ دوبلینی ها
_ بوف کور
_ ابر ابله
_وجدان زنو " : شوپنهاور معتقد است که اگر به کل هستی بشر بنگریم جز تراژدی چیزی در آن نخواهیم یافت، در حالی که اگر به جزئیات آن توجه کنیم طنز و کمدی را جلوه گر می یابیم.
: در وجدان زنو همین دو جنبهٔ زندگی انسان به نحوی استادانه ترسیم شده است "

سلام
ممنون از رای و توصیه بابت یکی از کتابها
دوبلینی ها 2
بوف کور 1
ابرابله 2
وجدان زنو 2

حسن دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:34 ب.ظ http://www.shojaee.com

سلام. ممنون بابت مطالب خوب تون.
من ابرابله رو انتخاب میکنم البته فقط به خاطر اسمش!

سلام
ممنون از رای... منتها تکمیل رای بدهید اینجوری ممکن است مسئولین سر صندوق خودشان برگه شما را پر کنند!
ابر ابله 3

مارسی دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:26 ب.ظ

سلام
باور کن خیلی تحقیق کردم تا به این نتیجه رسیرم

گروه اول مجموعه داستان
دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم

گروه دوم رمان ایرانی
بوف کور

گروه سوم رمان کم حجم خارجی
آمریکا فرانتس کافک

گروه چهارم رمان پر حجم خارجی
غزالی در بغداد

سلام
ممنون از شما بابت وقت گذاشتن و ابرام و پافشاری تان بر غزالی در بغداد! گوشه ذهنم باقی است و در موردش بررسی خواهم کرد.
دلتنگی های سلینجر 1
بوف کور 2
آمریکا 1
غزالی در بغداد 1

پری ماه دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:25 ب.ظ

شرکت در این انتخابات و اطلاع از سفر شما باعث شد راجع به حسن صباح یه کم مطالعه کنم! میگن حسن صباح یک کتابخانه منحصر به فرد هم در آشیانه عقاب داشته و هر چند هفته یکبار غزالی در بغداد را می خوانده و به آنهایی که خوب مبارزه می کردند، یک نسخه غزالی در بغدادجایزه می داده!
"برای انتخابات بعدی به غزالی در بغداد رای می دهیم"(ستاد مردمی رفع هر گونه اشکال تبعیض و خودکامگی در وبلاگ میله بدون پرچم)!( یه بارم شما به هوای خواننده هاتون کتاب بخرین! فکر کردین ما تو کتابخونه هامون کتاب نخونده نداریم؟؟)

سلام
فکر کنم یکی از دلایل شکست حسن صباح همین اعتمادی بود که به ترجمه ذبیح الله منصوری داشت...در یکی از دیوارهای قلعه آثاری را مشاهده کردم که نشان می داده بعد از این که حسن صباح با زبان انگلیسی اخت شد اقدام به خواندن نسخه اصلی کتاب نمود و از تفاوت آن دو دچار دپرشن حاد گردید و بدون هماهنگی و بررسی از قلعه خارج شد تا به سراغ مترجم برود (احتمالن جهت انجام رقص چاقو!!) و همین موضوع سبب پایین آمدن روحیه یاران او شد و همین موضوع آغاز سقوط اسماعیلیه در الموت گردید.
حالا شما فکر می کنید این خودکامگیه!؟!
اگر بخواهم از ترجمه های ایشان کتابی را بخرم و بخوانم ترجیح می دهم لولیتا را بخرم و بخوانم...موافقید؟ همین طور دوستمون مارسی هم توجه کنند.
اگر این کتاب رای آورد من لولیتا را می خرم! خوبه؟!
این عین مردمسالاریه به خدا!

7660 دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:23 ب.ظ

وقت بخیر.
گروه دوم کتاب دوم انتخاب این بنده حقیر می باشد. منتظرم ربط اون شبکه رو با صهیونیسم بدونم. تورو خدا اینو در اولویتهاتون قرار بدید. با تشکر فراوان.

سلام
از هر گروه یکی را انتخاب کنید لطفن...
ربطش مشخص است ولی ...حس طنز بیاید در موردش می نویسم!
فردا یک جلسه طولانی دارم و سعی می کنم در خلالش روی این موضوع فکر کنم!!
............
پرسه زیر درختان تاغ 1

زنبور دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
از گروه اول دلتگی های نقاش خیابان چهل و هشتم. فقط به خاطر اینکه در کتابخانه سخت خاک میخورد اگه برنده بشه دلیل خوبی دارم برای شروعش
گروه دوم: بوف کور خواندن دوبارش خیلی خوبه
گروه سوم: مالون میمیرد. بدون هیچ دلیلی
گروه چهارم: وجدان زنو باز هم به همان دلیل متقن قبلی
مثل اینکه برادر محمود که عرصه افشاگری را خالی کرده جایگزین برحقی به جا گذاشته! امیدوارم کمتر از 8 سال طول بکشه افشا کردنتون

سلام
من تا بخوام دلایل خودم رو از جیب کتم در بیارم البته هرچه قدر هم طول بکشه اونقدر طول نمی کشه! مطمئن باشید زودتر این کارو می کنم هرچند تا اون موقع شما خودتون به ماهیت این شبکه پی خواهید برد!
.........
دلتنگی های سلینجر 2
بوف کور 3
مالون می میرد 1
وجدان زنو 3

سارا-ت دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:51 ب.ظ

سلام میله جان. خدا قوت. امیدوارم همیشه خاطرات خوشی از مسافرت هایتان داشته باشید. راجع به شبکه پویا هم منتظریم ببینیم چه ارتباطی با صهیونیسم دارد. و اما انتخابات. انتخاب اول من بوف کور است و دلم می خواهد نظر شما را راجع به این کتاب بدانم. بعد هم با توجه به نظرات دوستان ابر ابله و وجدان زنو و غزالی در بغداد.موفق باشید

سلام
ممنون
حتمن خواهم پرداخت...فردا در یک مکان مناسب...ماشاللا همه شبکه پویا ببین هم هستند!
بوف کور 4
ابر ابله 4
رای پر حجمتان دو گزینه شد! کدام؟
رای گروه اول هم نداشتید.

که سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:35 ق.ظ http://janywalter.blogsky.com

به به ! چه انتخابات پرشوری!

1- دلتنگی های نقاش خیابان ..
2- بوف کور
3- ابرابله
4- خاک بکر

سلام
ممنون از حضور حماسی همه
دلتنگی ها 3
بوف کور 5
ابر ابله 5
خاک بکر 1

همزاد سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:20 ق.ظ

سلام.همیشه به گردش .به نظرم خیلی لطف میکنید که خلاصه ای از کتاب میذارین،ممنون.اویشن قشنگ نیست رو خوندم ول..ی
١-نقاش خیابان ٤٨
٢-حیات خلوت
٣-ابرابله
٣- وجدان زنو
بهتون خوش بگذره با قصه زندگی مگی،ولی واقعا جای بسی تعجب هست ،چطور شما این همه سال دور بودین از این داستان؟؟؟

سلام
به همچنین برای شما
شما هم لطف می کنید که می خونید.
اتفاقن من اگر آیکون داشتم حرکت آیکون از بالا به پایین بود. من اون کتاب رو پسندیدم. به هر حال این اختلاف سلیقه ها خیلی خوبه....ممنون
در مورد مگی هم در جای خودش خواهم گفت!
.......
دلتنگی ها 4
حیاط خلوت 2
ابر ابله 6
وجدان زنو 4

بی نام سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ق.ظ http://7926062.persianblog.ir

سلام
2
1
1
1

سلام
ممنون
دلتنگی ها 5
بوف کور 6
آمریکا 2
خاک بکر 2

هلاچین سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:32 ق.ظ http://halachin.blogfa.com

سلام
1. قطعا دوبلینی ها(البته ای کاش ترجمه محمد علی صفریان رو می خوندید)
2. بوف کور
3. مالون می میرد
4.خاک بکر(به خاطر قدیمی تر بودن و نویسنده ش.)
راستی جریان شبکه پیا شوخیه یا جدی؟ منظورم از صهیونیستی بودنشه؟

سلام
طبیعتن یک جور شوخی جدیه یا جدی شوخی!
اون مورد گروه اول رو هم مد نظر قرار می دهم و اگر ببینم حتمن خواهم خرید... مرسی
دوبلینی ها 3
بوف کور 7
مالون 2
خاک بکر 3

7660 سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:50 ق.ظ

وقت بخیر.
گروه یک: 2
گروه سه: 2
گروه چهار: 3
مرسی.

سلام
ممنون از تکمیل رایتان
دلتنگی های سلینجر 6
ابر ابله 7
وجدان زنو 5

مارسی سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام
شما چطور انتظار دارید که غزالی در بغداد رای بیاره؟؟؟؟در صورتی که تو لیست کتاب های پر حجم نیست(یعنی شماره ی 4ری برای پست اضافه نکردید)
کمتر کسی مثل من و چند نفر دیگه تمام نظرات رو می خونند.
نکته ی دیگه این که اگر انتخاب شه چرا لولینا رو می خونید...
می تونم اینطور از نظرت تو نظر پری ماه برداشت کنم که وقتی ذبیح داشت کتاب ر ترجمه می کرد بد ترجمه کرده یعنی سانسور کرده یا تغییر دادده متن اصلی رو یا اصلا مترجمی هست که تو ازش خوشت نمیاد

سلام
فی الواقع من کم آوردم. این سری را هم به من فرجه بدهید تا انتخابات بعدی در لیست قرارش بدهم و اگر رای آورد همان را خواهم خواند. ممنون از تذکرتان. بجا بود. یا نباید بساط دموکراسی رو پهن کرد یا اگر پهن کردی به نظر انتخاب کنندگان احترام گذاشتن واجب است.
مرحوم منصوری قلم خوبی داشت یعنی نثرش روان بود اما یک مشی خاصی در ترجمه داشت که البته من نمی پسندم...حذف و اضافه و شرح و بسط و ایرانیزه کردن و... البته یه خوبی داشت که روی جلد می نوشت "ترجمه و اقتباس" ... این هم برای خودش سبکی است و شاید توجیهاتی نظیر مشتری مداری بتوان برای آن تراشید ...
از یه طرف دیگه گاهی آدم به خودش میگه دنبال چیز اصل گشتن هم کار ادمای ... ولش کنیم...
اتفاقن خیلی خوبه که توی انتخابات همه سلایق حضور داشته باشند...
مجددن عذرخواهی می کنم بابت اون قضیه لولیتا خوانی... بسیار غیر منطقی بود.

ند نیک سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:23 ب.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

من یک نتیجه گرفتم. هروقت خواستیم کاری انجام بدیم و اراده مون کم بود بریم یک بلندی بایستیم و از اون بالا به پایین نگاه کنیم

سلام
کوه و کوهنوردی که این خاصیت را دارد... منتها من به خاطر دو بار سقوط کمی ترس از ارتفاع دارم و به کار من نمیاد!

منیر سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام
شبکه پویا رو نمیشناسم
بوف کور رو دوست ندارم کسی توضیح بده .
انتخاب

2
2
2
1
دائم به سفرهای خوش و بی خطر

سلام
شبکه ای که مدام کارتون پخش می کند از خروسخون تا بوق سگ!
من فرق می کنه مطلبم!!! (ایکون گلشیفته)
ممنون
دلتنگی های سلینجر 7
پرسه زیر درختان تاغ 2
ابر ابله 8
خاک بکر 4

ناهید چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 ق.ظ http://realist.blogfa.com

خب الان اراده ی اونی که توی تلوزیون میومد و به جز حقیقت همه چی میگفت از کجا اومده ؟!! والا اونطوری که ما دیدیم قد و قواره اش کوتاه تر از این حرفا بود فکر کنم یکی صندلی گذاشته بود زیر ِ پای ایشون تا بتونن بهتر از بالا مردم رو ببینن
و
خیلی از وجدان زنو خوشم اومد . همین چند خطش یه دنیا بود خداییش
و
چرا پرنده ی خارزار رو باید بیست سال پیش میدیدی ؟!!!!!! من فیلمش رو دیدم فوق العاده بود .

سلام
پشت تریبونی که ازش میشه با دورترین نقاط و نفرات سخن گفت قرار گرفتن... پشت تریبونی که از دورترین نقاط هم دیده می شود...پشت تریبونی که... همه اینها نشان می دهد که پشت آن تریبون قرار گرفتن ارتفاعی فراتر از آنچه که به ذهن مان می رسد ایجاد می کند. وقتی می توانیم با یک جمله تمام بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهیم دژی بلندتر از الموت برای اعتماد به نفسمان فراهم می کند...
راستش اگر فیلمش را ببینم ممکن است برای من هم فوق العاده باشد و فکر می کنم با توجه به زمانی که می گذاریم بهره مناسب می بریم اما کتاب با توجه به حجمش زمان زیادی را می برد و به نسبت بهره اش پایین می آید. نوع داستان به گونه ایست که به فیلم درآمدنش چیزی از ارزش هایش کم نمی کند که ممکن است زیاد هم بکند...بیست سال قبل حوصله بیشتری داشتم!
کامل رای بدهید دیگه نور علی نور می شود!
وجدان زنو 6
ممنون

مهرداد چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:09 ق.ظ

نکته جالب یا غم انگیز اینجاست که من کتاب خداوند الموت رو دارم و چند وقت البته طولانی تر از چند وقته که موقعیت و وقت خوندش پیش نمیاد شما با این سفر داغ مارو تازه کردیا.؛
دوبلینی ها‏_بوف کور‏_ابر ابله‏_زنو

سلام
بد نیست قبل از خواندن یا همزمان یا بلافاصله بعد از خواندن کتاب های نوشته شده حتمن یک سفر به الموت داشته باشید! خیلی جالب است و کمک می کند سره از ناسره و واقعیت از خیالپردازی جدا شود.
ممنون
دوبلینی ها 4
بوف کور 8
ابر ابله 9
وجدان زنو 7

جوجه رنگی چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:28 ق.ظ http://waveofocean.blogsky.com/

من رای که نمیدم.ولی وسوسه ی الموت آدم رو می گیره اگر واقعا حسن صباح رو آدم درک میکنه.حالا اون هیچی!یعنی میشه هر کاری کرد؟ هر کاری؟

سلام
همین دیگه! اگه رای بدهید اولین قدم را در راه رسیدن به جواب سوال ها برداشته اید!!
توانستن با احساس توانستن متفاوت است... احساس توانستن تقریبن همان قدرتی که توانستن به آدم می دهد را به آدم می دهد.

الی چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ق.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

ما به الموت که رفتیم به همراهانم می گفتم که آدم این بالا و با وجود این راه پر پیچ و خم و در دل این کوه رمزناک ! فقط باید از حشاشین باشه !
منتظر آویشن قشنگ نیست هستم . چون همین دیروز یه بار دیگه خوندمش. متعاقب خوابم !

سلام
دریاچه اووان هم رفتید؟
من خوشم اومد از طبیعت و کوه ها و آب و هوا و ...خلاصه این که جای استراتژیکی بود...
احتمالن تا یکی دو روز دیگه می نویسم در مورد این کتاب خوب!
رای چی شد؟؟

amir چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:25 ب.ظ

1.نظری ندارم
2.بوف کور
3.آمریکا
4.خاک بکر

سلام
بوف کور 9
آمریکا 3
خاک بکر 5
ممنون

مسیحا چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:17 ب.ظ http://sazenarenji.blogfa.com

در مورد کیهان و نظراتش سکوت میکنم .

و در مورد پرنده ی خارزار عرض میکنم که برای بلوغ نوجوانی به جوانی کتاب بسیار مناسبی است .

و در باره ی شبکه ی پویا ... ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه؟

سلام
کیهان خواندن موجب بالا رفتن صبر و استقامت می گردد! البته به شرط آن که مقاومت کنی و از آن استفاده دیگری نکنی!
پرنده خارزار به واقع برای حدود 15 الی 25 خوب است با یک تلرانس 5 سال نهایتش...در هر حال من خیلی تاخیر دارم و کشش داستان برایم کم شده...
یعنی هیچ کس با شبکه پویا مشکل نداره!؟

امیرعلی چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:24 ب.ظ

سلام-خیلی خیلی وبلاگ خوبی دارین...
انتخاب اول و آخرم ایوان تورگنیف هست.خاک بکر.خودم نحوندم ولی اگه انتخاب شه می خرمش.زنگ زدم شهر کتاب موجود داشتن
واسه انتخاب های بعدی با توجه به نظر دیگر دوستان
نقاش خ 48
بوف کور
ابر ابله(از اسمش خوشم اومد و در ضمن موجود در شهر کتاب)
انتخاب اول و آخرم خاک بکر

سلام
ممنون از حضور و لطفتان
دلتنگی های سلینجر 8
بوف کور 10
ابر ابله 10
خاک بکر 6

مهران پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:50 ب.ظ

اول از همه پیشنهاد می کنم سقوط رو بخونید.من خودم خیلی کتاب خون نیستم و فقط هر از چند گاهی کتاب می خونم ولی پیشنهاد می کنم کتاب سقوط رو بخونید.
پسر عمم باعث شده که با وبلاگتون آشنا شم.

از انتخابات خوشم نمیاد....

1.دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم
2.بوف کور (چون ما ایرانی هستیم)
3.ابر ابله
4.خاک بکر (چون از ایوان تورگنیف پدران و پسران رو خوندم دیدم در حد سواد ما مینویسه)

سلام
ممنون از پیشنهادتون...
قابل توجه باقی پسرعمه های فضای مجازی!
به هر حال تشکر از رای
دلتنگی های سلینجر 9
بوف کور 11
ابر ابله 11
خاک بکر 7

مارسی پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ب.ظ

نتیجه کی مشخص میشه؟+4 کتابی که اول شدن رو می خونی ؟
8 تا دیگه چی میشه؟
آیا بعد خوندن 4 کتاب به انتخابات بعدی میری؟(غزالی در بغداد)

سلام
تا نوشتن مطلب بعدی مشخص می شود...امروز یا فردا
8 تای دیگه می مونند تا یه روزی دوباره بیان توی انتخابات
ابن 4 تا خودشون یک ماه کار می برند احتمالن
و ماه بعد دوباره انتخاب خواهیم داشت

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:18 ب.ظ

میله جان خیلی زیادن! داری خیلی تند تند میری جلو به خدااااااااااا
یا من تند خوانی باید یادبگیرم ها؟؟؟؟
یه کتاب دستمه به نام خاک بکر از ایوان تورگینف.. خیلی یه جوریه.....خو

سلام
نه بابا کجا تند؟؟ اینا برای یک ماه آینده است... من هنوز وسط پرنده خارزارم... اینجوری خواستم برنامه یک ماه مشخص باشه برای دوستان.
چه جوریه؟؟

فرانک جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:06 ق.ظ http://bestbooks.blogfa

گروه اول هر ۳ تاش عالیه گروه دوم را شناخت ندارم گروه سوم ابر ابله گروه چهارم شاید وجدان زنو

الموت بیشتر از خودش جاده اش برای من تاثیر گذاره که توی مه فرو می ره آدم

سلام
جاده معرکه ای دارد.
ممنون از رای
ابر ابله 12
وجدان زنو 8

مدادسیاه جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:33 ب.ظ

سلام
گروه اول: دوبلینی ها
گروه دوم: بوف کور
گروه سوم: آمریکا(نخوانده ام)
گروه چهارم: وجدان زنو

سلام
دوبلینی ها 5
بوف کور 12
آمریکا 4
وجدان زنو 9
ممنون

نیم رخ شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:13 ق.ظ http://barahoutt.blogfa.com

بعد از سلام
از گروه اول دوبلینی ها،از گروه دوم بوف کور،از گروه سوم ابرابله.
گروه چهارم هم نظری ندارم

سلام
دوبلینی ها 6
بوف کور 13
ابر ابله 13
ممنون

ققنوس شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:32 ب.ظ

سلام
الان دیدم اون پایینو...گویا از لینک برود هر آنکه از دیده رود... :) شوخی بود البته... منم قصد دوباره نوشتن اونجا رو ندارم، همون بهتر که برداشتی.
...
الموت برای من هم خیلی جای خاص و شگفت انگیزیه... خاطرات جالبی دارم. عکس های نسبتن خوبی هم از اونجا گرفتم...

سلام
اختیار داری رفیق شما فقط چندتا ردیف اومدی پایین تر که مسلمن بعد شروع دوباره میای بالا شایدم امسال قهرمان بشیم!!
خنده داره ما دوربینمون رو جا گذاشتیم!
مخلصیم

رد فکر یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:14 ب.ظ http://radefekr.blogfa.com

1-دلتنگی های نقاش خیابان
2-بوف کور
3- امریکا
4-خاک بکر

سلام
ممنون از رای
دلتنگی های سلینجر 10
بوف کور 14
امریکا 5
خاک بکر 8

پژمان بابایی یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:26 ب.ظ

من اینا رو انتخاب میکنم:خاک بکر و بوف کور و ابر ابله و دوبلینی ها
آیا این همون دوبلینی هایی که صالح حسینی ترجمه کرده؟

سلام
بله همان است... ترجمه ایشان شامل نقد دوبلینیها هم هست. البته ترجمه علی صفریان هم که نیلوفر چاپ کرده حاوی نقدی که صالح حسینی ترجمه کرده هم هست... البه یک خانم جوان هم ای کتاب را ترجمه کرده است (خانم سولماز واحدی کیا)
دوبلینی ها 7
بوف کور 15
ابرابله 14
خاک بکر 9
ممنون!

ساسان سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:42 ب.ظ

سلام و درود بر شما
هر چی سعی کردم نتونستم توی اون پست نظر بدم هی میگه کد اشتاه است ...
سوالم اینه که آیا این مجموعه داستان از بل داستان اولش همونی که یه کتاب به اسم نان سال های جوانی یا نه؟
..
در انتخابات هم اینطور شرکت می کنم
دلتنگی ها
بوف کور
آمریکا
خاک بکر

ممنون میشم اگه پاسخ بدید

سلام
هر موقع توی یک پستی منتظر دوستان هستم این داستانها پیش میاد!
نه این کتاب با اون کتاب متفاوته
..........
دلتنگی ها 11
بوف کور 16
آمریکا 5
خاک بکر 10
ممنون

هدا سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:16 ب.ظ http://3bzineh.persianblog.ir/

درود
وجدان زنو ایتالو اسووو

سلام
ممنون از نقش متعادل کننده شما!
وجدان زنو 10

گیل دختر جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:45 ق.ظ http://barayedokhtaram.blogfa.com

ای وای ... یعنی پویا صهیونیستیه ؟!!! حالا من که قسمت اعظمی از وقتم به دیدن این شبکه و کارتوناش میگذره چیکار کنم ؟!

سلام
تصور کنید 4 تا آدم بزرگ می خوان دفاع زنگنه رو ببینند و یه فسقل بچه می خواد شبکه پویا کارتون ببینه و اون هم به صورت رگباری!
وگرنه بله خود من هم کارتون بین تیری هستم!!

الی جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:28 ق.ظ http://manoshahr.blogfa.com

سلام، از بین همه این کتابها فقط بوف کور را خوانده ام

سلام
منم همینطور !!

درخت ابدی شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:54 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
قبل از ماه مبارک، رفتم الموت و دو بار مطلبش رو نوشتم و پرید. هنوز حوصله نکردم دوباره بنویسمش.
1. آلیس رمانه، میله جان. کار خوبی هم هست.
2. حیاط خلوت خیلی مهجور مونده.
3. ابر ابله
4. وجدان زنو رو دارم و هنوز شروع نکردم

سلام بر درخت گرامی
رای شما فصل الخطاب و نقطه انتهایی انتخابات شد. ممنون
1- آره فکر کنم... دو به شک بودم ...ولی طفلک رای نیاورد.
2- مهجور ماند اما دوباره امکان حضور دارد.
3- رای قاطع
4- این همان بود که گفتم : وجدان زنو 11 و منتخب آخر

Roj دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:14 ب.ظ http://rojna.blogfa.com

فقط بوف کور رو خوندم . امروز رفتم کتابفروشی و لیست همه کتابها رو دادم فقط دوبلینی ها و آلیس رو داشتن خریدم :(

فکر کنم برای تهیه کتابها باید بیام تهران.
چند کتاب دیگه هم خریداری کردم ولی اگه لطف کنین کتاب ویژه ای میشناسین معرفی کنین که قبل از برگشتن تهیه کنم خوشحال میشم :)

سلام باید بگم که ممکنه توی کتابهایی که نخوندم کتابی باشه که ارزش چندانی نداشته باشه چون خودم هم هنوز نخوندمشون و نمی دونم اثر و ترجمه اش چی از کار دراومده (توجه کنید اثر و ترجمه آن) اما با توجه به شنیده ها و دو دوست خوش سلیقه خودم که از آلیس تعریف کرده اند روی آن می توانید حساب کنید و البته دوبلینی ها که از نویسنده بسیار تاثیرگذاریه در تاریخ رمان... اما بعد: توصیه ای که می توانم در باب کتاب بکنم را در این لینک زیر تا حدودی نشان داده ام...بد نیست یک نگاهی به این مطلب بیاندازید:http://hosseinkarlos.blogsky.com/1391/12/23/post-380/ این عصاره دو سال و نیم رمان خوانی من بود...توی این شیش ماه گذشته هم البته کتابهایی هستند که می توانند و باید به این لیست اضافه شوند که در آینده خواهم کرد...چیزی که یادمه الان جاز تونی موریسون است از این شیش ماه! اما باید نگاه کنم یا نگاه کنید! و اما کتاب ویژه: با توضیحات بالا ادامه حرف زدنم بیجاست اما سفر به انتهای شب سلین , اگنس پیتر اشتام , در انتظار بربرها کوتزی , شوایک هاشک (این توصیه را جدی بگیرید) , اجاق سرد آنجلای مک کورت , نوای اسرارآمیز اشمیت, هرگز رهایم مکن ایشی گورو , کوری ساراماگو مجموعن در کنار هم نود درصد رضایت شما را تامین می کنند! (این توصیه را جدی بگیرید و همچنین آن لینک را) موفق باشید هموطن
...................
آهان از ایرانی ها یادم رفت! :
شازده احتجاب گلشیری , همنوایی شبانه ارکستر چوبها رضا قاسمی
و از نسل جوان تر همین آویشن قشنگ نیست و احتمالن گم شده ام سارا سالار

Roj سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:40 ب.ظ http://rojna.blogfa.com

ممنون دوست جان. همه رو یادداشت کردم :) مرسی که وقت گذاشتی

سلام
خواهش می کنم
امیدوارم که راهگشا باشد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد