میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب – رستوران ایتالیایی

انتخابات بین گزینه‌های ایتالیایی برگزار می‌گردد. در ادامه مطلب مختصری توضیح و پاراگراف اول داستان را جهت کمک به انتخاب آورده‌ام. فرض کنید با این اطلاعات می‌خواهید یکی از این کتابها را برای خواندن انتخاب کنید.

  

 

الف) تنهایی اعداد اول – پائولو جوردانو (متولد 1982)

برنده جایزه استرگا در سال2008 (مهمترین جایزه ایتالیا) ؛ نمره در گودریدز 3.6 از مجموع 28755 رای ؛ 119 صفحه ؛ ترجمه بهاره مهرنژاد – نشر افراز

نفرت داشت، نفرت، از بیدار شدن زورکی، آن‌هم در روزهای تعطیلات کریسمس. می‌توانست تا ساعت ده و یازده، یا شاید هم دیرتر، در رختخواب بماند و غلت بزند. اما مجبور بود که با اولین فریاد پدرش، مثل سربازی چموش، زرنگ و آماده‌به‌خدمت، از تخت پایین بیاید و پشت میز صبحانه بنشیند و زیر نگاه نافذ پدر صبحانه بخورد، لباس اسکی سبزش را تن کند و راهی شود: راهی جایی که از آن نفرت داشت، کوهستان. جایی که تمام شوق تعطیلات زیر کفش‌های بزرگ اسکی له می‌شد. ورزشی که از آن متنفر بود و از چهارسالگی، به‌زور پدر، شروع‌اش کرده بود.

ب) توفان در مرداب – لئوناردو شیاشیا (1921 – 1989)

رمانی تاریخی (اواخر قرون وسطی) از نویسنده‌ی سیسیلی که زمانی نماینده‌ی مجلس هم بود و فعال در زمینه‌‌های اجتماعی (مافیا و...) ؛ نمره در گودریدز 3.7 از 197 رای؛ 240صفحه؛ ترجمه مهدی سحابی؛ انتشارات نگاه

کشیش با گردگیر رنگارنگی غبار کتاب را پاک کرد. چهره درشت و فربهش شبیه تصویر خدای باد شد که روی نقشه‌های دریانوردی کشیده می‌شود، و کتاب را فوت کرد تا گرد و غبار آن را بتاراند. سپس با حالبت چندش‌آمیزی آن را باز کرد، چندشی که در آن شرایط ویژه به نظر رسید حرکتی پر از ظرافت و آکنده از احترام باشد. در روشنایی که از پنجره‌ی افراشته کج می‌تابید، حروف شگرف کتاب به چشم می‌آمد که بر صفحه‌ی خاکی رنگ به فوجی از مورچه سیاه له‌شده و خشکیده می‌مانست.

ج) گفتگو در سیسیل – الیو ویتورینی (1908 – 1966)

نویسنده ای از مکتب نئورئالیسم ایتالیا؛ نثری آهنگین؛ نمره در گودریدز 3.7 از 798رای؛ 166صفحه؛ دارای دو ترجمه بیژن اوشیدری(1355) منوچهر افسری(1380)

من آن سال زمستان دستخوش شورهایی انتزاعی بودم. نمی‌گویم چه شورهایی، چون برای گفتن این نیست که دست به قلم برده‌ام ولی باید بگویم شورهایی انتزاعی بودند و نه قهرمانی و زنده؛ شاید به نوعی نگران نسل بشر از دست رفته بودم. از مدت‌ها دلم شور می زد و سر به زیر داشتم. تیترهای درشت روزنامه‌ها را می‌خواندم و سرم را پایین می‌انداختم؛ دوستانم را می دیدم و ساعتی با آنها می‌گذراندم بی‌آنکه لب به سخن باز کنم؛ با آنها هم سرم را پایین می‌انداختم. در این فاصله باران می‌آمد و فصل‌ها و ماه ها و روزها بیهوده می‌گذشت؛ کفش‌هایم پاره بود و آب در کفش‌های پاره‌ام می رفت؛ جز باران و کشتار در تیترهای درشت روزنامه و کفش‌های پاره مملو از آب من، چیز دیگری در دنیا نبود...

د) ماه عسل و داستانهای دیگر – چزاره پاوزه (1908 – 1950)

مجموعه داستان کوتاه از این نویسنده و مترجم و شاعر و منتقد ادبی تاثیرگذار ایتالیایی؛ جنبه‌هایی از عشق موضوع داستانهاست؛ خودکشی نویسنده احتمالاً تحت‌تاثیر شکست عشقی؛ 64صفحه، ترجمه مهدی قریشی؛ انتشارات دیبایه1387

اکنون به بهای بسی ندامت‌ها و جراحت‌ها دریافته‌ام که انکار حقیقت به خاطر پاره‌ای خیالپردازی‌ها و توقعات بی‌جا حماقتی بیش نیست. اکنون "سیلیا" مرده است. گاهی می‌پندارم که با اجتناب از کارهای شاق و دوری از حقارت ها که برایم عادت شده است خواهم توانست با شور و شعف خود را با زمانه وفق دهم. شاید این یکی از آن خیالبافی هایم باشد: آن هنگام که جوان بودم با "سیلیا" خیلی بدرفتاری می‌نمودم بی‌آن‌که موجبات دلخوریم را فراهم کرده باشد...

س) میدان ایتالیا – آنتونیو تابوکی (1943 – 2012)

گنجاندن یک بازه تاریخی گسترده (قیام گاریبالدی تا پایان جنگ جهانی دوم) در یک کتاب کم‌حجم؛ نمره در گودریدز 3.6 از 214 رای؛ 164 صفحه؛ ترجمه سروش حبیبی؛ نشر چشمه

آن روزی که گاریبالدو، با تیری که به پیشانی‌اش خورد (سوراخی به اندازه سر سنجاقی و نه حتی به بزرگی یک دکمه)، در میدانی که مثل آینه برق می‌زد، جلو کافه سپلندیدو بر زمین افتاد، خواست پیش از مردن برای آخرین بار آن چه را می‌خواست فریاد بزند. اما زبانش به فرمانش نبود و نتوانست جز غُلغُلی که به صدای ااجابتِ مزاجِ یک اسهالی می‌مانست، چیزی ادا کند، و آن را هم جز چند نفری که اطرافش بودند کسی نشنید... مرگ بر شاه.

نظرات 25 + ارسال نظر
فرانک یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:58 ب.ظ

سلام

میدان ایتالیا
اگه رای بیاره میخونمش

سلام
مرسی
میدان ایتالیا 1

محمد یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:35 ب.ظ

سلام. میدانا ایتالیا

سلام
میدان ایتالیا 2

سها یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:44 ب.ظ

ماه عسل و داستانهای دیگر رو دوست داشتم فکر می کنم یه فضای سوررئال داشته باشه درسته؟

سلام
هنوز نخوانده ام که بتوانم به سوالتون پاسخ بدهم اگر رای بیاورد می خوانم...
ماه عسل 1

سها یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:48 ب.ظ

فایل پی دی اف این کتابها موجوده؟

جوینده یابنده است مگر اینکه اصلاً نباشد

دادیار یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:35 ب.ظ

سلام
توفان در مرداب

سلام
ممنون
توفان در مرداب 1

ف یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:49 ب.ظ http://nbdfg.blogfa.com

سلام
تنهایی اعداد اول

سلام
ممنون
تنهایی اعداد اول 1

هلاچین یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:53 ب.ظ

سلام. قوانین انتخابات یادم رفته. ولی به هر حال به ترتیب زیر رای می دم.
1.تنهایی اعداد اول
2. میدان ایتالیا
3. گفتگو در سیسیل

سلام
فقط یک رای...
الان اولویت اولتان را منظور می‌کنم...اگر غیر از این است اعلام کنید.
تنهایی اعداد اول 2

سحر یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:51 ب.ظ

سلام

تنهایی اعداد اول

کی می ریم تورتیلا بخوریم؟!!!!

سلام
تنهایی اعداد اول 3
.....
رستوران آمریکای لاتین هم ایشالا به زودی...باید آمار کتابخانه‌ام (نسبت نخوانده‌ها به کل در ملیت‌های مختلف) متعادل شود.

هدا یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:57 ب.ظ http://3abzineh.blogspot.co.ke/?m=1

سلام.تنهایی اعداد اول

سلام
ممنون از شما خواننده قدیمی
تنهایی اعداد اول 4

مهرداد دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:40 ق.ظ

سلام دوست عزیز . دلمان شدید برایتان تنگ شده بود. البته شما که بودی این ما بودیم که نبودیم.
اخوب بریم سر بحث خطیر انتخاب. اگر فقط دو کتاب برای خواندن داشته باشم و یکی داستان کوتاه و دیگری بلند ٩٩درصد موارد داستان بلند رو انتخاب میکنم.
حالا اینجا ۴ بلند ویک کوتاه داریم. طبیعتن شانس شدیدن با بلند است . اما پازوره در این پاراگراف انتخابی شما لهنی داره که هر ۴کتاب را به راحتی کنار میزنه حتی گفتگو در سیسیل. و میگه کتاب خوبیه.
ماه عسل و داستان های دیگر.
به شما هم بابت کشف جدید تان در شناسایی حروف ابجد مستتر تبریک میگویم.
پاینده باشی رفیق

سلام
من اول می‌روم سراغ ابجد می‌خواستم 1 و 2 و...بگذارم به دلایل فنی منصرف شدم و رفتم سراغ الفبا...طبعاً اولی را الف گذاشتم و دومی را ب... برای انتخاب سومی دیدم پ و ت و ث شبیه ب است و در نتیجه ج را انتخاب کردم! چهارمی را به همین دلیل دال انتخاب کردم و با همین استدلال برای پنجمی سین را ...
ممنون از توجه شما
ماه عسل 2

مدادسیاه دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:17 ق.ظ

سلام
از این مجموعه توفان در مرداب را در عهد شباب خوانده ام و یادم است که آن روزها از آن خوشم آمد و میدان ایتالیا را که از کار های اولیه ی تابوکی است و بسیار خواندنی است. پس اگر رای به بیش از یک کتاب مجاز باشد، به ترتیب :
1:میدان ایتالیا
2:توفان در مرداب

سلام
این کار شیاشیا یک بار دیگر هم گمانم سالها قبل در انتخابات آمده بود... فکر کنم شانسش کم باشد...کمی مرا به یاد نام گل سرخ می‌اندازد از لحاظ تاریخی. از تابوکی دو اثر داشتم که متقدم‌تر را گذاشتم توی انتخابات که همین کار باشد و گمونم اولین کار مهمش است.
یک رای می‌توان داد و من اولویت اولتان را حساب می‌کنم اگر غیر از این است اطلاع دهید تغییر بدهم.
میدان ایتالیا 3

مدادسیاه دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:15 ب.ظ

سلام دوباره
همان میدان ایتالیا خوب است. از آن کارهاست که نمی شود فراموشش کرد.

عرض ارادت
بسیار ممنون

سمره دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:28 ب.ظ

سلام
من ایتالیایی دوست دارم
گزینه همه گزینه هاصحیح است


به دلیل احترام به انتخابات
میدان ایتالیا رو انتخاب میکنم چونکه هم احتمال رای آوردنش بیشتره هم ایتالیا داره
همینجوری میریم رای میدیم اینجوری ها ییم
خدایی ولی بایه پاراگراف که نمیشه آخه تشخیص داد

سلام
پاراگراف اول خیلی اهمیت دارد... گاهی پاراگراف اول دست می‌اندازد یقه‌ی آدم را می‌گیرد و محکم می‌کشد ما را به درون داستان از پاراگراف اول نباید غافل شد.
اطلاعات جانبی هم در حد چند قطره بیان شد
خداییش در کدام انتخابات چنین اطلاعات کاملی داده می‌شود
.......
میدان ایتالیا 4

مونا دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:03 ب.ظ

سلام

من هر وقت فرصت کنم مطالب شما رو درباره ى کتابها میخونم. خیلى خوبه که شما تند تند کتاب میخونید و درباره شون مینویسین.
ممنون
راى من: تنهایى اعداد اول
این اولین باره من در انتخابات کتاب شرکت میکنم!

سلام
ممنون از لطفتان... البته من خیلی هم تندتند نمی خونم
پس شما رای اولی محسوب می‌شوید و باید برای خودتان هدیه و جایزه بگیرید
.....
تنهایی اعداد اول 5

ملیکا چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:24 ب.ظ

سلام
گفتگو در سیسیل

سلام
یار و یاور محرومان خوش آمدید
...
گفتگو در سیسیل 1

مارسی پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:59 ب.ظ

ماه عسل و داستانهای دیگر
...........................................
صخره برایتون
چی شد؟

سلام
صخره برایتون تمام شد... و بعد از گذاشتن مطلب مادام بوواری که احتمالاً امروز آماده خواهد شد سوییچ می‌:نم روی مطلب آن.
..........
ماه عسل 3

حسن پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:34 ب.ظ

تنهایی اعداد

سلام
شورای نگهبان وبلاگ حواسش جمع است رفیق
دو بار نمی توان رای داد

مجید مویدی جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:08 ب.ظ

سلام بر میله ی عزیز
آقا تنهایی اعداد اول لطفا
+ من برم یه نگاه هم به نتیجه ی فعلی آرا بندازم ببینم چند چنده :))

سلام رفیق
لحظلات آخر انتخابات است
...
تنهایی اعداد اول 6

مجید مویدی جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:12 ب.ظ

می بینم که میله ی بدون پرچمِ کتابی که من انتخاب کردم بالاست
انگار سلیقه ی من و سحرِ عزیز شبیه هم هست تا حد زیادی.
سحر خانم، عرض ارادت

بله در صدر جدول است
تبریک می‌گم

شیلان شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:22 ق.ظ

میدان ایتالیا
تنهایی اعداد اول

سلام
طبعاً گزینه اولتان را به عنوان رای منظور می کنم...
ممنون
....
میدان ایتالیا 5

امیر شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام میله جان. خسته نباشید دلاور
بنده دو انتخاب دارم. و نظرم به ماه عسل نزدیک ترست تا به میدان . هر چند تنهایی هم بنظرجالب میرسد. اما در یک تصمیم بصیرت آمیز جهت رای نیاوردن تنهایی در قبال آن دو کاندید مذکور ، بنده به میدان رای می دهم.
...
خبر خوش هم این که رمان خوانی را از سر گرفتم، با کافکا شروع می کنم و با هاینریش ادامه می دهم:)

سلام معلم‌جان
دیگه بصیرتت دارد به حداکثر ممکن می‌رسد رفیق
چه کاری کردی
یعنی کار به جایی رسیده که الان من منتظر از در درآمدن یک محمد امین هستم برای کارگذاری حجرالاسود انتخابات
امیدوارم سری جدید لذت‌بخش باشد... کاش با هاینریش شروع می کردی
.....
میدان ایتالیا 6

ماه روشن شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:51 ق.ظ

سلام

به به ، ادبیات ایتالیا !

من اساسا به خواندن کتابهایی با مضمون مسائل قرون وسطی و کلیسا و پیچیدگیهای مسیحیت در آن دوران خیلی علاقه مندم ، پس طبیعتا انتخابم میشه " توفان در مرداب" . هر چند می بینم در انتخابات ، مورد اقبال عمومی قرار نگرفته !

اما برایم جالب بود که تصادفا هیچکدام این کتابها ، ترجمه ی مرحوم بهمن فرزانه نیستند .

در ضمن ، هر چند امیدی به برنده شدن کاندیدایم ندارم ، اما شما لطفا بعد از ظهر روز شمارش آراء ، چرتی بزتید تا خستگی تان در برود و شب خوابتان نبرد !!!

سلام
خب می‌توان گفت شما آخرین رای‌دهنده بودید
بله با این‌که ایشان در کتابخانه من حضور جدی دارند ولی عجیب است که در این انتخابات نماینده‌ای نداشتند یادشان گرامی.
............
توفان در مرداب 3
من رفتم بخوابم این شما و این صندوق

سحر شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام مجید؛

اون تشابه سلیقه رو صرفا علاقه ات به کارهای پلیسى تعیین می کنه!!!!!
جناب بدون پرچم موضع روشنى نسبت به آن ژانر دارند!

سلام
قابل توجه مجیدخان... موضعتان را شفاف کنید

سلام یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:56 ق.ظ

سلام دوباره
نمی دانم این انتخابات تا چه وقت ادامه خواهد داشت و تابوکی به چه سرنوشتی دچار خواهد شد اما جهت اطلاع از امروز صبح با شور و شیفتگی فراوان مشغول خواندن رکوئیم او شده ام.

سلام بر سلام
انتخابات به پایان خودش رسید و من نتایجش را در پست بعدی اعلام کردم. تنهایی اعداد اول و میدان ایتالیا هر دو 6 رای آوردند و لذا هر دو را پشت سرهم خواهم خواند.
پس از آن‌که رکوئیم را خواندید دوست دارم نظرتان را بخوانم. مثلاً در همان پستی که راجع به میدان ایتالیا خوام نوشت.
ممنون

درخت ابدی سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:31 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

تنهایی اول رو معرفی کرده بودم. طبعا انتخاب اوله. کار خوبیه

سلام
بله خاطرم هست... در واقع این کتاب هدیه ایست که همان زمان از شما گرفتم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد