میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخابات پس از تعطیلات!

امیدوارم روزی برسد که عنوان نوشته‌ای اینچنینی را بگذارم انتخابات پس از کرونا... اما عجالتاً تا آن زمان مراقب سلامتی خودتان باشید. اکنون آماده نوشتن مطلب مربوط به «شاگرد قصاب» هستم و به زودی خواندن آخرین منتخب انتخابات قبلی «دیو باید بمیرد» را شروع می‌کنم. طبعاً کتابی که بعد از آن می‌خوانم «داخلی» خواهد بود. پس از میان ‌کتاب‌های زیر به یک گزینه رأی بدهید:

متشکرم.

الف) سالمرگی – اصغر الهی

اصغر الهی (1323-1391) در رشته روان‌شناسی با درجه دکتری از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او به تدریس در دانشگاه علوم پزشکی اشتغال داشت. معروف‌ترین اثرش در حوزه اددبیات داستانی همین رمان است که در سال 1370 نوشته اما در سال 1385 منتشر شده است. این رمان برنده جایزه ادبی گلشیری شده است. نمره کتاب در گودریدز 3.13 است.

ب) سوء‌قصد به ذات همایونی – رضا جولایی

این نویسنده پرکار در حوزه ادبیات داستانی متولد سال 1329 است. تاریخ معاصر ایران در داستان‌های او رد پایی پررنگ دارد. سوء‌قصد به ذات همایونی یکی از معروف‌ترین کارهای اوست که در سال 1374 منتشر و مورد استقبال قرار گرفته است. نمره کتاب در گودریدز 3.81 است.

ج) من منچستر یونایتد را دوست دارم – مهدی یزدانی خرم

این نویسنده و روزنامه‌نگار متولد سال 1358 است. او فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است و در نشریات مختلفی تجربه فعالیت داشته است. این کتاب دومین اثر و یکی از معروف‌ترین آثار اوست که در سال 1391 منتشر و برنده جوایزی از جمله جایزه هفت اقلیم شده است. نمره کتاب در گودریدز 3.3 است.

د) نام‌ها و سایه‌ها – محمد رحیم اخوت

این نویسنده و منتقد ادبی متولد سال 1324 است. این دبیر آموزش و پرورش پس از انقلاب ابتدا از تدریس محروم و سپس بازنشسته شد. نام‌ها و سایه‌ها معروف‌ترین اثر اوست که که در سال 1382 چاپ و برنده جوایز یلدا و مهرگان شده است. نمره کتاب در گودریدز 3.02 است.

 

نظرات 16 + ارسال نظر
ماهور دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 07:55 ب.ظ

سلام
شرکت در انتخابات داخلی برایم کمی همراه با تردید و ترسه.
با توجه به شناختی که ندارم هر کدوم که رای بیارن استقبال میکنم اما خودم به مورد ب رای میدم.

سلام
موافقم... آدم باید دقت کند اما به هر حال باید در این زمینه اقدام کرد تا به مرور این تردیدها و ترسها مرتفع شود.
ممنون از رای
سوءقصد به ذات همایونی 1

زهرا محمودی دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 09:30 ب.ظ http://www.mashghemodara.blogfa.com

سلام
من افتادم در سربالایی مجدد داخلی‌خوانی و "ملکان عذاب" خسروی .
هیچ یک از این‌ها رو نخوندم و شناختی ندارم، پس با نظر اکثریت موافقم.

سلام
من که به تازگی اسفار کاتبان را خوانده‌ام و طبیعتاً مطابق روال یک فاصله حداقل یک ساله بین دو اثر از یک نویسنده خواهم گذاشت ولی دوست دارم دوباره به سراغ این نویسنده بروم.
همیشه بعد از سربالایی یک سرازیری هم وجود دارد
من توصیه می‌کنم به جای نظر اکثریت خودتان هم یک بررسی اجمالی بکنید و خودتان را در موقعیت انتخاب بین این گزینه‌ها قرار دهید. حتی اگر بعداً این کتاب را هم همراه نشوید این حسن را دارد که یک موقعیت انتخاب را با خوبی و خوشی و بررسی لازم انجام داده‌اید. به کار می‌آید.

سمره دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 10:34 ب.ظ

سلام
همشو بدین

من جستجو کردم غیر نام ها و سایه ها
بقیشوفیدیبو داشت وقت کنم میخونمشون و به همه رای میدم

سلام

شما البته می‌توانید همه را تست و تجربه کنید اما من باید الان به یکی از آنها اکتفا کنم. لذا توصیه می‌کنم خودتان را در موقعیت انتخاب یکی از آنها قرار دهید و ببینید نتیجه برای شما کدام است. کدام را برای اولویت اول برمی‌گزینید.
ممنون

مارسی سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 08:24 ق.ظ

سوء‌قصد به ذات همایونی
من به این گزینه رای میدم.

سلام
ممنون از رای شما
سوءقصد به ذات همایونی 2

مهرداد سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 10:10 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
از رضا جولایی کتاب شکوفه های عناب را دارم اما دوست داشتم خواندن آثارش را با کتاب سوء قصد به ذات همایونی که کتاب ساده تریست آغاز کنم و بعد از دیدن این انتخابات چقدر دوست داشتم که این خوانش همخوانی باشد اما هم کتاب در دسترسم نیست هم با قیمت 54000 تومانی‌اش فعلا در بودجه باقی مانده خرید کتابم نمی گنجد، فشار و سنگینی کتاب های که از قفسه خارج شده و روی میز جهت خواندن چیده شده هم بماند.
از همخوانی گفتم راستش به این دلیل که پنج کتاب انگلیسی را پشت سر هم خوانده‌ام دیگر کشش خواندن یک انگلیسی دیگر را ندارم، پس احتمالا به همخوانی دیو باید بمیرد هم نخواهم رسید.
با این همه باز هم بگویم رای من کدام گزینه است؟

سلام
من از ایشان کتابی ندارم اما دیدم لازم است کتابی از ایشان در انتخابات بگذارم و اگر رای آورد بروم به دنبال تهیه آن ... و می‌بینم که تا الان روند آراء به همین سمت است!
بله باز هم توصیه من شرکت در رای دادن است

خسرو سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 10:34 ق.ظ http://Treememories.ir

درود ، بین کتاب جولایی و اخوت مانده ام ، هردو عالی اند .

سلام
یک بررسی تکمیلی بفرمایید و دل را به دریا بزنید

ماهور سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 01:55 ب.ظ

مهرداد اگه با خوندن کتاب تو گوشی مشکل نداشته باشی نسخه ی ای پاپ کتاب سو قصد به ذات همایونی تو فیدیبو برای دو تا انتشاراتی هست
نشر جویا رو گذاشته شش تومن و نشر چشمه هم شونزده هفده

سلام
دارم به این فکر می‌کنم که مشکلم را با خواندن کتاب توی گوشی یه جوری رفع کنم

مهرداد چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 09:59 ق.ظ

ممنون از ماهور گرامی
من تنها و مهمترین استفاده کتابی که از گوشی می برم شنیدن کتاب صوتی هست و متاسفانه هیچ رقمه هم نمیتونم کتاب الکترونیک رو با گوشی بخونم.
قضیه تمرکز لازم هست که برای من با گوشی کسب نمیشه، در کتاب صوتی گوشی در جیبه و در کتاب الکترونیک گوشی در دست. این خیلی فرق داره
با این حال از این اطلاع رسانی خیلی ممنونم

قابل توجه ماهور گرامی
راستی تصویر مطلب قابل رویت است برای دوستان؟!

اشک ششم چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 02:11 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

تصاویر وبلاگ من و شما و همه بچه های بلاگ اسکایی با مرورگر کروم قابل رویت نیست، اما با فایرفاکس و باقی مرورگرها تصاویر به قوت خود باقی و قابل رویت است.
از آنجایی که جدیداً سایت های فروش اینترنتی کتاب و... همگی با فونت درشت نوشته اند برای پرداخت به هیچ وجه از کروم استفاده نکنید قضیه مشکوکه و شاید به این نقص اخیرهم مربوط. مثلا طبق معمول تحریمی چیزی. من که چیزی در این باره نمیدونم.

منظور مهرداد اول هم در آن یادداشت انتهایی این بود که با این همه تعریف مشخص است که رایش سوء قصد به ذات همایونی‌ست.

آهان خیالم راحت شد
ممنون از رای
سوء قصد به ذات همایونی ۳

سمره چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام
گزینه من منچستر یونایتد
البته از بین سه گزینه انتخاب کردم چون یکی از گزینه هارو فیدیبونداشت

سلام
ممنون از رای شما
من منچستر یونایتد را دوست دارم ۱

مدادسیاه شنبه 3 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 06:58 ب.ظ

از این بین فقط جولایی را خوانده ام و بدون امکان مقایسه به همان رای می دهم.

سلام بر مداد گرامی
ممنون از رای شما
سوءقصد به ذات همایونی 4

مهدی دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 09:22 ق.ظ

سلام
با آرزوی سلامتی شما و همه دوستان. از این که شما را سلام می بینم خوشحالم. امیدوارم حال همکار بیمار شما خوب شده باشد و شما و خانواده عزیزتان در سلامت باشید.
رای من: من منچستر یونایتد قلم آقای یزدانی خرم پسندیدم. آثاری از بقیه بزرگان نخواندم. امیدوارم بقیه دوستان بخوانند و از خواندش لذت ببرند.

سلام دوست من
ممنون از لطف شما.
دیگر نباید بگوییم همکار بیمار بلکه همکاران بیمار! تعداد زیادی از همکاران مبتلا شده‌اند و همین الان سه همکار بهبودیافته در شعاع دو متری من حضور دارند و در همین دایره یکی از همکاران مشغول شکست دادن کروناست...
ممنون از رای شما
من منچستریونایتد را دوست دارم 2

فرشته دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 03:18 ب.ظ

من اول به کزینه ی دوم رای میدم دوم به گزینه ی اول.در کل گزینه ی دوم

سلام دوست عزیز
ممنون از رای شما
سوءقصد به ذات همایونی 5

آرش میرزایی جمعه 9 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام.رای من قطعن گزینه ی دوم هست

سلام
ممنون از رای شما
سوؤقصد به ذات همایونی 6

اسماعیل بابایی دوشنبه 12 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 05:22 ب.ظ http://fala.blogsky.com

درود حسین آقا!
متاسفانه از هیچ کدوم از این نویسنده ها کتابی نخونده ام و شناخت درستی ازشون ندارم.
با این حال به گمانم الف یا ب، انتخاب های بهتری باشن!

سلام قربان
به گمانم ب با سبقت گرفتن و ایجاد فاصله انتخابات ما را کمرنگ کرده است. البته مشغله ذهنی دوستان درخصوص انتخابات آمریکا هم بی‌تاثیر نیست

سمیره دوشنبه 12 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 05:47 ب.ظ

پس از سالها خاموشی، سلام
رای منم گزینه سوء‌قصد به ذات همایونی هستش

سلام بر رفیق قدیمی

با این رای پرونده انتخابات را ببندیم : سوءقصد به ذات همایونی به عنوان کتاب بعدی انتخاب شد.
ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد