میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

صبحانه

داشتیم سر میز کار صبحانه می خوردیم ؛ کاری که به مدد ساعت شروع کار پادگانی مان گریزناپذیر است ؛ و لقمه های نان سنگک و پنیر و گوجه را یکی یکی بلع می نمودیم. حقیقتن هر کاری که انجام می دهیم باید حواسمان شش دانگ به همان کار باشد تا علاوه بر صحت انجام آن , مزایای جانبی اش نیز نصیبمان شود. که البته در این فقره حواسمان همه جا بود الا به برخی گوشه های نان سنگک!

حتمن دیده اید که برخی از گوشه های نان سنگک به دلیل برشته شدن , خیلی خشک و تیز هستند و چنانچه لقمه گرفته شده کمی باصطلاح بزرگتر از دهان باشد و از قضا حاوی یکی از همین گوشه های تیز باشد بر اساس قانون مورفی آن گوشه تیز به آسیب پذیرترین نقطه داخلی دهان یعنی آن قسمت از لثه که در ناحیه بالایی دندان های نیش قرار دارد فرو می رود و آن را خراش می دهد.

این خراش به خودی خود لذت های پیشین و پسین فرایند خوردن صبحانه را تحت شعاع خود قرار می دهد و حتا پس از اتمام صبحانه به واسطه اضافه کاری زبان , که خود را موظف به کشف عمق حادثه و ابعاد فاجعه می داند و مدام آن نواحی را سک می زند , این زخم تازه می ماند. بدین ترتیب قاعدتن این زخم ها می بایست همیشه تازه بمانند اما ... همه می دانیم که تازه نمی مانند و فراموش می شوند تا صبحانه ای دیگر و تجربه ای دیگر...

ما آدمها همگی گوشه های تیزی داریم... اگر خراشی می دهیم اغلب اوقات به این دلیل نیست که برای خراش دادن برنامه ریزی شده ایم کما اینکه در اکثر اوقات خورده می شویم و زخمی هم ایجاد نمی کنیم مثل نان سنگک!

.....

پ ن 1: کمی ابلهانه است اینجور مواقع بگوییم لعنت بر نان سنگک!

پ ن 2: مطلب بعدی در مورد مجموعه داستان دلتنگی های نقاش...سلینجر خواهد بود و فعلن در اوقاتی که دست می دهد مشغول خواندن وجدان زنو اثر ایتالو اسووو هستم که احتمالن در بازار به سختی یافت شود.

پ ن 3: قبل از نوشتن مطلب بعدی یک انتخابات کوچک برای کتاب بعدی خواهیم داشت.

نظرات 21 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:12 ب.ظ http://deas.blogsky.com

واقعا رمان هاتون جالبه
تازه ،می دونی که وبلاگتون خیلی مطلب داره و بازدیدش هم زیاده!!
اگه موافقی باهم تبادل لینک کنیم به من خبر بده.

سلام
رمان های من!!
بازدید زیاد!!!!
آدم شوخی هستید شما

مارسی یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ب.ظ

انتخابات.(:
همش داریم میبازیم):

سلام
شکست پل پیروزیه رفیق

زنبور یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ب.ظ

یه کم از دلتنگیها رو خوندم. عجیب غریبه. هم نویسنده هم داستانها. احتمالا زبان من باید جزو آن قسمتهای تیز وجودم باشد.

سلام
آره متفاوته... نوشتن در موردش هم ... دارم فکر می کنم چی بنویسم!
...

ماهی دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ق.ظ http://www.binoo.persianblog.ir

هیچ‌کس نمیگه لعنت به نان سنگگ همه میگن تقصیر خودمون بود لقمه رو بزرگ گرفتیم. اما در مورد آدم‌ها نتیجه جور دیگه‌ست.

سلام
شاید بد نباشه در مورد "آدم ها" هم همین ملاحظات را داشته باشیم.

مدادسیاه دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام
دوستی دارم که می گوید آدم درست و حسابی مثل مربع است، با چهار گوشه ی کامل قائمه. او معتقد است به ندرت می توان چنین آدمی را یافت چرا که (مثل اتفاقی که برای گوشه ی تیز سنگها در مسیر رودخانه می افتد) اقتضائات زمانه به تدریج کنجهای قائمه را می ساید و از بین می برد.

سلام
مربع؟! شاید منظورشون این باشه که اصول و ارزش ها و... و... چنین آدمهایی مشخصه و آدم تکلیفش روشنه ... اگر اینگونه باشد بله به ندرت چنین آدمهایی را می توان یافت. اما این که ایده آل باشد جای تامل دارد...
البته منظورشون اگر این باشد.

آنتی ابسورد دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 ب.ظ

سلام رفیق
چگونه ای؟!

نسیم سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 ق.ظ http://delgapp.blogfa.com

ما آدمها همه گوشه های تیزی داریم باید حواسمان باشد که خراشی به کسی وارد نکند، خودمان را زخم و زیلی کردیم اشکالی ندارد :)
دلتنگی های نفاش ... رو دوست دارم اون طرح جلدش رو هم دوست دارم. سلینجر رو که دیگه خیلی دوست دارم.

سلام
هوووم... خودمون سزاوارترین کسی هستیم که زخم و زیلی نشیم!...
آره داستانهای چغری دارد و به قول کشتی گیرها بد بدن هستند!! مثل خود سلینجر
طرح جلد و عنوان انتخابی برای اون در ایران فکر کنم برای ایجاد جذابیت تغییراتی کرده است که خب ... پنجاه پنجاهم من نسبت به این تغییرات

فرواک سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:22 ب.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
دقیقاً ابعاد مای نانِ سنگک باحتساب گوشه ها و ابعاد دهان (فضای داخلی دهان) طرف مقابلمان در ایجاد شدن زخم موثر است و به یقین اشتباه است که بگوییم فقط لعنت بر سنگک یا لعنت بر دهان کوچک.
...
البته من با نظر مداد سیاه مخالفم. اتفاقاً آدم های مربع توی جامعه ی ما کم نیستند. آدم های مربع معمولاً آدم های سرسختی اند. منعطف نیستند. به خاطر گوشه هاشان به راحتی حرکت نمی کنند و باید هلشان داد. گرد بودن قشنگ است. بی گوشه بودن...
...
در مورد سه نقطه ها:
در "هنر داستان نویسی" دیوید لاج و در فصل آپوریا آمده:
آپوریا واژه ای ست یونانی به معنی "دشواری، درماندگی و عجز" و به معنای دقیق تر "راه بی در رو"، مسیری که به انتها رسیده است. در فن بیان کلاسیک دال بر تایید واقعی یا ظاهری درباره ی یک موضوع است، یقین نداشتن به این که سخن را چگونه باید ادامه داد. "بودن یا نبودن" هملت که حدیث نفس است شاید معروف ترین نمونه اش در ادبیات انگلیسی باشد. در داستان و بخصوص در متن هایی که چارچوبشان نوعی موقعیت داستان گویی است، آپوریا تمهید مناسبی است برای راوی تا مخاطب را کنجکاوتر کند یا بر غیرعادی بودن داستانی که دارد می گوید تاکید بورزد. خیلی وقت ها آپوریا با صنعت بیانی دیگری همراه است به نام "آپوسیوپسیس" یا "تخفیف" به معنی جمله ی ناتمام یا ادا کردن ناقص که معمولا با چند نقطه(...) مشخص می شود...

سلام
نان سنگک و دهان کوچک هر دو قابل تشخیص و درک هستند صرفن باید به حواس پرت و عدم تحلیل شرایط و اوضاع و عدم تصمیم گیری و عدم اتخاذ مسیر درست و عدم هوشیاری و ... و... لعنت فرستاد!
آدمهای مربع با این تصوری که فعلن من از این اصطلاح دارم بدون حسن نیستند و یکسره قابل رد نیستند... توجه کنید که یه آدم مربع شکل می تونه تکیه گاه خوبی باشه... گاهی آدم نیاز داره یه جای مطمئن بایسته... مثلن مادر من الان مربعه , خب من لذتشو می برم!
...
توضیحات خوبی در مورد سه نقطه بود ... تقریبن من هم به صورت شهودی همین رویکرد رو داشتم تا به سلین رسیدم و باقی قضایا...
ممنون

فرزانه چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
شاید هم علت آن زخم ها فلسفیدن سر صبحانه باشد . در این صورت پیدا کنید رابطه لعنت و صبحانه و فلسفه را

سلام
همین دیگه اگه آدم شش دانگ حواسش به نون و پنیرش باشه هیچ وقت مشکلی پیش نمیاد و آدم آکبند تا ته مسیر میره!
اما واقعیت اینه که من حواسم پیش معقولات و مقولات فلسفی نبود گیر همین دوزار ده شاهی روزانه بود! البته می تونم صداشو درنیارم بگم داشتم می فلسفیدم

بونو چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:29 ب.ظ http://filmfan.blogfa.com/

در این نوع وقایع اینکه به چه چیز و چه کس لعنت فرستادنی است جای تامل دارد....

سلام فی الواقع آدم باید قاچ زین را بچسبد... یا میگن حواستو جمع کن نون سنگک مردمو دزد نکن

پری ماه چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ب.ظ

چرا گفتن لعنت به نان سنگگ احمقانه ست؟! اگه گوشه های تیزش می تونه چنین بلایی سر آدم بیاره، عاقلانه ترین کار اینه که نخوریمش! یا قبلش با قیچی تیکه تیکه ش کنیم و این مستلزم اینه که اول بگیم لعنت به نون سنگگ!
(آدم باید تکلیفش رو با همه چیز معلوم کنه. مخصوصن با نون سنگگ)

سلام
احمقانه است چون اتفاقن اون قسمت های مورد نظر در نان سنگک از لذیذ ترین قسمت های این نانه... و این نکته مهمیه... امتحان کنید: قسمت های برشته نان سنگک رو به صورت مستقل آدم می تونه چیک و چیک مثل بیسکویت بخوره و خیلی هم لذت بخشه...
حالا ما اگه اون رو به صورت ناصحیح استفاده کردیم و زخمی شدیم که اصل موضوع یعنی لذت بخش بودن اونا عوض نمیشه...نه؟

دالکاف جمعه 10 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ق.ظ http://dalkaf.blogfa.com

درود...

سلام

مارسی جمعه 10 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ب.ظ

تو پست قبلی نظر دادم
گفتی نهایتا تا دو روز دیگه قرار می دم.اون نظر مال 3 آبان بود
امرو 10 آبان
من|:
خسته شدیم از صبحانه

سلام
مشکل از منه که مریض شدم...و مشکل از دو عنوان کتابی است که شما خواستید در انتخابات باشه! هیچ کدام را نیافتم ... امروز انتخابات رو برگزار می کنم
شرمنده

مارسی شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:48 ب.ظ

http://iketab.com/books.php?Module=SMMPBBooks&SMMOp=BookDB&SMM_CMD=&BookId=71902&

http://iketab.com/books.php?Module=SMMPBBooks&SMMOp=BookDB&SMM_CMD=&BookId=86780&

http://iketab.com/books.php?Module=SMMPBBooks&SMMOp=BookDB&SMM_CMD=&BookId=93660&
...........................................

آقا ما داریم میریم ورزشگاه.ایشالا بعد ورزشگاه دیگه انتخابات قرار داده شه

یه سوال هم پیش میاد
چرا اینقدر زیاد مریض می شی؟|:

سلام تیمتون مساوی کرد که! پیری است دیگر ....این لینکها هم بد نیست ولی کمتر جواب می دهد! نکته مهمتر این که کتابخانه مان جا ندارد و مستاجر هم هستیم...
در جاده را در انتخابات قرار می دهم. ممنون

دکتر پرتقالی شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ب.ظ http://dr-orange.blogfa.com

این سنگک لعنتی را شاید یتوان گیر اورد و بقیه اتفاقات بد دنیا حواله کرد به سنگریزه های داغش که برای انها هم علتی پیدا شود و صاحبی البته

سلام دکتر
سنگک های امروزه چندان سنگی ندارند... زمان ما! یک کیلو سنگ به نونا می چسبید!

مارسی یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:13 ب.ظ

در جاده چون واسه شما گیر میاد قرار دادی.ولی واسه ما گیر نمیاد.
واسه ما اون کتاب گیر میاد.
خیلی وقت پیش گفتی اون کتاب رو قرار میدی.(غزالی در بغداد)در نتیجه انتخابات تحریم
در مورم مساوی فقط میشه فت دقیقه ی 94 اونم زیر بارون حالی بدی به آدم دست میده

سلام
اتفاقن برعکس... هنوز در جاده را پیدا نکردم...اون یکی را داداشم داره اتفاقن!
پیش خودم بررسی کردم که یکی از این دو را قرار بدهم و دیدم این یکی بهتر است.آن موقع فقط یک درخواست داشتید و من قول دادم...اما با ارائه درخواست جدید حق بدهید که من یکی از دو گزینه را در انتخابات قرار دهم.
ممنون
به امید صعود

ملیکا شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:13 ب.ظ

سلام
جالب بود!
دوست خوبم ،بیشتر از اینها مواظب باشین...لطفا" . ای سنگک نامهربان!

سلام
ممنون
چشم

رضاکیانی شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام سوسیس
بلع را می نمایند؟ عجب؟!!!

سلام بر اتوبوس جهانگردی

ما بلع را می نماییم شما چطور؟ احتمالن شما بلع را می کنید...نه!؟

منیر سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:58 ق.ظ

سلام
یعنی برخی از این کامنت اولی ها عجب حالی می گیرند از آدم !
منظورم کامنت اولی همین پست هست که واسه تقاضای تبادل لینک مدیحه گفته براتون (:
دندوناش نشکنه الهی با سنگ سنگک !
...
و دیگه این که آقا وقتی می نویسید نان و پنیر میل فرمودید نمیگین شاید کسی باشه که دستش از نان و پنیر کوتاست ؟
خب برید پلا کباب میل کنید برادر من .
نوش جانتان باشه ... اما من بشدت دلم نون سنگک گرم و پنیر تبریز و گردوی همدان و سبزی خوردن فرقونی تهران رو میخاد .
لعنت بر گلوتن موجود در گندم ! لعنت بر لاکتوز موجود در لبن !
این از این ...
نادانی کلّن بد است .

سلام
من سعی می کنم باهاشون حال کنم!
...
واللا احتمالن اونایی که دستشون از این نون و پنیر ما کوتاه است ، دستشون به اهداف والاتری بند است!
الان با این گلوتن منو کنجکاو کردی و من رفتم دو تا مقاله خوندم و فهمیدم مبتلا به بیماری سیلیاک هستم و خودم نمی دونستم!! یک مرض به لیست امراض من اضافه کردی
در مورد لاکتوز خودم قبلن می دانستم که به لاکتوز حساسیت دارم یعنی در اصل این از امراض قدیم من است!
...
تولدتان مبارک ضمنن

mehrdad bazyari پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:00 ق.ظ

حسین جان قدر نان سنگگ را بدان. گاهی همین نان گاهی پر در سر با لبه تیز و ریگ های مخفی دندان خرد کن ادم را دلتنگ وطن می کند. بخصوص اگر همراه کله پاچه باشد. نوش جان کن که یکی از معدود نعمات وطنی است.

سلام بر مهرداد عزیز
امروز که جمعه است و صبح ... بعد از جواب دادن به کامنتها می روم نان سگک می گیرم و جای شما را خالی می کنم...یاد آن آبگوشت های پنجشنبه که البته یکی دوبار قسمت ما شد به خیر
چنان درگیر 211 شده ام که فقط روزهای جمعه می رسم به اینجا سری بزنم...
جانشین تان منصوب شد!
...
اوضاع احوال خوب است؟

amitab چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:30 ق.ظ

درود بر تو که سال ها این وبلاگ رو ادامه داده ای و مجموعه خوبی پدید آورده ای از کتاب ها و سبک ها و نظر ها و سلیقه ها.
امیدوارم همیشه موفق باشی و همچنان پایدار.

سلام بر شما
ممنون از لطفتان... امیدوارم که همینگونه باشد
سلامت باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد