میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخابات کتاب

 

به سبک انتخابات قبلی مشخصات پنج عنوان کتاب را باضافه پاراگراف اولش می آورم (این بار لینک انگلیسی ویکیپدیا مربوط به نویسنده را هم می آورم) که با دید بازتری انتخاب کنید هر نفر دو رای : 

فرض کنید رفتید در کتابفروشی و همینجوری هوس خرید دو کتاب را کرده اید... قبلن هم تحقیق نکرده اید...سفارش دوستان هم یادتان نیست ... این پنج کتاب در کنار هم قرار دارند (اصلن در اثر هجوم هموطنان همیشه کتابخوان فقط همین پنج کتاب در مغازه کتابفروشی مانده است) ...و شما هم فقط حق خرید دو کتاب را دارید...حالا با توضیحات داده شده در زیر کدام را انتخاب می کنید؟

1) اگنس  پیتر اشتام  ترجمه محمود حسینی زاد , نشر افق , 156صفحه

اگنس مرده است. داستانی او را کشت. از اگنس, جز این داستان چیزی برایم نمانده. شروع داستان برمی گردد به روزی در نه ماه پیش, که برای اولین بار در کتابخانه عمومی شیکاگو هم دیگر را دیدیم. وقتی با هم آشنا شدیم, هوا سرد بود. سرد مثل همیشه در این شهر, اما الان هوا سردتر است و برف می بارد.

2) چه کسی دورونتین را باز آورد؟  اسماعیل کاداره  ترجمه قاسم صنعوی,نشر مرکز , 173  صفحه

"استرس" هنوز در خواب بود که صدای کوبیدن در را شنید. به امید آن که سروصدا را خفه کند این وسوسه به سراغش آمد که سرش را زیر بالش فرو ببرد ولی بر شدت ضربه ها افزوده شد. در حالی که پتویش را پس می زد در دل به غرغر پرداخت: هنوز آفتاب نزده کدام لعنتی در خانه را می زند؟

3) خاطره دلبرکان غمگین من    گابریل گارسیا مارکز  ترجمه کاوه میرعباسی, نشر نیلوفر, 124 صفحه

در سالی که سنم به نود رسید , می خواستم شب عاشقانه ای دیوانه وار با دختر تازه سالی باکره به خودم پیشکش کنم. یاد "روسا کابارکاس" افتادم, مالک خانه ای مخفی که معمولاً وقتی جنس جدیدی در بساطش بود , مشتریان خوبش را خبر می کرد. هرگز نه این و نه هیچ کدام از وسوسه های وقیحانه فراوانش مرا از راه به در نبرد , اما او باور نمی کرد به اصولی پاک و بی غش پایبند باشم.

4) دعوت به مراسم گردن زنی     ولادیمیر ناباکوف  ترجمه احمد خزاعی, نشر قطره, 224صفحه

حکم اعدام, طبق قانون , در گوشی به "سین سیناتوس سی" ابلاغ شد. همه , به هم لبخند زدند و از جا برخاستند. قاضی سپید مو , دهانش را دم گوش سین سیناتوس گذاشت , دمی نفس های عمیق کشید , حکم را اعلام کرد , و انگار خود را از چسب درآورد , آرام از او فاصله گرفت.

5) شهود        فلانری اوکانر  ترجمه آذر عالی پور , نشر دنیای نو , 216صفحه

"هیزل موتس" روی نشیمن مخملی سبز رنگ قطار نشسته بود و خود را به جلو خم کرده بود. گاهی پنجره را دید می زد, انگار که بخواهد از آنجا بیرون بپرد, و گاهی هم ته راهرو واگون را. قطار شتابان از میان سرشاخه های درختان رد می شد که جا به جا کنار زده می شدند, و خورشید را که سرخ سرخ بر حاشیه جنگلهای دوردست ایستاده بود, نمایان می کردند

.

****

پ ن 1: به دامنه کوه جادو هم نرسیدم و ترجیح دادم پایین بیایم... نه کفشم مناسب بود و نه لباس هایم... تلاش خودم را کردم...نشد ...دفعه بعد با مقادیری مویز و ترشاله و گردو در جیب , بالا خواهم رفت.

نظرات 26 + ارسال نظر
فرزانه پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
اسم دیگر کتاب شماره 3 روسپیان سودا زده من است
جهت اطلاع دوستان عرض کردم

شماره 3 و 4 را دوست دارم مرور کنید

سلام
ممنون از یاداوری شما
اضافه کنم که نسخه پی دی افی اش هم هست اگر نسخه کاغذی یافت نشد
..........................
مارکز 1
ناباکف 1

که جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ق.ظ

salam
man be 2 ray midam, harchand ke mikhastam be 3 ray bedam!
peyghamatun daryaft shod, ruzamo sakhtin!
:)

سلام که
هر نفر دو رای رو ندیدی یا همینجوری خواستی یه رای بدی؟!

هرچند وسط اون درس های خفن شرکت کردن در انتخابات هم خودش جای تقدیر دارد حتا اگر روی نصف صفحه خط بکشیم و اینا
چه خوب
......................................
کاداره 1

فریبا جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:37 ق.ظ http://dorna53.blogfa.com/

متاسفانه من هیچ کدوم از کتتابها رو قبلا نخوندم.و برام تازگی دارن

سلام
فرض کنید رفتید در کتابفروشی و همینجوری هوس خرید دو کتاب را کرده اید... قبلن هم تحقیق نکرده اید...سفارش دوستان هم یادتان نیست ... این پنج کتاب در کنار هم قرار دارند (اصلن در اثر هجوم هموطنان همیشه کتابخوان فقط همین پنج کتاب در مغازه کتابفروشی مانده است) ...و شما هم فقط حق خرید دو کتاب را دارید...حالا با توضیحات داده شده در متن کدام را انتخاب می کنید؟
.............
این متن جوابگونه را هم در متن اضافه کردم تا به کار دیگران هم بیاید
ممنون

مدادسیاه جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ق.ظ

سلام
روسپیان سودازده من به شرط آن که بعد از آن خانه خوبرویان خفته ی کاواباتا خوانده شود.

سلام
فکر کنم هنگام خلق این اثر نیم نگاهی به اون اثر داشته است...کتاب کاواباتا را ندارم... ولی خب تهیه خواهم کرد...هرچند بلافاصله امکان پذیر نیست! اشکالی ندارد؟

..................
مارکز 2

hazhir جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام. بدون هیچ شک و تردیدی : مارکز عزیز

خاطره دلبرکان غمگین من

سلام
چرا فقط یک رای می دهید
..........
مارکز 3

فریبا جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://dorna53.blogfa.com/http://

اگنس پیتر اشتام
و خاطره دلبرکان غمگین من
ممنون از توضیحات شما

ممنون از پیگیریتان
.........................
اشتام 1
مارکز 4

ص.ش جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:57 ب.ظ

هوممم..
2-چه کسی دورونتین را باز آورد؟ (دلم می خمواد از کاداره 1 کتاب بخونم حتما.
3-خاطره دلبرکان غمگین من

پی .ن: راستش این عشق سالهای وبا مارکز و نصفه خوندم . نمیدونم چرا.. اخه بهصورت کتاب موبایل بود.. نصفه شبا می خوندم...

سلام
هووووم
این نسل جوان چه کارهایی که نمی کنند!! اون کتاب حجیم و موبایل؟؟؟نصفه شبا؟؟ اونوقت از نصفه ماندنش تعجب می کنید؟ خب حتمن چشمانتان زیرآب شما را در خودآگاه و ناخودآگاهتان زده اند...شک نکنید
...........................
کاداره 2
مارکز 5

که شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:08 ق.ظ

آقا ما اصلن جنبۀ این همه دموغراسی رو نداریم! دیگه تا دیدیم انتخاباتیه و ما رو راه دادن سریع جستیم پی گزینه ها!
واسه همینه که یه رای دادیم، حالا که پس که این جوریه خب ما به مارکز هم رای میدیم! باشد که باعث طیب خاطر آن فقید گردد!
میگن نسخۀ پی دی افش هم هست، شما خبر دارین؟

درس که ای بابا! بازی بازیه! :)

سلام مجدد
دیگه وقتشه کم کم جنبه شو جمع و جور کنیم!
و آنان که آلزایمر گرفته اند را مرده مپندارید که آنها زنده اند و در نزد خوانندگان خود یرزقون!
بعله هست ! خبر دارم
......
به اولیای گرامی هم همین رو می گید؟
...
مارکز 6

آنتی ابسورد شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:27 ق.ظ

درود
دعوت به مراسم گردن زنی

سلام
ناباکف 2
ممنون

آنا شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 ق.ظ http://www.royayetafavot.blogfa.com

۱. وای انتخابات دموکرات جووووووووووون
ما هم که بی جنبه از این چیزا که ندیدیم
۲. خوب من اول اسماعیل کاداره که دیوونشم و بعد خاطره دلبرکان غمگین من که یه شب تا صبح خوندمش و حالشو بردم .... فایل pdf اش رو سال 86 تو اداره پرینت گرفتم و سیمی کردم و شبش خوندمش .... وای که چه خوب بود
3. انتخابات بعدی کیه ؟

سلام
1-
2- کاداره 3 و مارکز 7
3- فکر کنم ماهی یکی دو بار فرصت انتخابات پیش میاد
ممنون

مدادسیاه شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:41 ق.ظ

سلام
بیش از نیم نگاه است. در واقع این یکی واریاسیونی بر همان تم است. و آن تم چیزی فوق العاده است.
اشکال هم ندارد. اما بهتر است فاصله اش کم باشد تا بشود بهتر مقایسه کرد.

سلام
عجب... پس با این آرایی که تا الان داده شده و انتخابی که تقریبن مسجل شده من باید برم دنبال خرید اون کتاب
تلاش می شود که همانگونه شود

دیوانگی محض من شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:45 ب.ظ http://pencilarezoo.blogfa.com/

سلام
دلبرگان غمگین من بارها خوندمش ولی باز دوسش دارم

سلام
مارکز 8
ممنون

زنبور شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:03 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
3و4
چقدر آدم حال می کند با فضای انتخابات اینجا کاش در دنیای واقعی هم برای همه چیز اینطوری از آدم نظر می خواستند!

سلام


..............
مارکز 9
ناباکف 3
ممنون

hazhir شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 ب.ظ

سلام. رای دوم هم مارکز.

سلام

مارکز 10

درخت ابدی شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:56 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
من "اگنس" و "خاطره‌ی دلبرکان..." رو خونده‌م. "اگنس" عالیه.
رایم هم همین دو تا.

سلام
اگنس رو که با خوندن مطلبی که در موردش نوشته بودید خریدم
...
اشتام 2
مارکز 11

ققنوس دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:44 ق.ظ http://qoqnooos.blogfa.com/

سلام
هیچ کدوم رو نخوندم!
رای من : 1 و 5

سلام
پس مثل هم هستیم
اشتام 3
اوکانر 1
ممنون

hazhir دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

عجب انتخابات داغی. فقط یک طوفان سندی کم داره! شانش برنده بودن مارکز تقریبا صد در صده و اما برای کتاب دوم رقابت فشرده است!

سلام
فقط برای انتخاب دوم داغه... شاید منو یه کم گرم کنه

فانی سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:14 ب.ظ

1.اگنس
2.اگنس
3.اگنس
4.خاطره ی دلبرکان فلان
5.اگنس

سلام
حالا با این برگه رای چی کار کنم؟؟
اشتام 4
مارکز 12
ممنون

سفینه ی غزل پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:41 ق.ظ http://safineyeghazal.persianblog.ir

به به انتخابات...
من فقط آمدم که به تکلیف خود عمل کنم ولی خب حالا که تا اینجا اومدم... 1 و 4 رای بنده.. 4 رو دارم شکر خدا..
برای شمارش نیرو کم داشتید در خدمتیم عمو جان.

سلام
خدا رو شکر
به جای نیرو باید گفت توان...
اشتام 5
ناباکف 4
ممنون

نیلوفر آبی پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ق.ظ http://www.cafechocolate.blogfa.com/

اگنس پیتر اشتام

چه کسی دورونتین را باز آورد؟ اسماعیل کاداره

اینها انتخاب منه...

سلام
اشتام ۶
کاداره ۴
ممنون دوست عزیز

امیر پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ق.ظ

سلام
۱) دعوت به مراسم گردن زنی- ناباکوف
۲) اگنس - اشتام
...
بالاخره یه کتاب خوندم که تو نخونده باشیش
بار هستی
ولی ای کاش خونده بودیش تا من نظرت رو میدونستم
...
در ضمن این همه کتاب معرفی نکن میترسم نرسم بخونم ناکام بمیرم. جدی میگم

سلام
اوووه حتمن بیش از یکی دو تا و ده تا و بیست تا و ایناست...
ای کاش به همچنین
...
برنامه ام اینه که یه کم فیتیله رو بکشم پایین بلکه به کیفیت مطالبم اضافه بشه... البته می دونی که برنامه ها معمولن اجرا نمیشه یا نصفش اجرا میشه!! فقط فیتیله پایین میاد!
شایدم برم مرخصی اصن
.................................
ناباکف 5
اشتام 7
ممنون

ص.ش پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:02 ب.ظ

گزارش ما: ما زودتر شروع کرده ایم به خواندن مارکز ها!!!!!
خرده خاطرات ساراماگو قشنگ بود خوندمش تموم شد
دومیشم بگو بخونیم باهم تموم کنیم!
راستی هفتهی کتاب نزدیکه !برنامه مشترک بریزیم میله واسه وبلاگا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یا 1سری کتاب بخریم هدیه بدیم؟ 1فکری بکن میله

سلام
احتمالن شما زودتر تمومش می کنین
فکر کنم دوم هم اگنس شد
بسم الله

.............................
هفته کتاب؟ کی هست؟
شما پیشنهاد بده من تبعیت
کتاب هدیه دادن به خودمون هم بد نیست... یعنی هرکی به خودش هدیه بده یا به پدر و مادرش...

ص.ش پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:55 ب.ظ

هومم اینم خوبه!1 بذار حقوقمو بگیرم و از زیر بار ناهار دادن در برم با یک شیرینی سروتهشو هم بیارم میله عزیز..
هفته کتاب از 20 -27 هست ..
والا دلم میخواد به خاننده های پروباقرص وبلاگ 1 کتاب بدیم هدیه . نمیدونم.. من حتی راضیم که 1سری نوشته ودر مورد کتابخوانی پخش کنم تو مترو ..
یا مثلن ایمیل بچه ها رو بگیریم واسشون ایبوک بفرستیم . یا چه بدونم 1کاری کنیم دیگه!!!
----
1راهنمایی هم می خواستم ازت کامنت بعدی

سلام
توی این اوضاع اگه بتونی با یه شیرینی خودتو خلاص کنی برد کردی...ببخشید می خواستم بگم بدون شیرینی!!
نمیشه
هدیه فیزیکی که دورش رو خط بکشید...
بعد در باب واژه پروپاقرص همیشه ابهام هست!
پخش نوشته در مترو منو یاد موخوره عزیزنسین میندازه که وسط چهارراه یه چیزی پخش کردند به جرم اغتشاش دستگیر شدند و....
ایبوک خوبه منتها خوشگلیش اینه که برای هرکس متفاوت باشه... یه فکر به سرم زد!!!!! مثلن بشینیم فکر کنیم در مورد خوانندگان وبلاگمون و برای هرکدوم یه پیشنهاد کتاب بدیم جذابیت داره

منیر جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:25 ب.ظ

سلام
1 و 5
....
هرچند خیلی زمان است که هروقت ما رو صدا زدند که از بین دو چیز یکی را انتخاب کنیم برای این بود که آن یکی را که ما انتخاب کردیم بگذارند کنار و این یکی را انتصاب کنند اما باز ما رای میدهیم .
....
اصن زمان رای گیری تموم نشده باشه ؟ آقا در حوزه رو ببندید اگه تموم شده دیگه !

سلام
دقیقن به خاطر این که خاطرات زنده نشه من پنج تا گزینه رو می گذارم که انتصاب سخت تر باشه...هرچند اونایی که واردن با صد تا گزینه هم ...
راستش اصن تعداد گزینه ها بیشتر باشه که راحت تره
نه هنوز برای گزینه دوم تموم نشده...
ممنون
اشتام 8
اوکانر 2

غرور دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام
1و3 حتما

سلام بر دوست ناشناس عزیز
به ترتیب 3 و 1 را خواهم خواند
با تشکر

خواننده پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام و خسته نباشید به خاطر مطالب جالب و خوبی که مینویسید.
مطلب شما توی لینکی که در پایین مینویسم آورده شده (البته با ذکر منبع )و تعدادی از دوستان به کتاب هایی که شما ذکر کردین رای دادند. فکر کردم شاید براتون جالب باشه ببینید.
http://www.cloob.com/club/article/show/clubname/dostdaran_ketab/articleid/5934994

موفق باشید

سلام دوست عزیز
کارهای شما را هم دیدم...و حتمن باز مراجعه خواهم کرد به خصوص به آن مطالب مربوط به نوشتن نویسندگان...
شما هم خسته نباشید
رای گیری هم بسیار جالب بود
ممنون دوست من

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد