میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

برنامه‌های آتی و انتخابات کتاب

مطالب بعدی به ترتیب در مورد «سومین پلیس» و «ذرت سرخ» خواهد بود. از الان دارم با خودم فکر می‌کنم در مورد سومین پلیس چه‌جور مطلبی بنویسم و مطمئنم که چالش سختی خواهد بود! کتابی که علیرغم شهرت نویسنده‌اش و شهرت پشتوانه‌هایش از سوی ناشران به دلیل بالا بودن سطح فانتزی داستان رد شد و نهایتاً پس از فوت نویسنده‌اش به چاپ رسید. حدس می‌زنم که خیلی از خوانندگان در اواسط کتاب دچار وسوسه رها کردن آن بشوند و ... اما به نظرم آنهایی که با صبر و پشتکار ادامه دهند در انتها راضی خواهند شد! در جای خودش به این کتاب بیشتر خواهم پرداخت. در حال حاضر مشغول دوباره‌خوانی آن هستم.

ذرت سرخ داستان پهن‌دامنه‌ای از دوران سخت چینی‌ها در حد فاصل زمانی اواخر دوران امپراتوری و جنگ با ژاپنی‌ها و فجایع آن و پس از آن است که البته خطی هم روایت نمی‌شود. برخی وقایع داستان به‌گونه‌ای خشونت‌بار به صورت خواننده سیلی می‌زند و نمی‌گذارد کتاب را رها کند! این روزها که ویروس کرونا به صدر اخبار آمده است و گاهی علت بروز و شیوع آن سبک غذایی چینی‌ها در خوردن و آشامیدن عنوان می‌شود، خواندن مشهورترین اثر مو یان خالی از لطف نیست. در مورد آن نیز به موقع خود خواهم نوشت.

حالا برای مشخص شدن برنامه‌های بعدی کتابخوانی از هر یک از گروه‌های زیر یک گزینه را انتخاب نمایید:

گروه فرانسه‌زبان‌ها

الف) ارتش سایه‌ها – ژوزف کسل

ب) چیزها – ژرژ پرک

ج) خورشید خانواده اسکورتا – لوران گوده

گروه انگلیسی‌زبان‌ها

الف) شاگرد قصاب – پاتریک مک‌کیب

ب) فرانکنشتاین – مری شلی

ج) مشتی غبار – اولین وو


نظرات 12 + ارسال نظر
سمره پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 08:14 ب.ظ

سلام
خورشید خانواده اسکورتا
به یه دلیل ساده
اونهم اینکه توی فیدیبو هست ...

سلام
ممنون از روشن کردن چراغ اول. دلیلی کاملاً منطقی.
خورشید خانواده اسکورتا 1

بندباز جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 11:14 ب.ظ https://dbandbaz.blogsky.com/

چیزها
مشتی غبار
....
و دیگر هیچ!

سلام بر بندباز
ممنون از رای شما
....
چیزها 1
مشتی غبار 1

ماهور جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 11:55 ب.ظ

سلام
ارتش سایه ها
و شاگرد قصاب
ممنون

سلام
ممنون از رای شما
..........
ارتش سایه ها 1
شاگرد قصاب 1

مارسی شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 07:39 ق.ظ

3 کتاب انتخاب میکنم
ارتش سایه ها
مشتی غبار
فرانکشتاین

سلام
یک مارسی داریم که خیلی در زمینه انتخابات بهش بدهکاریم ولذا حق رایش سه تاست بدون شک
...................
ارتش سایه‌ها 2
فرانکشتاین 1
مشتی غبار 2

مهدی شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 08:23 ق.ظ

با سلام
شاگرد قصاب
خورشید خانواده اسکورتا

سلام
ممنون از رای شما
............
خورشید خانواده اسکورتا 2
شاگرد قصاب 2

مهرداد شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 10:37 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
به هر حال بر ما اثبات گردیده که میله از آن دسته خوانندگان نیست که اسیر دام وسوسه های این چنینی شود و همینطور بر خلق پوشیده نیست که او همواره در برآمدن از پس چالش ها سربلند بیرون آمده است. احتمالا این ادبیات هندونه زیر بغلی رو تو محل کار و چیزی شبیه به اون زیاد شنیدی اما در مورد خودت تعریف های الکی نیست و حقیقته.
بی شوخی دیدن پست های انتخاباتیت حالمو خوب می کنه. امیدوارم انتخابات بعدی خیلی زود باشه. مانا باشی رفیق.
راستش چند تا از این نویسنده ها رو با همین مطلب شناختم
رای من ارتش سایه ها و فراکنشتاین

سلام بر مهرداد
دوز ناواقعیت‌ها و تخیل بسیار بالاست... یعنی برای دهه 30 به صورت وحشتناکی بالاست! البته که حجم کم و ترجمه روان و کنجکاوی‌ای که داستان در ابتدا در ذهن خواننده می‌کارد همگی دست به دست هم می دهند که دچارآن وسوسه نشوی!
ممنون رفیق نون فرانکنشتاین رو هم که در مطلب جا افتاده بود گذاشتم سر جاش. مرسی
..........................
ارتش سایه‌ها 3
فرانکنشتاین 2

hamid یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 03:09 ب.ظ

با سلام و تشکر فراوان بابت کتاب ها
ارتش سایه ها
مشتی غبار
ممنون از سایت خوب شما

سلام دوست عزیز
ممنون از رای شما
................
ارتش سایه ها 4
مشتی غبار 3

مدادسیاه دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 11:03 ق.ظ

بد این که من هیچ کدام از کتاب ها را نخوانده ام و از آن بدتر از نویسنده ها فقط جوزف کسل و اولین وو را می شناسم. پس رای من به ارتش سایه ها و مشتی غبار.

سلام بر مداد
ممنون از رای شما
ارتش سایه‌ها 5
مشتی غبار 4

فرشته کوهی چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 10:10 ق.ظ

فقط فقط مشتی غبار

سلام
ممنون از رای شما
مشتی غبار 5

مهرداد پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 11:50 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام مجدد بر میله بدون پرچم
این رمان فرانکنشتاینی که در انتخابات شرکت دادی چه ترجمه ایه؟ ترجمه ای در کتابخانه پیدا کردم از محسن سلیمانی که اگر اشتباه نکنم روی جلد آن درج شده بود خلاصه.
اما خودمانیم عجب انتخاباتی گذاشتی تقریبا 60 هفتاد درصد گزینه ها در بازار کتاب موجود نیست البته خوشحالم که ارتش سایه ها که بین همه گزینه ها برای من جذابیت بیشتری داشت در کتابخانه موجوده و شاید بشه روزی بخونمش. رسما میشه گفت کتابهای فراموش شده ای رو انتخاب کردی، تاریخ امانت آخرین نفری که قبل از من کتاب ارتش سایه ها رو امانت گرفته بود آذر ماه سال 84 بوده.

سلام بر مهرداد
والللا الان دم دستم نیست ببینم... اما کتابی که من دارم را یک دوست فرهیخته به من هدیه داد و قاعدتاً باید ترجمه خوبی داشته باشد
الان گرینه‌های پیشرو در انتخابات را به نظرم می‌شود پیدا کرد... نقداً ارتش سایه‌ها که موجود است در کتابخانه و خُب همین هم کم نیست توی این اوضاع و احوال این روزها!! می‌خوای به شورای نگهبان وبلاگ توصیه کنم از این زاویه یک ورودی بکند و گزینه‌ها را جوری بچیند که ما ملت همیشه در صحنه راحت‌تر بتوانیم انتخاب کنیم؟!
واویلا... 14 سال خاک خورده است!؟ بیا فکر کنیم که متصدی حال تاریخ زدن نداشته است! راستش فکر بیراهی هم نیست چون متصدی کتابخانه‌ای که من مراجعه می‌کنم یه درمیون تاریخ می‌زند. باور کن.

Mahoor یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 01:53 ق.ظ

سلام
منم یه سری کتابهارو نتونستم پیدا کنم
ولی این دو تارو پیدا کردم که رای هاشون بالاتره

من هم از کتابخونه که کتاب میگیرم تاریخ بازگشت رو پشت کتاب وارد نمیکنه میگه اگه یادت میره برا خودت بنویس چون خودش که تو سیستم میزنه

سلام
تا فردا جمعبندی انتخابات انجام خواهد شد.
....
من گفتم یه‌درمیون ولی واقعیتش این است که معمولاً تاریخ نمی‌زنند. بیایید فکر کنیم که خیلی خواننده زیاد است. خوشبین باشیم.

مهرداد یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 02:47 ب.ظ

سلام
ما منتظر نتایج انتخابات هستیم.
قصد نداری انتخابات دیگری پیش از نوروز بگذاری؟

سلام
ارتش سایه‌ها و مشتی غبار انتخاب شدند.
بعید می‌دانم به انتخابات دیگری برسیم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد