میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

شاید امسال انتخابات دیگری نباشد!

لطفاً برای مشخص نمودن کتاب‌های بعدی از هر گروه یک گزینه را انتخاب کنید:

گروه اول ایتالیایی‌ها

الف) ابریشم – الساندرو باریکو

باریکو داستان‌نویس مشهور ایتالیایی متولد 1958 است. رمان ابریشم در سال 1996 نگاشته شده است و داستان تاجری فرانسوی است که در زمینه کرم ابریشم فعالیت می‌کند و به ژاپن می‌رود و عشق و... نمره کتاب در گودریدز 3.82 از مجموع 21830 رای است.

ب) توفان در مرداب – لئوناردو شیاشیا

شیاشیا (1921 – 1989) نویسنده و منتقد ادبی و پژوهشگر اجتماعی، تحصیل‌کرده رشته حقوق بود. مدتی هم در مجلس سیسیل و پارلمان ایتالیا نماینده‌ی مردم بود. توفان در مرداب رمانی تاریخی است که به اواخر قرون وسطی و تقابل سنت و آزادی می‌پردازد... نمره کتاب در گودریدز 3.71 از مجموع 234 رای است.

ج) مارگریتا دلچه ویتا – استفانو بنی

استفانو بنی نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار، متولد سال 1947 است. او در کارنامه‌اش کارگردانی و حتا بازیگری را نیز دارد. مارگریتا دلچه ویتا روایت دختر چهارده‌ساله‌ایست که در رابطه با تاثیر همسایه جدید و مدرن‌شان بر خانواده‌ی خود با کلماتی ساده به معانی عمیقی می‌پردازد... نمره کتاب در گودریدز 3.67 از مجموع 1802 رای است.

گروه دوم آرژانتینی‌ها

الف) ابداع مورل – آدولفو بیوئی کاسارس

کاسارس (1914 – 1999) روزنامه‌نگار، شاعر و نویسنده داستانهای علمی تخیلی است. او از دوستان و همکاران بورخس بود. طبعاً ابداع مورل در همین ژانر تخیلی طبقه‌بندی می‌شود. نمره کتاب در گودریدز 4.06 از مجموع 10206 رای است.

ب) کتابخانه بابل – خورخه لوئیس بورخس

بورخس (1899 – 1986) نویسنده، شاعر و ادیب آرژانتینی که شهرتش به واسطه داستانهای کوتاه اوست. داستانهایی که بعضاً پست‌مدرن یا پدرجد رئالیسم جادویی یا تخیلی نامیده می‌شود. او بارها کاندید نوبل شد اما این جایزه موفق به کسب او نشد! نمره کتاب 4.41 از مجموع 4183 رای است.

ج) نفرین ابدی بر خواننده این برگها – خوان مانوئل پوئیگ

پوییگ (1932 – 1990) نویسنده آرژانتینی در این کتاب که تماماً بر دیالوگ بین دو نفر استوار است به مضامینی چون فراموشی و پیری و سیاست و تبعید می‌پردازد. نمره کتاب 3.54 از مجموع 311 رای است.

نظرات 27 + ارسال نظر
nafas دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 04:03 ب.ظ http://beest20.ml/

سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم افتخار میدین پیش منم بیاین خیلی ممنون
98561

من خودم از زمین‌خوردگان بورس هستم! این دام را بر مرغ دگر نهید

مرتضی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 08:18 ب.ظ http://cfgb.vg

گروه ارژانتینیها .کتابخانه بابل بورخس
ایتالیاییها رو هم به امان خدا میسپارم

سلام
ممنون... همین به امان خدا ول کردن ایتالیا سبب شده که یوونتوس فرت و فرت قهرمان بشه!
....................
بورخس 1

مدادسیاه دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:41 ب.ظ

از گروه اول ابریشم
از گروه دوم نفرین ابدی

سلام
ممنون
...................
باریکو 1
پوییگ 1

مجید مویدی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:49 ب.ظ http://majidmoayeedi.blogsky.com

سلام
گروه اول، باریکو
گروم دوم، بدون تردید، بدون حتی یه لحظه تردید، کتابخانه ی بابل..
البته میله جان، همون طور که می دونی که "کتابخانه ی .." مجموعه داستانه، و قطعا برای نمره دهی برات یه چالش جدید خواهد بود به نظرم. نه؟
+ خیلی مشتاقم نظرت رو درباره ی این مجموعه و در کل آثار بورخس بدونم.
اگر هم قبلا مطلبی درباره ش نوشتی، من نخوندم.

سلام
بله می‌دانم... قبلاً هم به مجموعه داستان‌ها نمره داده ام... کار راحتی نیست! حالا بورخس با آن فضاهای خاص... گمان کنم پوستم کنده خواهد شد. البته رقبایش نیز همه پوست کننده هستند!!
ممنون
................
باریکو 2
بورخس 2

مجید مویدی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:54 ب.ظ http://majidmoayyedi.blogsky.com

البته اینم بگم که اگر گزینه ی بورخس نبود، قطعا ابداع مورل رو انتخاب می کردم. قبلا هم چیزهایی درباره ش شنیدم.
+ با اجازه ی هیات نظارت بر انتخابات، می خوام انتخاب های سحر رو پیش بینی کنم(جناب مداد رو که دیر رسیدم).
سحر از گروه اول ابریشم و از گروه دوم، نفرین ابدی رو انتخاب می کنه به نظرم.
+ یه نکته ی دیگه هم بگم؛ کنار هم گذاشتنِ ادبیات داستانیِ ایتالیا و آرژانتین، کار هوشمندانه و درستیه از نظرِ من. آفرین بر میله.

+ گاهی همینجوری هوشمندانه به نظر می‌رسه کارهای آدم! گاهی هم برعکس... دنیای غریبی است.
+امیدوارم به ابداع مورل هم توجه بشود

سحر دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:32 ب.ظ

مجید زبل شدی ها

انتخابم از گروه اول همان است که مجید نوشته، اما از گروه دوم "کتابخانه ی بابل" چون تازگی ها خیلی غیرمنتظره هدیه گرفتمش!

مدیر وبلاگ، زین پس اگر من به رای گیری ها نرسیدم، بدانید و آگاه باشید نظر مجید به نظر ما بسیار نزدیک است

سلام

...................
باریکو 3
بورخس 3

محمد دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:34 ب.ظ

سلام تو این شرایط کنکور که نمیتونم کتاب بخونم اینجا برام غنیمته کتابخانه بابل وابریشم

سلام
شرایط کنکور شرایط خوبی نیست... ولی زیاد بهش فکر نکنید
ممنون
......
باریکو 4
بورخس 4

ماهور سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:51 ق.ظ

سلام
ابریشم
کتابخانه بابل

سلام
ممنون
.............
باریکو 5
بورخس 5

میله بدون پرچم سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:28 ق.ظ

خودم هم رای بدهم بد نیست... چون انتخابات تقریباً یک قطبی شده است رای من البته از اون رای‌های معروف نیست که زیر و رو می‌کنه!
مارگریتا دلچه ویتا
ابداع مورل

سلام!
...........
بنی 1
کاسارس 1

سمره چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 07:35 ق.ظ

سلام
من نمیتونم رای بدم
برم اول ببینم کدومومیتونم بخونم
بعد رایشو میگم

سلام
بسیار عالی
فرصت کافی خواهید داشت برای رای دادن

حسن شجاعی چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 10:57 ق.ظ http://www.shojaee.com

سلام. از روی همین چند خطی که در موردشون نوشتی من مارگریتا و نفرین ابدی رو انتخاب میکنم. به نظرم باید کتابهای جالبی باشن

سلام
ممنون از توجه شما
.........
بنی 2
پوییگ 2

یلدا ب چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام سلام
مارگریتا دلچه ویتا
و
کتابخانه بابل

سلام
ممنونم رفیق
.....
بنی 3
بورخس 6

سامورایی چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:54 ب.ظ http://samuraii84.persianblog.ir/

سلام بر میله
راستش من خودم طرفدار ایتالیام ولی چون ژاپن رو هم دوست دارم پس "ابریشم" رو انتخاب میکنم
توی آرجنتینیا هم با توجه به نظر کامنت گذارندگان و همچنین احترام به امتیاز گودریدز "بورخس" رو می پسندم!

سلام بر شین‌گن
ممنون از رای‌ها
.............
باریکو 6
بورخس 7

سمره چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام
رای من فقط وفقط ابداع مورل ه

سلام
رقابت سر دوم شدن گرم شد
.....
کاسارس 2

زهره نامداری پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام و سپاس
گروه اول/ ب) توفان در مرداب
گروه دوم/ب) کتابخانه بابل

سلام
ممنون از آرای شما
..........
شیاشیا 1 (چند روز قبل تعریفش را از یکی از دوستان شنیدم)مرسی
بورخس 8

مهتا پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام
توفان در مرداب
نفرین

سلام
ممنون از رای
........
شیاشیا 2
پوییگ 3

علی پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام، وبلاگ خیلی خوبی دارین، اما کاش کارهای ایرانى رو بیشتر مطرح مى کردین
راى من: ابریشم و نفرین
با تشکر از شما

سلام
حتماً این توصیه شما را مد نظر قرار می‌دهم. تلاش می‌کنم. ممنون
.....
باریکو 7
پوییگ 4

م الف جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 01:59 ق.ظ http://2zandarman.blog.ir/

سلام
نمی دونم منم می تونم تو نظرسنجی تون شرکت کنم یا خیر!
واینم نمی دونم که این کتابها برای خواندن پیشنهاد می شه؟ یا کتاب هایی ست که قبلا خوانده ایم و حالا باید در موردشون نظریا امتیاز!بدیم؟
و در پایان : ) ازآشنایی با وبلاگ خوبتون که کتاب و کتاب خوانی رو ترویج می کنه، خوشحالم.

سلام
حتماً می‌توانید شرکت کنید و خوشحال می‌شوم.
سوال خوبی است سوال دوم... بیشتر اوقات مطرح می‌شود و با توجه به حضور دوستان جدید خوب است که هربار که انتخابات می‌گذارم توضیح بدهم که کم‌کاری می‌کنم! حالا این سوال شما بهانه‌ایست برای توضیح: فرض کنید وارد یک کتابخانه یا کتابفروشی شده‌اید و می‌خواهید کتابی برای مطالعه بخرید (یا می‌توانید فرض کنید به همراه دوستی هستید و می‌خواهید به او مشورت بدهید) و گزینه‌های موجود روی میز هم این مواردیست که اینجا گذاشته‌ام... در چنین شرایطی کدام گزینه ها را انتخاب می‌کنید؟
البته چنانچه منتخبین انتخابات را تهیه و مطالعه و همراهی کنید که دیگر نورعلی‌نور است.
ممنون

مهرداد جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 02:33 ق.ظ

سلام
با تشکر از انتخاب نامزد های انتخاباتی عالی
در انتخاب که بورخس که همچون بارسلون در نگاه اول نا باورانه حذف خواهد شد
چرا که داستان کوتاست وچند دلیل دیگر مثل اینکه مثلن اگه بخوام جناب بورخس بخوانم باید هوس پوست انداختن بکنم که فعلن همچین قصدی ندارم و اگر داشتم با آثار مطرحترش به پیکار مینشینم
این از این
پس دی ماریا وار انتخاب میشود ابداع مورل
و از ایتالیایی ها که به تازگی بارون درخت نشین رو از سالار خوندم و دل خوشی ازشون دارم شدید پس مارگریتا دلچه ویتا رو انتخاب میکنم.
به امید روزهای طلایی یووه در لیگ قهرمانان و نه فقط ایتالیا.
انتخابات آخرسال است و عملی در خور که انجام ندادیم هر چند اقدام زیاد
و به امید کتاب خواندن بیشتر و بهترمان.
ممنون دوست عزیز

سلام
در این ایام که دی‌ماریا بدجور بارسلونا را نقره‌داغ کرده است تشبیه و انتساب بورخس به آنها شاید تن ایشان را بلرزاند! البته ایشان به بازی برگشت امیدوارند و به معجزه اعتقاد دارند!!
امیدوارم ایتالیایی‌ها دوباره به اوج برگردند... یک زمانی سری‌آ ابهت وحشتناکی داشت.
ممنون
...........
بنی 4
کاسارس 3

. شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:39 ق.ظ

چقدر دوست داشتم این جا هم مثل فیس بوک بود و میتونستیم کامنتها رو لایک بزنیم یا پاسخ بدیم.
من از داستانهای آمریکای لاتین خوشم نمیاد. خیلی خشن هستند و با روحیات من سازگار نیستند. البته اصلا با رمانتیک ها هم سازگار نیستم. همین دیروز نسخه انگلیسی رمان غرور و تعصب رو با این که عاشق زبان انگلیسی هستم انداختم دور. البته هدیه دادم ولی همون دور انداختن معنی میشه برام.
از ایتالیا تا به حال چیزی نخوندم. حالا این رمان نوجوان رو که فکر میکنم همون مارگریتا باشه بذارید به حساب رای من ببینیم چی میشه.
این از رای من.
گروه بندی جام جهانی تون هم خیلی بانمک بود. گروه ایتالیا و گروه آرژانتین!

سلام
خُب طبیعتاً امکانات وبلاگ محدود است اما از همین امکانات محدود هم می‌توان بهره برد. یادتان می‌آید که قبل از این ابزارهای جدید در همین کامنتدونی‌ها خیلی راحت در کامنتهایمان به کامنتهای دیگران لایک می‌زدیم... خیلی راحت می‌نوشتیم لایک به کامنت فلانی... خیلی راحت در مورد کامنت دیگران حرف می‌زدیم... حتا یادمه که برخی دوستان در کامنتدونی با هم چت می‌کردند
پس با عنایت به موارد فوق از همین امکانات هم می‌توان بهره برد ولی چون رقبای قدرتمند وبلاگ امکانات ساده‌تر را فراهم نموده‌اند یادمان رفته است که با همین قابلمه‌های رویی می‌توان کته با ته‌دیگ طلایی درست کرد
ممنون رفیق
.................
بنی 5

. دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:08 ب.ظ

چت کردن در کامنتدونی دیگران بهترین خاطره ی زندگی من بود. یادش به خیر...

م - الف چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:12 ب.ظ http://2zandarman.blog.ir/

سلام
برای توضیحات خوبتون ممنونم.
دراون شرایط حتما، اول به نویسندگانی که با اونها آشنا هستم و مطالعه داشتم رجوع می کنم. بعد نظرکتاب فروش رو درمورد نویسنده یا کتابی که نمی شناسم، جویا می شم. ( من از بچگی گمان می کردم کتابفروشها کتاب خوان های قهاری هستند و تمام کتاب های مغازه شان را خوانده اند.: ) )
راستش خودم به کسی پیشنهاد نمی دم برای اینکه به نظرم هرکس ذائقه یی داره و خواندن هم مثل خوردن می مونه. هرآدمی با نوعی از غذاها سازگارتره. اما کسانی که به من پیشنهاد کتاب می دن رو دوست دارم و ازشون استقبال می کنم( مثل شما) برای اینکه به نظرم هرسرآشپزی تجربیاتی داره و دردرست کردن غذاهای مختلف و متنوع و حتی ناشناخنه مهارت های خاصی داره و فوت و فن هایی بلده که شاید سرآشپزهای دیگه بلد نباشند. : )
دلیل مقایسه کتاب و خوراک. یا معرف و نویسنده کتاب با آشپز این بود که کتاب غذای روح هست....
برای بخش اول پاسختون هم ممنونم.
من کتابخانه بابل و نفرین ابدی رو انتخاب می کنم به خاطراینکه هردو کتاب رو خوندم. و بین نویسندگان حاضر، بورخس رو می پسندم.

سلام
‍پیشنهاد دادن کتاب که یکی از سخت‌ترین کارهای روزگار است. در واقع همیشه آدم احساس گناه می‌کند! یا مدام منتظر وقوع فاجعه است!! جدی می‌گم
همه آن استدلال‌ها برای این بود که رای بدهید
..........
بورخس ۹
(پوییگ ۵)
چون رای اولی هستید دو رای در یک گروه را حساب کردم.
ممنون

مارسی یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:50 ق.ظ

http://uupload.ir/files/8jj_20170224_191246.jpg

مطلب رو خوندم تصادفی پیداش کردم از بساطی ها

سلام
خُب لااقل بهش رای بده

مارسی یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:56 ق.ظ

مارگریتا دلچه ویتا – استفانو بنی

ممنون
.....
بنی 6

پژمان سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:07 ق.ظ

1.استفانو بنی
2.کتابخانه بابل

سلام
پژمان خودمون!؟
...........
بنی 7
بورخس 10

سمره جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:50 ق.ظ

سلام
ممنون ازانتخابات
من ابداع مورل روخوندم و چیزهای جدیدی دستگیرم شد
خیلی خوب بود

سلام
هوووم... بورخس که رای اول را قاطعانه کسب کرد و من از امروز آن را شروع کردم. و می‌دانم چه کار خفنی را دست گرفته‌ام! سخت‌ها را برای من انتخاب کردید

. جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:54 ق.ظ

مرسی که به نخصص من در ته دیگ طلایی اشاره کردین. البته این بچه های تنبل من از جویدن ته دیگ گریزانن و همه اش رو خودم میخورم.


آن هم با امکانات محدود و مدرسه و کلاس و ورجک‌ها
پس حالا که همش را خودتان می‌خورید کمی آن را کم‌چرب‌تر بگیرید لطفاً

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد