میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

ادامه آخرین انتخابات قبل از پایان ماراتن خانه‌تکانی!

کم‌کم وارد فضای داستان ژاک قضاوقدری خواهیم شد و با توجه به قراین مشخص است که تا آخر سال نتیجه انتخاباتی که در جریان است آخرین کتاب امسال خواهد بود. پس منتظر آرای دوستان هستم... از میان گزینه‌های زیر یکی را انتخاب نمایید:

الف) ابداع مورل (1940) اثر آدولفو بیوئی کاسارس (1914 – 1999) نویسنده آرژانتینی

ب) پدرو پارامو (1955) اثر خوان رولفو (1917 – 1986) نویسنده مکزیکی

ج) زندگی واقعی آلخاندرو مایتا (1985) اثر ماریو بارگاس یوسا (1936) نویسنده پرویی

نظرات 10 + ارسال نظر
نیلوفر یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 06:15 ب.ظ

من که یکی از عاشقان یوسا هستم مخصوصا کتاب مرگ در آند

سلام
حواستان باشد که اگر روزی در فضای غیرمجازی انتخاباتی در این سطح برگزار شود برگه رای را طوری پرکنید که تفسیر آن بر گردن شمارندگان آرا نیفتد

مارسی دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 12:26 ق.ظ

قشنگ مشخصه این انتخاباتت کم رونق شده.دوست من مردم دیگه کم کم چشماشون داره باز میشه.البته میتونی مثل همه ی انتخابات بیای با چند اسم شرکت کنی و شلوغش کنی همین جور که همه جا مرسومه.
البته جدای از شوخی من خودم با مدل برگزاری انتخاباتت مشکل دارم.
شما میری میبینی چی داری میگی بیاین انتخاب کنید.بجز اون چند باری که من ایراد گرفتم و چند تا کتاب که نداشتی رو قرار دادی(تا جایی که یادم میاد راسته ی کنسرو سازی و در جاده و چند تای دیگه)باور کن باید مدل انتخابات رو عوض کنی
اولین سوالی که تو ذهن خواننده ی وبلاگت شکل می گیره اینه که چرا از تو کتاب خونه ی شما باشه ولی از ماله من نباشه.و هزار چیز دیگه که باید جوابتو ببینم و بگم
و در آخر برد تیم محبوبم به همه ی عاشقان شهر خسته تبریک میگم.خیلی وقت بود نبرده بودیم و دوباره به کورس برگشتیم

سلام

راه جالبی پیش پای من گذاشتی... چرا تا حالا به فکر خودم نرسیده بود!؟؟ ... واقعاً چرا؟

و اما مسئله شما با انتخابات کتاب در اینجا
البته تا الان به گمانم چندباری در این مورد بحث کرده‌ایم و احتمالاً باز هم صحبت خواهیم کرد. خیلی هم خوب است بحث کردن در این زمینه.
اولین جوابی که به اولین سوالی که از نظر شما در ذهن خواننده‌ی وبلاگ من شکل می‌گیرد این است: با این اوصاف هیچگاه هیچ انتخابی شکل نمی‌گیرد! چرا سه گزینه؟ چرا این سه گزینه؟! با توجه به میلیونها گزینه همیشه می‌توان گفت چرا این نه چرا اون!! اگر واقع‌بین باشیم خواهیم دید در این صورت هیچگاه گزینه‌ای نباید مطرح شود و کلاً هر گزینه‌ای که به ذهن هرکسی خطور می‌کند و نتیجه‌اش هم به نظرم مطلوب نخواهد بود.
.......
امیدوارم به لیگ برتر صعود کنید.

مهرداد دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:55 ق.ظ http://ketabnameh.bligsky.com

سلام
طبق عدم استقبال از انتخابات پیش بینی میشد که به دور دوم کشیده شود . یکی از دلایل آن هم حضور کاندیداهایی گردن کلفت است که هر کسی از پس خواندنشان براحتی بر نمیاید .از جمله خود من.
با این حال اگر این انتخابات را مرحله دوم در نظر بگیریم باز هم به ابداع مورل رای میدهم.

سلام
احتمالاً منظور مهرداد از دور دوم یعنی ادامه پیدا کردن انتخابات برای یک پست دیگر است.
در هر حال!
یاد انتخابات شورای دوم شهر تهران افتادم... البته خوشبختانه گزینه‌های اینجا خیلی به دقت انتخاب شده است که آن بلا بر سر اینجا نیاید

سحر دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 05:19 ب.ظ

آقا ما اعتراض داریم، دور دوم کدومه، آرای قبل باید در اینجا منظور شوند، مگه اینطور نیست، میله؟!

سلام
حتماً همین‌طور خواهد بود... تا اینجای کار آرای ریخته شده بدین ترتیب است:
پدرو پارامو : سحر + مداد سیاه + محبوب مجموعاً 3 رای
ابداع مورل: مهرداد
آلخاندرو مایتا: مجید
همه رای‌دهندگان هم شناسنامه‌دار هستند

خورشید چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 01:32 ب.ظ http://tangochandnafare.blog.ir/

در مورد انتخابات میشه ما خواننده ها هم کتابهای مورد نظرمون رو اعلام کنیم تا از اونا انتخاب بشه اینجوری کتابخونه های ما هم از حالت اختصاصی خارج میشه و موضوع چرا از کتابخونه ی من نباشه حل میشه
البته در حد پیشنهاد
خود من بارها به خودم گفتم کاش کتابهایی باشه که منم خوندم
یه جورایی وقتی میبینم هیچ کدوم از کتابایی که تو انتخابات شرکت میکنند رو نخوندم ومجبورم فقط لیست کنم وبه مرور تهیه کنم دلسرد میشم نسبت به این برنامه ای که اینجا اجرا میشه
نمیدونم خوب یا بد ولی دلم نمیخواد صرفا خواننده ی یادداشتهاتون باشم
این از این
تصمیم گرفتم تعطیلات عید از اولین یادداشتهاتون تا این اخری ها رو بخونم ویه لیست کتاب سالانه ازش تهیه کنم و سال نود وهفت رو این مدلی کتاب بخونم
از امسال کتابخونی من مدلش عوض میشه هفتگی ماهیانه وسالانه تقسیم بندی میشن

سلام
در میان دوستانم این شیوه گزینش کتاب همیشه منتقدین و طرفدارانی داشته است و تا الان به نظرم مزایای انتخابات بیشتر از حالتی است که خودم بر اساس برداشت‌های شخصی خودم کتابی را برای خواندن برگزینم.... الان کمی در درستی این قضیه شک کردم
به قول یکی از دوستان منتقد مگر در طول این سالها برگزاری انتخابات چند نفر با شما در خواندن کتاب همراه شده‌اند!؟ به نظر می‌رسد با قبول صحبت‌های ایشان به‌طور کلی آن مشکل که چرا از کتابخانه دوستان نباشد حل می‌شود.
فقط یک لحظه تصور کنید که پنج شش نفر از دوستان بخواهند یکی دو گزینه پیشنهاد بدهند... کل رای‌هایی که داده می‌شود را مرور کنید!... اینطوری تعداد گزینه‌ها از تعداد مشارکت‌کنندگان پیش می‌افتد... عملاً نشدنی است.
خوشبختانه این چالش در آستانه سال جدید پیش آمد... در آستانه مرخصی و استراحت وبلاگی... ایشالا در سال آینده سبک و سیاق انتخاب کتاب و نوشتن در مورد آن را تغییر خواهم داد.
سلامت و شاد باشید

خورشید پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 12:34 ب.ظ

یه فکر خام بود دیگه یه چیزی که از ذهنم گذشت
به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند
من که فعلا مشغول تهیه لیست از کتابایی که خوندین و تحقیق در موردشون هستم و سرگرمی خودمو دارم :)
و کلی کتاب جدید و نخونده شما به انتخاباتتون برس هرجور دلت خواست ما از غافله عقب افتاده ها هم یه راهی پیدا میکنیم

سلام
من از شما و دیگر دوستانی که نظر دادند تشکر می‌کنم. به هر حال این انتخابات نوعی بازی وبلاگی بود برای انداختن شور کتابخوانی... مدتی هم خوب جواب داد و در مقطعی هم خیر... به هر حال با توجه به جمیع جهات سعی می‌کنم بهترین تصمیم را بگیرم.
ممنون
..........................................
با توجه به 5 رایی که به صندوق انداخته شد پدرو پارامو را می‌خوانم

خورشید پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 07:38 ب.ظ

من باید از مجید مویدی راجع بهش بپرسم اخه خیلی خوب با سلیقه من اشناس و مشاور خوبیه
اگر تایید کرد میخونم یعنی میگذارم تو لیست

بسیار کار نیکویی است.
به نظرم از جنبه سنگینی کار جزء دسته‌ی سنگین‌وزن‌ها محسوب می‌شود.

مهرداد جمعه 18 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 01:46 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
گاهی نمیدونم چی میشه یهو همه با وبلاگ قهر میکنن . بعدش دوباره برمیگردن. این شرکت کننده کمدر انتخابات کتاب کم سابقه بوده .
با این حال به جناب پدرو پاراموی گرامی که انتخاب شده تبریک میگم. فقط از جانبش پوزش میخوام که نه دارمش نه در حال حاضر شرایط تهیه کردنش هست.
گفتی تعطیلات وبلاگی . از کی تا کی؟

سلام
وبلاگ مزیت نسبی‌اش در این است که می‌توان هر وقت اراده کرد به سوی آن بازگشت!... به قول معروف: صدبار اگر توبه شکستی بازآ! که درها به رویت باز است
کتاب خوفناکی است ... تازه شروعش کرده‌ام ... البته هنوز زود است در موردش سخن بگویم.
....
تعطیلات و استراحت که همیشه داشته‌ام... از بعد از ژاک قضاوقدری ایشالا می‌رویم استراحت موقت جهت تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات و ادوات و تجهیزات وبلاگ و خودمان... دو سه تا بار سنگین از مدتها قبل روی دوشم سنگینی می‌کند که امیدوارم قبل از پایان این استراحت آنها را زمین بگذارم و سبک کنم. در حال حاضر اصلاً مغزم نمی‌کشد.

مانا چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:06 ب.ظ

خیلی عالیه پدرو پارامو رو میخونین، من قبلا خوندمش و راستش زیاد ارتباط نگرفتم و همیشه ته ذهنم مونده بود، حالا خوشحالم که لااقل تحلیل شما رو میخونم . ممنون به خاطر نوشته های همیشه خوب و دقیقتون و پیشاپیش سال نو مبارک

سلام مانا
کتاب مثل باقلوا آب شد البته باقلوا هیچوقت همینجوری توی دهان من آب نمی‌شود مشکل از دهن من است یا باقلواهایی که می‌خورم یا این ضرب‌المثل! یعنی از این سه حال خارج نیست!
بگذریم
زود تمام شد چون هم کوتاه بود و هم یه‌جورایی خیلی خفن و خاص بود که حتماً در مطلبی که در موردش خواهم نوشت توضیح خواهم داد. الان قصد دارم دور دوم را شروع کنم و راستش بیست صفحه‌ای را هم خوانده‌ام و ... این بار به نظرم بیشتر لذت خواهم برد. حالا اگر قسمت شد بعد از خواندن مطلب دوباره در موردش صحبت خواهیم کرد.
ممنون از لطف شما
امیدوارم عید خوبی بسازیم

رد فکر/ ص ش یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 01:24 ب.ظ

سلام دوست قدیمی
می بینم که انتخابات به دور دوم کشید شد
سال نو پیشاپیش بر شما مبارک
چقدر کتاب خوندید....
من اما در سفر بودم. هی سفر و هی سفر

سلام دوست من
چه خوب کردی یادی از قدیم ها کردی
جایتان خالی است. البته چه عالی که به خاطر سفر جایتان خالی بود... چه بهتر از این.
امیدوارم همیشه سرحال و شاد و کتابخوان باشی رفیق

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد