میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

چون عمل در تو نیست...

حتماً تا الان در جمع های خانوادگی یا دوستانه یا همکارانه و حتا مجازی... در مورد وضع بد رانندگی در کشورمان زیاد حرف شنیدیم و احیاناً زدیم... حتماً همینطوره دیگه، نه؟... همه هم متفق القول هستیم که اینجوری خیلی بده و اونجوری خیلی بهتره...یعنی حساب دو دو تا چارتاست دیگه ، منطقاً توی هر جمعی همه موافقند که مثلاً باید بین خطوط رانندگی کرد یا مثلاً قبل از چهارراه مسیر راستگرد را باید باز نگه داشت و از اینجور مسائل که در خارجه! رعایت می کنند...

فکر کنم بتوان گفت که هر ایرانی لااقل یک بار در مذمت و نقد رانندگی ایرانیان صحبت مبسوطی داشته و یا صحبت مبسوطی را شنیده و به نشانه تایید سر تکان داده و...

حالا اگه بیست سال در این محافل چنین صحبتهایی شنیده باشید و بعد در خیابان های شهر رانندگی کنید حق دارید دچار یاس فلسفی! بشوید...

حالا فقط هم رانندگی نیست ، این یک مثال است ... در عموم مسایل همین گونه است... ماها خیلی خوب انتقاد می کنیم اما در همان زمینه ای که نظریات کارشناسانه می دهیم و به حق نسبت به عملی ابراز انزجار می کنیم چه بسا مرتکب رفتار خفن تری می شویم ... یک چیزی مثلاً توی این مایه ها:

آی آدمها که کنار استخر فین می کنید

ذره ای خجالت!

فکر ما باشید که درون آب مشغولیم

مشغول طهارت!!

................................................

پ ن 1: به زودی اینترنت خانه وصل خواهد شد ومعرفی پوست انداختن را خواهم نوشت! یعنی مشکل فقط توی اینترنت است و ارتباطی با خفانت متن کتاب ندارد!!

پ ن 2: انتخابات تا نوشتن اون مطلب ادامه خواهد داشت و نتایج تا الان بدین ترتیب است

1) امید  آندره مالرو  4 رای (اسکندری- فرزانه – پریماه - هلاچین )

2) تسلی ناپذیر کازوئو ایشی گورو 2 رای(شمعدانی- درخت ابدی)

3) عروس فریبکار  مارگارت اتوود 0 رای

4) کوزه بشکسته  مسعود بهنود 5 رای (آنا- زنبور- خانه پدری-دایناسور-فرواک)

5) گفتگو در کاتدرال  بارگاس یوسا 6رای(که- رد فکر- بونو- مدادسیاه- می وانه- قصه گو)

نظرات 21 + ارسال نظر
شمعدانی دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:46 ب.ظ

سلام برحسین گرامی...
اول ازهمه خوشحالم که خونه زندگیتون به سمت نرمال شدن اونم بایکم تاخیر داره پیش میره
که اگه یه دوتاداداشو
سه چهار تاخواهرزاده وبرادرزاده زبروزرنگو
دو سه تاپسرخاله ودختر خاله دلسوزداشتین
سرجمع نهایتش یه هفته ای همه چیزمرتب وحساب شده سرجای خودش بود


ودوم مشکل جامعه ماحالاحالاهادرست شدنی نیست
وقتی فرهنگ درست استفاده کردن ازیه چیزساده مثل آدامس بین مردم باب نشده که بعدمصرف رونیمکت های پارک نچسبونن
دیگه جای واسه خجالت کشیدن وجودنداره

سلام
ممنون... اووه این همه آدم که جا نمی شدند توی خونه ای بابا ...خویشاوند هم خویشاوندهای قدیم
...
دست به دلم نذار که خونه
یعنی ممکنه یه روز درست بشیم؟! بعضی مواقع آدم خوشبین هم ناامید می شود...

فرزان دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:56 ب.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

درود بشما و ممنون از همدردی___

سلام
مخلصیم
رای فراموش نشود

هزیر دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ب.ظ

به خطر همه کتاب ها هزار بار ممنون

سلام
قابلی نداره
موفق باشی

هژیر دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:25 ب.ظ http://hiv5000.blogfa.com/

3 تا از کتاب های معرفی شده در بخش رمان آمریکایی خریده شد.

سلام
امیدوارم که بعد از خواندن من را هم از نظراتت بی نصیب نکنی...
و امیدوارم که از خواندنشان راضی باشی...
ممنون

قصه گو سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 ق.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

اصولن ما ایرانی ها به جد معتقدیم که هر کاری دیگران می کنن بده و هر کاری ما می کنیم خوبه
حالا ممکنه اون کاری که ما می کنیم دقیقن همونی باشه که دیگران می کنن.
آخی دلم برای مارگارت اتوود سوخت
با این حساب یوسا خوانده می شود؟

سلام
درسته... هم در سطح فردی و هم در سطح ساختارهای کلان
به قول اون اس ام اسی که اخبار سیما را در یک جمله خلاصه کرده بود: همه دنیا انند و ما خوبیم
...
خودمم دلم سوخت (شاید استصوابی عمل کردم )
...
هنوز انتخابات ادامه دارد تا اولین پست مربوط به پوست انداختن را بنویسم.
ممنون

ص.ش سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:39 ب.ظ

قضیه همون قضیه تئوری "بازی ها "است.


با یکی از دوستا ذکر خیرتونو می ردیم. عرض می کردم بهشون که این اقای میله بدون پرجم را خدا خیر دهد که ما رابیشتر در وادی کتاب قرار داد.
راستی دوستان می خواهیم عضو کتابخانه شویم دوباره. چون واقعها دیگر جا ندارم برای خرید کتاب!! کجا عضو شوم بهتره؟

سلام
و متاسفانه هم روز به روز می رویم به آن سمتی که همه شرکت کنندگان در بازی رفتاری را انتخاب کنند که برد کوتاه مدت آنها را در پی داشته باشد و نتیجه هم که می دانیم باخت همگانی است...سرمایه اجتماعی پایین یعنی همین...
..........
ذکر خیر دوست دارم ذکر خیرو
.........
والللا من زیاد اطلاعاتی ندارم در این زمینه...
دوستان هرکسی می داند گوش می کنیم
ممنون
آهای دوستان

اسکندری سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام حسین آقا .کاملا باهاتون موافقم .خودم حس انتقاد پذیریم ضعیفه و حالت تدافعی می گیرم یا می رنجم نه از طرف خودم دپرس میشم.شوهرم همیشه میگه اگه یه کم اون غرورتو بذاری کنار همه چی درست میشه .راستش تو رانندگی شرمنده م .یه بار داداشم گفت تو خیابون دیدمت این چه وضع رانندگیه.مگه تو پیستی!

سلام

البته فقط یه خورده و یه کم

رعایت کنید لطفاً... اتفاق یک باره می افتد ... خدای ناکرده البته...

هژیر چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:12 ق.ظ http://hiv5000.blogfa.com/

امید آندره مالرو

سلام
امید 5
ممنون

امیر چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:46 ق.ظ

سلام.
همین چیزاست که باعث میشه من اغلب در بین خانواده یا در فامیلم زیاد حرف نمیزنم میله جان. اصولا همینطوریش یاس فلسفی هستم چه رسد به اینکه...
من چون همیشه طرفدار مظلوم جماعت بوده ام :
عروس فریبکار :)))

سلام
این اواخر یکی دو تا آدم مظلوم نما پدرم را درآورده اند که جایش تا یک سال دیگه خوب نمیشه ... دیگه از آدمای مظلوم چشام ترسیده
اما کتاب مظلوم رو نمی دونم!
ممنون
عروس 1

فرواک چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:58 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
ردیف نمی شه جناب میله. خیلی مونده. خیلی جاها می لنگیم و فقط راننده ها مقصر نیستن. عابرا و امان از موتورسوارا. زیاد کردن جریمه ها هم فایده ای نداره.
شما فرض کن از همین لحظه همین چند نفری که این جا میان تصمیم بگیرن دیگه رو خطوط برن، لایی نکشن، و اینا فردا اگه تونستن؟ ( با عرض معذرت از اناث خصوصاً خانوما) کل خیابونا رو ترافیک می کنن
منتظر نوشته تون هستم راجع به پوست انداختن. خصوصاً راجع به راوی و تعلیق هاش.

سلام
بله کلاً ناامید کننده است اما اگر همین ماها هم امیدوارانه مشغول همین تغییرات اپسیلونی بشویم باز شاید یه فرجی بشود...
ببینم اناث غیر خانوم هم مگه داریم؟
...
منتظر شق القمر نباشید

دایناسور چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:32 ق.ظ

سلام
ما معمولا وقتی سوار ( بخوانید مالک) چیزی می شیم اون دیکتاتور و لمپن درونمون فعال میشه .
وقتی هم پیاده میشیم منتقد و مظلومیم
و کلا همه بدند و ما خوبیم

سلام
یاد اون بازی قلعه شاه مال منه افتادم... توی سلام سینما ی مخملباف هم بهش اشاره شده بود...
دقیقاً
ببینم راضی هستید که رایتون رو برای کوزه بشکسته ثبت کردم؟!

پری کاتب چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام آقا
خوبین؟ کلن نیستین یا با ما؟
ولی کلی خوشحالم بالاخره یه کتاب پیدا شد که من خونده بودم قبل از اینکه پست ارزشمند شما که مثل همیشه معرفی بهترین کتابهای عمرم هستش رو بخونم
پایا باشید

سلام دکتر
ممنون از نظر پزشکی ظاهرن خوبم...
کلن یواش هستم البته دوستان را می خوانم ... و حتا اگر کامنتم بیاید به یک روشی می کامنتم در محل کار... اما پرشین بلاگی ها را نمی توانم از محل کار بکامنتم لذا فقط می خوانمشان...مثل شما...
شما لطف دارید ممنون
حالا کدوم کتاب منظورتونه؟

محمد رضا ابراهیمی چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:36 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
حرفهامون در حد حرفه
و گرنه غیر از من و شما وفک و فامیل و دوستان متفق القول بر بد بودن این امور مگه دیگه چه کسی رانندگی می کنه؟ از خارج میارن؟ عوامل بیگانه؟ نفوذی ها؟ جریان انحرافی!
نه بابا خودمونیم.

سلام
فکر کنم یه سری راننده چینی وارد کردند از نوع درجه سه اش هم هست
البته شما یه کم دارید دشمنان رو دست کم می گیرید ها

دایناسور جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام
حتما راضی ام چون هم به شما ارادت دارم و هم مسعود خان بهنود

سلام
سایه عالی مستدام
خیالمان راحت شد...ممنون

فرواک شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
امان از این اشتباهات تایپی اول صبح.
پرانتزه رو باید بعد کلمه ی اناث می گذاشتم. البته یه اشتباه دیگه هم داره کامنتم. اگه گفتید؟

سلام
آهان اونجوری باز بهتره اما خب باز هم قطعاً خیلی رانندگان خانم هستند که رانندگیشون از من بهتره با این توضیح که من راننده خوبی هستم...
احتمالاً روی خطوط رانندگی کردنه!!

برگ شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:42 ب.ظ http://theleaf.persianblog.ir

والا من کسایی رو هم می‌شناسم که جز اون آدم‌های سر تکان بده نیستند.
کسی رو می‌شناسم که معتقده خانه از پای بست ویران است و مایی که پشت چراغ‌قرمز وایمستیم در فکر نقش ایوان هستیم.

سلام
آهان ... تذکر به جایی است اما تعدادشون آن قدر نیست که تقصیر همه نابسامانیهای ترافیکی را بشود گردنشان انداخت...
قضاوت نمی کنم ولی در حال حاضر چندان موافق این دوستان نیستم... سنگ روی سنگ بند نمی شود...
ممنون از تذکر خوبتان

فرواک یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:07 ب.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام دوباره
بله. قطعیتی در کار نیست، همانطور که یک مساوی یک نیست.

سلام

Laleh دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:24 ب.ظ http://Nocomment.blogsky.com

Salamon alaikom
Internet nadaram goftam salami karde basham ba Internet abavi :)

Good luck o inharfa :))

سلام
ممنون... لطف دارید
یاد این شعره افتادم
یاران و برادران مرا یاد کنید
با فاتحه ای دل مرا شاد کنید
شاد باشی

درخت ابدی سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

کار به جایی رسیده که دیگه از غر زدن و انتقاد کردن هم حالمون بد می‌شه.

سلام
میگم یاس بدجوری سایه اش سنگین شده ها...

فرزان سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:53 ب.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

احترام به قوانین(البته نه قوانین دستوپاگیر) باید تبدیل به فرهنگ بشه وگرنه هرکی از راه میرسه فقط تایید میکنه اما در عمل...
درود...
.رای من ۲)تسلی ناپذیر ..
قسمت اول(مطلب بالایی)رو خوندم از ظواهر کتاب وموضوع کلی ش فک کردم بشکل طنز نوشته شده ولی ظاهرا اینطور نیستـــــ..

سلام
یه کم به این قید دست و پا گیر مشکوکم مجوزی برای همه جا نمیشه!؟
مخلصیم
ایشی گورو 3
نه ظاهر و باطن اون طور نیست
ممنون که خوندید

نِد نیک دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:46 ب.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

جالبه کنار یکی از همین افراد هنگام رانندگی قرار بگیری. بببینی چقدر به این و اون بدو بیراه میگه که دارن بد رانندگی می کنند و بعد خودش خطای بسیار بزرگی انجام میده که صدای ماشین کناری در بیاد. اون موقع مثل موش میشه

سلام
آره...
اما مشکل اونجاست که این افراد هیچگاه اشتباه خودشون رو قبول نمی کنند و مدام توجیه می کنند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد