میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخابات پس از مرخصی!

این روزها با شروع شدن سال تحصیلی جدید سوق دادن بچه‌ها به سمت درس خواندن یکی از گرفتاری‌های والدین است. بچه‌هایی که به واسطه شرایط کرونایی چندین ماه است که عمدتاً به بازیهای رایانه‌ای معتاد شده‌اند... خلاصه اینکه نظم دادن به آنها بسیار سخت است. در واقع من به بچه‌ها حق می‌دهم! الان که چند هفته‌ایست از کتاب خواندن و وبلاگ‌نویسی دور مانده‌ام بازگرداندن خودم به روال سابق را بسیار مشکل می‌بینم. پشت آدم که باد بخورد حسابی تنبل می‌شود! بد نیست به سبک قدیمی‌ها همیشه پشت و کمرتان را با یک شالی چیزی ببندید!

الان مشغول دوباره‌خوانی اسفار کاتبان هستم و برای انتخاب کتاب بعدی از شما دوستان می‌خواهم که از میان گزینه‌های زیر دو تا را انتخاب و در این امر مشارکت کنید. باشد که ذوق و شوقی در بگیرد و من هم روی ریل سابق قرار بگیرم.

متشکرم.

الف) آمریکایی آرام – گراهام گرین

گراهام گرین (1904-1991) از پرکارترین نویسندگان بریتانیایی محسوب می‌شود که در طول زندگی پربارش 28 رمان نوشته است. این کتاب که یکی از شاخص‌ترین آثار اوست در سال 1955 و در پی کسب تجربیاتش به عنوان خبرنگار جنگی در هندوچین منتشر شد.

ب) دیو باید بمیرد – نیکلاس بلیک

سیسیل دی لوئیس (1904-1972) شاعر پرآوازه بریتانیایی، نویسنده‌ای بود که رمان‌هایش را با نام مستعار به چاپ می‌رساند. این کتاب یکی از شاخص‌ترین کارهای اوست که در سال 1938 منتشر شده است. این شاعر ایرلندی پدر دانیل دی لوئیس بازیگر مطرح سینماست.

ج) روباه – دی. اچ. لارنس

دیوید هربرت لارنس (1885-1930) یکی از معتبرترین چهره‌های ادبیات انگلیسی محسوب می‌شود. او در نشان دادن غرایز و عواطف انسانی تبحر ویژه‌ای داشت و داستان‌هایش در زمان خود معمولاً با حواشی مختلفی روبرو می‌شد. این داستان در سال 1923 منتشر شده است.

د) شاگرد قصاب – پاتریک مک کیب

این نویسنده ایرلندی متولد سال 1955 دوبار به خاطر آثارش نامزد جایزه بوکر شده که یک نوبت آن (1992) با همین کتاب بوده است. او به واسطه طنز سیاه آثارش مطرح می‌باشد. شاگرد قصاب جایزه ادبی ادبیات ایرلند را کسب کرده و راوی اول شخص آن بچه‌ای روان‌پریش است.

ه) کشتن موش در یکشمبه – امریک پرسبرگر

این نویسنده فقید بریتانیایی (1902-1988) بیشتر به عنوان فیلمنامه‌نویس و کارگردان شناخته می‌شود. این کتاب بر اساس زندگی واقعی یکی از رهبران مبارز اسپانیایی نوشته شده و فیلمی که بر اساس آن توسط فرد زینمان ساخته شده با عنوان اسب کهر را بنگر برای ما آشنا است.


نظرات 21 + ارسال نظر
اسماعیل بابایی سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 07:00 ب.ظ http://fala.blogsky.com

درود!
حالا من به عنوان معلم با دانش آموزان خودم این مشکل رو دارم و به عنوان پدر، با پسرم!

پیشنهاد من:
آمریکایی آرام - شاگرد قصاب

سلام بر شما
شما نه راه پس دارید نه راه پیش
ممنون از رای شما
آمریکایی آرام 1
شاگرد قصاب 1

مراد سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 10:47 ب.ظ

درود,
یعنی واقعا چند هفته است که کتاب نخوانده اید, یا من اشتباه فهمیدم؟! باور کنین جا خوردم. تصورش دشواره که شما حتی یک روز از کتاب دور باشین. کتابخوانها کتاب براشون حکم اکسیژن را داره و صد البته برای شما.
با سپاس از به اشتراک گذاری خوانده ها و برداشت هاتون از آنها که واقعا خواندنی و مفیدن.

سلام دوست من
واقعیت دارد... متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که از قافله عشق جا ماندیم
ممنون از لطف شما

ماهور چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 12:26 ق.ظ

سلام
چه خوب که انتخابات گذاشتید.
این انتخابات کتاب، منو که همیشه سر ذوق میاره.

چه اسمایی هم ، همه کشت و‌کشتار !!!

من امریکایی ارام‌ رو انتخاب میکنم و شاگرد قصاب
این سری شاگرد قصابو میخونم چه رای بیاره چه نیاره

گناه داره همیشه تو انتخابات هست !!

منم دارم اسفارو میخونم و دارم به اواسطش میرسم
ایشالله تا شما بخواهید مطلبشو پست کنید منم تمومش کردم.

سلام بر رفیق کتابخوان
دقت نکرده بودم به اسم گزینه‌ها و قرابت آنها
آره طفلک چند بار اومده توی گزینه‌ها ولی این بار هم رقبای قدری دارد که شاید ساده‌خوان‌تر باشند.
من خیلی آرام دارم پیش می‌روم .
ممنون از رای
آمریکایی آرام 2
شاگرد قصاب 2

مهرداد چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 11:55 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
حتماً این روزها بچه ها با خیال راحت به بهانه بازبینی چند باره مدرسه تلویزیونی در فضای مجازی از پدر و مادر خود درخواست بسته های اینترنت می کنند و از این طریق دلی از عزا هم در اینستاگرام و گیم ها در می آورند.
از قدیم گفتن انگیزه خوانش کم آوردی برو سراغ میله بدون پرچم. من مطمئنم که خیلی زود موتورت گرم خواهد شد.
و اما انتخابات
بادیدن اولین گزینه آه از نهادم(چی میگن؟ میگن بلند شد؟) همون.آخه دیروز خرید اینترنتی داشتم که به دلیل محدودیت مالی، در لحظات پایانی ارباب حلقه ها و امریکایی آرام و سووشون رو از سبد خرید حذف کردم و به جای آنها سیلماریلیون رو گذاشتم و شبش با این لیست انتخابات مواجه شدم و اون آه از نهادی که گفتم.
خودمونیم رگه‌هایی از امکان تخلف می بینم که امکان داره با کتاب مغضوب شاگرد قصاب ازت سر بزنه. آقا به رای مردم احترام بزار و از انتخابات خارجش کن و خودت خارج از نوبت بخونش. الان این کتاب حکم محسن رضایی رو داره
آقا ما مدت‌هاست که منتظریم انتخابات ادبیات انگلیس برسه تا بتونیم با هم جزء از کل رو بخونیم. یعنی اصلا چند انتخابات قبل باعث این خرید من شد. آمستردام هم گزینه خوبی بود، اما این گزینه ها رو از کجا آوردی نفهمیدم
در نهایت، رای من: امریکایی آرام، کشتن موش در یکشمبه

سلام بر مهرداد
دقیقاً همین بهانه را می‌آورند و به انواع و اقسام بازی‌های آنلاین مشغول هستند. راستش خود من هم آلوده شدم
حتماً از مخاطبان انرژی گرفته و روشن خواهم شد
محسن رضایی آره خیلی شباهت پیدا کرده
واللا می‌خواستم جزء از کل را بیاورم توی لیست اما دیدم برای شروع دوباره حجیم نباشد بهتر است. خیالت از تقلب و تخلف راحت باشد... نظر خودم به همه گزینه‌ها یکسان است و هیچکدام از دیگری به من نزدیک‌تر نیست
ممنون از رای
آمریکایی آرام 3
کشتن موش در یکشمبه 1

خسرو چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 12:16 ب.ظ http://Treememories.ir

درود . بدون شک آمریکایی آرام با ترجمه ی فولادوند باید خوانده شود ، همچنین دیو باید بمیرد از مجموعه ی خواندنی دایره هفتم

سلام رفیق
ممنون از رای شما
آمریکایی آرام ۴
دیو باید بمیرد ۱

سمره چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 02:26 ب.ظ

سلام
ما نیز تنبل شدیم
شاگرد قصاب و روباه
به شرط یافتن

سلام رفیق
باید مدام مراقبه کرد وگرنه هر ساختمانی امکان ریزش دارد.
ممنون از رای
شاگرد قصاب ۳
روباه ۱

کامشین پنج‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 10:33 ق.ظ http://www.kamsin.blog.ir

میله جان
تبریک میگویم برادر
سلیقه تون یواش یواش داره سینمایی می شه.
من کتاب بابای دنیل دی لوئیس را انتخاب می کنم. ببینیم پدر مثل پسر باحال هست یا نه!

سلام بر کامشین

من هم خیلی کنجکاو هستم این نکته را دریابم . اگر پسر وسواس و دقتی که در کارهایش داشته از پدر به ارث برده باشد باید شاهکاری باشد این کتاب.
ممنون از رای
دیو باید بمیرد ۲

زهرا محمودی پنج‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 07:51 ب.ظ http://www.mashghemodara.blogfa.com

عکس رو که دیدم خوشحال شدم. از آنجا که مثل دوستمون هم معلمم و هم مادر (البته ایشون پدر هستند) و از آنجا که در وبلاگم به کتاب‌نخوانی بچه‌ها اشاره کرده بودم، مشتاق معرفی کتابی از سمت و سوی شما بودم اما حالا که تا اینجا اومدم در انتخابات هم شرکت می‌کنم.
آمریکایی آرام
کشتن موش در یکشمبه
(نمی‌دونم چرا پیام‌هام نصفه میان، زحمت پاک کردنشان با شما)

سلام دوست عزیز
امیدوارم دست به دست هم از این ورطه رهایی یابیم... البته که بسیار سخت است
ممنون از حضور و رای شما
آمریکایی آرام 5
کشتن موش در یکشمبه 2

مدادسیاه پنج‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 08:46 ب.ظ

من که فقط روباه را خوانده ام و به همان رای می دهم. پاتریک مک کیب هم انگار در ایران پر فروش شده. بد نیست با زحمت دادن به تو دلیلش را بفهمیم.

سلام بر مداد

ببینیم این بار چه کتاب هایی انتخاب خواهند شد.
ممنون از رای
روباه 2
شاگرد قصاب 4

مارسی پنج‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 10:49 ب.ظ

خب
واقعن از نظر من همه ی گزینه ها

وقتی هیچ کسی رای نداده بود پست رو دیدم گفتم صبر کنم دم دم ها ظهر در میانه انتخابات بیام تا خلوت تر باشه
گزینه ی کشتن موش در یکشنبه – امریک پرسبرگر انتخاب اول من هست
نمیدونم با توجه به رسالت شما در انتخاب نویسنده ولی راهام گرین دوباره انتخاب شد(مامور معتمد)
قطعن گزینه ی دو من این نیست با توجه به خاطزه ی بدی که از مامور معتمد دارم
خب بریم از 1 تا 5
ولی شما همون 2 عدد اول رو در نظر بگیر
کشتن موش در یکشمبه – امریک پرسبرگر
دیو باید بمیرد – نیکلاس بلیک
شاگرد قصاب – پاتریک مک کیب
روباه – دی. اچ. لارنس
آمریکایی آرام – گراهام گرین

سلام بر مارسی
وقتی خلوت‌تر است می‌توان سر صبر فکر کرد
فکر کنم اگر گرین انتخاب شود برای پنجمین بار است که از او کتابی خواهم خواند.
ممنون از رای کار شده شما
کشتن موش در یکشمبه 3
دیو باید بمیرد 3

پیرو پنج‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 11:32 ب.ظ

سلام میله عزیز
امیدوارم خوب و سلامت باشید و بهتر از هفته های گذشته
انتخاب عکس تون معرکه است!
برای کتاب منهم به دیو باید بمیرد رای می دهم. اگر "پسر نشان از پدر داشته باشد"، این کتاب شگفت انگیز خواهد بود.

سلام دوست عزیز
سلامت و شاد باشید.
درست کردن این عکس با توجه به نزدیکی به حال و هوای خودم زیاد وقت نگرفت.
ممنون از رای
دیو باید بمیرد 4

دیاکو جمعه 21 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 08:40 ق.ظ

سلام
جالب بود برام که همه کتاب ها بریتانیایی بودن. پیشنهاد من آمریکایی آرام است.

سلام رفیق
نوبت بریتانیایی‌ها بود
ممنون از رای شما
آمریکایی آرام 6

سمره جمعه 21 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام
شاگرد قصاب رو گرفتم و شروع میکنم

سلام
مثل آن دفعه نشود که کتاب رای نیاورد

zmb شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 10:58 ق.ظ http://divanegihayam.blogfa.com

سلام
پشت من که اساسی باد خورده و هی فیل ام یاد هندوستان میوفته و دوست دارم جمع کنم برم داهاتمون :|
اما در مورد کتاب، هیچکدام رو نخوندم ولی فکر می کنم با اون یک خط نوشته ی شما گزینه ی اول رو انتخاب می کنم

سلام دوست من
من که علاوه بر باد خوردن پشت گرفتار یک بازی آنلاین هم شده بودم که روزی بیشتر از دو ساعت را فرو می‌داد! در نهایت پسرم برایم قفلی نصب کرد (قفل کودک!) که بیشتر از نیم ساعت در روز نتوانم بازی کنم دنیای وارونه وارونه
ممنون از رای
آمریکایی آرام 7

مهدی شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام
خوشحالم از برگشتن شما.
رای من :
شاگرد قصاب
امریکایی آرام

سلام دوست عزیز
ممنون از لطف شما و زایتان
شاگرد قصاب 5
آمریکایی آرام 8

مهرداد شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 11:56 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

در راستای کمک به روشن کردن موتور کتابخوانی‌ات، هر کدام از کتابها‌ به غیر از شاگرد قصاب که رای آورد را سعی می کنم تهیه کرده و در خواندنش با تو همراه باشم.
شاگرد قصاب را هم به این دلیل گفتم که بی تعارف در حال حاضر کشش و توانایی خواندن چنین کتابی را ندارم.

خبر خوبی است... از قراین پیداشت که دوستان تصمیم دارند بار آن کتاب را روی دوشمان بگذارند هنوز نیومده باید آب‌بندی بشویم
خوشبختانه دو تا کتاب انتخاب می‌شود

مهرداد یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 10:49 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
امیدوارم موتور تا الان حداقل ولرم شده باشد.
راستش هر چه منتظر پایان انتخابات ماندم خبری نشد.
البته مردم هم با این اوضاع دیگر حق دارند شور گذشته خود برای در صحنه بودن را از دست بدهند. بعد از آخرین کامنتی که برایت نوشتم به کتابفروشی رفتم که از بین کلیه گزینه های موجود سه کتاب امریکایی آرام، دیو باید بمیرد و شاگرد قصاب را موجود داشت که دو تای اول را تهیه کردم و در این هفته هم امریکایی آرام را خواندم و از خواندنش هم لذت بردم و از این بابت ازت ممنونم.

سلام مهرداد جان
هنوز ولرم نشده ولی امیدوار هستم که بشود...
با همین کامنت شما انتخابات را به پایان می‌رسانم و با توجه به نزدیکی آرای دو گزینه بعد از آمریکایی آرام و اینکه بالاخره با عنایت به نفوذ شما در هیئت نظارت بر انتخابات، منتخبین به ترتیب آمریکایی آرام ، دیو باید بمیرد و شاگرد قصاب اعلام شدند. هر سه.
امیدوارم که زودتر موتور گرم شود.
سلامت باشی

بندباز دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 10:15 ق.ظ https://dbandbaz.blogfa.com

درود بر میله عزیز
من به دو گزینه ی زیر رای میدهم! ( چه خوبه آدم رای می ده یک نفر دیگه می خونه و بعدش اینجا چکیده ی مطلب رو می نویسه!! )
1- روباه
2- کشتن موش در یکشمبه


راستی یک مطلبی: آیا راهی وجود داره این آگهی های زیر پست هاتون رو ناپیدا کنید؟! اون ترمیم موها بدجوری حال بد کن هستند و آدم هر بار میاد کامنت بگذاره باید چشم هاشو تقریبا ببنده تا این قسمت آگهی ها رد بشه.

سلام بر بندباز گرامی
بچه‌های مسئول شمارش آرا و برادران و خواهران هیئت نظارت می‌فرمایند کار شمارش را تمام کرده‌ایم و صورتجلسه را هم خدمت شورا فرستاده‌اند و قرار است آمریکایی آرام و شاگرد قصاب و دیو باید بمیرد خوانده شود.
من بهشون گفتم حالا یه کاریش بکنید!!
ایشان فرمودند اگر یه کاریش بکنیم تعداد آرا وضعیت را بسیار بغرنج می‌کند!
دیدم حق با آنهاست و بیشتر از این به آنها فشار نیاوردم

فکر نکنم راهی داشته باشد
چیزی که از ما اجازه نگرفته باشند قاعدتاً ما هم نمی‌توانیم کاریش بکنیم...
همان صلوات بفرستید و چشم بسته و ذکر بر لب از این آگهی ها عبور کنید

سمره پنج‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 08:38 ب.ظ

سلام
شاگرد قصاب را خواندم

خیلی خیلی دوست داشتم روباه رو هم بخوانم اما پیداش نکردم

سلام
خب با تعریف شما ترسم ریخت از شاگرد قصاب
برای پیدا کردن روباه، ماهور در کامنت بعدی ارائه طریق کرده است... دریابید یکدگر را

ماهور جمعه 4 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام
سمره جان من نسخه پی دی اف کتاب روباه رو دارم
کتاب کم حجمی هم هست
اگر بخواهی میتوانم برایت ایمیل کنم

سلام
قابل توجه سمره
ممنون از مهربانی و پیگیری شما ماهور عزیز

سمره شنبه 5 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 12:07 ب.ظ

سلام
ممنونم از پیشنهاد شما
لطف میکنید برام ارسال کنید
Farybazyar3@gmail.com

قابل توجه ماهور

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد