میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب‌های بعدی!

مدتی بود از ترس این‌که برگزاری انتخابات کتاب در وبلاگ چیزی شبیه به حماسه‌های حضور در این سال‌ها بشود از انجام آن حذر کردم اما در این سالِ جدید بد ندیدم شانسم را امتحان کنم. هر چه پیش بیاید وضعیت از منتخبین این دوره تهران ضایع‌تر نخواهد شد. ان‌شاءالله! حقیقت امر این است که اواخر سال قبل دیسک گردن از ناحیه بین شیش و بش بیرون زد و در امر کتابخوانی و تایپ مطالب و ... اختلال اساسی ایجاد کرد. من که نتوانستم طی این سالها گزیده‌نویسی را یاد بگیرم، شاید این دیسک بتواند من را مجبور به این کار بکند.

سخن کوتاه... از هر گروه به یک گزینه رای بدهید تا برنامه‌های بعدی مشخص گردد. برنامه‌های بعدی هم یعنی کتاب‌هایی که بعد از آفتابگردان‌های کور و آمستردام خوانده خواهد شد.  

گروه اول اروپای شرقی

1) زندگی من – برانیسلاو نوشیچ

نوشیچ (1864-1936) متولد بلگراد است و یک نویسنده صرب‌تبار به حساب می‌آید. او در سال 1924 از عضویت در آکادمی علوم و هنر بازماند و از آنجایی‌که اعضا باید زندگینامه خود را می‌نوشتند او با زبان طنز این زندگینامه را نوشت.

2) میراث استر – شاندور مارای

مارای (1900-1989) در دوران امپراتوری اتریش-مجارستان به دنیا آمد و یک نویسنده مجارستانی به حساب می‌آید هرچند زادگاه او هم‌اکنون داخل مرزهای کشور اسلواکی قرار دارد.

3) یک مرد بزرگ، دوازده هزار رأس گاو – میرچا الیاده

میرچا الیاده (1907-1986) بیشتر در زمینه دین‌پژوهی و فلسفه و اسطوزه‌شناسی شناخته شده است. این اندیشمند رومانیایی در بخارست به دنیا آمد. این کتاب با کنار هم قرار گرفتن دو رمان کوتاه شکل گرفته است.

 

گروه دوم آمریکای شمالی

1) بانوی دریاچه – ریموند چندلر

یکی از آثار مطرح ریموند چندلر (1888-1959) با حضور کارآگاه فیلیپ مارلو که در سال 1943 نگاشته شده است. در سال 1947 فیلمی بر اساس این داستان به کارگردانی و بازیگری رابرت مونتگومری ساخته شده است.

2) معمای آقای ریپلی – پاتریشیا های‌اسمیت

آقای ریپلی با استعداد در سال 1955 نگاشته شده است و جایزه آلن‌پو و جوایز دیگری را نصیب نویسنده‌اش خانم پاتریشیا های‌اسمیت (1921-1995) کرده است. فیلمی هم بر اساس این تریلر در سال 1999 با حضور مت دیمون و جود لا ساخته شد. این کتاب با عنوان معمای آقای ریپلی در ایران چاپ شده است.

3) پرونده پلیکان – جان گریشام

گریشام (1955) از نویسنده‌های پرفروش آمریکایی است که در ژانر حقوقی-جنایی بسیار مطرح است. پرونده پلیکان در سال 1992 نگاشته شده و یک سال بعد فیلمی با هنرنمایی جولیا رابرتز و دنزل واشنگتن بر اساس آن ساخته شده است.

.............................

پ ن 1: مطلب مربوط به آفتابگردان‌های کور اثر آلبرتو مندس تقریباً آماده شده است. خواندن دور نخست آمستردام اثر یان مک ایوان از نیمه گذشته است.  

پ ن 2: سال نو را به همه دوستانی که این صفحات را دنبال می‌کنند تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم هرجا که هستید با سلامتی و شادی و آرامش قرین باشید.

 


نظرات 22 + ارسال نظر
جمشید چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 03:59 ب.ظ

درود بر شما
ممنون از اینکه هستین و من از شما می آموزم.سال نو مبارک.امیدوارم در کنار عزیزانت شاد و تندرست باشی.
برای اولین بار در زندگی چهل و چند ساله رای میدم.انتخابهای من :1-زندگی من 2-پرونده پلیکان

سلام
ممنون از لطف شما دوست کرمانشاهی
بالاخره از یک جایی باید شروع کرد
.........
زندگی من 1
پرونده پلیکان 1

فاطمه چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 04:13 ب.ظ

منم همین
زندگی من
و پرونده‌ی پلیکان

آقای ریپلی با استعداد هم وسوسه برانگیزه ولی پرونده‌ی پلیکان !

سلام
ممنون از حضور و رای شما
..........
زندگی من 2
پرونده پلیکان 2

منیره چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 04:32 ب.ظ

سلام
به نظرم پرونده پلیکان

سلام
ممنون از رای شما
.....
پرونده پلیکان 3

فاطمه گیلانی چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 06:51 ب.ظ

سلام. وقتتان بخیر امیدوارم حالتان خوب باشد
اولین بار است که در رأی گیری شما شرکت میکنم
نظر من روی میراث استر و پرونده پلیکان هست
معمولا بعد از رأی گیری خواننده ها همراه با شما آثار را می‌خوانند؟

سلام
هرکسی مختار است همراهی کند، اجباری در میان نیست. من از همراهی و صحبت و بحث در مورد کتاب استقبال می‌کنم. چندتا از دوستان معمولاً همراهی می‌کنند گاهی یکی در میان گاهی با فاصله و...شاید در آینده انسجام بیشتری پیدا کنیم.
ممنون از رای شما
.....
میراث استر 1
پرونده پلیکان 4

monparnass چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 07:45 ب.ظ http://monparnass.blogsky.com

سلام میله

" از ترس این‌که برگزاری انتخابات کتاب در وبلاگ چیزی شبیه به حماسه‌های حضور در این سال‌ها بشود از انجام آن حذر کردم "
مشکلت اینه که زمان تحصیل
سه واحد مهندسی انتخابات رو پاس نکردی!!!
ساده ترین اش متدی که توی
این درس یاد داده میشه اینه :
تعداد رای دهندگان اینجا رو در ده ضرب کن
و با تعداد زیاد بدست آمده
علاقه مندان کتاب و کتابخوانی حال کن !!!



پ.ن:
از رای و رای گیری خاطره های خوبی ندارم
ولی برای کمک به
تقویت انگیزه
نویسنده این وبلاگ
این هم رای من !!!


گروه اول : ممتنع
گروه دوم:پرونده پلیکان

سلام
واللللا از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون
من خودم مهندسی انتخابات رو تدریس می‌کنم
ممنون که به فکر تقویت انگیزه من هستید
......
پرونده پلیکان 5

محمد چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام عالی شد که این بخش برگشته
زندگی من
معمای آقای ریپلی

سلام
به فال نیک می‌گیریم این همزمانی بازگشت با بهار طبیعت را
ممنون از رای شما
....
زندگی من 3
معمای آقای ریپلی 1

روشنک پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 01:23 ق.ظ

زندگی من

سلام
ممنون از رای شما
.....
زندگی من 4

سحر پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 04:30 ق.ظ

از گروه اول: میراث استر
از گروه دوم: معمای آقای ریپلی

سلام
ممنون از رای شما
.....
میراث استر 2
معمای آقای ریپلی 2

پرهام پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 08:01 ق.ظ

سلام جناب میله
با مشکل دیسک گردن باید کتاب رو بالا جلوی چشمانتان نگه دارید پس رای من از گروه اول میراث استر است البته زندگی من هم خوب و سبک است.
از گروه دوم رای قاطع من معمای آقای ریپلی است.

سلام
ممنون پرهام جان که به این قضیه توجه داشتی تقریبا اکثر گزینه‌ها را با لحاظ کردن همین نکته انتخاب کردم. انتخاب شما دقیق‌ است
.....
میراث استر 3
معمای آقای ریپلی 3

ماهور پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 12:59 ب.ظ

سلاااام
سال نو شما هم مبارک
امیدوارم سلامتی کامل به شما برگرده
چقددددر گزینه ها جذابن
از گروه اول قطعا میراث استر
رای بیاره حتما میخونمش با شما

و از گروه دوم
ههههمشو دوست دارم
خیلی سخته،همش خوبه هر کدوم رای بیاره میخونم، اما نظرم بیشتر روی بانوی دریاچه است

منم آمستردامو رسوندم به فصل سه

سلام
امیدوارم سال خوبی از حیث کتابهای انتخابی هم باشد
و آمستردام هم سربلند کند ما را
ممنون از رای شما
......
میراث استر ۴
بانوئی دریاچه ۱

ماهور پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 01:40 ب.ظ

آقا من یه بررسی کردم که ببینم کدوم کتاب بیشتر در دسترسمه و با توجه به حجم کتاب و مقایسه‌ی مترجم‌ها؛ می‌خوام رایم رو تو گروه دو تغییر بدم به گزینه‌ی معمای آقای ریپلی

ممنون رفیق
......
معمای آقای ریپلی ۴

جان دو پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:20 ب.ظ

سلام
از گروه اروپای شرقی «یک مرد بزرگ، دوازده هزار رأس گاو – میرچا الیاده» رو خوندم و کتاب خیلی خوبی بود و پیشنهاد می کنم.

از گروه آمریکای شمالی «معمای آقای ریپلی – پاتریشیا های‌اسمیت» رو خوندم و البته نظر نیمه مثبتی برای پیشنهاد دادنش دارم.

سلام
سال نو مبارک جان دو
ممنون از رای و دقت نظر شما
.......
یک مرد بزرگ... ۱
معمای آقای ریپلی ۵

مارسی جمعه 10 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 01:57 ب.ظ

اومدم نظر بدم خیلی اتفاقی دیدم نظرم با جان دو یکیه
البته هر کدوم دیگه هم انتخاب بشه تهیه میکنم و میخونم.
نکته دیگه هگ اینه که اگه 2c انتخاب بشه میتونم دوبار بخونم
ولی رای من همون رای جان دو هست

سلام
مرسی عزیز امیدوارم در سال جدید حداقل ۵ تا کتاب مشابه رگ و ریشه بخونی و حسابی لذت ببری... حالا که آرزو است بگذار به جای ۵ تا بگم ۱۲ تا
این دو بار خوندن تصمیم بسیار درستی است
ممنون از رای
........
یک مرد بزرگ. ۲
معمای آقای ریپلی ۶

شیرین جمعه 10 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 05:05 ب.ظ

نفرمایید میله جان… شما کجا و این جماعت فشل شپشو کجا؟!
انتخاب من: میراث استر و بانوی دریاچه

سلام
به هر حال شیرین جان همه جوانب را باید در نظر گرفت
ممنون از رای شما
........
میراث استر ۵
بانوئی دریاچه ۲

مدادسیاه شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 12:32 ب.ظ

متاسفانه از هر دو لیست تنها میراث استر را خوانده ام که به نظرم چندان قابل توصیه نیست.

با توجه به قابل توصیه نبودن میراث استر به رقیبش رای نمی دهید؟

صادق شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 02:55 ب.ظ

عید تون مبارک میله جان
امیدوارم امسال چند کتاب همراه شما باشم
از گروه اول زندگی من رو انتخاب می کنم چون طنز خیلی وقته نخوندم و از گروه دوم بانوی دریاچه

سلام
عید شما هم مبارک
چند ماهی از شما خبری نبود و حتما همراهی در کتابخوانی باعث خوشحالی خواهد بود .
ممنون از رای
........
زندگی من ۵
بانوئی دریاچه ۳

مهتاب یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 12:14 ق.ظ

سلام
قبلاً بخشی از کتاب زندگی منو خوندم و حسابی باهاش خندیدم
کتاب خوب و قشنگیه رای من همینه و ریپلی

سلام
ممنون از رای شما
......
زندگی من ۶
معمای آقای ریپلی ۷

محمدرضا یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام سال نوت مبارک
سال پربار و پرکتابی باشه برا هممون
گزینه های من:
زندگی من
و بانوی دریاچه

سلام
امیدوارم برای شما هم سال پر باری باشد.
ممنون از رای شما
........
زندگی من. ۷
بانوئی دریاچه ۳

zmb یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 01:56 ب.ظ http://divanegihayam.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک!
من به میرچا الیاده رای میدم
از گروه دوم هم رایم سفیده

سلام
سالی سرشار از سلامتی و شادی و آرامش برای شما آرزومندم
ممنون از رای
.........
یک مرد بزرگ ... ۳

حسن فراهانی یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 05:42 ب.ظ

سلام. عیدتون مبارک
کتابها:
زندگی من
معمای آقای ریپلی

سلام
ممنون از حضور و رای شما
..........
زندگی من 7
معمای آقای ریپلی 8

مدادسیاه یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:33 ب.ظ

مطمئن نیستم رقبا وضعشان بهتر باشد. ضمن این که اگر بهتر هم باشند باید دید در محدوده ی قابل توصیه هستند یا نه وگرنه می شود انتخاب بین غیر قابل توصیه و غیر قابل توصیه تر!

سلام مجدد

این از معدود دفعاتی است که من کتابهایی را خواهم خواند که شما نخوانده‌اید.

مهرداد شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 04:42 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام بر رفیق قدیمی
امیدوارم حال و احوال تو و دوستان خواننده این وبلاگ خوب باشه.
خوشحالم که همچنان هستی و میخوانی و از خوانده ها برای علاقه مندانش می نویسی.
بحث مهم انتخاب پیش اومد و واجب دونستم که در این امر مهم سهیم باشمرای من زندگی من و پرونده پلیکان خواهد بود.
این رو هم بگم که خیلی مشتاقم یادداشتت درباره آمستردام رو بخونم. تا جایی که در خاطرم مونده کتاب خوبی بود و از خوندنش راضی بودم. یادش بخیر ماجرای مالی و عشاقش.

سلام بر مهرداد
حال و احوال همه خوب باشد ایشالا
امیدوارم فرصتی دست بدهد تا آمستردام از خاطرم نرفته در موردش بنویسم. آن را دوباره خوانی کرده‌ام و نکاتی را هم یادداشت کرده‌ام اما واقعاً فرصت ادامه دادن این چند روزه که دست نداده است... به امید روزهای آتی
خب دیگه با رای شما پرونده انتخابات را ببندیم
از گروه اول زندگی من با 8 رای انتخاب شد.
از گروه دوم معمای آقای ریپلی نیز با 8 رای انتخاب شد.
ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد