میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

گزینه‌های هیجان‌انگیز!

تا از داغی اوضاع انتخابات آمریکا کاسته نشده است برای گزینش دو کتاب بعدی به سراغ این منطقه خواهیم رفت. شورای گزینش کاندیدای وبلاگ تلاش کرده است از ایالتهای مختلف (اوهایو، نیویورک، تنسی، فلوریدا و ورمانت و...) و از نسل‌های مختلف گزینه‌هایی برای انتخاب وجود داشته باشد!

برای اینکه در فضای درستی قرار بگیرید فرض کنید در مکانی قرنطینه شده‌اید (البته بلا به دور) و در آن مکان این هفت کتاب موجود است. کدام دو کتاب را برای خواندن یا بازخوانی انتخاب می‌کنید؟ یا فرض کنید دوست شما در چنین وضعیتی قرار گرفته است و از شما نظر خواسته است؛ کدام دو کتاب از گزینه‌های زیر را توصیه می‌کنید:

1) ترجیح می‌دهم که نه – هرمان ملویل

این داستان با عنوان «بارتلبی محرر» در سال 1853 منتشر شده است. هرمان ملویل (1819-1891) در زمان حیاتش چندان مورد اقبال قرار نگرفت اما آثارش بعدها و بخصوص در دهه‌های ابتدایی قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت و بر نسل طلایی نویسندگان آمریکایی تأثیر بسزایی گذاشت. نمره کاربران به این کتاب در سایت گودریدز 3.93 است.

2) اروپایی‌ها – هنری جیمز

این داستان در سال 1878 منتشر شده است. امروزه منتقدین، هنری جیمز (1843-1916) را در هنر رمان‌نویسی‌، نقطه اوج ادبیات قرن نوزدهم می‌دانند و به آثارش عنوان «کلاسیک‌های مدرن» داده‌اند. جیمز با تکیه بر افکار و عواطف قهرمان داستان، تاثیر مهمی روی رمان قرن بیستم گذاشت. نمره کاربران به این کتاب در سایت گودریدز 3.61 است.

3) سفید بی‌نوا – شروود آندرسن

این داستان در سال 1920 منتشر شده است. شروود آندرسن (1876-1941) در ادبیات آمریکا به عنوان پدر داستان کوتاه مدرن شناخته می‌شود. او تأثیر بسزایی در نویسندگان آمریکایی بین دو جنگ یا عصر طلایی داشته است. نمره کاربران به این کتاب در سایت گودریدز 3.7 است.

4) دشمنان – آیزاک بشویس سینگر

این داستان در سال 1966 برای اولین بار منتشر شده است. این نویسده یهودی لهستانی‌تبار کتابهای خود را به زبان ییدیش می‌نوشت و البته بعدها زیر نظر خودش همگی به انگلیسی ترجمه شد. «دشمنان؛ یک داستان عاشقانه» در سال 1972 ترجمه و چاپ شد. سینگر (1902-1991) برنده جایزه نوبل سال 1978 است. نمره کاربران به این کتاب در سایت گودریدز 3.95 است.

5) هدیه هومبولت – سال بلو

این داستان در سال 1975 منتشر و برنده جایزه پولیتزر گردید. سال بلو (1915-2005) برنده جایزه نوبل سال 1976 است. او در خانواده‌ای یهودی و روس‌تبار به دنیا آمد که پس از مهاجرت در کبک کانادا اقامت گزیده بودند. این نویسنده کانادایی-آمریکایی سه بار برنده جایزه ملی کتاب ایالات متحده شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. نمره کاربران به این کتاب در سایت گودریدز 3.86 است.

6) دلبند – تونی موریسون

این کتاب در سال 1987 منتشر و در سال بعد برنده جایزه پولیتزر گردید. تونی موریسون (1931-2019) در سال 1993 به عنوان اولین زن سیاه‌پوست موفق به دریافت جایزه نوبل شد. بر اساس نظرسنجی روزنامه نیویورک‌تایمز از تعدادی نویسندگان برجسته آمریکایی در سال 2006، رمان دلبند به عنوان بهترین اثر داستانی ادبیات آمریکا در ربع قرن گذشته انتخاب شد. نمره کاربران به این کتاب در سایت گودریدز 3.87 است.

7) جاده – کورمک مک‌کارتی

این کتاب در سال 2006 منتشر و در سال بعد برنده جایزه پولیتزر گردید. این تنها گزینه‌ی زنده در لیست ما متولد سال 1933 است... چند شب قبل فیلم جایی برای پیرمردها نیست ساخته برادران کوئن که بر اساس رمانی با همین نام از مک‌کارتی ساخته شده است توسط اعضای شورای گزینش کاندیداها دیده شد و این کتاب در لیست قرار گرفت! نمره کاربران به این کتاب در سایت گودریدز 3.97 است.

.............................

پ ن 1: حدس می‌زنم انتخابات فوق کاملاً قابلیت آن را دارد که از انتخابات ریاست جمهوری امسال آن خطه پرشورتر و میلیمتری‌تر باشد. البته از طرف دیگر به لیست که نگاه می‌کنم حس «آقا»یی به من دست می‌دهد چون واقعاً برایم فرقی نمی‌کند که کدام انتخاب شوند!



نظرات 24 + ارسال نظر
سمره شنبه 24 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 09:24 ب.ظ

سلام
به تنها گزینه موجود خودم رای میدم
هدیه هومبولت
البته جاده هم در دست هست که قبلا خوانده شده

سلام
ممنون از رای شما
.........
هدیه هومبولت 1

بندباز شنبه 24 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 11:30 ب.ظ https://dbandbaz.blogfa.com

سلام
چقدر نزدیک به هم هستند!!
جاده - سفید بی نوا

سلام
بسیار نزدیک هستند. ممنون از رای شما
.........
سفید بی‌نوا 1
جاده 1

خسرو یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 01:07 ق.ظ http://Treememories.blogfa.com

جاده و دشمنان

سلام
ممنون از رای شما
.......
جاده 2
دشمنان 1

محمد یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 08:52 ق.ظ

جاده
کورمک مک

سلام
ممنون از رای شما
........
جاده 3

ماهور یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 10:48 ق.ظ

سلام
تعریف جاده رو زیاد شنیدم
منم انتخابم همونه و در دسترس هم هست
اما گزینه ی بعدی دیگه هیچ کدومو نشنیدم پس گزینه هدیه بخاطر نویسندش
البته شروود اندرسن هم دوست داشتم بخوانم
کلا همشونو دوست دارم بخونم و اگه پیدا کنمشون خواهم خواند
چقدر ذات کند پیش میره. با اینکه کتاب سختی نیست.
این فضا و شخصیتهای تاریخی اش منطبق بر واقعیت که نیست درسته؟
روح پراگ رو میخونم الان. چقدر چک نویسنده های خوبی داره. این تیپ کتابها رو خیلی میپسندم.

سلام
در مورد ذات به وقتش حرف خواهیم زد. طبعاً اسکلت وقایع و شخصیتها ما به ازای تاریخی دارند و شخصیتهای تاریخی به اسم خودشان حضور دارند.
یادش به خیر یه روزی رفتن به چک زیاد دور از دسترس نبود و چه خوب که همراه شدن با نویسنده‌های بزرگش کاملاً در دسترس است.
ممنون از رای شما
..........
جاده 4
هدیه هومبولت 2

مراد یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 01:15 ب.ظ

چند صفحه اول را که خواندم خواستم پیشنهاد بدم. با خودم گفتم صبر پیشه کن، عجله به خرج مده چه بسا...
تا اواسط کتاب رفتم و صبر را جایز ندانستم؛ که دوستان را هم در لذت مطالعه کتاب شریک کنم.
ناتان خردمند
گوتهُلد اِفرایم لِسینگ
علی اصغر حداد_ ترجمه از زبان اصلی (آلمانی)

پایدار باشید

سلام
بله توصیه خوبی است... مدارا و انسانیت مقولاتی هستند که توصیه‌های مکرر و موکد در خصوص آنها مورد نیاز است.
ممنون

پیرو یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 05:00 ب.ظ

سلام
رای من خانوم تونی موریسون است، دلبند.

سلام
ممنون از رای شما
...........
دلبند 1

سعید یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 07:48 ب.ظ

سلام وقت بخیر
جاده

سلام
وقت شما هم به خیر. ممنون از رای
..........
جاده 5

زهرا محمودی دوشنبه 26 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 12:39 ق.ظ http://www.mashghemodara.blogfa.com

سلام
بارتلبی محرر رو خوندم ولی بدم نمیاد رای بیاره و بازخوانی بشه. اگه نشد اروپایی‌ها/
گزینه دوم هم جاده.
پیشاپیش سپاس

سلام
رای شما را در دستگاه رای شمار که گذاشتیم دو گزینه اول را محاسبه کرد
ممنون از رای شما
......
ترجیح می‌دهم که نه 1
اروپایی ها 1

فرستاده‌ای از مهرداد دوشنبه 26 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 02:24 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
قبل از رای دادن دوست دارم توضیحاتی نامربوط به این انتخابات و مربوط به امر انتخابات وبلاگی بگویم.
از آنجا که قدمت کشور کتابنامه حداقل 7 سالی از امپراتوری میله بدون پرچم کمتر است و چون ما ایرانی هستیم پس طبیعتا کتابنامه هنوز به دموکراسی نرسیده و در آن خبری از انتخابات نیست و همچنان در دوران پادشاهی مهرداد اول روزگار می گذراند.
اما انتخابات های داخل درباری که همین انتخاب کتاب از بین کتابهای موجود در خانه می باشد همواره انجام می شود و بر خلاف کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند شیوه کار بسیار شفاف و رو است. سیاست های کلی اعلیحضرت اشک ششم این است که پیچیدگی خاصی در امور ایجاد نکنیم و ملاک ایشان لیست دسته بندی سمت راست وبلاگ کتابنامه است که نماد سیاست‌های داخله و خارجه کشور نیز می باشد و هدف این است که این روابط همواره متعادل پیش برود یعنی تعداد کتابهای خوانده شده از کشورهای مختلف به عددی نزدیک یه یکدیگر برسد.
پس با این اوصاف به دلیل روابط بیش از حد با بریتانیا و امریکا و به جهت جلوگیری از هر گونه جنگ احتمالی در آینده نزدیک باید به کشور های دیگر حاضر در لیست نزدیک شویم. گویا خطر اول از جانب ژرمن هاست که در نزد ما فاصله معناداری با بقیه پیدا کرده اند. البته لازم به ذکر است که این قانون کتابهای وطنی را شامل نمی شود و سرور ما در خطاب به ما روزی فرمود همین شما پدرسوخته‌ها هستید که از ایران و ایرانی یاد نمی کنید و غریبه پرستی می نماییدد که وطن ما به این روز افتاده است.(احتمالا از نسل ارباب چند هزار سال بعد کودکی زاده می شود که علاقه زیادی به پوشیدن چکمه دارد) به هر حال از آن روز به بعد ما بیشتر داستان ایرانی می خوانیم.

با این اوصاف من فقط رای اربابم را ابلاغ می کنم ومی روم جهت شرکت در انتخابات داخلی و شما را با حس آقایی خودتان تنها می گذارم و به شما بابت داشتن چنین مردمی که این حس را به شما هدیه می دهند تبریک می گویم. در ضمن والاحضرت سلام رساندند و فرمودند ترجیح ما در ادامه روابط با امپراتوری شما در این است که همینطور روابط به طور زیرپوستی باقی بماند.
و من الله توفیق.
رای اعلیحضرت:
ترجیح می دهم که نه.
دلبند.

سلام
امیدوارم امپراتوری شما به طول و درازی اشکانیان بپاید و نسل اندر نسل تداوم یابد. اشک البته چیز بسیار لازمی است اما آرزو می‌کنم میزان لبخند بسی بیشتر از اشک باشد. لبخند اول، لبخند ششم، قهقهه سوم، روده‌بر دوازدهم و...
انتخاب کتاب از میان کتابهای موجود در خانه شاید در نظر برخی کمی غیردموکراتیک به نظر برسد اما تصور کن در همین انتخابات آمریکا مثلاً برخی همشهری‌های من بگویند که چرا فقط ترامپ و بایدن و برخی نخودی‌های آمریکایی کاندیدا می‌شوند و چرا تونی بلر نباشد؟ یا چرا محسن رضایی و قالیباف در میان گزینه‌ها نیستند پس مرده‌شور این لیبرال دموکراسی را ببرند که فقط حرف است! خلاصه اینکه زیاد نگران نگاه‌های اینچنینی نباشیم و به حکومت‌گردانی خودمان بیاندیشید که خوب و خوب‌تر شود.
چه خوب که با آن نهیب بیشتر و بیشتر ایرانی می‌خوانی... به راه راست هدایت شدی حالا هر وقت احساس کردی که ممکن است پایت بلغزد اشارتی بنما تا زمینه را برای شنیدن نهیبی مشابه ایجاد کنم
لا اکراه فی الکتاب
ممنون از رای شما
...................................
ترجیح می‌دهم که نه 2
دلبند 2

مدادسیاه دوشنبه 26 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 03:51 ب.ظ

فهرست هیجان انگیزی است. به ترتیب دلبند، سفید بی نوا، اروپایی ها، جاده و ترجیح می دهم که نه.
بقیه را نخوانده ام.
به رئیس جمهور و کنگره یک جا رای دادم.

سلام بر مداد
بقیه‌ای نماند فقط هومبولت و دشمنان را نخوانده‌اید
من رای شما را به ترتیب لحاظ می‌کنم و رای سوم شما را هم به حساب رای خودم لحاظ می‌کنم.
ممنون
.....................
دلبند 3
سفید بی‌نوا 2
اروپایی‌ها 2

اسماعیل بابایی سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 06:10 ق.ظ http://fala.blogsky.com

درود!
رای من اول به "جاده" که خونده ام و دوستش دارم.
چون از شروود اندرسن هم داستان کوتاه خوبی خوندم، رای دومم به "سفید بی نوا" هست.

سلام
ممنون از رای شما
...................
جاده 6
سفید بی‌نوا 3

سحر سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 08:46 ق.ظ

آراى من عبارتند از:

دلبند
اروپایى ها

سلام
رقابت را گرمتر کردید
ممنون از رای
...........................
دلبند 4
اروپایی ها 3

فرشته سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 11:59 ب.ظ

رای من کتاب دلبند و سفید بی نوا هست(چرا آندرسن؟اندرسون نیست؟)

سلام
هر دو استفاده می‌شود... مثل حوله و هوله
ممنون از رای شما
.....................................
دلبند 5
سفید بی‌نوا 4

zmb چهارشنبه 28 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 03:24 ب.ظ http://divanegihayam.blogfa.com

سلام "آقا" :)))
سفید بینوا و اروپایی ها

یه بار راهنمایی که بودم (در دوره ای از تاریخ مقطعی به اسم راهنمایی در نظام آموزش و پرورش وجود داشت که با چراغ راهنمایی، کتاب راهنمایی و هر چیز مربوط به راهنمایی اشتباه نشود لطفا) خلاصه در آن دوران پای تخته با گچ نوشتم بی نوا و یکی از دوستانم مرا تبدیل کرد به پرچم یکی از اینهمه کشوری که دشمنند و آتش زد که بینوا درست است نه بی نوا و خلاصه تا آخر سال تحصیلی ملقب شدم به بینوا :)))
واقعا بی نوا یا بینوا

سلام
بعد از سلام آقا یک سوال کوتاه هم می‌پرسیدی تکمیل می‌شد: شما ژعر هم می‌گید؟
شما در دوران راهنمایی کمی پیشرو بوده‌اید و همیشه پیشروان مورد طعن و حمله از سوی دیگران قرار می‌گیرند.
الان دیگه جدا نویسی جای پای خود را سفت کرده است و بی‌نوایان در صدر نشسته اند.
ممنون از رای شما
..........................
سفید بی‌نوا 5
اروپایی‌ها 4

ارش میرزایی چهارشنبه 28 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 04:35 ب.ظ

سلام. نظر من برای انتخاب اولم کتاب سفید بینوا هست . برای انتخاب دوم بین جاده دلبند و اروپایی ها شک زیادی دارم.پس همون تک رای منو قبول کنید.

سلام
فعلاً رای اول شما را محاسبه می‌کنیم. چنانچه از تردید خارج شدید تا صندوق‌ها را نبسته‌ایم امکان تکمیل هست
ممنون از رای
......................
سفید بی‌نوا 6

مارسی پنج‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 06:43 ب.ظ

با تحقیق فراوان و البته خیلی فراوان به ایک نتیجه رسیدم
سفید بینوا
اروپایی‌ها اثر هنری جیمز
البته که باید در مورد انتخاب نویسنده ها تامل بیشتری میکردی
مثلا چرا از کلورادو نویسنده نیست؟آیا از کلورادو امریکایی اصیل تر هم داریم؟
یادمه کتاب جاده رو شاید دو سه سال پیش تو انتخابات قرار دادی و رای نیاورد الان ولی با اطمینان میگم رای میاره.
به نظرم ۴ تا کتاب رو حتمن حتمن باید بخونیم

سلام بر مارسی
همیشه جای تامل بیشتر وجود دارد. همواره.
پنجاه ایالت دارد ... طبیعتاً از خیلی‌هاشون نیست... ولی شما نوشتی کلرادو و من هم کنجکاو شدم و جستجو کردم و هیچ نویسنده‌ای از آن دیار که کتابهایش ترجمه شده باشد نیافتم. شما اگر سراغ دارید بفرمایید تا حقشان را ادا کنیم!
تا ببینیم نتیجه چه خواهد شد امروز...
ممنون از رای
........................................
سفید بی‌نوا 7
اروپایی‌ها 5

مارسی یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 10:44 ق.ظ

درود بر میله ی عزیز
کتاب استونر اثر جان ویلیامز و آگوستوس از همین نویسنده..
از خوبای کلورادو و بچه محل های قدیم دکتر مایک و سالی هستن ایشون
حالا سرچ کن تو لیست کتابات مثلا بدون قرعه کشی استونر رو بخونیم بد نیست...
نتایج ارا کی مشخص میشه؟

سلام بر مارسی
اتفاقاً استونر در کتابخانه‌ام موجود است! هرچند که حضرت گوگل می‌فرماید ایشان را می‌باید تگزاسی بدانیم... ولی ایشالا از این نوبت که عبور کنیم در نوبت بعدی وارد انتخاباتش می‌کنیم.
اگر البته عمری باشد.
نتایج را باید امشب مشخص کنم چون از فردا می‌خواهم شروع به خواندن کنم. اما انتخابات به شدت گره خورده است!!!

مهدخت یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 11:12 ق.ظ

سلام.
احتراماً: کتابِ کم‌نظیرِ جادّه.

سلام
ممنون از رای شما دوست عزیز
...............
جاده 7

ریحانه یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 06:08 ب.ظ

به به !!! چه انتخاب هایی

دلبند

اروپایی هاااااااااا

سلام
بله انتخاب‌هایی است که کاملاً می‌تواند اینوری یا اونوری شود و شما هم با رایتان گره را سفت‌تر کردید
ممنون از رای رندانه شما
............
دلبند 6
اروپایی‌ها 6

مارال خانم یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 06:13 ب.ظ

دلبند

سلام بر مارال خانم عزیز
رای شما را ناظر انتخابات که گمونم از ترامپیون است مورد بازبینی قرار داد و با توجه به آی پی مشترک با یکی دیگر از رای‌ها باطل نمود. حالا ستاد انتخاباتی خانم موریسون قرار است مراتب اعتراض خود را کتباً اعلام نماید.
تا آخر امروز که صندوق‌ بسته خواهد شد ببینیم اوضاع چه می‌شود.
ممنون از سخت‌کوشی و پیگیری شما

مارسی دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 11:16 ق.ظ

آقا من فکر کنم شما باید سرور های فراکفورت رو دقیق بررسی کنی...
یا کلا این مدل رای گیری رو تموم کنی.خب هر کسی دوست داره کتاب موجودی خودش خونده بشه تا اینکه برای کتاب هزینه کنه(البته با این گرونی ها کتاب درجه اخره)
همون طور که میدونی من با شیوه دموکراسی شما مشکل اساسی دارم

سلام مجدد
ذیل کامنت مهرداد توضیحاتی در این خصوص داده‌ام.
همانطور که گفتم لا اکراه فی الکتاب! این یک انتخاباتی است که ممکن است دوستانی را تشویق به خواندن هم بکند یا شوق همراهی را به وجود بیاورد و...
طبعاً و قطعاً با شیوه‌های دموکراتیک در حوزه سیاست قابل مقایسه نیست.

مهرداد دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 11:57 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

مرسی صیانت از آرا
ایها الناس...
چرا هیچکی خالق موبی دیک رو درنیافت
دلم برای هرمان ملویل بیچاره سوخت، حقش نبود در این انتخابات نقش شوهر کیم کارداشیان رو بازی کنه.

واقعاً در حق ایشان ظلم شد...هرمان را می‌گویم چون آن مثالی که شما آوردید چندان مظلوم نیست
مخصوصاً این که ترجیح می‌دهم که نه هم کوتاه بود و هم ظاهراً به بورس و وال‌استریت هم مرتبط بود و می‌توانست در این شرایط جذاب باشد

ماهور دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 12:26 ب.ظ

چه انتخاباتی شد

از کامنتها پیداست که همشون خیلی خوبن و ارزش خوندن دارند
شما نمیدونید کتاب دلبند با چه ترجمه ای بهتره ؟
بس که زخمی شدم تو این مورد

بله واقعاً انتخابات نزدیکی است.
شاید هم بایدن و هم ترامپ با معاونینش را دست جمعی ببرم توی کاخ سفید!
سوال بسیار سختی است اگر به تعداد تجدید چاپ و نشر معتبر اکتفا کنیم می‌توانیم بگوییم ترجمه خانم دقیقیان. امیدوارم زخمها عمیقتر نشوند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد