میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب در فرصت باقی‌مانده!

فرض کنید همه شرایط بیرونی و درونی متعادل شده و فرصتی پیش روی شما قرار گرفته که در محیطی آرام و بی‌دغدغه و خنک چند روزی را استراحت و مطالعه کنید (البته نه از آن نوع خنکی که این روزها خیلی از عزیزان بابت موارد مختلف اجباراً متحمل می‌شوند). یک کتابخانه کوچک با دو قفسه در دسترستان است که در هر کدام پنج کتاب با عناوین زیر در آن قرار گرفته است. یک گوشی هم دارید و مختصر اینترنتی که خوشبختانه هنوز امکان استفاده از گوگل با آن وجود دارد و می‌توانید در مورد هر کدام از کتابها جستجو و بررسی کوتاهی انجام دهید. می‌دانم از نظر خیلی از شما قرار گرفتن همه این فرض‌ها در کنار هم محال است! (راستی دیگه از این سقف کوتاه‌تر برای آرزو مگر داریم!!؟) اما خب، به قول حکماء فرض محال که محال نیست؛ بیایید چنین فرضی بکنید. یک ربع وقت بگذارید و از هر قفسه دو کتاب را انتخاب کنید و برای من بنویسید.

******

قفسه اول:

ملکوت  بهرام صادقی

نگهبان  پیمان اسماعیلی

من منچستر یونایتد را دوست دارم  مهدی یزدانی خرم

تربیت‌های پدر  محمد طلوعی

طومار شیخ شرزین   بهرام بیضایی

...................

قفسه دوم:

دشمنان   آیزاک باشویس سینگر

ژاله‌کش   ادویج دانتیکا

مرد بدون وطن   کورت وونه‌گات

استخوان‌های دوست‌داشتنی   آلیس زیبولد

پرواز بر فراز آشیانه فاخته   کن کیسی

............

پ ن 1: کتاب بعدی که در مورد آن خواهم نوشت « مارش رادتسکی » اثر یوزف روت است. پس از آن به سراغ کتاب «بندرهای شرق» اثر امین معلوف خواهم رفت.

پ ن 2: دو کتاب غیر رمان هم در برنامه‌ام قرار دارد که یکی از آن دو ، مجموعه شعری با عنوان «جای خالی‌ات را با کلمات پر می‌کنم» اثر خانم زهرا محمودی است.


نظرات 26 + ارسال نظر
مارسی یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:10 ق.ظ

تو قفسه اول
نگهبان پیمان اسماعیلی
ملکوت بهرام صادقی

سلام
چراغ اول را روشن کردید
ممنون از رای
.....
نگهبان ۱
ملکوت ۱

مارسی یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:36 ق.ظ

در مورد قفسه دوم همه ب نظرم خوب هستن و به هر حال خونده میشن ولی کتابخونه نزدیک ما این دوتارو داره و بگم ک اگه ۳ گزینه دیگه هم رای بیارن من مشکلی ندارم و کتاب هارو میخرم مخصوصن ونه گات(بله رسم روزگار چنین است)
استخوان‌های دوست‌داشتنی
پرواز بر فراز آشیانه فاخته

بسیار عالی
.....
استخوان های دوست داشتنی ۱
پرواز بر فراز آشیانه فاخته ۱

مهرداد یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:47 ق.ظ http://Ketabnameh.blogsky.com

سلام
به به، خوشحالم که باز هم حق انتخاب برای ما قائل شدی رفیق، حداقل توی یک انتخابات خیالمون راحته که برای نظرمون احترام قائل هستند
اگه یادت باشه من اغلب از کاندیداهای انتخاباتت ناراضی بودم و میگفتم چرا در بینشون کتابی نیست که من علاقه مند به خوندنش باشم، اما حالا خوشحالم که اوضاع کاملا فرق کرده و گزینه های جالبی در پیشه.

از آنجا که (اگر وقت کنم) بزودی یادداشت بعدی وبلاگ کتابنامه فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته خواهد بود، پس به این داستان خیلی خوب، بی‌درنگ رای میدم. ملکوت رو هم مدت‌ها پیش سرسری خونده بودم و فقط حلول جن در آقای مودت رو در خاطر دارم و به فکر دوباره‌خوانی‌ش هستم پس رای بعدیم ملکوت خواهد بود.
بعد از مجلس ضربت زدن با خودم گفتم باید بازم از جناب بیضایی بخونم که هی تنبلی کردم، الان وقت خوبیه که به بهانه این انتخابات برم سراغش، پس شیخ شرزین را درخواهم یافت.
اما برای گزینه آخر بین مرد بدون وطن و ژاله کش دو دل هستم. فعلا به وونه گات رای میدم، اما شایدآخر انتخابات اومدم رای‌ام رو عوض کردم.
پس در نتیجه، رای من :
گروه اول: ملکوت و طومار شیخ شرزین
گروه دوم :پرواز بر آشیانه فاخته و مرد بدون وطن.

سلام
اینجا برای نظرات همه خوانندگان ارزش و احترام و اعتبار زیادی وجود دارد. یک علت آن هم این است که واقعا نیاز به این موضوع حس می شود. در جاهای دیگر این یک امر تزیینی است. البته آنجا و اینجا از لحاظ ماموریت کاملا متفاوت است ولی خب به هر جهت ... من اگر مواردی را خودم انتخاب می کنم و یا گزینه های باب میل شما خود را نشان نمی دهند آن موارد را از سر بی احترامی به حق انتخاب شما تلقی نفرمایید
ممنون از رای
.......
ملکوت ۲
طومار شیخ شرزین ۱
...
پرواز بر فراز آشیانه فاخته ۲
مرد بدون وطن ۱

یک آدم یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 07:59 ق.ظ

قفسه اول ملکوت و طومار شیخ شرزین
قفسه دوم پرواز بر فراز آشیانه فاخته و دشمنان

سلام
ممنون از رای شما
.....
ملکوت ۳
طومار شیخ شرزین ۲
...
پرواز بر فراز آشیانه فاخته ۳
دشمنان ۱

اشک ششم یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 09:39 ق.ظ

سلام
پیرو یادداشتت درباره فیل در تاریکی که اشاره کرده بودی تاثیر "ترین" هایی که به بسیاری آثار و نویسنده ها داده میشه چقدر می‌تونه مخرب است، برای من و مواجهه‌ام با آثار یزدانی خرم هم داستان مشابه یا بهتره بگم متضادی برقراره، کافی‌ست پیج این شخص در فضای مجازی رو دنبال کنی و اصطلاحات و رسم الخط ایشان در نوشتن برخی کلمات را ببینی، بعد چند تا مصاحبه و معرفی کتاب ویدیویی ازش ببینی، اونم با پیش زمینه ذهنی مطالبی که درباره باند ایشان و نشر چشمه در فضای داستان نویسی داخلی و غیره برقراره، حالا بر فرض که اصلا اگر همشون هم دروغ و دشمنی بر علیه یک نویسنده‌ی خوب جوان وطنی به حساب بیاید، تو بگو با این حال اگر ایشان کتابی نوشته باشند که حتی مستحق نوبل هم باشد، خواننده می‌تواند برای رفتن‌ به سراغش رغبتی داشته باشد؟ من که ندارم

سلام
دلتان را صاف کنید .
یکی از ده رمان برتری که من خوانده ام ازسلین نویسنده فرانسوی است که پس از جنگ دوم به شدت بایکوت شد و در انزوای کامل از دنیا رفت هرچند که به نظر خیلی از بزرگان ادبیات لیاقت نوبل را هم داشت.‌ خودش هم معتقد بود کامو و امثال او باعث شده اند که آن مشکلات برای او پس از جنگ پیش بیاید.
غرض اینکه سلین و کامو و مالرو و سارتر و دیگران همه رفتند و متن آثارشان باقی است و حیاتی جاودانه دارد. هیچ باندی توان حذف متن قوی را ندارد. البته باندها می توانند اثری نالایق را برای کوتاه مدت بر صدر بنشانند اما در بلند مدت از بالا نگه داشتن آن ناتوان خواهند بود.
و اما در خصوص کتاب و نویسنده مورد نظر کاملا محق هستید به سمتش بروید یا نروید. نظر من همان صاف کردن دل است
خوشبختانه شاید چون در اینستاگرام نیستم اینگونه زود دلم صاف می شود شاید هم اثر کرونای دست جمعی خودم و خانواده باشد
ممنون از بیان نظرتان رفیق

ملیکا یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:18 ب.ظ

سلام و عرض ادب
خدا قوت جناب میله ی عزیز!
قفسه ی اول : طومار شیخ شروین

سلام
ممنون رفیق کتابخوان
یاد توصیه های انتخاباتی قدیم افتادم که می گفتند اگر بخشی از رای را استفاده می کنید و باقی فضای برگه رای را خط بکشید که جلوی تقلب را بگیرید. ساده دلی قشنگی داشتند و داشتیم
ممنون از رای
.....
طومار شیخ شرزین ۳

ماهور یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 06:43 ب.ظ

سلام
به به انتخابات
چه کتابهایی هم هست
با توجه به نویسنده اگه بخوام انتخاب کنم وردی که…
اما دسترسی ندارم به کتابش
نه کتاب فروشی داشت نه کتابخانه
پس بینشون ملکوت رو انتخاب میکنم، با اینکه یکبار خواندمش اما چون خیلی سورئال بود دوست دارم برداشت بقیه رو هم بدونم

نگهبان و منچستر رو هم کتابخانه داره
که خب منم حسم به یزدانی خرم بی شباهت نیست به اشک ششم
اگه قراره دو تا انتخاب بشه : نگهبان و ملکوت

سلام
این دسترسی نداشتن هم معضل بزرگی است.... حق می دهم به شما که آن را در رای دادن لحاظ کنید.
ممنون از رای
.....
نگهبان ۲
ملکوت ۴

ماهور یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 06:49 ب.ظ

برای غیر ایرانی ها
چقدر سخته!!
همه اش برام جذابه و هر چی رای بیاره خواهم خواند
اما رای مرد بدون وطن انتخاب اولم هست
دشمنان دوم

واقعا سخته
خودم را که در جایگاه فرضی که عنوان کرده ام‌ می گذارم دچار سرگیجه می شوم و می گویم حالا چه کاریه اصن همه رو می خونم حالا که شرایط مهیاست
......
مرد بدون وطن ۲
دشمنان ۲

شیرین یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام بر میله عزیز
من ارتباط خوبی با رای دادن ندارم، فکر کنم دلیلش هم بی ارتباط به اشاره خودتان به آن خنکی خاص و ناخوشایند نباشد! اما دوست دارم طومار شیخ شرزین خوانده و بررسی شود.
جزو خوانده های محبوبم است و دوست دارم نظر شما را هم درباره اش بدانم.

سلام
شیرین گرامی می دانم چه حسی دارید.
البته می دانم که ارتباط خودتان را با رای دادن و نظر دادن در شرایط نرمال حفظ خواهید کرد
البته وقتی همه امور در ریل درست قرار داشته باشد شاید خیلی هم دغدغه وجود نداشته باشد. ایشالا قسمت بشود چنین شرایطی را تجربه کنیم و از روی تجربه به این حکم برسیم
ممنون از رای
......
طومار شیخ شرزین ۴

آرش میرزایی یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:00 ب.ظ

تو ایر انی ها
ملکوت
نگهبان
تو خارجی ها
ژاله کش
استخوان‌های دوست‌داشتنی

سلام
ممنون از رای
.....
ملکوت ۵
نگهبان ۳
....
ژاله کش ۱
استخوان های دوست داشتنی ۲

و.م دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:54 ب.ظ

طومار
و
استخوان ها

سلام
ممنون از رای
.....
طومار شیخ شرزین ۵
...
استخوان های دوست داشتنی ۳

عبدالله سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:38 ق.ظ

سلام
از قفسه اول تربیت های پدر را خوانده ام. خوب هم بود. اما در کنار دیگرها، خیال میکنم ملکوت و طومار شیخ را به خواندن و ترجیح بدهم.
از قفسه دوم ژاله کش و مرد بی وطن و استخوانها را خوانده ام، که همگی خوبند. هر کدام طوری. اما باز، خیال میکنم اگر قرار به انتخاب برای خواندن باشد، ژاله کش و دشمنان را انتخاب خواهم کرد.

سلام
ممنون از استدلال و رای شما
.....
ملکوت ۶
طومار شیخ شرزین ۶
...
ژاله کش ۲
دشمنان ۳

محسن مهدی بهشت سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 03:50 ب.ظ https://ketabamoon.blogsky.com/

از قفسه اول ملکوت برای سومین بار
طومار شیخ شرزین که نخوندم
از فقسه دوم
دشمنان که نخوندم
مرد بدون وطی که نخوندم

سلام
ممنون از رای شما قربان
......
ملکوت ۷
طومار شیخ شرزین ۷
...
دشمنان ۴
مرد بدون وطن ۳

مارسی سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:30 ب.ظ

محسن مهدی بهشت عزیز
ترمز وستینگهاوس رو با صدای شما گوش دادم.البته خودم کتاب رو خوندده بودم.لطفن داستان کوتاه بیشتر صوتی کنید

قابل توجه ایشان
البته برای خود ایشان هم در وبلاگشان پیام بگذارید

سهراب چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:44 ب.ظ

انتخاب نهایی:
ملکوت
طومار شیخ شرزین
دشمنان
پرواز بر فراز آشیانه فاخته

سلام
رای شما را از کانال به اینجا برای شمارش انتقال دادم.
با سپاس
....
ملکوت ۸
طومار شیخ شرزین ۸
....
دشمنان ۵
پرواز بر فراز آشیانه فاخته ۴

مهتاب چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 04:16 ب.ظ

سلام
۱.نگهبان
۲.مرد بدون وطن
۳.استخوانهای دوست داشتنی
۴.پرواز بر فراز آشیانه فاخته

سلام
شما یکی از این قفسه کم و یکی به آن قفسه اضافه گردید
اگر خواستید اصلاح کنید و اگر نه هم که من سختگیری نمی کنم
ممنون
.......
نگهبان ۴
...
مرد بدون وطن ۴
استخوان های دوست داشتنی ۴
پرواز بر فراز آشیانه فاخته ۵

مدادسیاه پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 03:00 ب.ظ

از قفسه اول ملکوت و طومار و از دوم پرواز و استخوانها

سلام
ممنون از رای
...
ملکوت ۹
طومار شیخ شرزین ۹
..
پرواز بر فراز آشیانه فاخته ۶
استخوان های دوست داشتنی ۵

مهرداد جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:24 ب.ظ http://Ketabnameh.blogsky.com

سلام مجدد‌
امیدوارم که حال خودت و خانواده الان خوب باشه.
بعد از پاسخی که به اشک ششمِ وجود ما دادی که به واقع پاسخ قانع کننده‌ای درباره سلین، کامو و باقی رفقا بود، تصمیم گرفتم دلم را صاف کنم و به خیالم که موفق هم شدم. اما وقتی بعد از بررسی نتیجه کنونی آرا و متوجه شدن این که این آقای یاد شده و کتابشون حتی ۱ رای هم نیاورد، پوزخندی زدم که احتمالا این پوزخند به این معنی‌ست که هنوز دل به اندازه کافی صاف نشده است
خلاصه که انتخابات کتاب چنین مزایای روانشناسانه‌ای هم برای مخاطبینش داره

سلام
ما که ده روزیست سر کار نرفته ایم! البته تعطیلات تابستانی بود و مرخص بودیم اما از روز دوم مریض شدیم و هنوز هم هستیم
حس و حال کتاب خواندن هم در اثر این بیماری پر می کشد
اما در مورد رای و انتخابات بهتر است نتایج را دستمایه کدر کردن آینه دل نکنید! بگذارید صاف بماند
ضمن اینکه الان دوره لیورپول و منچستر سیتی است

فرشته کوهی شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:44 ق.ظ

سلام
نگهبان
استخوان های دوست داشتنی

سلام
ممنون از رای
نگهبان ۵
استخوان های دوست داشتنی ۶

صادق شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:02 ب.ظ

به احترام این ماه انتخاب من از قفسه اول
تربیت های پدر
من منچستر یونایتد را دوست دارم
و از قفسه دوم هم
ژاله کش
دشمنان

سلام
طرفداری از مظلوم در خون ماست
ممنون از رای
...........
من منچستر یونایتد را دوست دارم 1
تربیت‌های پدر 1
...
ژاله‌کش 3
دشمنان 6

پرهام یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 07:41 ق.ظ

در زمان انتخاب در شرایطی که فرمودید به اسم و طرح جلد توجه بیشتری می کنم تا گوگل. پس انتخاب من می شود اینها:
تربیت های پدر
طومار شیخ شرزین
ژاله کش
مرد بدون وطن

سلام
عنوان و طرح جلد عناصر مهمی هستند... خیلی هم زود اثر می‌گذارند و راحت هم به دست می‌آیند
ممنون از رای
تربیت‌های پدر 2
طومار شیخ شرزین 10
...
ژاله‌کش 4
مرد بدون وطن 5

مهرداد سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 10:27 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
ایرانی ها تا اینجای کار مشخص شده اما برای انتخاب خارجی‌ها گویا نیازمند انتخابات میان دوره‌ای هستی و یا شاید هم اندکی دیک...

سلام
انتخابات در ایران هم به همین ترتیب معمولاً نتیجه‌اش مشخص می‌شود
این خارجی‌ها اما هی دور دوم و رقابت تنگاتنگ و...
دیکتاتوری هرگز
به وقتش من همان یک رایی که دارم را شفاف و علنی داخل صندوق می‌اندازم. هرچند ممکن است همان یک رای کاملاً تعیین کننده از کار دربیاید

مشق مدارا جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 10:12 ب.ظ

درود میله‌ی عزیز
می‌خواستم تابع نظر جمع باشم و هر کدام را که رای آورد و مقدور بود بخوانم اما دقیقه‌نود منصرف شدم و پای صندوق حاضر شدم.
۱.ملکوت
۲.طومار شیخ شرزین را که قبلا هم خوانده‌ام و دوباره‌خوانی‌اش خالی از لطف نیست.
۳. استخوان‌های دوست‌داشتنی
۴. دشمنان

سلام
فکر کنم رای شما تقریباً تکلیف قفسه دوم را تا حدودی معین کرد. ایرانی‌ها که کاملاً مشخص شده است و می‌توان رای گیری را متوقف کرد ولی آن طرف رقابت خیلی نزدیک شده است. حالا دو سه روز دیگر صبر می‌کنیم.
ممنون از رای شما
...........
ملکوت 10
طومار شیخ شرزین 11
...
استخوانهای دوست داشتنی 7
دشمنان 7

سمره دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:22 ب.ظ

سلام
یه بار آمدم نظر دادم ثبت نشده گویا
ولی بعد طومار شیخ شرزین زو خواندم
حالا خوانده رای میدم
طومار شیخ شرزین

عالی بود ،عالی ...

سلام
جلو جلو حرکت می کنید بسیار عالی
ممنون از رای
طومار شیخ شرزین ۱۲

اسماعیل سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 08:33 ق.ظ http://www.fala.blogsky.com

سلام حسین آقا،
امیدوارم حالتون خوب باشه.
ببخشید بابت تاخیرهام؛ نمی دونم هنوز فرصتی برای رای گیری هست یا نه، با این:

از قفسه ی نخست: ملکوت و طومار شیخ شرزین
از دومی: مرد بدون وطن و استخوان های دوست داشتنی

سلام برادر
ممنون... بله هنوز فرصت هست
اتفاقاً حجرالاسود را گذاشته بودیم وسط و منتظر بودیم کسی از در درآید و تکلیف را در قفسه دوم روشن‌تر کند.
.......
ملکوت 11
طومار شیخ شرزین 13
......
مرد بدون وطن 6
استخوانهای دوست داشتنی 8

مارسی یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:25 ب.ظ

آقا به نظرم از قفسه ی خارجی ها هر 4تا رو انتخاب کن

سلام
هر پنج تا چرا نه؟!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد