میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب بعدی

برای انتخاب کتاب بعد از گور به گور به سراغ این ایتالیایی‌های عزیز خواهم رفت. می‌توانید از میان گزینه‌های زیر دو کتاب را انتخاب کنید:

1) ابریشم – الساندرو باریکو

باریکو داستان‌نویس مشهور ایتالیایی متولد 1958 است. رمان ابریشم در سال 1996 نگاشته شده است و داستان تاجری فرانسوی است که در زمینه کرم ابریشم فعالیت می‌کند و به ژاپن می‌رود و عشق و... نمره کتاب در گودریدز 3.8 از مجموع 28141 رای است.

2) توفان در مرداب – لئوناردو شیاشیا

شیاشیا (1921 – 1989) نویسنده و منتقد ادبی و پژوهشگر اجتماعی، تحصیل‌کرده رشته حقوق بود. مدتی هم در مجلس سیسیل و پارلمان ایتالیا نماینده‌ی مردم بود. توفان در مرداب رمانی تاریخی است که به اواخر قرون وسطی و تقابل سنت و آزادی می‌پردازد... نمره کتاب در گودریدز 3.7 از مجموع 354 رای است.

3) عذاب وجدان – آلبا دسس‌پدس

آلبا دسس‌پدس (1911 – 1997) روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی-کوبایی که در آثارش سعی دارد از دریچه ادبیات به بیشتر مشکلات زنان اشاره کند: مشکلاتی چون نداشتن پشتیبان، فقدان قدرت اعمال نظر، نداشتن آزادی، نداشتن استقلال مالی و... نمره کتاب در گودریدز 3.4 از مجموع 259 رای است.

4) گورستان پراگ – اومبرتو اکو

اومبرتو اکو (1932 – 2016) فیلسوف و نویسنده ایتالیایی که به واقع هدیه‌ای از بهشت بود! و البته عاشق کتاب و متخصص قرون وسطی... گورستان پراگ ششمین رمان اوست که در سال 2010 به چاپ رسیده است. نمره کتاب در گودریدز 3.4 از مجموع 19494 رای است.

5) مارگریتا دلچه ویتا – استفانو بنی

استفانو بنی نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار، متولد سال 1947 است. او در کارنامه‌اش کارگردانی و حتا بازیگری را نیز دارد. مارگریتا دلچه ویتا روایت دختر چهارده‌ساله‌ایست که در رابطه با تاثیر همسایه جدید و مدرن‌شان بر خانواده‌ی خود با کلماتی ساده به معانی عمیقی می‌پردازد... نمره کتاب در گودریدز 3. 7 از مجموع 2407 رای است.

6) ویکنت دو نیم شده – ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو (1923 – 1985) نویسنده‌ای مبدع و نوآور است. خلاقیت او در قصه‌نویسی از موضوع داستان تا طرح و چگونگی پرداخت آن اعجاب‌آور است. ویکنت دو نیم شده در سال 1951 نگاشته شده است و اولین اثر از سه‌گانه‌ی نیاکان ما محسوب می‌شود. نمره کتاب در گودریدز 3.8 از مجموع 10065 رای است.


نظرات 33 + ارسال نظر
ف پنج‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 08:08 ب.ظ

سلام
شماره ی پنج و شش
شماره ی پنج خیلی جالب بنظر میاد. حتما حتما قبل ازاینکه درباره ش بنویسید(اگه انتخاب بشه) میخونمش

سلام بر ف
ممنون از روشن کردن چراغ اول
مارگریتا 1
ویکنت 1

مارسی جمعه 13 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 02:12 ق.ظ

تک رای ب گزینه ۵
دلیلش
http://uupload.ir/files/24as_20181005_020027.jpg
فکر میکنم تو انتخابات قبل قبول نشد و بازم اگه اشتباه نکنم میدان ایتالیا برد
یادش بخیر انگار همین دیروز بود انتخابات برقرار بود و من هیچ کدوم از کتاب هارو نداشتم داشتم از میدان انقلاب به سمت پارک لاله میرفتم که با گزینه ۵ برخورد کردم و با قیمتی نازل خریدم.
بعد اومدم بهش رای دادم.ولی تقلب شد و رای من دزدیده شد.
و گزینه ی ۵ چند وقتی هست ک ددر حصر ب سر میبره

سلام مارسی
دلیل محکمی است
آیا آن کتاب بغل دستی (رویدادهای شهر سنگی) را خوانده‌ای؟
انتخابات قبلی که این کتاب حضور داشت با شماره 1 هم‌رای شد ... یعنی تعداد آرایشان برابر شد... بعد یک سری اتفاقات افتاد که به نظرم ذیل پروژه نفوذ می‌گنجد! و منجر شد که کلاً چند ماهی انتخابات نداشته باشیم
....
مارگریتا 2

مهرداد شنبه 14 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 09:47 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام برمیله بدون پرچم عزیز
جهت شفاف سازی صحبت های جناب مارسی عرض کنم که در این انتخابات ۳ نامزد وجود دارد که در گذشته در انتخاباتی شرکت کردند. انتخاباتی که گویا به دلایلی که وارد جزئیاتش نمیشویم باطل اعلام شد و کاندیدای منتخب یعنی مارگریتا دلچه ویتا خوانده نشد.
ازقضا من در آن انتخابات به بنی رای داده بودم.
اما با تحقیقی که درباره هرکدام از گزینه های موجود انجام دادم مطمئن شدم که علاقه مندم که همه را بخوانم و از آنجا که در حال حاضر شرایط همخوانی ندارم و ترجیح میدهم با میله بخوانمشان پس به گزینه ای رای میدهم که آن را خوانده ام.
البته با این حرفها خدشه ای به ارزشهای کالوینوی بزرگ وارد نمی شود.او از نویسندگان مورد علاقه من است.
رای ما ویکنت دو نیم شده و یا به عبارتی ویکنت شقه شده

سلام بر مهرداد حواس‌جمع
یادم هست که در آن انتخابات کتاب بنی و باریکو تعداد آرایشان برابر شد و بعد شرایطی پیش آمد که هیچکدام خوانده نشد! حقیقتاً نمی‌دانم چه شد! چون جلوی نام کتاب ابریشم (در لیست کتابخانه‌ام) علامت خوانده شدن هم نشسته است!! و همین سبب شده بود که نسبتِ خوانده نشده‌ةای ایتالیایی به کل رمان‌های ایتالیایی موجود در کتابخانه‌ام دچار اشتباه بشود!
حالا اصلاح شده و باید دو کتاب از این خطه پشت سر هم بخوانم!
....
ویکنت 2

مارسی شنبه 14 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 01:10 ب.ظ

نه هنوز نخوندم.خرید این کتاب هم داستان داره.
مدت ۱۷ ماهی که مجاور پارک لاله بود سرگرمی های یکی دو ساعته من پیاده روی از میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر بود و دیدن کتاب ها و کتاب خانه ها و ورق زدن و گاهی خریدن کتاب.تا زمانی که با مرکز تبادل کتاب آشنا شدم.
در واقع اگر کتاب های کتاب خونه منو ببینید باید به قبل مرکز و بعد مرکز تمیز بدیم.
http://uupload.ir/files/imlg_20181006_124122.jpg

بعدش اومدم کل پست های وبلاگ شمارو بررسی کردم و با موجودی سایت اونجا چک کردم و اونایی ک مشترک بود رو خریدم.
بعد ها هم اون چیزهایی ک خودم دوست داشتم بخرم و مشترک نبود مثل گور به گور رو اونجا میخریدم
آوریل شکسته رو اونجا نداشت ولی دوست داشتم از اسماعیل کاداره چیزی بخونم.پس رویداد های شهر سنگی ک اونجا موجود بود رو خریدم.
http://uupload.ir/files/suhl_photo_2018-10-06_13-08-28.jpg
البته از قیمت پشت جلد هم کمتر بود
خب شاید کتاب بعد از ایتالیایی ها اسماعیل کاداره باشد کسی نمیدونه...
یادش بخیر انگار همین دیروز بود رمان قمار باز و بعدش وبلاگ شما

آدم کمی که فکر کنه به مزایای بیشتری از خدمت سربازی پی می‌بره
واقعاً خیلی وقته از کاداره خبر ندارم... این کتابش رو که ندارم اما به زودی نوبت کاداره هم خواهد رسید.
ممنون از لطف و همراهیت.
یاد غزالی هم به خیر
.........................................
چه کتابخانه آشنایی!
از قیمت پشت جلد هم کمتر!؟ یاللعجب! شما در این زمینه یک رکورد خوبی را به جا گذاشتید. آفرین آفرین
یک کتاب از کاداره در برنامه می‌گذارم و بعد آن کتاب را با کتاب شما تبادل می‌کنم

سحر شنبه 14 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 08:31 ب.ظ

از این فهرست من "عذاب وجدان" را خوانده ام که خیلی هم دوستش داشتم، حالا برخلاف مهرداد به گزینه هایی نخوانده رای می دهم!
1. ابریشم
2. مارگریتا

دلم تنگ شده بود برای انتخابات! دارم یک رمان مالزیایی میخوانم که خیلی شاعرانه است؛ اگر تمام شد و کتابخانه کتاب برگزیدۀ اینجا را داشت و کتاب هم زیاد طولانی نبود و حال داشتم، من هم در خواندن کتاب همراهی میکنم!
هفت خوان رستم برای همخوانی گذاشته ام! اگر همراه شدم باید جایزه بدهی مدیر وبلاگ!

سلام
جداً دلتان برای انتخابات تنگ شده بود؟!
امیدوارم تعرفه‌های رای تمام نشود
و امیدوارم سال به سال بر تعداد همراهان افزوده شود... فکر کنم راهش همین جایزه دادن باشد یاد برنامه خندوانه افتادم که باعث شد یکی از ضعیف‌ترین رمان‌های نوجوان نایاب گردد!
......................
ابریشم 1
مارگریتا 3

مجید مویدی شنبه 14 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:30 ب.ظ

میله جان سلام
انتخاب من:
ویکنت شقه شده
مارگاریتا دلچه ویتا.
انتخاب از اهمِ واجباته. گفتم این مهم رو به انجام برسونم قبل از هر چیز.
بر می گردم، می خونم، می نویسم و حرف می زنیم

سلام مجیدخان
حال و احوال چطور است؟ سلامت باشی و به واجبات و مستحبات عمل کنی
.....
ویکنت 3
مارگریتا 4

بندباز یکشنبه 15 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:17 ق.ظ http://dbandbaz.blogfa.com/

درود بر میله عزیز
من درست متوجه شدم؟ کتابخوانی مشترک اینجاست؟ همونیکه مهرداد حرفش رو می زد؟
اگه اینطوره که منم به ویکنت رای میدم. چون ظاهرا خوابی هم دیدم که در همین مایه ها (البته از دید دوستان) بوده.

سلام بر بندباز
انتخابات فرصتی است برای مشارکت... چرا که نه... من که از خواندن همزمان استقبال می‌کنم.
اینطوری از نظر دوستان استفاده می کنم... چی بهتر از این
..............
ویکنت 4

لادن یکشنبه 15 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 02:25 ب.ظ http://lahoot.blogfa.com

باز بهتون حسودیم میشه که با این همه کار و مشغله کتاب می خوانید. انگیزه گرفتم که منم در اولویت بگذارم

سلام
تا باشد از این حسادت‌ها ...بگذارید در اولویت.

مهرداد دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 09:49 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلامی دوباره
من تازه متوجه شدم که 2رای باید می دادم و یک رای دادم.اومدم اول بگم از اون یک رای ام نمی گذرم و آخر وقت میام میندازمش تو صندوق.فعلا برم یه چرتی بزنم بر می گردم.
راستش داشتم به این نکته ای که درباره این قضیه خندوانه و فروش کتاب در جواب کامنت خانم سحر بهش اشاره کردی فکر می کردم.نکته مهمیه،واقعا این برنامه های تلویزیونی خیلی می تونن در ترویج کتاب نقش داشته باشن. حتی اگه در ترویج کتابخوانی نقش نداشته باشن وفقط در فروش کتاب نقش داشته باشن بازم خوبه و اون کتابه بالاخره خواننده اش رو پیدا می کنه.
اولش باید لابلای همین برنامه های پر بیننده ارائه بشه و کم کم به برنامه های کتاب محور برسه.اما گویا اصلا این صدا سیما کلا علاقه ای به برنامه درست و حسابی کتاب محور نداره.
اما گور به گور،
من امروز پیش کورو بودم و با هم تخم مرغ هارو جمع کردیم و کورا داره کیک می پزه. شما کجایی سوار گاری شدی؟

سلام مجدد
رای را نگذارید آن اواخر... چونکه معمولاً تاثیرگذاری آن کاهش می‌یابد. این تجربه من است.
تاثیرگذاری تلویزیون زیاد است اما تاثیر جایزه‌های گنده گنده، بسیار عظیم است!!
همه دوست دارند مردم کتابخوان بشوند اما اختلاف در جایی بروز پیدا می‌کند که «چه کتابی!؟»
.........
من در حال عبور از رودخانه هستم!

بندباز دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:12 ق.ظ

عالیه! پس من رفتم کتابخونه تا بگیرمش! :)
راستی مهرداد!
در شبکه نسیم، سری جدید برنامه کتاب باز شروع شده با مجری گری سروش صحت. من دوست دارم این برنامه رو و دنبالش میکنم.

کدام کتاب را؟ گور به گور؟ خیلی هم عالی!
دیشب دیدم این برنامه را... سری قبل را هم معمولاً می‌دیدم اگر بچه‌ها اجازه می‌دادند
دیشب بریده‌هایی از سری قبل بود.

مهرداد دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 04:56 ب.ظ

پس حالا که اینطور میفرمایید من رایم رو اعلام می کنم.
بعد از ویکنت اگر بین ۵ کتاب باقی مونده قرار باشه کتابی انتخاب کنم بی شک کتاب اومبرنو اکو رو انتخاب می کنم.
اگه اون تو گزینها نبود مارگریتا دلچه ویتا رو انتخاب میکردم.

از شما و بندباز تشکر میکنم من هم آن برنامه را میبینم. از هر ۱۰ مهمانش ۳تا چهار تا خوب در میاد

ممنون
گورستان پراگ 1

پری ماه دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 06:55 ب.ظ

سلام
2

سلام
ممنون از رای شما دوست قدیمی
توفان در مرداب 1

بندباز سه‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:42 ق.ظ http://dbandbaz.blogfa.com/

گور به گور رو نداشت کتابخونه فقط گنج ها رو داشت که گرفتم.
منظورم ویکنت بود. خوشبختانه سه گانه ش رو داشت و گرفتم. انتخاب دوم رو هم الان فهمیدم باید دو تا می بوده!
رای دومم هم به اکو ست. هر چند کتابخونه اینجا نداشت اما ببینم می تونم بیام تهران بگیرم. خوبی کارتهای جدید کتابخونه اینه که سراسری شدن. دیروز پرسنلش می گفت می تونید با اینها برید سیستان هم کتاب بگیرید. خواستم بگم ملت دارند برای اونجا کتاب جمع می کنند و می فرستند شما کجایید؟!... بعد دیدم بی خیالش. الان میگن بحث سیاسی در کتابخانه ممنوع!

درباره ی کتاب باز، ظاهرا چند قسمتی رو دارند از سری قبل بازپخش می کنند که گرم بشن! به قول مهرداد از هر چند میهمانش ، یکی خوب درمیاد. قبوله. اما همینم توی تلویزیون به نظرم با خوبه. بقیه برنامه هاش که به لعنت خدا هم نمی ارزه. حیف پولی که از جیب ما بابت این همه چرت و پرت می شه.

آهان ویکنت... یعنی به رای آوردنش ایمان داشتید!
کتابخانه‌ها را باید دریابیم... حیف است... حیف...
من که راضی هستم از برنامه‌اش هرچند گاهی برخی از مهمانان خیلی غریبه هستند با کتاب! و صرفاً بر اساس سلبریتی بودن دعوت می‌شوند اما خب گاهی برخی از آنها نکات به درد بخوری ارائه می‌کنند. لذا به طور کل برنامه مثبتی است.
.............
گورستان پراگ 2

مدادسیاه سه‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 04:22 ب.ظ

3و 5 را نخوانده ام. از چهار تای دیگر توفان در مرداب و گورستان پراگ.

سلام
ممنون از رایتان
توفان در مرداب 2
گورستان پراگ 3

مهتا سه‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 07:16 ب.ظ

سلام

مارگرتا دلچه ویتا

سلام
ممنون از رای شما
مارگرتا دلچه ‌ویتا 5

قاف چهارشنبه 18 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 10:11 ب.ظ

مارگریتا دلچه ویتا – استفانو بنی
طوفان در مرداب – لئوناردو شیاشیا

سلام
ممنون از رای شما
مارگریتا دلچه‌ویتا 6
طوفان در مرداب 3

بهاره چهارشنبه 18 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 10:51 ب.ظ

گورستان پراگ
طوفان در مرداب

ممنون از مطالب خوبتون

سلام
ممنون از لطف شما و رایتان
گورستان پراگ 4
طوفان در مرداب 4

زهره چهارشنبه 18 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:35 ب.ظ http://zohrehmahmoudi.blogfa.com/

من فقط ویکنت رو خوندم. هر کدوم انتخاب کنی فرق نداره. چون در هر صورت من نمی خونمش. فعلا فقط فیلم می بینم

سلام
خیلی قاطع و یک کلام
ممنون

مهرداد پنج‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 12:33 ق.ظ

من اینجا بیش از دو بار کامنت گذاشتم حضورم کن لم یکن نشه.
کاشکی این دوستان دست از این برگ سفید و امثالهم بر می داشتند و حداقل یک رای میدادند.
درباره یه موضوعی کنجکاو شدم اونم اینه که برا انتخاب کتابهایی که میخوانی معیار یا برنامه خاصی داری؟کلا جدای انتخابات یا همین گزینه های انتخابات اصلا. ترتیب خاصی که مثلا از ایتالیا بعد از امریکا بعد بریتانیاو... یا هزار روش دیگه .یا کلا ترتیب و آداب خاصی نمی جویی و قضیه دلیه و تصمیم لحظه ای با نگاه به کتابخونه گرفته میشه.
دونستنش برام جالبه.


در مورد گزینه‌های انتخابات؛ من لیستی از کتابهای کتابخانه‌ام در فرمت اکسل درست کرده‌ام و آنها را با توجه به مناطق جغرافیایی در چند جدول گنجانده‌ام. هر کتابی که می‌خوانم جلوی آن عدد یک را قرار می‌دهم. فرمول ساده‌ای هم در نظر گرفته‌ام که نسبت کتاب‌های خوانده نشده‌ی هر منطقه را به کل کتاب‌های آن منطقه به من می‌دهد... طبعاً عددی بین صفر و یک می‌شود.... هر بار که می‌خواهم کتابی انتخاب کنم نگاه می‌کنم و از آن قسمتی گزینه انتخاب می‌کنم که عددش کوچکتر است تا بدین ترتیب این نسبت در میان مناطق مختلف متعادل شود.
داخل هر منطقه نیز گزینه‌ها را تقریباً دلی انتخاب می‌کنم.
موفق باشی

بندباز جمعه 20 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:18 ق.ظ http://dbandbaz.blogfa.com/

درود بر میله عزیز
یه سوالی چند وقته ذهن منو درگیر کرده. بحث سر انتخاب کتاب هست. البته نمیدونم چرا این سوال اومده توی ذهنم.
از خودم می پرسم وقتی که میذاری برای خوندن یک کتاب، مثلا همین ویکنت، چرا این وقت رو صرف خوندن یه کتاب درست و حسابی تر نمی کنی!
درست حسابی رو نمی تونم دقیق بگم یعنی چی؟ مثلا کتابی مثل مثنوی! شاهنامه، چه می دونم اخلاق ناصری... تاریخ طبری یا کلی کتاب از ادبیات خودمون که همه میگن غنی ترین گنجینه ی این سرزمینه....
میله... آیا به نظرت انتخاب مطالعه کتاب های این چنینی در زندگی امروزه درست تره یا همین هایی که می خونیم؟... ملاک چیه؟ نیاز روحی و فکری ما؟ ترس ِسراغ کتاب های جدی نرفتن؟ البته که کمتر کتابی الکی و شوخیه... نمی دونم منظورم رو چطور برسونم؟

سلام بر بندباز گرامی
مشابه این سوال را چند تن از دوستانم پیش از این با من مطرح کرده‌اند. شاید یکی از پایه‌های اصلی طرح چنین سوالی در ذهن ما این باشد که یک سری کتاب‌ها را در طبقه‌ی «کتاب‌های جدی» قرار می‌دهیم و یک‌سری کتاب‌ها را در طبقه «غیر جدی»! رمان‌ها معمولاً در ذهن اکثریت مردم ما در این طبقه جا گرفته‌اند و به این سادگی‌ها هم از آنجا خارج نمی‌شوند! پس خیلی طبیعی است که وقتی یک دوست با کتابخانه‌ی من روبرو می‌شود ناغافل حسرت بخورد که چرا این‌قدر سرخورده شده‌ام که کتاب‌های جدی را به کناری گذاشته‌ام و مشغول و مشمول عافیت‌طلبی شده‌ام!
اما من این‌طور فکر نمی‌کنم. من تجربه‌ی فردی خودم را عرض می‌کنم... من ضمن اینکه سرگرمی و لذت بردن از مطالعه کتاب را عنصری حیاتی در زندگی خودم می‌دانم، رمان‌ها را در طبقه جدی‌ترین کتاب‌ها قرار می‌دهم (اگر طبقه غیر جدی داشته باشیم اصلاً!)...
رمان فرصتی فراهم می‌کند تا یک زندگی متفاوت را تجربه کنیم. این فرصت کاملاً مغتنم است.
مسلماً کسب «دانش» از مطالعه امری مهم است اما نباید از اهمیت «بینش» غافل شد. یکی از منابع تقویت آن به نظر من رمان است.
علاوه بر این نقش محرک رمان هم در مطالعه و عادت کردن به مطالعه کم نیست.

شیرین جمعه 20 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام میله، وقت بخیر
من به شماره یک، سه، چهار و 5 رای میدهم. مدیونید اگر فکر کنید نویسندگان ایتالیایی رو ترجیح می دهم

سلام
چون شما در ایتالیا هستید، دو رای خودم را به شما تفویض می‌کنم و چهار رای‌تان را محاسبه می‌کنم
ابریشم 2
عذاب وجدان 1
گورستان پراگ 5
مارگریتا 7

محمد فاطمی جمعه 20 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 08:38 ب.ظ

سلام

رای من طوفان در مرداب و عذاب وجدان

سلام
ممنون از رای شما
طوفان در مرداب 5
عذاب وجدان 2

سحر☘️ یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 04:01 ب.ظ

سلام. رای من ابریشم و گورستان پراگ.

سلام
ممنون از رای شما
ابریشم 3
گورستان پراگ 6

یلدا دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام امیدوارم خوب باشید
رای من مارگریتا. شما قبلا حدود دو سال پیش قول دادید که حتما به این کتاب برمی گردیم و می خونیمش.

سلام دوست من
دارم بهتر و بهتر می‌شوم
نمی‌دانم چرا به قولم عمل نکردم... اما ظاهراً شرایط به گونه‌ایست که می‌توان امیدوار بود که به قولم این بار عمل می‌کنم
ممنون از رای شما
مارگریتا دلچه‌ویتا 8

مهرداد دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 09:53 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
اینجور که از انتخابات مشخصه ایتالو کالوینوی دوست داشتنی ما با کتاب ویکنتش رای نیاورد. و اگر تا پایان انتخابات صندوق سیاری چیزی نرسه ما حداقل تا یک سال دیگه باید صبر کنیم که اینجا کالوینو خوانده بشه و چه حیف.
البته قانونه دیگه، کاریش هم نمیشه کرد.
با این انتخابات هوس ایتالیایی خوندن رو تو سر ما انداختی.مخصوصا اینکه ایتالیای بی نام و نشانِ دیشب هم با گل دقیقه 94 بازی را برد وما را امیدوار کرد.

سلام
اگر کالوینو رای نیاورد با توجه به معیارهایی که در کامنت قبلی برای انتخاب مناطق توضیح دادم نهایتاً دو یا سه ماه دیگر دوباره به سراغ ایتالیا باید بیایم. نگران نباشید.
می‌توان به مانچینی امیدوار بود
هلند هم خوشحالمان کرد!

بندباز دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 02:14 ب.ظ http://dbandbaz.blogfa.com/

درود
ممنونم از جواب خوبی که دادید:

این رای گیری باعث شد ویکنت رو بخونم. متشکرم.

سلام
خواهش می‌کنم
چه رای‌گیری مفیدی

اشک ششم سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 12:13 ق.ظ

امروز ۱۵ اکتبر تولد ایتالو کالوینو بود

آه... چه جالب... خودش شاهد است که شما و تعدادی از دوستان سنگ تمام گذاشتید اما نشد که بشود! یعنی تا الان نشده است

اندکی سایه سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 12:08 ب.ظ

جناب میله اینجانب به عالیجناب اکو رای می دهم چرا که جلد دوم نام گل سرخش را می خوانم و بسیار از خواندنش خرسندم. آلبا رو دوستش ندارم چون نوشته هاش باعث میشه به زنانگی ام بربخوره. خیلی چیپ تشریف دارند. کالوینو رو هم خونده ام. شیاشیا هم منو یاد سریندیپیتی می ندازه. خلاصه.

سلام
چه عالی که در همین زمان مشغول آن کتاب بسیار خواندنی هستید.
اما در مورد آلبا با کدام کتاب یا کتاب‌ها چنین حسی به شما دست داده است؟
ممنون از رای. این رای‌های ساعات آخر بسیار تاثیرگذار هستند!
........
گورستان پراگ 7

اندکی سایه چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 02:47 ب.ظ

دلمان به حال اشک ششم سوخت. مارگریتا چیه آخه‌ شده ۸. رای دومم ویکنت.

امان از رقت قلب! مارگریتا را خوانده‌اید؟
.....
ویکنت 5

اندکی سایه چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 02:52 ب.ظ

ها جواب یادم رفت. دفترچه ممنوع و عروسک فرنگی رو از آلبا خونده ام و وقتم رو واقعا واقعا تلف کرده ام. همه ش ماجراهای کشمکش های درونی یه زنی هستن که ضعیفند. من زن ضعیف و بی عرضه و ترسو نمی دوستم. حیف که هدیه ای از عزیزی هستن وگرنه تا الان دورشان انداخته بودم.

من فقط عروسک فرنگی را خوانده‌ام که از قضا یکی از ضعیف‌ترین کارهای نویسنده است و بر مبنای آن نمی‌توان قضاوت کرد. البته در قضاوت باید به مکان و زمان توجه کرد... خوشبختانه ظاهراً در حال حاضر همه زنان قدرتمند هستند و این کشمکش‌ها برایشان مفهومی ندارد

شیرین چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 04:42 ب.ظ http://ladolcevia.blogsky.com

سلام میله وقت بخیر
راستی احیانا گورستان پراگ ی که در دست دارید ترجمه خانم فریبا ارجمند نیست؟
یاد این خانم فرهیخته و دوست داشتنی افتادم که روزگاری بلاگ می نوشت و الان به ترجمه مشغول است. ایشان کتاب را از ترجمه انگلیسی کتاب به فارسی ترجمه کرده اند و متاسفانه در جریان قیچی های قیچی کنندگان نامحترم هم بودم.

سلام
بله ترجمه ایشان است ... روزگاری یادداشتهای خانم داوران را در وبلاگشان دنبال می‌کردیم...
اگر قسمت به خواندن این کتاب شد حتماً در جریان آن قسمتها قرار خواهیم گرفت.

اندکی سایه پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:59 ق.ظ

و شما هم مجبوری که بخوانی و ای شما که رای داده اید. این خنده خنده ی وزیر بهداشت است.
ببینید من با پردازش شخصیت مارگریتا مشکل داشتم. حرف ها و نگرشش برام به عنوان یه دختر بچه ناملموس بود ولی شما شاید بخاطر طنازی ش خوشت بیاد.

با کمال میل به این اجبار تن می‌دهم
کاش زمانی که حرف‌های پوپولیستی در زمینه خودرو و... می‌زد بهش می‌خندیدیم! (وزیر بهداشت رو می‌گم)
یعنی مارگریتا مثل سوفی (دنیای سوفی) و پالوما (ظرافت جوجه تیغی) است ؟ بریم ببینیم.

اندکی سایه پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 12:04 ب.ظ

ببخشید متمرکز نیستم.
و در مورد "خوشبختانه "طعنه شما را فهمیدم. انقلاب زنانه... دنیای مردسالارانه تان را تی قربان.

خواهش می‌کنم.
طعنه که نمی‌توان گفت... نهایتاً کنایه‌ای هشداردهنده بود
............................
پایان رای‌گیری:
مارگریتا دلچه‌ویتا 8
گورستان پراگ 7
این دو کتاب در برنامه قرار گرفت. از همه دوستان متشکرم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد