میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب

کاندیداهای انتخابات این سری, کتابهای جیبی هستند... باشد که تا پایان انتخابات فرصت کنم گهواره گربه را بنویسم. پس لطفن به یک گزینه با توجه به توضیحات و پاراگراف اولی که می آورم رای بدهید...

1-    دیگر آرامشی نیست   چی نوآ آچه به

این کتاب به نوعی ادامه داستان "همه چیز فرو می پاشد" است که در موردش نوشته ام و اتفاقن کار این نویسنده نیجریه ای را که به پدر رمان آفریقا معروف است و جوایز متعددی کسب کرده است را پسندیدم. این هم پاراگراف اول کتاب:

سه چهار هفته بود که اوبی اوکونکوو از فرا رسیدن این لحظه در هراس به سر می برد. وقتی آن روز صبح به جایگاه قدم گذاشت فکر می کرد کاملاً آماده است. کت و شلوار شیکی به تن داشت و اتو کشیده و خونسرد به نظر می آمد. به جریان کار توجه اندکی داشت, مگر برای لحظاتی کوتاه در ابتدای جلسه, که مشکلی بین یکی از مشاوران و قاضی پدید آمده بود.

2-    زندگی من   برانیسلاو نوشیچ

این نمایشنامه نویس صرب تبار یوگوسلاوی سابق در سال 1924 یعنی زمانی که شصت سال سن داشت جهت عضویت در آکادمی علوم و هنر با در بسته روبرو و مردود شد. از آنجایی که نامزدهای عضویت در آکادمی می بایست زندگینامه خود را می نوشتند او تصمیم گرفت یک زندگینامه طنزآمیز بنویسد که نتیجه, همین اثر می باشد و این هم بخشی از پاراگراف اول مقدمه نویسنده:

عقیده من این است که نوشتن مقدمه بر زندگی نامه به طور کلی کاری بیهوده و بی معنی است. اگر هم زندگی بشر مقدمه ای داشته باشد, موضوع چنان محرمانه است که معمولاً چیزی درباره اش نمی نویسند...

3-    کنستانسیا   کارلوس فوئنتس

از این نویسنده قبلن آئورا و پوست انداختن را خوانده ام که برای خواندن دومی حتمن پوست یدکی کنار دستتان باشد از من گفتن بود... از پاراگراف اول این داستان این طور به نظر می رسدکه نویسنده باز هم به سراغ "مرگ" رفته است:

موسیو پلوتنیکوف, بازیگر سالخورده ی روس, روز مرگش به سراغ من آمد و گفت سال ها خواهد گذشت و من روز مرگ خودم به دیدار او خواهم رفت.

درست از حرف هاش سر در نیاوردم. گرمای ماه اوت در ساوانا مثل خواب بریده بریده است...

  

نظرات 24 + ارسال نظر
سمره پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام
البته الان به طنزاحتیاج دارم ولی فرداهرکدام روپیداکردم بهش رای میدم
دموکراسی میشه یا دیکتاتوری یا جبربرای رای دادن؟

سلام
این میشه انتخاب اصلح در مردمسالاری دینی!

Btaraf پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:43 ب.ظ

درود
2

سلام

نوشیچ 1
ممنون

سمره پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:07 ب.ظ

گزینه موردعلاقه 2
گزینه 1و3گزینه های یافت شده
حالا به کدام رای بدم خداروخوش بیاد ؟

سلام
دقیقن همون شد که معمولن در مردمسالاری دینی رخ میدهد!
معمولن میگن به خیر الموجودین رای دهید

پالوما! جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:01 ق.ظ

1

سلام
ممنون
آچه به 1

عمو جغد بی شاخ جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:45 ب.ظ http://samanica.blogfa.com/

گهواره ی گربه رو بالاخره خریدم، الان تو نوبت خوانشه
سلام

سلام بر عمو جغد عزیز
حالا که خریدید نوبتش رو جلو بیاندازید
ضرر نمی کنید

درخت ابدی جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 03:35 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام
به نفر سوم رای می‌دم، ولی طول می‌کشه خوندنم، چون کتابی رو دارم دوباره می‌خوونم.

سلام
اشکالی نداره رفیق
ارادت
فوینتس 1

مارسی جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:32 ب.ظ

کنستانسیا کارلوس فوئنتس
.....................
همیشه اینطور بوده که وقتی من از وسطای رای گیری میومدم و به یکی رای میدادم اون اثر انتخواب میشد...
1 رو انتخاب نمی کنم به دو دلیل:الف = در شهر ما و اطراف پیدا نشد ب = ادامه ی یک داستان دیگر است ( به گفته ی خود شما)
2 هم بعد از تحقیقات گسترده مورد پسند واقع نشد
پس می موند یک گزینه که بدون تحقیق(شوخی) انتخاب شد

سلام
هووووم ببینیم این بار چطور میشه...یاد آقا افتادم.
رای تحقیق شده و سبک سنگین شده ای بود.
ممنون
فوینتس 2

ص.ش جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:26 ب.ظ http://radefekr.blogfa.com

گزینه سوم صحیح می باشد

سلام
ممنون ...شرکت در انتخابات صحیح است.

فوینتس 3

سحر جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:33 ب.ظ

سلام
شماره ٣

یوسای عزیز چطور شد؟

سلام
یوسا در حال تاخت و تاز است...فکر کنم فردا شب تمام است.
واقعن حس می کنم دارم یه کتاب خوب رو می خونم.
فوئنتس 4

مدادسیاه جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام
نخواندمش. با این وجود فوئنتس.

سلام بر مداد
ممنون
فوئنتس 5

مهرداد شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:26 ق.ظ

سلام بر دوست محترم ؛
گزینه ١

سلام بر مهرداد عزیز
(البته میان دو سه مهرداد گیجم الان!)
ممنون
آچه به 2

مظفریان شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:13 ق.ظ

با وجود این که به تازگی گهواره گربه که طنز درخشانی دارد را خوانده اید باز هم به گزینه طنز رای می دهم.زندگی من.

سلام
طنز همیشه خوب است!
ممنون
نوشیچ 2

غریبه شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:32 ق.ظ

سلام
کنستانسیا

سلام
ممنون
فوئنتس 6

Btaraf شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:39 ب.ظ

یا حضرت مطالعه کنستانتیام کوووو؟ :D
میخواستم ورق بزنم بی رغبتیمو مستدل اعلام کنم اصن از پایه نیست! :D
ن اینکه خوب نباشه من 2 رو نخوندم آخه :) ;)
ps: مطلقا قصدم سواستفاده نبود و شما میخواستین به اعتلای فرهنگ کمک کنین, بعله, ممنون
زهرا میرمحمد

سلام
به قول رفیق بعضیا بنکل و کل یوم نیستش!
خودمم بدم نمیومد 2 رو بخونم اتفاقن
ولی خب باید به نتایج انتخابات گردن گذاشت...
ممنون

سمره شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:49 ب.ظ

گزینه 1و3خوانده شد
برای رای گیری کنستانسیا
اما کتاب آچه به هم خوب بودباشباهت هایی که به جامعه ماداشت و...

سلام
به واقع در مقابل سرعت کتابخوانی و پشتکار شما کم آوردم

اگر "همه چیز فرو می پاشد" را نخوانده اید حتمن بخوانید. نگاه از درون به جوامع استعمارزده در بدو ورود اروپاییان به آفریقا...بسیار جالب است.
فوئنتس 7

مهرداد یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:08 ق.ظ

من مهرداد دیگه ای اینجا ندیدم؛‏↳‏
داستان آشنایی من‏ با شما همچون داستان بی پایانی است که با عقاید یک دلقک شکل گرفت و همچون کبوتر زوسکیند در دنیای مجازی متحولم ساخت ؛حال مدتهاست که سوار بر اسب خواندن اینجا سیر میکنم‏ ولذت میبرم↳‏
به جا آوردید؟

سلام
دو تا مهرداد دیگر هم هستند منتها خیلی کمرنگ... حدس خودم بیشتر به سمت شما بود
ارادتمند

پیام یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:59 ق.ظ

2

سلام
نوشیچ 3
ممنون

زنبور یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:50 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

به یاد مجلسیان عزیز و گرامی 2
آقا خیلی همت داری که همینطور مرتب و بی وقفه مینویسی. رازش رو به ما هم بگو. من حتی نتونستم مرتب و بی وقفه بخونم دوستان رو....

سلام
یاداوری نکویی بود و نشان دادند برخی نصیحت ها را به تخمشان هم نگرفته اند و جا دارد کفن پوشان بیایند و از تخم آویزانشان کنند تا چشمانشان دو دو بزند!
این از این
اون هم که دارم حالشو میبرم
......
نوشیچ 4
ممنون

سمره دوشنبه 26 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 03:05 ب.ظ

سلام
شاگرد کوچیک شماییم
هنوزاول راهم
چشم اونو دیدم دفعه بعدمیخونمش
این بارنیاوردم چون خواستم باشماهماهنگ بشم

سلام
اختیار دارید... تا من بخوام رای ها رو بشمرم شما تمومشون کردی استاد
من لنگ انداختم و از لنگ انداختنم خرسندم
جنگ آخرزمان یوسا رو هم خواندید؟ اگر نخواندید که فکر کنم باید بخوانید تا من فرصت پیدا کنم برسم به شما! تا بنویسمش شما تمومش می کنی...کتاب خوبی هم هست.
این کتابو هم خوندی؟( گهواره گربه )

سمره سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:26 ق.ظ

اینوخوندم بله البته نه بادقت شما وهمراه نکته های کنکوری و...شاید لازم باشه دوباره بخونمش ...درمورد پیشنهادآخرزمان هم ممنون امیدوارم بتونم بخونم

نکته که زیاد داشت ...ذهن خلاقی داره نویسنده و من لذت می برم از ذهن های خلاق.
جنگ آخرزمان با توجه به سرعت شما گزینه بسیار خوبیه و اتفاقن کتاب خوبی هم هست...یوسا ذهن دقیق و بسیار گسترده ای دارد...حتمن بخوانید...حتمن

boof سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:41 ب.ظ

بالخره نوشیجم می خونید. مثه گهواره گربه هه. خوش بحال مدادخان.

سلام
نه تصمیم دارم میزان انتخابات ها را افزایش بدهم و فقط رای اول را بخوانم. الان مشغول کنستانسیا هستم. آماده انتخابات بعدی باشید به زودی...

ص.ش سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:22 ب.ظ http://radefekr.blogfa.com

واییی اقاااا اینجا چه خبره. خجالت مندیم از جامعه کتابخوان اینجااا .دوماه است کارت کتابخانه اینجانب منقضی شده و .....
میله خان خدایی راز موفقییت رو بگو.

سلام
از این به بعد هر هفته اینجا انتخاباته و تنور کتابخوانی داغ تر و داغ تر خواهد بود...کارتتان را هم تمدید شده بدانید!
خیالتان راحت باشد.
رمز و راز خاصی ندارد...کتاب می خوانم لذت می برم و در موردشان می نویسم و دوستان خوبی به جمع دوستانم اضافه می کنم، معامله پرسود که می گن همینه دیگه! و چه کسی از معامله پرسود صرفنظر می کند!؟

امیر جمعه 30 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:41 ق.ظ http://moaleme92.blogsky.com/

سلام بر میله ی عزیز
خوبید؟
گفتم کامنتی گذاشته باشم و رای ثوابی تا بدانید همچنان ارادتمندتان ، خواننده ی خاموشتان ، و خواننده ی فعال و علاقه مند رمان هایی که معرفی می کنید هستم.
اگر کمتر مزاحم میشم یا چراغ خاموشم بخاطر روستا و کار و درس و فیسبوکه.شما ببخشید

رای من،زندگی من

سلام بر معلم جوان
خوبم...امیدوارم تو هم خوب باشی
ارادتمند
.........
من از روستا و کار و درس هرگز ننالم
که هر چه کرد این فیسبوک با ما کرد

نوشیچ 5
ممنون

بریدا چهارشنبه 12 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:01 ب.ظ

بازم ک دیر رسیدم به رای گیری

سلام
همین الان رای های انتخابات بعدی رو هم شمردم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد