میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

تدبیر

دومیه نمکدان را برمی دارد و برای بار چندم از آن استفاده می کند...مادرش تذکر می دهد و او البته گوش نمی دهد...یکی از وظایف پدر این است که در این گونه موارد ورود کند و با سرانگشت تدبیر گره از کار باز کند!

پدر مدبر: پسرم نمک زیاد ضرر داره ها...ندیدی این همه توی تلویزیون تبلیغ میکنه؟! (ضربه کاری رو داشتید: اشاره به انیمیشن ها و انتقاد ضمنی از کثرت نشستن بچه ها جلوی تلویزیون و در عین حال عدم توجه به نکات آموزشی این انیمیشن ها از طرف بچه ها؛ همگی در یک تصویر کوتاه و حتمن می دانید که در روش های نوین تربیتی این تصویرهای کوتاه که یک دنیا معنا را انتقال می دهد بسیار موثر تر تشخیص داده شده است همانگونه که یک پست کوتاه وبلاگی بر یک پست طویل ترجیح بلامرجح دارد!)

با یک لبخند به خصوص به او خیره می شوم و طی پنج ثانیه ای که از منعقد شدن کلام می گذرد بر عرض این لبخند افزوده می شود.

دومیه: توی تلویزیون این همه تبلیغ می کنه در مورد ضرر سیگار تو چرا توجه نمی کنی پدر!!!؟

لبخند آماسیده شده روی چهره که معرف حضورتان هست...همون...اما ظاهرن این مقدار کفایت نکرده چون ادامه می دهد:

حکمی که می دهی بر خودت روا بدار!!!

با نوک کفشام فکم را نگه داشته ام و در درون مثل سگ پاسوخته ای که مجبور است سر جایش بنشیند زوزه می کشم.

نظرات 28 + ارسال نظر
boof شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:05 ق.ظ

تدبیر و امید توامان
این تیتر و این بحث و این روز بخصوص

سلام
این بچه ها قبل از ورود به مدرسه خیلی امیدوار کننده هستند منتها وقتی از اونور میان بیرون ناامیدکننده می شوند!
نه واقعن ربطی نداشت به این روز بخصوص واقعن...اگه دیشب روی جیگرها نمک زیادی نمی پاشید اصن این دیالوگ برقرار نمی شد!
البته حالا یکی دیگر از دوستان هم می تونه بگه: دیشب و جیگر و نمک!!!!

لیلی مسلمی شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:37 ب.ظ

خوب راست میگه بچه
سیگار خیلی بده من دوست ندارم بابام سیگار بکشه ...

سلام
آهان...به قول مولانا همه داستان در همین نکته است:
اگه قرار باشه این تنها کاری رو که به خواست خودم انجام می دهم را هم به خواست بچه ها کنار بگذارم دیگه چیزی از "من" باقی نمی مونه!
شیر بی یال و دم و اشکم که دید
(اینجاش به قول مولانا بود!)

فروردین یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:38 ق.ظ http://ashteroh.mihanblog.com/


من شخصن به بچه‌های ِامروزی خیلی امیدوارم. هرچند خیلی‌ها می‌گن که زمونه‌ی بی‌خودی شده

شاید البته به خاطر ِاینه که پدر نیستم

سلام
به دوست دیگرمون هم گفتم این بچه ها تا قبل از این که بروند مدرسه امیدوارکننده هستند اما خب وقتی از آن طرف سسیستم آموزش پرورش می آیند بیرون بسیار ناامیدکننده می شوند!
...
البته شاید آخر را باید جدی گرفت

منیر یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:27 ق.ظ

سلام
به ظاهرم نمیاد که مامان بد دهنی باشم ولی هستم .
از حرف زدن بچه هام هم کسی نمیفهمه که مامان بد دهنی دارند .
خب دلیل نمیشه که هر غلطی من میکنم بچه هام هم بکنند که .
بچه های حیوونی ما حیوونی تر از این حرفان آقای میله .

بستگی داره فک مبارک رو پس از جمع کردن چگونه به توجیهات وا دارید .
توجیه من برای بی تربیت نشدن بچه هام این بود: تا وقتی بزرگ نشدید حق استفاده از این کلمات رو ندارید چون هر کلمه ای زمان و مکان خودشو داره . خوب گوش کنید یاد بگیرید کجا باید استفاده کنید .
یا : مگه تو اجازه رانندگی داری کوچولو ؟ هر کاری سن و سالی داره !
یا : ...
...
کم نیار داداش ! از حیوونی بودن طفل معصوما نهایت استفاده رو بکنید وگرنه کمال سو استفاده ازتون میشه
...
با احترام ولیی که یکی دو پیرهن بیشتر از شما کهنه کرده

سلام
من ظاهر و باطنم یکیه!!! یه پدر خوب
واللا من در حادثه کذایی فوق تا آخرش هیچ حرفی نزدم و هیچ توجیهی هم نیاوردم...چه توجیهی!؟...اینجور مواقع سکوت و سپردن امور به گذر زمان بهترین جواب را می دهد! بچه ها هم که زود حواسشان می رود پی فلان ماشین عبوری یا رقابت های بین خودشان...در واقع بخواهیم هم بزنیم بیشتر خرابکاری می شود.
...............
ممنون از پشتگرمی و تشویقتان برای کم نیاوردن

منیر یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:30 ق.ظ

البته سیگار مزخرفه . بوی گندش سردرد آلرژیک آوره . با این وجود الان دیگه مطمئنم هیچ ضرری نداره . دیدم که میگم .

سلام
سیگار چیز خوبی نیست ولی به این افتضاحی هم که میگن نیست!...و از طرفی سیگار چیز بدی نیست ولی به اون کاردرستی ای که میگن نیست!

[ بدون نام ] یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:34 ق.ظ

" ترجیح بلا مرجح " ...
این اولین باره که می شنوم :)
...
پرانتزهاتون با نمک بودند . از این نمکها برای بچه ها سرو کنید

ترجیح بلامرجح ترجیحی است که آدم به یک چیز بر چیز دیگر می دهد در حالی که آن دو رجحانی بر هم ندارند و مثل همند... شما می روید در لوازم التحریری و روان نویس آبی می خواهید و فروشنده بسته روان نویس آبی اش را جلوی شما می آورد که همه از یک مارک هستند شما دو سه تا از این ها که مثل همند را برمی دارید و بعد از برانداز آنها یکی را انتخاب می کنید: این می شود ترجیح بلامرجح. البته من کمی مزاح کردم و خواستم بگویم که روش های سنتی و مدرن تربیتی یا مطلب کوتاه و بلند وبلاگی در چنین زمانه ای گاه یک همچین حکمی پیدا می کنند!

ملیکا یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:29 ق.ظ

سلام
بچه ها تا وقتی تازه به حرف زدن اوفتادن ؛حرفهاشون شنیدنی و دوست داشتنی هست از اون به بعد همینن !حاضر جواب و پررو ،(البته بچه های امروزی)

سلام
ما اگه پدر مادرمون سوتی می دادن در حد بوندس لیگا بازم صدامون در نمیومد! چند وقت پیش موقعی که داشتیم خونه رو تحویل صاحبخونه می دادیم طرف گیر داد به جای چند تا چسب روی دیوار که من گفتم اینا از قبل بود بعد بلافاصله بزرگه پرید وسط که نه بابا این جای چسب فلان چیزه که ما چسبوندیم!!! صاحبخونه هم سیصد هزار تومان از ودیعه مون کم کرد...به همین راحتی!!!

قناری معدن یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:02 ب.ظ http://filterplus.blogfa.com

شام مان را تمام می کنیم در سکوت

سلام
خب...میشه گفت که شما هم اونجا بودید! البته من فقط سکوت کرده بودم

فرزاد ابرهیم زاده دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:03 ق.ظ

گفت و گوی کوتاه رد و بدل شده میان شما و آقا کوچلو کاملا هم فرم گفت و گو های 24 ساعته من و خانوممه
مثلا:
+عزیزم اگه یه کوچولو تلاش کنی ایشالا ارشد قبول میشی
_ عشقم شما اول پایان نامه خودتو دفاع کن

سلام
شما عاشقانه به یکدیگر شلیک های نرم می کنید...مستدام باد

رها دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:29 ب.ظ http://freevar1.persianblog.ir

حرف درست از بچه هم باشه قابل احترامه. اما موافقم اینا تا قبل مدرسه امیدی بهشون هست بعدش خیر!

سلام
واقعن حیفه...سرعت انتقال...صراحت لهجه...استقلال رای...پرسپولیس زلزله.... همه بر باد می رود.

بریدا دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:51 ب.ظ

خودت باش
به همین سادگی!!!

سلام
این که میگید به ظاهر ساده است اما یکی از سخت ترین کارهاست.
آنقدر نقاب زده ایم که مانده ایم الان خودمان دقیقن چه شکلی است...

الی دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:58 ب.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

از شما بعید بود خودتان را در همچین مخمصه ای بیندازید !!!

سلام
حواس آدم که همیشه شش دانگ جمع نیست! گرچه من گاهی با حواس جمع هم میفتم داخل مخمصه... پس فکر کنم باید از لیست بعیدی ها بیام بیرون

مارسی دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:26 ب.ظ

در انتخابات بعدی شرکت نمی کنم (چون هر کدوم رو خودتان بخواید انتخاب می کنید.اگر انتخاب هم نشود می خوانید و در وبلاگ قرار می دهید)
اگر هم شرکت کردم به غزالی در بغداد رای می دهم اگر چه در لیست نباشد...

سلام
خوشبختانه صندوق های رای همه موجودند و تعرفه ها همه قابل بازشماری و در جلوی دید...توصیه می کنم به جای اونکار بیایید هر کدام از انتخابات که خواستید را بازشماری کنید و چنانچه تخطی در آن دیدید همینجا اعلام کنید... اگر چنین چیزی رخ داده باشد بنده قول می دهم برنامه ام را کات کنم و غزالی در بغداد را بخوانم
من از اوناش نیستم که اگر نظرم در مورد کتابی از کتابی دیگر به من نزدیکتر باشد زمین و زمان را به هم بدوزم...حتا گاهی یک رایی که خودم دارم را هم به صندوق نمی اندازم!

منیر دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:09 ب.ظ

یعنی همه تدابیر تربیتی فلا ؟!
من اینطور فکر نمیکنم . ( با تدابیر توصیه های کلی راون موانپزشکی میانه ای ندارم )
البته این پست بیشتر طنز پدرانه است و بهتره در کامنتها هم همین جور پدرانه باقی بمونه

سلام
یه کاری می کنی که باجناقمون با شمشیر بیاد سراغمون! من گفتم از باب مزاح!! و تازه این مزاح هم با قید "گاهی" ... حتمن همه تدابیر را با یک چوب نمی توان راند حتا همان ها که به روان موان پزشکی مرتبط اند.

مدادسیاه دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:14 ب.ظ

سلام
dovomie را domie خواندم و کلی سعی کردم بفهمم چرا از فسقلی ات (که البته با جوابی که داده نباید خیلی هم فسقلی باشد) با اسم نقاش معروف فرانسوی اونوره دومیه یاد می کنی تا این که کامنت ها و جواب هایت را خواندم و فهمیدم موضوع از چه قرار است.

سلام
اتفاقن موقع گذاشتن پست به نظرم اومد که این کلمه استعداد اشتباه خوانده شدن را دارد...باید اسم سرخپوستی می گذاشتم! اولیه سیخ بدون کباب بود اما این یکی رو هنوز به جمعبندی کامل نرسیدم!
شش سال و چهار ماه و دو هفته

فرزانه چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:49 ق.ظ http://www.fparsay.blogsky.com

سلام
اینا فوق العاده اند
من به این نسل این قدر امیدوارم که فکر می کنم سیستم آموزش و پرورش هم باید کفشی چیزی پیدا کند و فکش را باهاش نگه دارد.
دیدم که میگما

سلام
امیدوارم که این طور باشد
از ته دل

بریدا پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:59 ق.ظ

سادگی اش به همین است
نقاب ها را بردار
خودت را خواهی یافت

گفته های ما
بر آنچه به آن عمل می کنیم اثر خود را خواهد گذاشت

پ.ن: حواست به گفته هات باشه یعنی

سلام
ممنون
حواس آدم (البته از جنس مردان) نمی تواند به بیشتر از یکجا باشد
خارج از شوخی واقعن آسون نیست
من همینجوریش هم توی حرف زدن کند هستم! اما خب حواسمو بیشتر جمع می کنم

بریدا جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:50 ق.ظ

پس خوش به حال همسر گرامی

مارسی جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:48 ب.ظ

آقا پادگان خاکستری رو خوب نقد کن ببینیم چند چندیم ...

سلام
رفیق جان من اصن نقد نمی کنم بلکه فقط برداشت ها و احساسات خودم در مورد کتابی که خوندم رو می نویسم...
پادگان خاکستری؟!!!
این از کجا اومد

درخت ابدی شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:52 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام
ایراد گرفتن و تذکر دادن گاهی حکم تیغ دولبه رو داره و ممکنه آدم دست خودشم ببره.
یه راهش اینه که غذا زیاد بی‌نمک نباشه. راه دیگه این‌که اصلا نمکدون سر سفره یا میز نباشه. راه سوم هم این‌که 18سالش که تموم شد٬ برا این‌که پدر خوب دیگه نقطه‌ضعفی نداشته باشه سیگاری‌ش کنی اما معلومه حواسش جمعه و این خوبه

سلام
بیشتر هم معمولن دست خود آدمو می بره... منتها آدم گاهی از سر احساس مسئولیت و گاهی از سر خودنمایی و گاهی هم همینجوری مرتکب این قضیه میشه! مستقیمش تقریبن بی نتیجه است.
راه حل آخری جگر آدمو شرحه شرحه می کنه!! فکر کنم بهترین راه اینه که آدم گزک کمتری دست دیگران بدهد.

آنتی ابسورد یکشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:25 ب.ظ

بچه ها تا بدونن ما کجاییم و چه میکنیم،هیچوقت ما را نمی فهمن.چون رفته رفته راه های شناخت جهان و کسب معرفت بیشتر به بن بست نزدیک میشه.
به نظر من پدری که سیگار نمیکشه،پدر خوبی نمیتونه باشه.همونطور که انسانی که سیگار نمیکشه،نمیتونه بهره ی زیادی از شرافت و صداقت برده باشه.

سلام بر مهران عزیز
هوووم...بعدها شاید بفهمند...نمی دونم شاید...ولی در انتها عجب نظر شاذی دادی رفیق
حالا باید جواب آقا مهرداد رو خودت بدهی

مهرداد دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:44 ق.ظ

عجب!‏ چه فازی میگیره از سیگار کشیدن این آنتی ابسورد که همه سیگاریها رو شریف و صادق و بقیه رو بی شرف و بی بهره از صداقت میدونه

سلام بر مهرداد گرامی

مهدی دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:49 ق.ظ http://www.bestbookss.blogfa.com

سلام.با یک مسابقه جذاب داستان کوتاه و داستانک نویسی همراه با جایزه ارزنده که خودم تقبل کردم در خدمتتون هستم.اگه دستی به قلم دارید لطفا تشریف بیارید و داستانتون رو راجع به تصویر زیبایی که در وبم گذاشتم درج بفرمایید و جایزه رو انشاالله ببرید.منتظرم[گل]

سلام
دیدم عکس رو...جالب بود
پیگیرتان خواهم بود
ممنون

غریبه دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:03 ق.ظ

سلام
پادگان خاکستری داستان ذهنی ساعدی در آشفته حالان است.
با اجازه و شرمنده فضولی کردم.

سلام
اوهوم ممنون...افتاد

آنا دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:17 ب.ظ

ای ول به دومیه

سلام
البته یه وقت فکر نکنید اولیه از این هنر ها ندارد ها!!! مدیونید اگه چنین فکری کنید ایشون هم پوست کنی هستند برای خودشون

سحر دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:59 ب.ظ

منم به این بچه ها امیدوارم،وقتی اراده مى کنن کاری رو انجام بدن تا اخرش می رن و بر خلاف نسل ما اغلب شون اعتماد به نفس زیادی دارند که کاذب هم نیست.
پسر من به زور لای کتابهاشو باز می کنه اما بعضی چیزها رو به محض خوندن تو ذهنشون ثبت مى کنن و موقع مناسب تحوىلتون میدم. دو هفته پیش سر موضوعی با پسرم جر و بحث می کردم که جا به جا جوابمو داد: " یه روز برای پدر و مادرت عزیزی و روز بعد مث اشغال ساندویچ باهات رفتار می کنن! "
طبعا می توانید اوضاع فک بنده را تجسم کنید!
جمله را یکراست از توی کتابی که می خواند ، دراورده بود!

سلام
امیدوارم زیر پایتان در ناحیه سقوط فک چیز تیز یا سفت نبوده باشد چون واقعن خطرناک بود و نگران کننده این جواب واقعن قابل تجسم نیست
امیدوارم که این امیدواری ها ختم به خیر شود.
هرچی هستند از ما احتمالن بهترند (بلانسبت...نمی دونم جا داشت این بلانسبت یا نه)...
ممنون

نسیم چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:11 ق.ظ http://delgapp.blogfa.com

سلام. اون توضیحات داخل پرانتز :) آدم رو شاد میکنه اصلا.
منم یعنی به این بچه ها امیدوار باشم؟

سلام

حالا که نهضت امیدوار بودن به این قضیه راه افتاده به نظرم بد نیست شما هم بپیوندید

نیش نوشدار سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:07 ق.ظ http://mahdi-k.blogfa.com

سلام دوست عزیز.بعضی از پستات رو خوندم.
خیلی لذت بردم.اگر افتخار بدید با هم تبادل لینک کنیم.منتظرتون هستم.

سلام
ممنون
منظور از تبادل لینک همین اضافه کردن در لیست دوستان است دیگر!؟
اگر این است که مانع و رادعی نیست.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد