میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب

لطفن از میان گزینه های زیر دو کتاب را انتخاب کنید: 

1-      آلیس    یودیت هرمان     محمود حسینی زاد      نشر افق

2-      آنها به اسبها شلیک می کنند  هوراس مک کوی  محمدعلی سپانلو    نشر باغ نو

3-      ابداع مورل    آدولفو بیوئی کاسارس    مجتبی ویسی     نشر ثالث

4-      اپرای شناور     جان بارت     سهیل سمی     نشر ققنوس

5-      اعتماد     آریل دورفمان     عبدالله کوثری    نشر آگاه

6-      در جاده    جک کرواک     احسان نوروزی    نشر چشمه

7-      دفتر بزرگ    آگوتا کریستوف     اصغر نوری   نشر مروارید

8-      زندگی در پیش رو     رومن گاری   لیلی گلستان   نشر بازتاب نگار

9-      عشق های خنده دار    میلان کوندرا   فروغ پوریاوری  انتشارات روشنگران و مطالعات زنان

10-      ماری      ولادیمیر ناباکوف    عباس پژمان     انتشارات هاشمی

نظرات 30 + ارسال نظر
که شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ب.ظ http://janywalter.blogsky.com

زندگی در پیش رو!!!!!!!
و اپرای شناور
سلام خوبین؟چه خبرا؟ :)

سلام
ممنون خوبم... خبر خاصی نیست...امروز دارم میرم هرچه فریاد دارم سر...سر؟ مدیر؟ رییس؟ استکبار؟ فرزند؟ ...؟ راننده تاکسی؟ آینه؟ سایه؟ ...ولش کنم بهتره...
........
گاری 1
بارت 1

دامون قنبرزاده یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:59 ق.ظ http://cinemaeman.com

بعد از مدت ها، سلام
اول بگویم که وقتتان را با « آن ها به اسب ها شلیک می کنند » نگیرید. چون ترجمه ی بسیار بسیار بسیار افتضاحی دارد که به هیچ عنوان قابل خواندن نیست. این آقای سپانلو نمی دانم چه کاره است اما مطمئناً مترجم نیست. این کتاب فقط اعصابتان را خرد خواهد کرد.
پیشنهاد من اینهاست: اولی عشق های خنده دار کوندار و دومی اعتماد دورفمان.

سلام
خوشحالم که موقع انتخابات حضور موثر و پررنگی داری... انرژی میده به من...ممنون
ناله خونم هرموقع اومد پایین این کتاب بد نیست! آدم یه مطلب می نویسه و توش کلی می ناله و خودش رو خالی می کنه! ولی الان موقعش نیست!
............
کوندرا 1
دورفمان 1

دامون قنبرزاده یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:53 ق.ظ http://cinemaeman.com

البته اضافه کنم که پیشنهادهایی که کرده ام را خودم خوانده ام و در نتیجه امتحان شان را پس داده اند این کتاب ها! دفتر بزرگ کریستوف هم خوب است و همینطور زندگی پیش روی رومن گاری هم. دیگر تصمیم با خودتان!

امیدوارم عنایت خفیه الهی شامل حال ما در این انتخابات بشود...
همان دو رای اولتان را منظور کردم که امتحانشان را به قول شما پس داده اند.
ممنون

ص.ش یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ق.ظ

زندگی در پیش رو
انها به اسب ها شلیک می کنند


راستی سلام !
وبلاگمو دارم به بلاگ اسکای منتقل می کنم از بس این بلاگفا اذیت می کنه

سلام
من شرمنده کلیه دوستان هستم با این سر و وضع شلوغ...
یه کشف کردم که آدم هرچی سرش شلوغ میشه سرش خلوت میشه!
هرموقع اسبابکشی کردید حتمن خبرم کنید ... چون این روزهای سرشلوغی سپری خواهد شد.
ممنون
مک کوی 1
گاری 2

ماهی یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ق.ظ http://binoo.persianblog.ir

سلام...
زندگی در پیش رو، عشق‌های خنده‌دار.

سلام
ممنون از رای
...
گاری 3
کوندرا 2

هدا یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:22 ب.ظ http://www.3abzineh.blogspot.com/

درود
زندگی در پیش رو، اعتماد

سلام
ممنون از رای
...
گاری 4
دورفمان 2

[ بدون نام ] یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:51 ب.ظ

به اپرای شناور و اعتماد رای می دهم اما از انتخاب شدن آلیس و دفتر بزرگ و عشق های خنده دار هم خوشحال می شم و آرزو می کنم در جاده و اسبها رای نیاورند!

سلام
ممنون از رای
اسمتان فراموش شد!!
امیدوارم که دو کتاب خوب انتخاب شود... و فکر می کنم گزینه ها همه خوبند...حالا ممکنه ترجمه برخی خوب نباشد...
ممنون
....
بارت 2
دورفمان 3

مدادسیاه یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:09 ب.ظ

میله جان نمی دانستم در جاده به فارسی منتشر شده است. می روم سراغش.

1. زندگی در پیش رو .
2. اعتماد.

سلام
من هم نمی دانستم... دوستمان مارسی پیشنهاد کرد و هنوز هم گیرش نیاورده ام!
...
گاری 5
دورفمان 4

سارا-ت یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:41 ب.ظ

سلام میله جان. امیدوارم رفع کسالت شده باشد. چرا دیگه چند خط اول کتاب را نمی نویسی؟
من به ۷ و ۸ و ۹ رای میدهم
موفق و سلامت باشی

سلام
ممنون از پیگیرتان
حقیقتش برای ده گزینه نوشتن چند خط ابتدایی خیلی وقت گیر بود و چیزی که ندارم الان وقت آزاد در پشت کامپیوتر است وگرنه اگر اوضاع مثل سابق بود حتمن به آن ترتیب عمل می کردم.
ممنون می شوم از سه گزینه به دو گزینه تعدیل کنید.

می خوام ببینم چقدر پیگیر رایتان هستید!

نسیم یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:51 ب.ظ http://delgapp.blogfa.com

چشم :)
گزینه های هفت و هشت.

سلام
چشمتان بی بلا
کریستوف 1
گاری 6

الهه دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ق.ظ

با سلام
اپرای شناور
عشق های خنده دار

سلام
ممنون از رای
...
بارت 3
کوندرا 3

پری ماه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام
آنکه اسمشان فراموش شده بود ما بودیم!
انتخابات بی رمق شده. بد نیست به فکر یک تقلب بزرگ باشید!

سلام
حالم داره بد میشه از این بی رمقی ...
ممنون از پیگیریتان
به نظرم شایسته ترین کار در چنین اوقاتی صبر است

کهکشان چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 ق.ظ http://galehje1234.blogfa.com

سلام...
6
8

سلام
ممنون از رای
...
کرواک 1
گاری 7

امیر پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:50 ق.ظ

سلام
فقط کوندرا میله جان . فقط کوندرا.
بقیه رو نمیشناسم !
حسش هم نیست پنج صبح از زیر پتو دنبال رای دوم باشم :)
موفق باشید

سلام
بیرون نیا رفیق که خارج از پتو هیچ خبری نیست...
اصن پنج صبح چرا بیداری؟

کوندرا 4

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ق.ظ

از غریبه ها هم رای دادن می پذیرید؟

سلام
چرا که نه... اکثر امید من همین غریبه ها هستند! جدی می گم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:54 ق.ظ

میلان را دوست دارم. قصه لودویک هیچ وقت یادم نمی رود. از قصه هایی که اول اسم شخصیت ها هستند و دخترانه اند خوشم نمی آید. 8 و 2 اسم جالبی دارند. فقط مترجم 2 را نمی پسندم. با مترجم 5 خاطرات خوبی دارم و لیلی من را یاد ابراهیم می اندازد و قصه هایش. با این وصف من فقط به میلان رای می دهم.

سلام مجدد
مشکل میلان این است که کتابهایش اینجا مثله شده اند... وگرنه من هم بعد شوخی سراغ باقی آثارش می رفتم...نه که نرفتم رفتم..منتها سر از بی خبری درآوردم و به گل نشستم و بعد هم صحبت برخی دوستان از میزان سانسور آثارش و تعدی های مترجمان و ناشران و ممیزی ...در حدی که خانم فرزانه طاهری در یک مصاحبه اشاره کرده بود که اگر این آثار را به زبان اصلی برگردانند خود نویسنده متوجه نخواهد شد آن کتاب را خودش نوشته است!!
طبیعی است که با چنین اتمسفری به سراغ این نویسنده رفتن کار ساده ای نیست.
با این حال ممنون
کوندرا 6

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:38 ب.ظ

اگر میلان اینگونه است چرا در انتخابات گذاشته ایدش که با این وصف رای آورده تا اینجا و حالا مجبور می شوید بخوانید. من به این میزان سانسور ذکر شده مشکوکم. اگر اینگونه بود سایت خوابگرد فقط به ترجمه فصل ترجمه نشده اکتفا نمیکرد. یا ولش می کرد به امان خودش یا همه را ترجمه میکرد بهمراه پیدی اف مثلاً. همانطور که لولیتا را دارند ترجمه می کنند و همزمان در وب پیدی افش را می گذارند. ضمناً فکر نکنم انتشارات روشنگران و خانم لاهیجی از آنجمله ناشرانی باشد که تن به سانسور بدهد.

سلام
بالاخره توصیه دوستان را هم باید در نظر گرفت. و این موضوع ممکن است در مورد دیگران هم صادق باشد...
مثال مد نظر شما شوخی است که یک فصل مهم از کتاب حذف شد و اتفاقن ناشر مذکور هم به این موضوع تن داد و ما شانس آوردیم که در فضای مجازی متن کمکی موجود بود. اما همیشه سانسور این گونه نیست برخی مواقع مترجم خودش متوجه نمی شود چیزی را حذف می کند یا لحن و نثر نوشته را عوض می کند...این تغییرات است که موجب عدم بازشناسی نویسنده می شود.
ایشان که نمی تواند معجزه کند! وقتی کتاب توی ارشاد گیر کند و بگویند اینجایش را حذف کن! یا به حذف تن می دهد یا از خیر کتاب می گذرد... معمولن اکثریت به راه اول تن می دهند چون بالاخره زحماتشان به باد نرود بهتر است!

مارسی پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:28 ب.ظ

وقتی ما انتخابات را تحریم کنیم نتیجش هم میشود این.
واسه کتاب در جاده حتی به انتشارات هم زنگ زدم میگن نداریم.
من چیزی واسه گفتن ندارم.
این بدترین انتخابات سایت شما بود از وقتی من باهاش آشنا شدم

سلام
تحریم هیچ فایده ای ندارد...
نتیجه اش چه شده؟!
اگر کم فروغی انتخابات را در نظر دارید علتش این است که من مدتهاست فرصت نکرده ام به دوستان سر بزنم!! این رسم وبلاگستان است... رسم دیگر وبلاگستان هم عدم وجود حوصله برای خواندن یک متن سه چهار صفحه ایست!
اشکال نداره یه خاطره بد هم توی ذهن شما باقی بمونه...!
خوش باشید

سارا-ت پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام میله جان
قبول کنید که انتخاب از بین این گزینه ها خیلی سخت است. آلیس و عشق های خنده دار را قبلاْ خواندم و خوشم آمد. وصف دفتر بزرگ را هم شنیده ام که از نظر سبک روایت جالب و بدیع است. رومن گاری هم نثر روان و جذابی دارد. اپرای شناور هم با توجه به نویسنده اش فکر می کنم فلسفی باشد که مورد علاقه من است.نویسنده های آمریکای جنوبی را هم دوست می دارم و اعتماد را هم نخوانده ام......
قصه را کوتاه می کنم
اعتماد و اپرا
موفق باشید

سلام بر شما
انتخاب سخت است قبول دارم... قبول می کنم.
ممنون از پیگیری شما
...
دورفمان 5
بارت 4

رقابت داغ تر شد. ممنون

مسعود جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:40 ق.ظ

رفیق عزیز وبلاگ نویسیت هم مثل سهامدار بودنت شده است! گاهی باید به موقع کشید بیرون.
اما رای را می دهم به اعتماد و زندگی در پیش رو

سلام
به حرفات جدی فکر می کنم
گاری8
دورفمان 6

خزنده جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ب.ظ

آقا من جا موندم...
من "عشق های خنده دار" لعنتی بیمار کننده س!

دومی هم به عشق لنی، زندگی در پیش رو. بلکه مورد پسند افتاد

سلام
ممنون رفیق
کوندرا 7
گاری 9

ادم جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:41 ب.ظ http://2adam.blogfa.com/

سلام
از این 10 کتاب سه تا را خواندم: آنها به اسبها شلیک می کنند - در جاده- زندگی پیش رو.
از این سه تا شک ندارم که در جاده بهترینه. اگر چه رمان تقریبا تلخیه درباره پایان جهان اما به قدری کشش و جذابیت و حرف داشت که هیچگاه از خواندنش خسته نشدم. بعد ظهر پنجشنبه ای پاییزی خواندمش یک نفس. هرگز رمان و داستان تکان دهنده اش را فراموش نمی کنم. وقتی انسان انقدر ست می شود که کودک در شکم را خوراک یک وعده اش می کند در میان جنگل و بقیه غذای نیم خورده از جسد جنین را روی اتش جا می گذارد و با مادر بارداری که دیگر باری ندارد به سفرش ادامه میدهد. وحشتناک بود.

سلام
توضیح خوبی بود...ممنون...رفت توی لیست خرید ... تلخ پسند شدیم!
پس رای شما
کرواک 2
رای دوم به کدومه؟

فرزانه جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:33 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
عشق های خنده دار
زندگی در پیش رو

سلام
ممنون از رای
کوندرا 8
گاری 10

غریبه شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ق.ظ

سلام نمیدونید چقد سخته با موبایل کامنت گذاشتن. بار سومه دارم تایپ میکنم
به درجاده رای میدهم باشد که شما هم کمی از مزایای نایاب گردی بهره مند شوید(آیکون زبانک) هرچند رقیب نیست البته.
...
ما که درش را تخته کردیم زین پس...

سلام
می دونم می دونم
سخت است
ممنون
ممنون از رای
تخته نکنید
می گردم دنبالش حتمن
کرواک 3

ملیکا شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:06 ب.ظ

سلام
8-زندگی درپیش رو
9- عشق های خنده دار
ممنون

سلام
ممنون
این دو کتاب را خواهم خواند مطابق آرا
در واقع اولی را تمام کردم و دومی را امروز شروع می کنم

زنبور دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:41 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام- عشق های خنده دار
میلان کوندرا رو دوست دارم. متاسفانه هیچکدام از کتابها رو نخوندم

سلام رفیق
در ملکیان غرق شده ای
این کتاب را هم اکنون در دست دارم
ممنون

7660 چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام. من چند وقتیه که از همه چیز جا موندم ولی خب ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست. لطف کنید گزینه 9 و 6. مرسی

سلام
خوشبختانه یا بدبختانه خودم هم از اینجا جا مانده ام!
ممنون از رای هرچند صندوق شمارش شده است...
ولی کتاب کوندرا رای آورد و خواهم خواند.
در جاده را هم حتمن پس از یافتن خواهم خواند.
ممنون

ملودی چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:54 ب.ظ http://www.khodnevisnameh.blogfa.com

سلام ...روز و روزگارتون خوش...

دو کتابی که انتخاب میکنم

زندگی در پیش رو

عشقهای خنده دار

سلام
اوقات شما دوست قدیمی هم خوش
هر دو این کتاب ها را خواهم خواند... در واقع اولی را هم تمام کردم.
ممنون

زنبور چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

به نظرم در کار غرق شدم میله جان

سلام
همیشه امید نجات هست

N دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:51 ق.ظ

1,8

سلام رفیق
ممنون هرچند دیگه کمی دیر شده

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد