میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

فورواردی که گل به خودی می زند!

چه بسیار مواقعی که پیش می آید ایمیل جالبی به دستمان می رسد و پس از خواندن برای دوستانمان فوروارد می کنیم تا آنها نیز در شادی ما یا تعجب ما یا هیجان ما یا احساس غرور ما یا هزار چیز دیگر ما شریک شوند.گاهی هم بحث شراکت و این حرفا نیست بلکه با این فوروارد کردن می خواهیم بگوییم :رفیق جان هنوز از ذهن ما بیرون نرفته ای, خیلی خرابتیم به مولا, اینکه نمی بینمت و بهت زنگ نمی زنم و یا دو خط برات نمی نویسم رو به پای بود و نبود آب هندونه نگذار و به همین قناعت کن و لطف کن در گاله ذهنت رو ببند که تو همین کار را هم نمی کنی!! و امثالهم...

تا اینجای کار ظاهرن همه چیز طبق روال است. اما گاهی این ایمیل ها حاوی مطالبی است که رگ و ریشه درست و درمانی ندارند که البته این بر اکثر ما پوشیده نیست (یعنی تا اینجای مطلب حرف جدیدی نزدم و خودم هم می دونم) ولی همچنان به فوروارد کردن آن ادامه می دهیم! (و البته گاه هم نمی دانیم و در اکثر موارد اهمیتی برای صحت آن قایل نیستیم)... 

گاه می شود که یکی در این زنجیره به نفر قبل از خودش تذکر بدهد که رفیق این قضیه کذب است...که البته معمولن پیرو همان قضیه آب هندوانه جوابی نمی گیرد ولی در حالت خوشبینانه جوابی دریافت می کند که بابا انیشتین! گیر دادی ها , خودم هم می دونم اما انصافن قشنگه یا انصافن جالبه و... یا حالا چه فرقی می کنه این متن رو مارکز نوشته یا بیل گیتس یا شیرین عبادی یا شریعتی یا حسین پناهی و یا چارلی چاپلین و ...حالا چه فرقی می کنه چنین اتفاقی رخ داده باشد یا نه... حالا اگه مثلن فلان افتخار را برای پیشینیانمان فرض کنیم بهتر نیست و... و...

فکر می کنید هاله های قطور تقدس در خیلی از مذاهب و مکاتب چگونه به وجود آمده است؟  

این نقل های به ظاهر ساده را دست کم نگیرید. 

زمانی اعتقاد به موضوع ایکس یکی از دلایل خروج از فرقه ایگرگ بود و سالها بعد اعتقاد به موضوع ایکس به یکی از اصول آن فرقه تبدیل شد و آب از آب هم تکان نخورد!

***

حالا از میان گزاره های زیر فکر می کنید کدام ها حقیقت دارند (لطفن با ذکر گزینه ها):

1) شیری که یک آهوی حامله را شکار کرده است از غصه دق می کند.

2) لباس فارغ التحصیلی دانشگاه ها برگرفته از لباس ابن سینا است.

3) در یک رستوران چینی جنین انسان سرو می شود.

4) پرسپولیس در یک مسابقه رسمی شش بر صفر استقلال را شکست داده است.

5) واژگون شدن یک ساختمان چند طبقه مسکن مهر در یکی از شهرها.

6) پرنده ای به نام اسکل که محل ذخیره کردن غذای خود را فراموش می کند.

7) امیرکبیر در نامه ای عتاب آلود به ناصرالدین شاه گوشزد می کند که اداره مملکت با توصیه عمه و خاله ممکن نیست.

8) شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند سعدی بر سردر سازمان ملل حک شده است.

***

اگر پیدا کردن جواب یا جوابهای صحیح برایتان آسان نیست (البته بعد از زدن حدس در کامنتدونی) من به شما این سایت را پیشنهاد می کنم:

گمانه

............................... 

پ ن: ممنون از امید به خاطر معرفی این سایت به من.

نظرات 10 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ب.ظ http://mohamadtra.blogfa.com/

مطمئنم شماره 4 درسته. چون اونقدر در کرکری طرفدارای این دو تا شنیدم که حفظ شدم. گمان کنم رسمی بوده؟

جای کشف استخوان انسان 4 متری در فلان جا و لاشه یک حیوان عجیب بین این موارد خالی!
شاید اگر عادت کنیم اخبار را با ذکر منبع موثق منتشر کنیم، فرصت را برای این شایعه پراکنی و بازی ذهنهای بیمار هر چه بیشتر محدود کنیم.

سلام
بله
تنها واقعیت بین گزینه ها همان است که فرمودید
...
جای خیلی خیلی چیزها خالیه واقعن...
ممنون

حکیمه سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ http://rahaeyansan.blogfa.com

بابت گمانه مرسی.

سلام
دست گردانندگانش درد نکند.
ممنون

فرزانه چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:11 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
با اجازه تون من برم رو ژانر خاطره
آخرین جلسه کلاس جامعه شناسی سیاسی استاد اومد تو و گفت درباره نامه چارلی چاپلین به دخترش چی فکر می کنید ؟ همه چار شاخ بودند و منتظر تفسیر های عجیب و غریب و معانی نهفته !
بعضی ها هم قسمتها یی از اون را حفظ بودند و نقل می کردند . استاد به من نگاه کرد که یعنی تو بگو
گفتم اون نامه جعلی بود .
گل از گل استاد شکفت و شروع کرد به آوردن مثالهای بیشتر تمثال حضرت فلان و جریان نامه علامه بهمان

خلاصه غوغایی شد چند نفر چنان با حرارت از آن وقایع دفاع می کردند که انگار ...
استاد بحث را برد روی روانشناسی توده ها مطالب کتاب بسیار عالی لوبون را درباره کلاههای گشاد بر سر توده بسط داد و خلاصه جای دوستان خالی کلاس فوق العاده ای بود


این کتاب گوستاو لوبون را شما بصورت میله ای توصیه کنید دوستان بخوانند

سلام
دوستان به جای ما
اصولن من با ژانر خاطره میونه ام خوبه
اون نامه هم جزء معروف ترین کیس های تبدیل ناواقع به واقعیت است و هرچه قدر هم نویسنده اصلی و دیگران تلاش کردند اصل واقعه را بگویند افاقه نکرد...
..........
رطب نخورده تبلیغ رطب کی کند؟!

مشاوره و راهنمایی چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:25 ب.ظ

مرکز مشاوره بینش:ارائه خدمات مشاوره در زمینه های مشاوه قبل از ازدواج ، مشکلات خانوادگی ، مشاوره تحصیلی ، افزایش اعتماد به نفس و مهارت های ارتباطی آماده ارائه خدمات میباشد.
مشاوره تلفنی:9092301628
کارشناس ارشد روان شناسی بالینی :اکرم طلایی
آدرس: سعادت اباد.میدان کاج. خیابان 27 پلاک4 طبقه 4 تلفن 88686141

سلامون علیکم
من میرم پیش باجناقم

زنبور چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
از بابت روشنگریتون در این فضای پراطلاعات درست و غلط مراتب امتنان خود را اعلام میکنم. لازم شد قبل از هر لایک و چند ثانیه پیش از هر فوروارد سری به گمانه دات کام بزنم.

سلام
ممنون از گردانندگان آنجا...و دقت نظر شما

مجید پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:09 ب.ظ

خیلی ممنون بابت سایت گمانه

سلام
ممنون از توجه شما

ص.ش پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:50 ب.ظ

آسون بود که جز اون 6-0!
ممنون بابت معرفی سایت..
می دونی استادم یه حرف جالب میزنه میگه که این دنیا قانون خودشو داره. قانون طبیعت. و ....
همینطوری الکی نیست که!

سلام

بله همین طوری الکی نیست
یعنی میاد روزی که یه دربی خوب ببینیم!
سایت خوبیست
ممنون

اشکان جهان آرای شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 ب.ظ

درود. به نکته خوبی اشاره کردین. سپاس بابت گمانه

سلام
ممنون از شما و گردانندگان سایت

نسیم یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:46 ق.ظ http://delgapp.blogfa.com

ممنون بابت گمانه هرچند که اینقدر توی اخبار این کلمه رو شنیدم که یک کم به گمانه و گمانه زنی به قول دخترکم آلرزیک دارم ( قضیه ر سه نقطه رو هم که می دونید)
یک سوال نامرتبط: موقع نوشتن این مطلب عصبانی بودی میله؟!

سلام
لغت پر کاربردیه بعععله خاطرم هست
...
جواب سوال: نه آنچنان... من اصولن زیاد عصبانی نمیشم...اما مدتیست از خودم عصبانیم و این هم میزانش در ماه های اخیر ثابت بوده است لذا تفاوتی از این جهت بین زمان نوشتن این مطلب و مثلن الان که جواب کامنت را می دهم حس نمی کنم...
به خاطر گاله ذهنی ؟؟

حسین سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:41 ب.ظ http://kimiyaa.blogsky.com

چند تا چیز دیگه:
یه نوشته‌هایی که منسوب می‌کنن به شاملو که یکی‌اش فکر کنم این جوری شروع میشه که "به کلبه‌ی خدا رفتم..."
که اصلن محتوا و فرم هیچ ربطی به شاملو نداره...
...
یکی این که "شکیرا" والدین‌اش ایرانی‌اند و تازگی‌ها یافته‌ آنها را...
اینکه اجداد "اوباما" در بوشهر زندگی می‌کردند...

سلام برادر
اصن اول باید به دیده شک نگاه کرد!
والدین ایرانی شکیرا
بعضی مواقع یه نوشته طنز سر از عالم جدیات درمیاره
یعنی توی زمینه های دیگه هم این امکان وجود داشته

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد