میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

بهترین رمان‌های سال گذشته

در اوایل هر سال، بهترین کتاب‌هایی که سال گذشته در موردشان در وبلاگ نوشته‌ام را انتخاب می‌کردم و در کنار منتخبین سال‌های قبل قرار می‌دادم. بدین‌ترتیب به مرور لیستی به دست آمده و می‌آید که شاید بتواند به کار انتخاب رمان توسط دوستان بیاید.

قبل از خواندن ادامه مطلب چند نکته قابل ذکر است:

الف) در کنار نام کتاب در هر ردیف، یک نمره و یک حرف انگلیسی آمده است. آن حروف (A,B,C) گروهی هستند که هر کتاب در آن قرار می‌گیرد و قبلاً در اینجا در مورد آن توضیحاتی داده‌ام و خواندنش برای استفاده از این لیست لازم است.

ب) در مورد نحوه نمره‌دهی قبلاً در اینجا نوشته‌ام.

ج) در مورد انتخاب رمان هم قبلاً در اینجا نکاتی را نوشته‌ام که شاید به کار بیاید.

با این مقدمه به سراغ ادامه مطلب و لیست کتابهای منتخب سالهای گذشته می‌رویم.

  کتابهای قابل توصیه که در سال 98 خوانده شد:

     ذرت سرخ – مو یان (5) B اینجا

     سمفونی مردگان – عباس معروفی (5) B اینجا

     سومین پلیس – فلن اوبراین (5) C اینجا

    زندگی واقعی آلخاندرو مایتا – ماریو بارگاس یوسا (4.8) C اینجا و اینجا

    بازی در سپیده‌دم و رویا – آرتور شنیتسلر (4.4) B اینجا و اینجا

    ما – یوگنی زامیاتین  (4.3) B اینجا

    مداد نجار – مانوئل ریباس (4.1) B اینجا

    صدای افتادن اشیا – خوان گابریل واسکس (4.1) B اینجا

    کشتن مرغ مینا – هارپر لی (4) A اینجا

   موش‌ها و آدم‌ها – جان اشتاین‌بک (4) A اینجا

   همسر دوست‌داشتنی من – سامانتا داونینگ (4) A اینجا

   مرحوم ماتیا پاسکال – لوئیجی پیراندللو (3.9) A اینجا

 

..........................................................................................

کتابهای قابل توصیه که در سال 97 خوانده شد:

      گورستان پراگ- اومبرتو اکو (5)  A اینجا

     لولیتا – ولادمیر ناباکف (5) B اینجا

     وقتی یتیم بودیم – کازو ایشی‌گورو (4.8) C اینجا

     پدرو پارامو – خوان رولفو (4.7) C اینجا

     قدرت و جلال – گراهام گرین (4.2) A اینجا

     گور به گور – ویلیام فاکنر (4) B اینجا

     گیرنده شناخته نشد- کاترین کرسمن تیلور (4) A اینجا

     قصر شیشه‌ای – جینت والز (4) A اینجا

     خداحافظ برلین – کریستوفر ایشروود (3.9) A اینجا

    .............

    مجموعه داستان:

    لاتاری، چخوف و داستانهای دیگر (4) B اینجا

    نمایشنامه:

    خدای کشتار – یاسمینا رضا (4) B اینجا

    مجلس ضربت زدن – بهرام بیضایی (4) B اینجا

   کتاب غیر داستانی: اینجا!

         .............................................................................................      

کتابهای قابل توصیه که در سال 96 خوانده شد:

 آونگ فوکو- اومبرتو اکو (5)  C اینجا و اینجا و اینجا

ژاک قضاوقدری و اربابش- دنی دیدرو (4.6) B اینجا

مرگ ایوان ایلیچ- تولستوی (4.6) A اینجا

راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها – داگلاس آدامز (4.3) A  اینجا

پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند – جیمز کین (4.0) A اینجا

خزان خودکامه (پاییز پدرسالار)- مارکز (3.9) C اینجا

کافکا در ساحل – موراکامی (3.9) B اینجا

.........

مجموعه داستان:

یادداشتهای یک دیوانه – نیکلای گوگول (4.6) B اینجا

      کتابخانه بابل – بورخس (4.1) C اینجا

نمایشنامه: مرد یخین می‌آید – یوجین اونیل (3.9) B اینجا و اینجا

ادبیات غیر داستانی: آس و پاس در پاریس و لندن – جورج اورول (4.0) اینجا

........................................................................................................

کتابهای قابل توصیه که در سال 95 خوانده شد:

آقای رئیس‌جمهور- میگل آنخل آستوریاس (4.7) B اینجا

مادام بوواری – گوستاو فلوبر (4.7) A اینجا

میدان ایتالیا – آنتونیو تابوکی (4.5) B  اینجا

منظر پریده‌رنگ تپه‌ها – کازوئو ایشی‌گورو (4.4) B اینجا

سرباز خوب – فورد مادوکس فورد  (4.1) C  اینجا و اینجا

فرار کن خرگوش – جان آپدایک (3.9) B  اینجا

تورگنیف‌خوانی – ویلیام ترور (3.9) B  اینجا

راسته کنسروسازی – جان اشتین‌بک (3.8) B  اینجا

.....................

نمایشنامه: در انتظار گودو – ساموئل بکت (4.2) B اینجا

رمان ایرانی: شب ممکن – محمدحسن شهسواری (4) B  اینجا

مجموعه داستان کوتاه ایرانی: اژدهاکشان – یوسف علیخانی (4) A اینجا

ادبیات غیر داستانی:

روح پراگ – ایوان کلیما  اینجا و اینجا و اینجا و اینجا

وازدگان خاک – آرتور کستلر  اینجا

فضیلت‌های ناچیز – ناتالیا گینزبورگ  اینجا

متعهد – الیزابت گیلبرت  اینجا

نئوگلستان – پدرام ابراهیمی  اینجا

 ................................................................................................

کتابهای قابل توصیه که در سال 94 خوانده شد:

نام گل سرخ – اومبرتو اکو (5)  B  اینجا

امپراتوری خورشید – جی.جی.بالارد (5)  B  اینجا

قهرمانان و گورها – ارنستو ساباتو (5) C اینجا

صحرای تاتارها – دینو بوتزاتی (4.7) B اینجا

برادران کارامازوف – داستایوسکی (4.6) A  اینجا

خانم دَلُوِی – ویرجینیا وولف (4.4) C  اینجا

خانه ارواح – ایزابل آلنده (4.4)   A اینجا

خاطرات یک گیشا – آرتور گلدن (4.1) A اینجا

خانواده پاسکوآل دوآرته – خوسه سلا (4.1) B اینجا

باغ سیمانی – یان مک‌ایوان (4.1) B اینجا

زنگها برای که به صدا در می‌آید – همینگوی (3.9) A اینجا

خشم – فیلیپ راث (3.8) B اینجا

................................................................................................................

کتابهای قابل توصیه که در سال 93 خوانده شد:

جنگ آخرزمان ماریوبارگاس یوسا  B  اینجا

ینگه دنیا جان دوس پاسوس  B  اینجا و اینجا

گهواره گربه  کورت وونه گات  B  اینجا

آدلف  بنجامین کنستان  A  اینجا

سال های سگی  بارگاس یوسا C  اینجا و اینجا

مونالیزای منتشر   شاهرخ گیوا B  اینجا

سرگذشت تام جونز  هنری فیلدینگ A  اینجا

پشت فرمان با مامان  لیز نورگوآ  A  اینجا

خانه خوبرویان خفته  یاسوناری کاواباتا  C  اینجا

خاک بکر  ایوان تورگنیف  A  اینجا

آنها به اسبها شلیک می کنند  هوراس مک کوی A اینجا

آلیس  یودیت هرمان  C  اینجا

...........................................................................................................

کتابهای قابل توصیه که در سال 92 خوانده شد:

اپرای شناور  جان بارت BوC  اینجا

جاز  تونی موریسون  C اینجا

وجدان زنو  ایتالو اسووو  B اینجا

سیمای زنی در میان جمع   هاینریش بل B اینجا

ابر ابله   ارلند لو A اینجا

خرده جنایت های زناشوهری  امانوئل اشمیت A اینجا

زندگی در پیش رو   رومن گاری A  اینجا

یکی مثل همه  فیلیپ راث B اینجا

اعتماد   آریل دورفمان C اینجا

عطر  پاتریک زوسکیند A  اینجا

کتاب های ایرانی سال 92:

شازده احتجاب  گلشیری  C اینجا

ترس و لرز   ساعدی A اینجا

آویشن قشنگ نیست  حامد اسماعیلیون B اینجا

..............................................................................................

کتابهای قابل توصیه که در سال 91 خوانده شد:

گفتگو در کاتدرال  یوسا  اینجا و اینجا  C

اگنس  پیتر اشتام  اینجا  B

نوای اسرارآمیز  امانوئل اشمیت  اینجا A

تریسترام شندی  لارنس استرن  اینجا و اینجا و اینجا C

ژرمینال   امیل زولا  اینجاA

پوست انداختن  کارلوس فوئنتس  اینجا و اینجا و اینجا و اینجا C

گل هایی به یاد آلجرنون دنیل کیز  اینجاB

میرا  فرانک کریستوفر  اینجا B

دوست بازیافته  فرد اولمن  اینجا A

تس  تامس هاردی اینجا و اینجا A

قصری در پیرنه  یوستین گوردر  اینجا B

گاوخونی  مدرس صادقی  اینجا B

خاطرات روسپیان سودازده من  اینجا B

کرگدن  اوژن یونسکو  اینجا B

آذر ماه آخر پاییز ابراهیم گلستان اینجا B

.................................................................................

کتابهای قابل توصیه که در سال 90 خوانده شد:

در انتظار بربرها  جی ام کوتزی  اینجا B

عقاید یک دلقک    هاینریش بل   اینجا و اینجا  B

شوخی   میلان کوندرا  اینجا و اینجا B

مرگ در آند  ماریو بارگاس یوسا  اینجا B

ناتوردشت  جی دی سالینجر اینجا B

اجاق سرد آنجلا فرانک مک کورت  اینجا A

مرشد و مارگریتا میخائیل بولگاکوف اینجا و اینجا  C

تراژدی آمریکایی  تئودور درایزر  اینجا A

آبروی از دست رفته کاترینا بلوم  هاینریش بل اینجا B

تونل  ارنستو ساباتو  اینجا B

.......................................................................................................

کتابهای قابل توصیه که در سال 89 خوانده شد :

سفر به انتهای شب لویی فردینان سلین  اینجا و اینجا و اینجا B

شوایک  یاروسلاو هاشک  اینجا A

هرگز رهایم مکن کازوئو ایشی گورو  اینجا B

کوری  ژوزه ساراماگو  اینجا B

در غرب خبری نیست اریش ماریا رمارک  اینجا B

مرگ قسطی فردینان سلین  اینجا B

1984  جورج اورول  اینجا و اینجا B

آوریل شکسته  اسماعیل کاداره  اینجا A

همنوایی شبانه ارکستر چوب ها  رضا قاسمی اینجا و اینجا C

مثل آب برای شکلات لورا اسکوئیول اینجا A

همه چیز فرو می پاشد  چی نوآ چی به  اینجا A

زن در ریگ روان  کوبو آبه  اینجا B

ماه پنهان است  جان اشتین بک  اینجا A

خداحافظ گاری کوپر  رومن گاری اینجا A

ماجرای عجیب سگی در شب مارک هادون  اینجا B

ظلمت در نیمروز  آرتور کستلر  اینجا A

دنیای سوفی  یوستین گوردر  اینجا A

رگتایم ای ال دکتروف  اینجا B

احتمالاً گم شده ام  سارا سالار  اینجا A

پایان ابدیت  آیزاک آسیموف  اینجا A

و البته کتابهایی مثل: مزرعه حیوانات A, بازرس هاند واقعی A, قمارباز A, دل سگ B, یازده دقیقه A, بیگانه B, گتسبی بزرگ A, لیدی ال A, کبوتر B, تیمبوکتو B, سلاخ خانه شماره پنج C, زندگی کوتاه استA, قصه های از نظر سیاسی بی ضرر Aو زنگبار یا دلیل آخر Bو...!

 

نظرات 19 + ارسال نظر
سمره دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 05:49 ب.ظ

سلام
چه تصویر با معنایی
من هم یه مرور کردم
سال ۸۹ مثل آب برای شکلات و خداحافظ گاری کوپر رو باهاتون خوندم، دنیای سوفی هم قبلا خوانده بودم یه جورایی انگار اون فرش قرمزه بود
سال ۹۰ عقاید یک دلقک ، ناتور دشت، اجاق سردآنجلا،مرشد و مارگریتا رو باهاتون خوندم
سال ۹۱شما نوای اسرار آمیز رو خواندید من کتاب دیگه امانوئل اشمیت رو خوندم وکلا امانوئل اشمیت رو شما بهم معرفی کردید، ۹۲اپرای شناور،زندگی درپیش رو ،عطر رو با شما خواندم ( آویشن قشنگ نیست رو هم امسال با شمای سال ۹۲ خوندم )
سال ۹۳ خانه خوبرویان خفته
سال ۹۴ صحرای تاتارها
سال ۹۵ مادام بواری و شب ممکن
سال ۹۶ ژاک قضاقدری ،مرگ ایوان ایلیچ، که فکر درساحل ( البته فکر کنم من قبلا خوانده بودم)
سال ۹۷ وقتی یتیم بودیم
سال ۹۸ ذرت سرخ رونخواندم ولی مویان رو شناختم
یه کتاب دیگه شو خواندم
زندگی واقعی آلساندرو مایتا، کشتن مرغ مینا ( قبلا) همسر دوست داشتنی من
چقدر شما در ترویج فرهنگ کتاب خوانی نقش داشتین
چقدر نویسنده ها باید بهتون جایزه بدن ، البته از آنجایی که اکثرشون فوت شدن بهتره که جایزه ندن
ما جایزه بدیم ( ماهم جایزه هامون به درد نمیخوره) همون بهتر خودتون به خودتون جایزه بدید و کتاب بخوانید
البته امسال کتاب بیشتر خواندم با شما
ولی جزو بهترین ها نیست گویا

میله تون مستدام ...( چه دعایی بود )
پرچم ندارید وگرنه باید می گفتم پرچم تان افراشته باد ...

سلام دوست من
فرش قرمز پهن است... همیشه پهن بوده است... مهم همت و جرئت و احساس نیازو تداوم برای پا گذاشتن بر روی آن است.
این سالها و برخی از گامهای آن برایم تداعی شد در این بازگویی...
نویسنده‌ها جایزه‌هایشان را به ما پیشاپیش داده‌اند. گاهی ما از کنار این جوایز به راحتی عبور می‌کنیم. من خوش شانس بوده‌ام که تا الان تعدادی (کم هست اگرچه ولی به اندازه وسعم بوده است) از این جوایز را باز کرده و از آن لذت برده‌ام.

کتابهای امسال را سال بعد در لیست می‌آورم.
خواندن کتاب مستدام باد. در این تداوم نعمتهای بسیاری نهفته است.
ممنون

کامشین سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 07:29 ب.ظ http://www.kamsin.blog.ir

کامنت گذاشتن بر این پست دل شیر می خواهد که ما نداریم!

سلام بر کامشین
دل شیر گفتی یاد افشین خان قطبی افتادم.
نفرمایید

مسعود قربانی چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 01:51 ب.ظ

مرسی حسین جان که چنین بی منت و رایگان ما را در تجاربت شریک می کنی... خسته نباشی عزیز جان،

سلام دوست من
ممنون از شما که قوت قلب هستید و خودتان هم در این زمینه حرفهای زیادی برای گفتن دارید.

لیلا بارنگی چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 03:10 ب.ظ

سلام
از لیست سال ۹۸ فقط سمفونی مردگان رو خوندم، البته خیلی سال پیش و خیلی دوست دارم دوباره بخونمش. مرحوم ماتیا پاسکال رو پارسال خریدم ولی هنوز تو صف انتظار به‌‌سر میبره. ماریو بارگاس یوسا هم یکی از نویسنده‌هاست که تا حالا هیچی ازش نخوندم. برای شروع کدوم کتابش رو پیشنهاد می‌دید؟
چقدر این لیست‌هاتون مفید و به‌دردبخورن. کلا اینترنت چقدر خوبه یادمه اون سالهایی که اینترنت هنوز انقدر فراگیر نشده بود تنها مرجع من برای شناخت نویسنده‌ها و کتابهاشون، کتابهای ادبیات دوره دبیرستانم بود. البته شاید این مشکل همه نبود ولی برای من که تعداد کتاب‌خونهای دوروبرم به سمت صفر میل میکنه، یه مشکل محسوب میشد. خلاصه حرفم اینکه: مستدام باشید.
راستی یه درخواست دارم. کتاب که پیرامون ادبیات باشه چی پیشنهاد می‌دید؟

سلام دوست عزیز
حتماً دوباره بخوانید. اول اینکه دوست دارید آن را دوباره بخوانید (که همین یک دلیل کفایت دارد). دوم اینکه استفاده‌ای که ما در دوباره‌خوانی می‌بریم قابل قیاس با نوبت اول نیست. و حتی سه باره خوانی. البته طبعاً این حکم در مورد شاهکارها محکمتر است. که سمفونی مردگان چنین است.
در مورد یوسا به نظرم برای شروع سور بز گزینه خوبی است. بعد می‌توان سراغ همین آلخاندرو مایتا رفت و بعد جنگ آخرزمان و ... آهان مرگ در آند هم برای شروع بد نیست.... و در نهایت هم نوبت گفتگو در کاتدرال خواهد رسید.
قبل از اینترنت واقعاً در این زمینه لنگ بودیم.
و اما سوال آخرتان... صحبت از یوسا شد... «چرا ادبیات» از همین نویسنده دوست داشتنی می‌تواند گزینه خوبی باشد.
سلامت باشید

ماهور چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 05:06 ب.ظ

سلام
کامنت سمره ی عزیز منو ترغیب به یه حساب دو دو تا چهارتایی کرد برای محاسبه ی خوانده ها
البته حس میکردم اوضاعم بهتر ازین حرفا باشه ولی انگار لیست شما مثل تورمه
هر چی میدوم بهش نمیرسم
درسته که کفرم در میاد از دیدن یه عالمه نخونده ها
اما
خوشحالم که به کمک شما کتاب خوب انتخاب میکنم و از آن مهمتر کتاب را خوب میخوانم.

سلام بر دوست حسابگر

دودوتا چارتا خیلی خوبه ... اما نه تا آنجایی که ما را به انفعال بکشاند. البته خدا را شکر شما می‌توانید از طوفان تورم رخت و بخت خویش را صحیح و سالم بیرون بکشید. من هم گاهی که به کتابخانه یا کتابفروشی و برخی از وبلاگها می‌روم و با نخوانده‌های پرشمار روبرو می‌شوم (آن هم شاهکارهای ناخوانده) راستش مستاصل می‌شوم. اما خب چه می‌شود کرد. به قول مولانا:
آب جیحون را اگر نتوان کشید / هم ز قدر تشنگی باید چشید
و به قول آن ایستگاه مترو معروف، من باشم یا نباشم این «خوب خواندن» را ادامه بدهید

سمره چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام
باماهور موافقم که کتاب هارو خوب خوندن بخاطر تو بوده این مهمتر از کتاب خواندنه

سلام
باعث خرسندی و خوشبختی است. یاد یک تجربه از خواندن‌های قدیم افتادم.... دوران نوجوانی... کتاب که می‌خواندم عجله داشتم که آن را زود به پایان برسانم ولذا توصیفات زیاد گاهی خسته‌ام می‌کرد (این خاطره خاص اوژنی گرانده اثر بالزاک بود) ... الان به تجربه به این رسیده‌ام کتابخوانی و لذتش در همین توقفهاست (دوباره خوانی و...) نه در آن شتاب و سرعت و تیک زدنها ...
باز هم ممنون از لطف شما

مدادسیاه چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 11:12 ب.ظ

‌عادت بدی دارم که وقتی با فهرستی از رمان مواجه می شوم شروع می کنم به شمردن آنهایی که از آن میان خوانده ام. فرقی هم نمی کند فهرست شامل ده، صد یا هزار و یک اثر باشد. این کار را با فهرست ده ساله ات انجام دادم. نتیجه: ۸۷.

سلام بر مداد گرامی

اگر من این کار را با لیستهای شما انجام بدهم ناامید خواهم شد. بی‌تعارف.

ماهور پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 11:46 ق.ظ

منم هوس کردم بشمارم
چقدر هوس میکنم اخیرا
نتیجه منم شد: ۶۳
البته با کتابی که الان دارم میخونم شمردمش الان دارم امپراتوری خورشیدو میخونم

آه
امپراتوری خورشید... چه انتخاب خوبی.
من هم برم بشمارم ببینم چند تا می‌شود
راستش نگاه که می‌کنم می‌بینم واقعا@ رواست که برخی از آنها را دوباره بخوانم. مثلا اپرای شناور، سفر به انتهای شب، در انتظار بربرها، وجدان زنو ...

لیلا بارنگی جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام مجدد
ممنون بابت راهنمایی و پیشنهادات.
حالا که همه شمردن منم بشرم دیگه: ۲۳ تا

سلام
خواهش می‌کنم.

اشک ششم شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 11:23 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام بر میله بدون پرچم عزیز
امیدوارم همچنین استوار بمانی، حتی اگر با‌هیچکدام از خوانندگانت هم اشتراکاتی در خوانده ها نداشته باشی فقط بمانی و بخوانی. چون به هر حال ما خواننده‌ها بعد از مدتی به خواندن وبلاگ‌ها اعتیاد پیدا می‌کنیم و بیش از آن حضور گرم نویسنده های وبلاگ‌هایی که می‌خوانیم بخشی از زندگی‌‍ ما می گردد و فکر از دست دادنشان هم آزارنده است. این حس بعد از ریزش سالها پیش بلاگستان تا مدتها سراغم نیامده بود تا چندی پیش که دوست عزیزمان شیرین هم خودخواسته از این فضا رفت.

سلام رفیق
ممنون. جایی بهتر از اینجا و کاری بهتر از خواندن مگر هست!؟
من البته سراغ ندارم... شاید هم باشد.
دیدم در دسترس نبودند اما فکر کردم شاید سرویس دهنده اشکال پیدا کرده است.
علت را می‌دانید؟

مهرداد شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 11:53 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام مجدد
به هر حال اشک ششم است دیگر، احساساتیست و تحمل ندارد.
بگذار من به لیست شما بپردازم و از تهیه و تنظیمش حسابی تشکر کنم.
راستش باید اعتراف کنم که من با اینکه مدت زیادی باهات همراه هستم کمترین همخوانی‌ها رو باهات داشتم و از این نکته شرمسارم.هرچند این همواره در ذهن انگار بیش از اینها به نظر می رسید. به هر حال حالا میدونم که این من هستم که از این همراه نبودن ها بسیار بی بهره مانده ام. هنوز در بین خوانده های سال 89 ات در حال چرخیدن هستم و شاید وقتی همسن و سال خودت شدم تازه زورم برسه و به سالهای بعد هم نزدیک بشم.
حالا که تجربه ثابت کرده من هر چی زور میزنم نمی رسم خواستم یه پیشنهاد نسبتا بی شرمانه‌ای بدم و از بین کتابهایی که علاقه مندم که بخوانم هفت هشت تایی را پیشنهاد کنم تا اگر در برنامه تو هم جایی داشتند زمانش را با هم تنظیم کنیم و بخوانیم و لذت همخوانی‌اش را هم ببریم. اما یادم اومد که انتخاباتی پیش رو داریم.
راستی من سعی می کنم یادداشت پریرا رو امروز کامل کنم.

سلام مهرداد جان
پریرا را چند روزی است که روی کاغذ نوشته‌ام اما فرصت تایپ نداشتم... امیدوارم که بخشی از آن را امروز تایپ کنم و تا فردا به پایان برسانم.
آن پیشنهاد بیشرمانه را ارائه کن ببینم چقدر وسوسه می‌کند من را

نوشین شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 01:48 ب.ظ

الان متوجه شدم کتابهای زیاد داستانی‌ای که خوندم معرفی بلاگ شما بود. واقعا خیلی خیلی ممنونم.
من هم شمردم: ۴۹
من کلا کارهای یوسا رو با بلاگ شما شناختم.
---
راستی در مورد درست بودن فید rss خواستم بپرسم که خب اگه درسته میشه لینکش رو هم بذارید. من لینک(آدرس) رو پیدا نمیکنم. ممنونم.

سلام دوست من
خوشحالم که رضایت داشته‌اید.
اما در مورد فید ... من کمی گیج شدم... توی گوگل چند صفحه باز کردم ببینم چه کاری باید من انجام بدهم الان بلاگ اسکای اجازه ویرایش قالب رو نمیده... یعنی من باید هر بار مطلب جدید می‌گذارم کار خاصی هم در این رابطه انجام بدهم؟
حالا من یک پیشنهاد دیگر می‌کنم البته به صورت سوال: آیا کانال تلگرامی راه مناسب و راحتی برای ورود به وبلاگ نیست؟ چون من هر مطلبی در وبلاگ می‌گذارم قسمتی از ابتدایش را در کانال می‌گذارم و لینک مطلب را زیرش می‌آورم و... چیز اضافه‌تری هم در کانال نمی‌گذارم.
....
البته برای گذاشتن لینک rss باید بدانم چه کار اضافه ای را باید من انجام بدهم.
ممنون

اشک ششم یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 10:21 ق.ظ

سلام
پس خداروشکر. با خیال راحت پای در ده ساله‌ی دوم می گذاریم.
راستش علت رفتنش را که دقیقاً نمی دونم. فقط چند روز قبلش از رفتنش یک خط نوشت و هیچ دلیلی را هم نیاورد.
هر چند حدس هایی می زدم اما آخرین باری که قبل از رفتنش باهاش صحبت کردم گفت من نمیتونم دلیل رفتنش را بدونم. اما از همه چیز مهم‌تر اینه که گفت حالش بسیار خوبه.
به قول کامشین او عاشق نوشتن است و شاید بازگردد. من هم به این امیدوارم.

سلام
با دلی آرام و قلبی مطمئن
امیدوارم هر جا که هستند به سلامت باشند.

مهرداد یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 12:08 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

و اما پیشنهاد بی شرمانه:
جنگ و صلح
جاودانگی
بارهستی
مرگ یک پیام آور
پرونده پلیکان
شوالیه ناموجود
پیرمرد و دریا
شرق بهشت
داستان‌های ماشین تحریر - تام هنکس
سفر در اتاق تحریر - پل استر
اختراع انزوا
جزیره روز پیشین
کلیدر
مدار صفر درجه
پاگرد
خاطرات پس از مرگ براس کوباس
کسی به سرهنگ نامه نمی نویسد
قلبی به این سپیدی
وقت سکوت
....
و
اپرای شناور، سفر به انتهای شب، رگتایم، وجدان زنو، در انتظار بربرها
دیگه از همه رنگش آوردم که دیگر امکان وسوسه نشدنت وجود نداشته باشد.

حتماً چندتا از این پیشنهادات را در برنامه امسال خواهم گنجاند...
بار هستی یا جاودانگی: یکی برای امسال.
و چند گزینه دیگر
باید پیش از انتخابات یه جورایی یادآور شد!
انتخابات بعدی ایرانی است. روی پیشنهادات ایرانی کار کن.
دو تا انتخاب خواهیم داشت. یکی مربوط به بیست سال اخیر و یکی مربوط به کمی قدیم‌تر.

محبوب دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 03:37 ب.ظ

سلام
ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشیدبه شما و پوزش ازاینکه این روزها دورم ازفضای مجازی و همچنین وبلاگ و دیرمی رسم که بخوانمتان.
داشتم لیست کتاب ها را نگاه می کردم وهمین طور خوانده های خودم رو می شمردم که دیدم نود تایش را خوانده م. البته همه را توی یک سال که نه. توی چندین و چند سال. :)
به هرحال خوشحالم ازخوانده ها و خب غصه م هم گرفت که چقدر کتاب نخوانده روی دستم مانده. و باز بگویم که کلا پلیسی ها را به قول معروف زیرسبیلی رد می کنم. چون ژانرپلیسی جنایی اصلا دوست ندارم. حوصله کتابهایی معمایی را هم ندارم. دوره خامی و جوانی اگرکتابی دراین ژانرمی دیدم. یا به دستم می رسید. چند صفحه اول را می خواندم و می رفتم چند صفحه آخرش را هم نگاه می کردم و بعد می گذاشتم کنار و خیلی سنگین رنگین خودم را می زدم به آن راه... که یعنی بله.هم ش را خواندم و ماجرا دستم امده.بلد نبودم خیلی راست و سرراست بگویم که این سبک با سلیقه من جور نیست. خیال می کردم اگر به کسی بگویم که نخوانده م یا نمی خوانم برایم بد می شود. :)
جوانی کجایی که یادت بخیر :)
همیشه.شاد و سلامت و نویسا باشید

سلام
ممنون رفیق. سلامت و برقرار باشی. اینجا و این پست خوشبختانه به گونه‌ایست که دیر و زود خواندنش هیچ خللی در نظام هستی ایجاد نمی‌کند
آفرین بر شما
من البته داستانهای جنایی را دوست دارم. جلوی من از این کارها نکنید
شاد باشی رفیق

مهرداد سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 09:35 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
ترجیح من از بین این دو اثری که از کوندرا حرفشو زدیم اول جاودانگیه، حسم میگه خوندنش راحت تره.میگم آمار لیستت از دستم در رفته بعد از ایران نوبت چه کشورهایی میشه؟
با توجه به بسته بودن کتابخانه ها فکر می کنم در بین کتابهای موجود در خانه "پرنده من" و همسایه ها گزینه های مشترکمان باشند. بازم صبر میکنم تا انتخاباتت، شاید گزینه‌های جدیدی رو کردی و من رفتم کتابش رو خریدم.
راستی من روزها در راه شاهرخ مسکوب رو هم در برنامه دارم.

سلام
خبر خواهم داد. در همان پست انتخابات... کشورهای بعدی را منظورمه.
موفق باشی

اسماعیل بابایی پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 03:26 ب.ظ http://fala.blogsky.com

درود حسین آقا!
این لیست ها برای من خیلی به کار من می آد؛ بسیار سپاسگزارم.
در مورد فیلم هایی که این چند وقته دیده ام می خوام جدولی تهیه کنم؛ البته نه این چنین مثل شما که با حوصله و خیلی مرتب این کار رو انجام داده اید.
بسیار پست خوبیه.
دست مریزاد!

سلام
امیدوارم به کار بیاید.
حتماً آن کار را بکنید.
سلامت باشید

زهره شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 01:11 ق.ظ

سلام میله. چقدر فضای وبلاگ عوض شده.
چند وقتی نبودم. دکور عوض شده!
کتاب های سال به سال رو نوشتی به نظرم یک انتخاب کلی هم بگذار. که بهترین کدومه از نظر تو

سلام
آره بابا خیلی عوض شده... یکی دو بار تا مرز سکته رفتیم تا اینکه خیالمان از دوباره در دسترس قرار گرفتن وبلاگ موقتاً راحت شد.
حالا زود است برای آن کار
ده سال دیگه اگر عمری بود یک لیست آنجوری خواهم داد. حالا حالاها باید بخوانم.
ممنون

دریا پنج‌شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 10:19 ق.ظ http://jaiibarayeman.blogfa.com/

عالیه. ممنون بابت معرفی کتابها
تازگی بخشی از کتاب ژاک و اربابش رو بصورت صوتی گوش دادم و بزودی خواهمش خواند. دیدم در این لیست جایی داره خوشحال شدم و مطلبتون هم خوندم. دوستانی که اهل کتاب باشند نعمت بزرگی هستن که دل آدم رو گرم میکنند به مطالعه
بازم ممنون

سلام دوست من

یاد دوران کودکی افتادم ... آینه!
یکی یه چیزی می گفت و همان را به خودش برمی‌گرداندیم... البته اینجا چیز خوب است... دوستان اهل کتاب نعمت هستند مثل شما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد