میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

نرسیده به رسالت داخل تونل نیایش

تمام سال گذشته را به آن صورتی گذراندم که مردان چهل ساله می گذرانند و البته هر مرد چهل ساله ای یک جور منحصر به فردی آن را سپری می کند که از حق نگذریم تقریبن شبیه سال های قبل و بعدش است! اگر بخواهیم خیلی آوانس بدهیم می شود گفت که در لحظاتی از این سال؛ چنانچه حواسمان جمع باشد؛ این حس به آدم دست می دهد که: دارم چهل سالگی ام را می گذرانم!

.....

از شما چه پنهان, سال گذشته, برخی شبها خواب هایی می دیدم که شائبه برانگیز بود...اوایل یک آقای ریش سفید و بالداری می آمد و مدام تکرار می کرد بخوان و منِ ساده که به رمز و رموز خواب و رویا آکاه نبودم مدام آمار می دادم که: دارم فلان را می خوانم و بعد بهمان را خواهم خواند...دفعه اول چپ چپ نگاهم کرد و رفت, اما از دفعات سوم و چهارم به بعد با چند پیرمرد مثل خودش می آمدند و با جواب های من دست جمعی می زدند زیر خنده... بعد هم که خب انتخابات شد و فضا بالکل عوض شد.

.....

چند ماه قبل, در حالی که بی قرار دیدن یک مسابقه از فوتبال جزیره بودم و دندان صبر بر جگر چاک چاک خود فرو می کردم, به مدد یکی از انیمیشن های شبکه پویا(دفع الله شره) متوجه شدم که روز تولد پیامبر اعظم در سال 570 میلادی, به تقویم شمسی می شود روز تولد من...(خواننده محترم حق می دهد که اینجا تغییر لحن بدهم و بگویم) "می مردند این اطلاعات اساسی را سی سال قبل می دادند!!" یعنی آن زمانی که یک طفل دهساله با ذوق به تقویم نگاه می کرد و چیزی جز روز درگذشت استاد...نمی دید.

.....

منشی قسمت قبل از عید تقویم های سال بعد را سر میزهایمان می آورد و ما به سنت هرساله کارمند جماعت سریعاً می رویم سراغ تعطیلات مناسبتی و ارزیابی های مسافرتی...گاه آهی بلند می شود به نشانه برخورد فلان ولادت به جمعه و گاه غریو شادی از برخورد فلان شهادت به چهارشنبه! پس از شرکت در این مناسک عاشقانه گروهی, می روم به سراغ روز تولد تا ببینم این روز به یاد ماندنی کدامین روز هفته است... مادرزن درونم لبخند می زند!!

.....

دیشب در جمع دوستانه خودمان داشتم در باب چهل سالگی ای که گذشت قمپز در می کردم که جماعت با فرمول های جبر و مقابله و انتگرال و معادلات برنولی اثبات کردند که: زرشک! شما هنوز زوده که در این باب افاضات بفرمایید. باور بفرمایید که قبول کردم...نه به دلیل اینکه یکسال جوانتر شدن برایم شیرینی خاصی داشته باشد, نه! هیهات!! بلکه صرفن به دلیل ارادت ویژه ای که به حق و حقیقت داشتم تن به این قضیه دادم (شما که غریبه نیستید!) و تا دقایقی دیگر خیلی متمدنانه مثل انتهای تابستان هر سال که ساعتهایمان را یک ساعت عقب می کشیم, سنم را یک سال عقب خواهم کشید.

حالا به این فکر می کنم که با این یک سال چه کنم!؟ شاید مثل آن شب کذایی انتهای تابستان لبخندی به لب بزنم و با حسِ خوبِ یک ساعت بیشتر خوابیدن به رخت خواب بروم.

..........

پ ن 1: مرگ از پیری نمی آید، بلکه با فراموشی می آید! (گابریل گارسیا مارکز)

نظرات 22 + ارسال نظر
دیبا شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:58 ب.ظ http://x.co/4J4bW

زن کـــــه باشــی گاهــــی میزنــــی زیـــر گــــریه که دلـش بلرزد و صدایت کنـــد بانــــو
دست خودت نیست زن که باشی گاهی رهایش می کنی و پشت سرش آب می ریزی
و قنــاعت مـیکنـــی به رویـــــای حضـــــورش به ایـن امیــــد کـه او خوشبـــخت بــاشــد
_________________________________

به عزیزان خود کارت پستال ارسال کنید . فتوکـــده مرجع کارت پستال های ویژه و خاص
اس ام اس،کــارت پسـتال و عکــس نوشته با شعـــرهای زیبـا برای روز مــــادر و روز زن
_________________________________

استفاده از کـــارت پستـال ها برای زیبـــاسازی وبلـاگ و ارســال آزاد و رایـــگان میباشد
_________________________________

اگـــر خوشتان اومــــد نظر بدید و همچنیـن مـــارو در پیـونـــد های وبلـاگ خود قرار بدید

لطفا با نام : عکس نوشته و اس ام اس لینک کنید
_________________________________

توجه کنید بعد از وارد شدن به آدرس اصلی هدایت میشید که اون آدرس رو لینک کنید

سلام
مرد که باشی مدام باید آماده لرزیدن دل و بانو بانو گفتن باشی!

رها شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:44 ب.ظ http://freevar1.persianblog.ir

انقده خوبه وقتی شما یه پستهایی میذاری که نویسندش خودتی- یعنی داستان خودته - و من میتونم نظر بذارم که نگو!

تیترش خیلی دوست داشتنی بود. به نظرم خیلی پرمفهوم بود. البته کمی میشه بهش بار و معنای مذهبی هم داد ولی من دوستش داشتم زیاد

و اما روایت تولد و همه جسهایی که داشتی در تمام این سالها از سر تقویم بسیار شیرین بود. کمتر مردی رو دیدم این حس رو به تولد داشته باشه و براش مهم باشه روز تولدش چه اتفاقی افتاده یا میفته!

اینکه یک سال عقب کشیدی هم خودش لطفی داره. پس باید ببینی چرا چهل سالگی برای مردان یعنی نقطه عطف، این فرصت دوباره رو از دست نده

باز هم از این پست ها بنویس.. در کنار معرفی کتابهای خوب که خارج از دسترس منه و تنبلی های روز افزون!

راستی تولدت مبارک

سلام
این بابت بند اول
تیتر برگرفته از حرفهای پارسال دوست عزیزی است.
و اما در باب مردان و احساسات و اینها باید گفت که ایشان در این زمینه حرف های بسیاری برای گفتن دارند فقط باید بهشون میدان داد!
دارم روی فرمول ریاضیش کار می کنم تا چند سالی رو در همین سن بمونم...یعنی باقی موندن در نقطه عطف لذت بخش است چون مشتق معادله زندگی معادل صفر می شود و خط مماس موازی محور افق و طبیعتن این افقی شدن آرامش زیادی به همراه دارد!
ممنون

درخت ابدی یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:56 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
علی‌الحساب، تولدت مبارک تا ببینیم مادرزن درونت قراره چه رازی رو فاش کنه.
اما از من به شما نصیحت! بحران میان‌سالی کشک محضه. تا زمانی که پا روی دمش نذاشتی، محلی از اعراب نداره. می‌تونی مث 23سالگی کتاب بخوونی و سوت بزنی

سلام
اگر منتظر افشاگری هستی باید بگویم که خبری نیست...مادرزن برون که مخزن الاسرار است چه برسد به نوع درونی اش...میخوای موقع فوت کردن شمع آرزو کنم امسال نصیبت بشود؟!
واللللا باید بگم که منم معتقدم کشک محضه و اصن می خوام چند سال توی همین چهل سالگی بمونم ببینم حرف حسابش چیه
یادش بخیر 23 سالگی داشتم می رفتم سربازی
ممنون

ملیکا یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:04 ق.ظ

سلام
بسیار زیبا وخواندنی بود !
تولدتون مبارک !
سلامت و پاینده باشین الهی !

سلام

ممنون

مهرداد یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:02 ق.ظ

سلام
آقا تبریک مارو بپذیر .
این بحثای بحران میانسالی و حال و هوای چهل سالگیو بیخیال . چرا که با این وضعیت هردنبیل اجتماع و اقتصاد بنده شخصا گاهی به اندازه پیرمردی70 ساله دچار یاس میشم .

وقتی تمام ورق های دستتان نشان می دهند که بازنده اید ، تنها راه پیروزی شکست قوانین است ! پل استر

ما هم برآنیم قانون اندازه گیری سن را در هم شکنیم!

سلام
مگر می شود نپذیرفت قربان؟! با کمال میل
به قول پوپر خوشبینی وظیفه اخلاقی ماست...خوشبین باشید
پل استر هم که خدای شانس است و احتیاج به برهم زدن قوانین ندارد! اما خب این قانون اندازه گیری سن هم تبصره های زیادی دارد...
ممنون

پری ماه یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:25 ق.ظ

سلام
تولدتون مبارک
بحران میانسالی فرهیختگان، پس اینجوریه!
عمرتان پر دوام
بحرانتان بر قرار

سلام
این فرهیخته را بسیار بجا بکار بردید یعنی هر آدمی حداقل روز تولدش اگر احساس فرهیختگی بکنه بد نیست. آورین!
ما زنده از آنیم که آرام نگیریم

ممنون

لی لی یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:42 ق.ظ

تولدتون مبارکـــــــــ
جیغ و دست و هورا

سلام
آرزوم بود در برنامه فیتیله شرکت کنم
ممنون

اشرفی یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:25 ب.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

چهل سالگی پربرکت !
برای من که سی سالگی بحران تر بود تا نزدیک شدن به چهل سالگی ...

سلام
چشم بحران بین مان را باید گاهی ببندیم
ممنون

نسیم یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:56 ب.ظ http://delgapp.blogfa.com

سلام. تولدتون مبارک. ای آقا چه عجله ایه خب. خوب شد متوجه شدین.
حرفهای خوب بزنیم :) روزهای خوبی داشته باشین. سالم و سرحال باشین. به رویاهاتون برسین

سلام
واقعاً دوستام به موقع منو متوجه موضوع کردند...دوست خوب که می گن همین جور مواقع است که مزیت هایش را نشان می دهد مردا معمولن از این دوستای خوب ندارند... من همینجا ازشون تشکر می کنم (مسعود و خان)
ممنون از آرزوهای خوبتون

سمره دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:31 ب.ظ

سلام
تولدمبارک

سلام
ممنون

مدادسیاه دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام.
مارکز که این روزها همه جا صحبت از اوست گفته است در 40 سالگی فهمیدم که موفقیت یعنی به دست آوردن چیزهایی که دوست داریم در حالیکه خوشبختی یعنی دوست داشتن تمام چیزهایی که داریم.
میله جان چهل سالگی مبارک.

سلام
جمله حکیمانه ای است...
مارکز به مدد این جملات و تبدیل آن به ایمیل و شعار روی تقویم ها و غیره و ذلک جزء نویسندگان خوشبخت در ایزان محسوب می شود در حدی که من روز شنبه به 10 تا مهندس گفتم مارکز هم مرد (می خواستم آمار بگیرم) و خوشبختانه یکی از آنها میشناخت ایشون رو ...خب میشه گفت آمار ده درصدی رو کمتر نویسنده ای در ایران دارد
ممنون مداد عزیز

رد فکر سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:09 ق.ظ

تولدت مبارک میله بدون پرچم....هپی برس دی و اینا.

سلام
ممنون و اینا...ایشالا 100 سال دیگه توی تولد چهل سالگیتون جبران کنم

همزاد سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:00 ق.ظ

ساعتی پیش ملالی بود بر دلمان واکنون لبخندی است بر لبمان
به برکت خواندن متن زیبای شما
بلا از شما دور باد
در این روزگار کمی مانده به چهل سالگی
دلتان شاد ولبتان خندان

سلام بر همزاد
همیشه لبتان پر لبخند باد (البته به غیر از مواقع حضور در ختم والدین همکاران و بالاخص رییس گرامی و فامیل های دور...) لامصب اینجور مواقع لبخند از رو لب آدم دور نمیشه!!!
ممنون رفیق

دایناسور چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام اخوی
تولدت مبارک
سلامت و شاد باشی

سلام قربان
نسلتان برقرار و پاینده
ممنون

ندنیک چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:52 ق.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

تولدت مبارک و 39 سالگی. اره؟ به به- به به. اقا درست میگن دیگه سن را نبر بالا. تو ببری ما هم سنمون همراهت میاد

سلام
ممنون...خوشم میاد که شمامعکوس رو کشیدید! با هر معادله ای فعلن چهل قطعیه
البته گاهی مثل پنیر پیتزا کش میاد , یه طرف میره بالا ولی طرف دیگه سرجاش وایساده بالا نمیاد

که چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:10 ب.ظ http://janywalter.blogsky.com

سلام بر میله ی بزرگ!

الان که طبق معمول من با تأخیر اومدم برای تبریک و تهنیت( تولدتون مبارک!) کشف کردم که ای دل غافل! شما که هنوز از دو تا از خاهر و برادرهای من کوچیکترید که آخه!!
اینه که به این نتیجه می رسم که همگی از تبار یکدیگریم و 40 را با 26 و اینها تفاوتی نیست ;)

سلام بر که جوان ته تغاری!
از این جهت که شما از خواهر کوچکتر من هم جوانترید
و البته من کوچیک همه بزرگترا هستم اون داداشی که یکی دو سال قبل ازدواج کرد از من کوچیک تره دیگه! نه؟!
قصد دارم چند سالی رو همینجا بمونم ولذا تفاوت ها کمتر میشه مگه اینکه شما هم تصمیم مشابهی داشته باشی
ممنون

اعظم چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:25 ب.ظ http://pinkflower73.blogfa.com/

تولدتون مبارک

سلام
ممنون

که پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:15 ب.ظ http://janywalter.blogsky.com

بله اون که فکر کنم یه 3 4 سالی اینطورا از شما کوچیکتر باشه. ولی اون داداش کوچیکه است

ما هیچ قصد درجا زدن نداریم که هیچ، کنترلش هم از دستمون در رفته خودش تند تند هی می ره جلو. اصلن هیچ سوالی هم از ما نمی کنه!

به خدا

سلام
اوهوم ...فواصلتون مشابه فواصل ماست...اینم یک نشانه دیگر
من هم قصد درجا زدن رو نداشتم این چیزیه که خودش پیش میاد و یه موقع به خودت میای می بینی که بعله کنترل دست خودته!

زنبور پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:54 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
تولدت مبارک حسین آقا
شما چندین وقته در رسالت به سر میبری فقط به جای کتاب نازل کردن، کتاب نقد میکنید!

سلام
ممنون
زیاد با شرق تهران نمی تونم ارتباط برقرار کنم! البته الان در غرب هم رسالت داریم ولی خب واضحه که خیلی خطرناکه آدم به رسالت ِغربی مبعوث بشه

منیر شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:16 ق.ظ

ما که کشک مذکور رو با روغن و نعنا پیاز داغ مبسوط ریختیم روی آش !
آش کشک خاله .
بد هم نبود . اتفاقن بحران خواستنیی هم بود .

فقط یک سوال مگه مردها هم دچار بحران چل سالگی میشن ؟
یکی شون دچار شد که در روایات آمده مبعوث شد . گمان نمیکنم برای باقی شون حدودن از سی و هفت تا تقریبن چل و سه تفاوت چندانی داشته باشه .
البته از ته دلم آرزو میکنم دچار بشن .
حلوای تنتنانی تا نخوری ندانی
.........
تولدتون مبارک . دل و جان و تن تون ساق . و قلم شیواتون به راه .
عذر تاخیرم رو بپذیر پسر بهار

سلام
من در مورد خودم می تونم بگم: خبری نیست!
باقی مردان هم خود وکیل و وصی بسیار دارند
...
ممنون دختر پاییز... سلامت و شاد باشی(البته نه از اون شادی زورکی های اون کلاسه!)

آنتی ابسورد شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:06 ب.ظ

تولدت مبارک حسین جان

سلام رفیق
ممنون
ارادت

. یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:12 ق.ظ

همه شون با هم راست میگن تولدتون مبارک.

سلام
یدالله مع الجماعه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد